Waar sparen jullie voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:00

Sinds ik gestopt ben met roken zet ik het geld opzij wat ik daar noprmaal gesproken aan uitgaf. Maar ik weet nog niet waarvoor ik ga sparen :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:03

xManon_ schreef:
Ik spaar eigenlijk niet specifiek ergens voor, maar vind het wel fijn om gewoon iets achter de hand te hebben.
Moet sowieso iets op mijn rekening hebben staan voor als er iets met mijn kat is en als de wasmachine kapot gaat o.i.d.

Precies :j Wij sparen wat we kunnen missen in een maand, en als je dan eens een nieuwe auto wilt hebben of een verbouwing wilt regelen, heb je daar geen probleem met leningen o.i.d. :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:06

Ik spaar inderdaad ook niet specifiek voor één ding, maar daar heb ik nu toch wel verandering in gebracht.

Voor onze verloving hebben we geld gekregen dat ik op een aparte rekening heb laten zetten als eerste bijdrage voor het trouwen zelf :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:07

Wij sparen elke keer voor wat anders.
Toen ik op school zat spaarde ik voor mijn eerste auto, toen we net werkten zijn we voor de lol bij een huis gaan kijken wat nogal een opknappertje was maar wat we toch besloten te kopen :+ Toen dus gespaard voor de verbouwing + inboedel huis, daarna toen we er woonden paar maandjes gespaard voor de verbouwing van de tuin + buitenkant huis. En toen werd ik ten huwelijk gevraagd en hebben we gespaard voor de bruiloft, dat hebben we nu in een maand of 9 bij elkaar gespaard en nu sparen we eigenlijk voor extra reserves, voor vakanties in de toekomst, onvoorziene kosten etc. Vind het toch wel fijn om een potje van minimaal 10.000 euro achter de hand te hebben naast al het andere spaargeld wat we eigenlijk uit gaan geven aan bijv de bruiloft/een nieuwe auto/vakanties etc. :j
Wij kunnen per maand ook echt wel veel sparen, dat scheelt wel, daardoor hoeven we ons eigenlijk nooit echt zorgen te maken om geld :o .
Laatst bijgewerkt door Destino op 27-01-13 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pienie_

Re: Waar sparen jullie voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:08

Sims 3 supernatural :D En een dressuurzadel :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:09

ik spaar voor mn collegegeld en voor onverwachte uitgave zoals de dierenartsrekeningen...en voor vakantie

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:10

Ik spaarde eerst voor samenwonen / huis inrichting. Dat is nu zo goed als klaar en nu wil ik gaan sparen om gewoon een mooi potje achter de hand te hebben voor onvoorziene kosten. En daarnaast wil ik voor een vakantie gaan sparen. Maar eerst eens kijken wat op mezelf wonen gaat kosten en of / hoeveel we kunnen sparen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:13

Ik spaar voor een huis! Woon nu via de woningbouw en wil eind dit jaar/begin volgend jaar een huis gaan kopen (samen met mijn vriend). Dus proberen nu zoveel mogelijk te sparen, zodat we zo min mogelijk hoeven te lenen straks :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:14

Toevallig dat ik dit topic tegenkom. Ik heb nooit kunnen sparen maar ik heb me vandaag voorgenomen dat het echt moet gebeuren! Mijn lijstje:
- Vakantie
- Rijbewijs en hopelijk daarna een auto
- nieuwe laptop
- compacte camera die wél scherpe foto's maakt tijdens concerten (als iemand de gouden tip heeft, meld u!)
- En uiteindelijk wil ik uit huis kunnen, maar dat gaat nog even duren.

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:15

Ik ga sparen voor lipica rijlaarzen :) en daarna voor een auto + rijbewijs

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:17

Ik kan van iemand een massimo overnemen en spaar daarvoor
Dus als iemand mij nog van mijn andere zadels af wil helpen graag

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:20

Ik ben student, heb een eigen paard (en ook nog een dure fotografie hobby) waardoor ik niet veel kan sparen. Maar ik heb altijd een X bedrag op mijn pinpas staan, alles wat boven dat bedrag zit doe ik naar mijn spaarrekening einde v/d maand.
Daarnaast heb ik een kinderspaarpot gekocht ( :') ). Die niet open kan, dan moet je hem dus echt kapot maken. Daar stop ik vaak muntgeld in als ik veel in m'n portemonnee heb.

