Post doorsturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 01:43

Vandaag weer post. Ik heb zo de neiging om het te verbranden. Toen ik verhuisde kreeg ik op mijn eerste dag van TNT een brief met de vraag of ze mijn nieuwe adres overal moesten doorgeven. Keurig ingevuld en volgens mij gaat alles prima. Maar come oooon het is bijna februari!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:51

Zon brief heb ik nog nooit gezien hoor :) hoe kan een tnt?postnl dat nou weten.. Tenzij je dat zelf doorgeeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:05

anneliesdj schreef:
pmarena schreef:
Als je alleen de brief terugstuurt weet je immers nog niet zeker hoe het nu verder gaat....en zit je nog met het idee dat ze misschien toch ineens voor de deur staan en dan slaap je toch wat minder lekker :(:)

Ze komen toch niet voor jou? Wat kan jou dat dan schelen?

Ik vind het prima hoor dat anderen het zien als het probleem van de vorige bewoner en het probleem van het incasso-bureau :)

Zo zou ik het de eerste brieven ook zien en die gewoon retour afzender sturen.

Maar als ze blijven komen dan zou IK dat wel zat worden, en daarmee wordt het dus ook MIJN probleem.

En daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat zo'n incasso-bureau niet zo'n boodschap heeft aan "retour afzender" want de echte persoon met schulden kan dat natuurlijk ook prima doen :P

Vandaar dat IK na verloop van tijd dus WEL die brieven open zou gaan maken omdat ik het zat ben dat ik ze steeds ontvang, het terugsturen niet helpt, en dat mijn adres her en der genoteerd staat als dat van een wanbetaler. Wie weet wat je ineens voor de deur hebt staan, daar heb IK allemaal geen zin in, om te wachten tot er strijdlustig volk voor de deur staat. Of een gedupeerde zelf die zachtjes aan tot van alles in staat is :=

IK zou dat een heel vervelend gevoel vinden en daarom zou IK er werk van maken om dat probleem de wereld uit te helpen, zodat iedereen weet dat dit adres niet langer hun doel is, en die dreiging uit de lucht is.

Dan is het prima dat veel andere mensen het geen probleem vinden om die post te blijven krijgen / weggooien / terugsturen, of denken: ach zo'n vaart loopt het ècht niet, of het te duur en te veel moeite vinden om er zelf ook wat aan te doen :P

Maar voor MIJ werkt het dus zo.

Daar is verder toch geen aanvullende uitleg over nodig :)

(even als reactie op de verschillende mensen die het maar raar vinden dat ik zelf actie zou ondernemen :P )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:13

pmarena schreef:
Ze komen toch niet voor jou? Wat kan jou dat dan schelen?

Zo zou ik het de eerste brieven ook zien en die gewoon retour afzender sturen.

Maar als ze blijven komen dan zou IK dat wel zat worden, en daarmee wordt het dus ook MIJN probleem.

Vandaar dat IK na verloop van tijd dus WEL die brieven open zou gaan maken omdat ik het zat ben dat ik ze steeds ontvang, het terugsturen niet helpt, en dat mijn adres her en der genoteerd staat als dat van een wanbetaler. Wie weet wat je ineens voor de deur hebt staan, daar heb IK allemaal geen zin in, om te wachten tot er strijdlustig volk voor de deur staat. Of een gedupeerde zelf die zachtjes aan tot van alles in staat is :=
[/quote]
Retour afzender sturen heeft geen zin, dat is nogal logisch.
Als echt een poging wilt doen moet je naar het postkantoor gaan en zeggen dat de vorige bewoner is verhuisd. Maar het blijft een incassobureau dus die stoppen ws niet met zeuren tot ze van de gemeente horen dat die persoon verhuisd is of tot ze bij jou aan de deur staan en jij legitimatie kunt laten zien oid.
En IK zou dus geen zin hebben in eindeloos gezeur en gebel en heb wel betere dingen te doen met mijn tijd. Bovendien weet ik ook dat het zo'n vaart niet loopt hoor, wat je 'ineens' voor de deur hebt staan is gewoon een deurwaarder en daar kun je gewoon mee praten, het is geen ME die de boel komen rammen. En het lijkt me stug dat de gedupeerden langskomen, die hebben immers die deurwaarder ingehuurd ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:43

