Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Eh ja, tot het jouw vriendje is die denkt dat hij achtervolgd word door onthoofde ridders.
Zo iemand beleeft dat echt, zijn écht in paniek, ze hallucineren soms ook dus zien die ridders gewoon staan.
Is helemaal niets grappig aan.
sharoontje schreef:Sorry, ik wil totaal niet onbeleefd zijn, maar eigenlijk moest ik best wel grinniken.. Zoals iemand zei over dat balkon verhaal (dat ze erbij hoorde) of achterna gezeten worden door onthoofde ridders.
Nogmaals mijn excusses
IZEP schreef:sharoontje schreef:Sorry, ik wil totaal niet onbeleefd zijn, maar eigenlijk moest ik best wel grinniken.. Zoals iemand zei over dat balkon verhaal (dat ze erbij hoorde) of achterna gezeten worden door onthoofde ridders.
Nogmaals mijn excusses
Je bent niet onbeleefd hoor, je bent gewoon dom. Hou je mond gewoon als je zelf al weet dat het kant nog wal raakt. Hoop dat je het nooit zelf of in je directe omgeving hoeft mee te maken, dan vergaat je dat grinneken wel.
Samiyah schreef:Psychose opzich is geen diagnose.. dus wel apart dat hij gediagnosticeerd is met een psychose? Een psychose is een symptoom en kan verschillende oorzaken hebben. Shizofrenie - zoals bij je broer -, een bipolaire stoornis, depressie... Ben je al op de hoogte wat er bij je vriend aan de hand is?
Iig sterkte, het is heel moeilijk om hier mee om te gaan.
Zelf heb ik het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder. Zij was zwaar depressief met psychoses. Maar na jaren intensieve therapie is ze er 100% vanaf.
vuurneon schreef:Samiyah schreef:Psychose opzich is geen diagnose.. dus wel apart dat hij gediagnosticeerd is met een psychose? Een psychose is een symptoom en kan verschillende oorzaken hebben. Shizofrenie - zoals bij je broer -, een bipolaire stoornis, depressie... Ben je al op de hoogte wat er bij je vriend aan de hand is?
Iig sterkte, het is heel moeilijk om hier mee om te gaan.
Zelf heb ik het van dichtbij meegemaakt met m'n moeder. Zij was zwaar depressief met psychoses. Maar na jaren intensieve therapie is ze er 100% vanaf.
Psychose kan wel degelijk een diagnose op zich zijn, dat er verder geen psychische stoornis speelt behalve psychose. Dan is er vaak sprake van een trigger die een psychose op kan roepen. Ik hoop voor de ts ook echt dat er alleen psychose speelt bij haar vriendwant als het om alleen een psychose gaat, is dat minder complex te behandelen dan wanneer het om psychose gaat waar een psychiatrische stoornis aan ten grondslag ligt.. Maar goed het blijft natuurlijk hartstikke k*t, kan er niets mooiers van maken...