Momenteel spaar ik nergens voor, maar mijn laptop is eigenlijk wel aan vervanging toe.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:23

Ik spaar altijd voor de zomermaanden. Ik geef muziekles en in de zomer hem ik altijd driekwart minder werk. Na de zomer kan ik dan weer opnieuw beginnen met sparen.
En mijn kleding zit nog in verhuisdozen, dus een kledingkast zou leuk zijn. En mijn bank scheurt uit elkaar, moet tzt een nieuwe komen. Een flatscreen tv'tje lijkt me leuk en een keukenkastje.
Maar goed, voorlopig dus eerst zorgen dat ik inde zomer mijn huur kan betalen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:25

vakantie naar Sint Petersburg en dekking voor mijn paard :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:32

Ik weet niet voor wat ik spaar. Ik klus bij in de vakantie en tijdens het jaar en verdien er een hoop mee, maar dat is niet met een bepaald doel. De gedachte om geld te hebben is gewoon fijn. Ik ben nogal een vrek... Vroeger gaf ik helemaal niks uit, tegenwoordig is het al beter. Maar blut zijn, ik mag er niet aan denken! :') De dag dat er een nul op m'n zichtrekening staat moet er al iets erg gebeurd zijn.
Ik hoef dus in feite nooit noodzakelijk te sparen voor iets, als in 'ik heb niet genoeg geld'. En dus zou ik evengoed die nieuwe rijlaarzen, hoofdstel en cap die ik zo graag wil onmiddellijk kunnen kopen maar ja, mijn dierbare centjes. <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:33

Ik spaar voor een nieuwe tv op mijn kamer zodat mijn Xbox naar boven kan verhuizen (en ik dus ongestoord kan gamen :') )
Maar aangezien ik absoluut niet kan sparen gaat dit nog lang duren _O-

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:37

Haha dat ken ik katyatje, ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik aan het eind van de maand niks meer heb! Ik maak mijn geld ook nooit helemaal op, dat kan ik gewoon niet. En inderdaad ik heb ook bepaalde dingen die ik wel zou willen hebben voor mijn paard bijvoorbeeld, maar wat ik gewoonweg zonde vind van mijn geld omdat het vaak gewoon niet echt nodig is.
Hoewel wel heel goed ben in geld uitgeven aan kleren helaas haha.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:38

Wat ik dit jaar zeker wil kopen en nu een beetje voor spaar is een nieuwe fiets, mijn oude is al bijna 8 jaar oud en ik fiets graag, dus vind ik dat ik wel toe ben aan een nieuwe.
En nog een nieuwe laptop, de oude begint steeds trager te worden.
Verder wil ik in iedergeval voor mijn 25e een rijbewijs. En voor mijn 30e een auto en een trailer. Sparen gaat tot nu toe goed, heb al 3 maanden weinig gekocht, maar als straks mijn nieuwe paard komt en het weer tijd wordt voor de lentekleding, geef ik weer veel uit zonder na te denken. Maar ja, kleding kopen moet ook gebeuren, ik kan niet in elke seizoen in dezelfde kleding rondlopen.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:56

Het vrek-gedeelte ken ik ook := Ik heb een jaar fulltime gewerkt en had dus relatief veel geld. Maar uitgeven ho maar, voelde me net Dagobert Duck haha. Ik had zo hard voor mijn centjes gewerkt dat ik het sonde vond om er aan te komen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:57

Katyatje schreef:
Ik weet niet voor wat ik spaar. Ik klus bij in de vakantie en tijdens het jaar en verdien er een hoop mee, maar dat is niet met een bepaald doel. De gedachte om geld te hebben is gewoon fijn. Ik ben nogal een vrek... Vroeger gaf ik helemaal niks uit, tegenwoordig is het al beter. Maar blut zijn, ik mag er niet aan denken! :') De dag dat er een nul op m'n zichtrekening staat moet er al iets erg gebeurd zijn.
Ik hoef dus in feite nooit noodzakelijk te sparen voor iets, als in 'ik heb niet genoeg geld'. En dus zou ik evengoed die nieuwe rijlaarzen, hoofdstel en cap die ik zo graag wil onmiddellijk kunnen kopen maar ja, mijn dierbare centjes. <3

herkenbaar...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:59

Voor de toekomst. :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:13

Ik spaar voor als ik uit huis ga, de uitzet dus. :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:53

Ik spaar, net als meerderen hier, voor een reis naar Australië na mijn studie (over 3,5 jaar ongeveer). Wil daar dan ongeveer een half jaar heen, en als het even kan zonder daar al te veel te hoeven werken om aan geld te komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:03

Katyatje schreef:

Hier dus hetzelfde, haha :=
Te herkenbaar xD

Geld geeft ook rust..
Het idee dat je iets wel kan betalen als het nodig is, is fijn.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:05

Dat ik de crisis kan overleven