Simpele oplossing, weg gooien! Het is toch niet jou probleem, en als het belangrijk was hadden ze allang een keer voor de deur gestaan.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:48

Simpele oplossing, weg gooien! Het is toch niet jou probleem, en als het belangrijk was hadden ze allang een keer voor de deur gestaan.
Mijn moedet heeft dit probleem ook gehad, eerst netjes terug gestuurd met briefje erbij, na 2 maanden ging het gelijk de brievenbus in. Tot de deurwaarders voor de deur stonden. Even moeite moeten doen om te laten zien dat zij de persoon niet is en daarna nooit meer wat van gehoord

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:50

Annelies: Dat is dan jouw aanpak, gelukkig mag iedereen zelf kiezen :P

Ik ga het liever niet af zitten wachten en help het probleem liever uit de wereld voordat het mogelijk escaleert.

Je kunt er op wachten dat er op een gegeven moment iemand voor de deur staat als je niks doet / geen persoonlijk contact hebt met de afzender van de brieven.

Vind je het prima om dat bezoek af te wachten dan doe je dat toch gewoon :)

Maar IK heb daar echt geen trek in hoor :n

Liever eerder oplossen en dan ben je van al het gedoe en de onzekerheid van gekke fratsen af, veel prettiger (vind IK dus) :j

Als jij het makkelijker vindt om steeds alles terug te sturen, bij het postkantoor te brengen, daar een sticker te regelen (die vervolgens waarschijnlijk toch genegeerd wordt door het incassobureau)....waarna de brieven nog steeds blijven komen en je dan liever afwacht tot er iemand voor de deur staat met de intentie om jou (als bewoner) aan te pakken, en dan te hopen dat je diegene er op dat moment (dat natuurlijk al-tijd erg ongelegen komt :P ) van kunt overtuigen dat jij niet degene bent die ze zoeken.... als je dat handiger vindt dan doe jij het toch zo?

Laat mij dan maar lekker even bellen zodat het allemaal niet zover hoeft te komen :P

Dan hoeven zowel ik als het incasso-bureau niet langer tijd te verspillen aan dat misverstand.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:58

pmarena schreef:
Als jij het makkelijker vindt om steeds alles terug te sturen, bij het postkantoor te brengen, daar een sticker te regelen (die vervolgens waarschijnlijk toch genegeerd wordt door het incassobureau)....waarna de brieven nog steeds blijven komen en je dan liever afwacht tot er iemand voor de deur staat met de intentie om jou (als bewoner) aan te pakken, en dan te hopen dat je diegene er op dat moment (dat natuurlijk al-tijd erg ongelegen komt :P ) van kunt overtuigen dat jij niet degene bent die ze zoeken.... als je dat handiger vindt dan doe jij het toch zo?

Laat mij dan maar lekker even bellen zodat het allemaal niet zover hoeft te komen :P

_O-
Je denkt dat ze aan de deur komen om je aan te pakken?
En dat ze je wel op je woord geloven als je ze gaat bellen?
Ik zou er helemaal niets aan doen, ook geen post terugsturen want dat heeft ws toch geen zin.
Ik wacht gewoon tot meneer op de stoep staat en dan dan vertel ik hem vriendelijk dat ik niet ben wie hij zoekt, laat ik mijn ID zien en stuur ik hem door naar de gemeente. Meneer bied zijn excuses aan en ik heb nergens meer last van.
Een stuk makkelijker dan oeverloze gesprekken moeten voeren met mensen die je toch niet willen geloven, ikweet niet hoelang in de wacht blijven staan enz.
Nee hoor, ze komen maar naar mij als ze wat willen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:02

Overigens zal een incassobureau het adres in eerste instantie niet controleren, want dat krijgen ze van de eiser. Dus als jij de post terugstuurt met de melding dat geadresseerde is verhuisd zullen ze dat vast wel even controleren. Je hebt dus best kans dat dat wel werkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:17

Tja, en als het niet werkt en de brieven blijven komen, dan kun je dus zelf kiezen hoe je daar verder mee omgaat maar blijkbaar is zaken actief en tijdig oplossen dan heel belachelijk, prima hoor :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:21

Retour afzender heeft wel zin, want dat doet de post ook gewoon. Bij het postkantoor gaan melden dat die persoon verhuisd is resulteert in hetzelfde, alleen dan zit er van hen een stickertje op.. Bij handgeschreven loopt je misschien (let op misschien) meer kans dat de brief niet of later meer aankomt bij de afzender (en eerlijk gezegd betwijfel ik dat een beetje, als er een retouradres op staat kan elke postbode nl. zien welke kant ie op moet)

Het gaat er om wat het incassobureau met die gegevens doet en hoe bureaucratisch ze zijn. Fatsoenlijker wijze controleren ze het (en dan is het dus belangrijk dat bij de gemeente die persoon niet meer staat ingeschreven) en soms werken ze langs elkaar heen. Als jij 4x van hetzelfde bureau een brief krijgt over dezelfde zaak is het echt eens tijd om langs het gemeentehuis te gaan en te zorgen dat alleen de juiste personen staan ingeschreven op dat adres.

Een adres staat trouwens NOOIT als wanbetaler, alleen PERSONEN staan dat. Het is namelijk de persoon die de schuld heeft en niet het adres.. Het is niet voor niks dat gerechtsdeurwaarders brieven persoonlijk overhandigen en dat ze de identiteit van die persoon willen weten. Gerechtsdeurwaarders hebben ook wel de ervaring dat notoire schuldmakers op elke manier onder hun schuld uit proberen te komen , verhuizen is er daar 1 van. En ze moeten toch echt bij de persoon zijn van wie de schuld is. Zonder mogen ze niet handelen.

Een gerechtsdeurwaarder aan de deur om "jou te pakken?" Zo werkt het niet hoor ;) En dan nog := Dan laat je je ID kaart toch zien :+ Ben je er vanaf…. Al kan ik jou nu al garanderen dat het zo dus niet werkt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:28

Jeps, maar als in de gegevens staat dat een persoon op JOUW adres woont, dan komt er dus iemand op JOUW adres om een wanbetaler aan te spreken.

Aangezien ik dat niet ben heb ik ook geen behoefte om het zover te laten komen.
Ik zit niet te wachten op welke vorm van schuldeiser dan ook, voor mijn deur.

Of de kans nu groot of klein is, zolang mijn adres gezien wordt als het adres van een wanbetaler, bestaat de kans dat er ineens iemand voor de deur staat die geld wil zien. En daar heb ik dus gewoon geen zin in om tot dat moment te wachten, zoiets pak IK liever aan voordat dat punt bereikt is.

Lijkt me een vrij simpele insteek die blijkbaar vrij moeilijk te begrijpen is :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:34

Ik denk dat jij het gewoon niet wil begrijpen. Er zijn echter gewoon meerdere wegen die naar Rome leiden. Als jij wil bellen prima. Ik begrijp jou dus prima. Ik probeer jou alleen uit te leggen dat je je geen zorgen hoeft te maken dat ze ‘opeens’ voor je deur staan om jou persoon aan te spreken. Of dat ze opeens je huis binnen vallen. Je berederingen dat je ‘daarom’ liever belt zijn dus onjuist. Als het voor jouw gevoel toch fijner is om te bellen. Nou dan doe je dat toch… Boeit mij dat… Het eerste wat ze doen is de identiteit vast stellen. Je laat je ID zien. Nee die persoon woont hier niet. Ik heb niet voor niks jullie brieven teruggestuurd, maar jullie zijn eigenwijs. Als het dus überhaupt oooooooooooit zo ver komt… En een adres als wanbetaler bestaat dus niet, het heeft voor een andere bewoner geen enkele invloed op wat dan ook dat er op dat adres iemand (niet) woont die zijn schulden niet afbetaald. Ook op dat punt geen zorgen dus..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:43

Dat is dus ook wat ik wilde zeggen.

