Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:43

Fleur1984 schreef:
Goh om eerlijk te zijn, ik denk niet dat het iets medisch is.
Hij heeft wel zin, alleen niet zo vaak als ik zou willen. Toen hij jonger was was zn libido wel hoger, maar hij vindt het allemaal niet nodig...
Het is ook niet dat ik mezelf opdring en hij verplicht wordt hoor! Hij kan er ook van genieten, maar het hoeft gewoon niet...

Dat is logisch, komt door het ouder worden

Citaat:
Dopamine-gehalte

Lust en verlangen ontstaan in de hersenen, dus ook de stoffen in de hersenen spelen een rol. Dopamine, dat wordt aangemaakt in de hersenen, is een neurotransmitter. Dat wil zeggen dat het ervoor zorgt dat zenuwen met elkaar kunnen communiceren. Dopamine is direct gelinkt aan seksuele verlangens en een daling van het dopamineniveau kan dan ook invloed hebben op het libido. Het mannelijk libido schijnt hiervoor gevoeliger te zijn dan het vrouwelijk libido.

peach2001

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:47

Hmmz... hoewel testosteron sneller daalt dan dopamine, dus dat kan ook, is nog veel meer leeftijdgericht.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:50

Is je man al getest op de hoeveelheid testosteron wat zijn lichaam aanmaakt?

Open relatie zou voor mij ook echt 'not done' zijn. Het idee dat hij met een ander het bed zou delen alleen al .. :brr:

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:51

Shirley schreef:
Er zijn ook middelen om je libido te verkleinen, misschien ook een optie voor TS :))

Dacht ik ook al aan. De media proberen ons wijs te maken dat we 4x per week seks moeten hebben om en goede relatie te hebben, maar serieus, na jaren vaste relatie is seks echt niet meer zo whaaw en wordt er al gemakkelijk kwaliteit gezocht in plaats van quantiteit. Het moet niet volledig wegvallen, maar volgens mij wordt seks toch wel overrated en helpen al die naakte en vrijende mensen op televisie echt niet om een realistisch beeld te krijgen. Het moet toch leuk en spannend blijven.
Nu zijn er anticonceptie middelen, maar stel je voor als vroeger seks zo een plaats kreeg in het dagelijkse leven ? Dan hadden we nu allemaal 20 broers en zusjes... elk jaar een nieuwtje bij...

Volgens mij heeft shirley gelijk en kun je eventueel uitkijken om jouw libido onder controle te krijgen. Mischien is het wel een hormonale onbalans ofzo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:51

Ben je er zelf niet te veel mee bezig? Ik kan me voorstellen als jij constant denkt ik wil nu en je man zoiets heeft van doe eens even rustig en maak je niet zo druk dat het een averechts effect heeft.

Probeer je eens een tijdje niet zo druk te maken aan het gebrek aan, voor jouw man waarschijnlijk ook een hele openbaring waardoor hij zich misschien wat meer man gaat voelen en op jou gaat jagen ipv andersom. Je zal even geduld moeten hebben en hem op een andere manier vleien dat ie 'the man' is en misschien valt het kwartje dan ;)

En anders tja praat met hem wat hij acceptabel vind.. Ik zou het niet kunnen ben veelste trouw..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:55

Kana schreef:
Volgens mij onderschatten mensen hoe vervelend het is als je sexuele behoeftes niet (voldoende) worden voldaan. Er reageren hier veel mensen waarvoor sex (volgens mij?) gewoon geen belangrijk iets hoeft te zijn. Dat kan, maar er zijn ook mensen waarbij het wel een belangrijk onderdeel is.

Dan werkt een b.o.b echt niet hoor.
Ik vind dat eigenlijk ook een beetje stom advies. