Die man kende ik niet maar die verkoper met die hond daar kocht ik altijd een krantje en gaf de hond altijd mijn broodje met smeerworst. Toen hij op een gegeven moment die fret had dan deelde hij het broodje met de fret. Zo'n lieve man was dat zeg, en die hond (die rottweiler) was ook zo'n ontzettend lieve hond.
Kan niet missen die man, 2 jaar in utrecht gestudeerd en mistte hem ook als hij er een dag niet was, viel meteen op.
Heb zo nu en dan eens een krantje gekocht bij hem
MissAnnemijn
Geplaatst: 26-01-13 00:00
Ik wilde vandaag een krantje kopen, had nog 10 min voor de trein. Eerst even langs de broodzaak wat halen, en zo wisselen dat ik 2 euro had. Maar toen ik terugkwam was hij net even weg, en toen hij terug kwam moest ik al rennen voor de trein. Volgende keer beter
speedyweedy
Geplaatst: 29-01-13 22:54
Ik heb er gister eentje van hem gekocht. Ik kreeg een big smile terug. Maar het krantje heb ik nog niet gelezen eigenlijk.
Anoniem
Geplaatst: 29-01-13 23:15
Ik vind de krantjes nooit veel voorstellen die ik tot nu toe weleens heb gekocht .. dat vind ik wel erg jammer. Voor mij is 2 euro ook best een uitgave, gezien ik per week voor boodschappen maar 10 euro heb (incl. voer voor mijn kat). Om die reden koop ik ze eigenlijk niet meer. Zeg ze wel altijd vriendelijk gedag, vind het altijd zo sip hoeveel mensen gewoon langs lopen ze straal negerend. Alsof die mensen daar voor hun lol staan.
tita
Geplaatst: 30-01-13 00:16
Krantje is prut..
Koop altijd bij de Bijenkorf in Rotterdam daar staat een negroïde man... Oudere man vals zingend...die verdient gewoon wat aandacht
Ik heb vandaag ook een krantje bij hem gekocht, hij heeft me wel 10 keer een fijne dag gewenst. Hele aardige man!
MissAnnemijn
Geplaatst: 31-01-13 21:09
Ik kocht maandag een krantje maar toen kreeg ik zo'n raar verhaal.. Of ik al een vriendje had en dat hij anders wel beschikbaar was Ook evt alleen voor de lusten Stond wel even verbaasd..
Hè, dat is inderdaad een heel bekend gezicht. Vind het zo'n lieve man. Als ik 'm morgen zie staan koop ik zeker een krantje.
FirebirdM
Geplaatst: 31-01-13 22:03
MissAnnemijn schreef:
Ik kocht maandag een krantje maar toen kreeg ik zo'n raar verhaal.. Of ik al een vriendje had en dat hij anders wel beschikbaar was Ook evt alleen voor de lusten Stond wel even verbaasd..
Mooi verhaal, ik heb deze man nog nooit gezien, kom zelden op Utrecht, maar het verhaal is herkenbaar. Ik heb ook mijn verkopers, 1 die in Groningen op de museumbrug staat en 1 die in ons dorp bij de AH staat. Maak vaak een praatje en als er een nieuwe editie is koop ik het krantje, het krantje (de Riepe) is niet heel boeiend op zich maar ik blader er vaak wel doorheen. Ik kan heel slecht nee zeggen tegen mensen die om geld vragen, 50 cent voor het slaaphuis oid, misschien gaat het wel op aan andere dingen maar ach zo die 50 cent kan ik me wel veroorloven. Iets gaan eten of drinken doe ik wel liever, zo dat je weet dat het geld goed besteed is.
Dit topic is echt 1 van de redenen dat ik Bokt zo leuk vind! Kijk hoeveel mensen hier bereikt worden, die nu hun ogen openen. Want doordat deze man wordt uitgelicht zal iedereen nu weten wat voor verhalen mensen die dat krantje verkopen met zich meedragen. En ik denk dat deze man nu heel wat meer kranten verkocht heeft . Respect dat hij zo positief in het leven staat met zo'n verhaal .
Deze beste meneer heeft een vriendin van mij al eens geinterviewd voor een krantje en zij heeft nog veel meer over hem gehoord Hij is hier komen wonen nadat zijn hele familie vermoord is in het land waar hij vandaan kwam, voor zover ik weet. Was een erg triest verhaal en nu is hij hier omdat hij hier ook veel mooie dingen meemaakt en toch nog iets moois met zijn leven kan doen. Hij zegt dat het zijn doel is om mensen vrolijk te maken, en dat dat hem ook gelukkig maakt. Ik geef hem altijd een glimlach en zeg hem altijd goedemorgen en hij gaat er helemaal van stralen. Dat is toch mooi?
Balou_k
Geplaatst: 02-02-13 15:18
Ik heb gisteren een krantje bij hem gekocht.. 'Prachtige dag, mooie dag'
Sjaap
Geplaatst: 02-02-13 23:36
Geweldige vent is dat, liep regelmatig langs m toen ik nog in Utrecht woonde. Altijd blij!
Nou, net dan eindelijk een krantje gekocht bij hem! Moest snel langs de kiosk ff iets lekkers halen, zag ik meneertje daar staan. Sprak hem aan maar hij hoorde me niet en riep andere mensen om een krantje te kopen, maar na de 3de keer kreeg ik eindelijk zijn aandacht en zag ik die lach weer. Vroeg om een krantje en wenste hem nog een mooie avond. Hij was erg blij en enthousiast, lieve man
liliekska
Geplaatst: 03-02-13 23:48
Heey een maandje of twee terug heb ik (of eigenlijk mijn opa) nog een krantje gekocht bij hem is een erg vrolijke man inderdaad vooral om alles wat hij heeft meegemaakt dan nog zo vrolijk zijn!
CoonArt
Geplaatst: 04-02-13 00:05
Hee bekend gezicht zeg, die heb ik meer gezien toen ik met een cluppie laatst door station Utrecht en omgeving trok...
Agossie
Geplaatst: 22-02-13 19:00
Ik heb vandaag een Straatnieuws gekocht voor € 10,-. Wat kan iemand blij zijn met € 10,-.