Deurwaarders zijn echt geen akelige horrormannetjes die je deur inrammen en de boel inladen.
Er valt prima mee te praten, zij hebben er ook niets aan als ze bij de verkeerde staan en al staan ze bij de goede, dan zijn ze gewoon proffesioneel. Zowieso komen ze eerst 2 of 3 keer om een brief persoonlijk af te geven, dus genoeg tijd om te reageren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:08

Juist, en omdat zij er niks aan hebben als ze bij mij voor de deur staan, en ik ook niet, en ik geen zin heb om me te verantwoorden bij iemand die ineens bij me op de stoep staat, en ik niet wil dat mijn adres bekend staat als zijnde het adres van een wanbetaler... ga ik dus actief iets doen om dit te veranderen.

Ik wil geen schuldeiser voor mijn deur hebben, dat is het hele punt dat niet helemaal aankomt :)

Of de kans klein is, je even makkelijk je ID laat zien, het een hele toffe peer van een vent is, ik niet persoonlijk aangesproken wordt...dat doet allemaal geen snars ter zake.

Ik wil gewoon niet dat het zo ver komt.

Ik begrijp prima je / jullie punt en jullie gedachtengang, maar de mijne is dus (heel simpel) gewoon anders want mij stoort het WEL als het zo lang aansleept en er uiteindelijk iemand hier op de stoep staat :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:10

pff wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoners... En we wonen hier al 13 jaar, Mijn ouders zijn ermee gestopt. Zo blijf je bezig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 14:47

Sammie schreef:
Zon brief heb ik nog nooit gezien hoor :) hoe kan een tnt?postnl dat nou weten.. Tenzij je dat zelf doorgeeft.

Nee was een kaartje. Iets met instanties die werden ingelicht.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:06

Mijn vriend woont hier nu bijna 5 jaar, en krijgt ook nog dagelijkse post.
Stapels heeft ie bewaard, van de week alles weggegooit ;)
Nieuwe adressen was niet bekend, en het waren van 2 verschillende bewoners die hier ooit woonde.
Ze zullen wel in de schulden staan, want het zijn altijd brieven de gemeente en de meeste van justitie, telefoonproviders etc.
T blijft vervelend, maar goed wat moet je er mee..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:08

Waarom wel bewaren en niet terugsturen? Dat snap ik niet zo goed.. Ik weet niet hoe oud het spul was, maar vijf jaar post bewaren :=

dwz. punt is meer als je het bewaard en je doet verder niks weet je zeker dat het blijft komen. Terugsturen is iig een seintje van joh.. dit klopt niet :+ Als er geen afspraken zijn gemaakt over post op halen, kun je er eigenlijk wel van uit gaan dat ze dat dus ook niet zullen doen. (zeker niet bij een huurhuis)

lieveli schreef:
Nee was een kaartje. Iets met instanties die werden ingelicht.
Gewoon reclame dan toevallig?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 16:13

Nee geen reclame. Van TNT, een oranje kaartje. Een verhuisservice iets achtigs denk ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:14

Soms kan een vorige bewoner er ook niets aan doen hè.

Zo heb ik bijvoorbeeld drie producten lopen bij de ING (destijds Postbank), waaronder een zakelijke rekening en een reisverzekering. Denk je dat je voor alle producten apart je nieuwe adres goed doorgegeven hebt, blijkt dat de afdeling zakelijke rekeningen met verschillende databases werkt. In de ene database staat je oude adres nog, maar dat weet je dus niet zolang je er niet mee te maken krijgt. Post waarvoor die database wordt gebruikt krijg je maar één keer per jaar (bijvoorbeeld een jaaroverzicht), dus het is niet dat je regelmatig denkt 'hee, ik heb ... nog niet gehad'. Vervolgens hang je jaren later met de ING aan de telefoon over product X en komt bij toeval naar boven dat je bij die betreffende afdeling nog onder adres Y genoteerd staat. Ik heb het meteen maar geregeld, maar dit was een fout die niet bij mij vandaan kwam. Betreffende post is iig jarenlang naar mijn oude adres gegaan en nooit doorgestuurd. Was dat wel gebeurd, dan had ik het onmiddellijk aangepast.

Toevallig heb ik zoiets het afgelopen jaar met drie verschillende instanties meegemaakt, waaronder eentje waarmee ik jaren niet te maken heb gehad. Ik ging toevallig weer een cursus bij ze volgen en ik had dat voor het laatst gedaan in 1999 (!). Via het aanmeldingsformulier op de website gaf ik mijn huidige adres op, maar zij stuurden hun post naar een oud adres waar ik al ruim tien jaar niet meer woonde. En ik vond het gek dat ik maar niets hoorde. :+

Als jij niet weet dat je bepaalde post 'hoort' te krijgen en jij weet ook niet dat de betreffende organisatie nog een oud adres van jou gebruikt, dan kan jou IMO niets worden verweten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:44

lieveli schreef:
Nee geen reclame. Van TNT, een oranje kaartje. Een verhuisservice iets achtigs denk ik.

Dat kan wel kloppen hoor, TNT heeft ook verhuisservice, je kunt via internet je gegevens invullen en hen ook machtigen jouw nieuwe gegevens door te geven aan bv telefoon en interetproviders, energieleveranciers ed bij wie je klant bent.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:46

Naast wat Karin zegt, zou iemand het zelfs kunnen vergeten; bijvoorbeeld een abonnement wat ofwel niet is doorgekomen bij de instantie terwijl ze wel een brief hebben gestuurd dat de wijziging is opgenomen, of een abonnement wat ze vergeten zijn te wijzigen toen ze de andere dingen wijzigden, omdat ze er bijvoorbeeld bijna geen post van krijgen. En idd, wat Karin zegt, dat ze soms wijzigingen (of her-aanmeldingen) slecht opnemen. Ik zou zelf altijd contact met de vorige bewoner opnemen voor ik zou beginnen met het weggooien van de post; voor hetzelfde geld hebben ze het nieteens door dat ze al die post missen. Het is natuurlijk niet netjes dat ze schijnbaar niks hebben gewijzigd qua adres als jij echt dagelijks stapels post krijgt, maar wie weet helpt het om contact met ze op te nemen erover. Helemaal als je het gevoel hebt, zoals je beschreef, dat je bij ze in het krijt staat voor het krijgen van de woning, dan kan het geen kwaad om dat in ieder geval te proberen voor je gaat weggooien. Succes, ik hoop dat het probleem opgelost zal worden. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:50

Tja mews maar dat verklaart nog niet dat ik zes maanden nadat ik daar woon opeens een blad op de deur krijg op naam van de vorige bewoner :D Tenzij ’t een grapje is van iemand anders, maar zes maanden niks en dan opeens dat blad :D (bedenkt zich nu dat de verhuisservice misschien maar max zes maanden is – maar ja heb ook nog wel andere post waar onder belastingpapieren ontvangen)

Maar goed... ik vind terugsturen een kleine moeite. Hoop dat andere mensen bij mij ook die moeite zouden nemen :)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:52

Gewoon de code rechtsonder doorstrepen, kruis door het adres en op de brief schrijven: Retour afzender. Deze persoon woont niet meer op dit adres! En de vorige bewoner even erop attenderen dat er doorstuurservice bestaat bij PostNl!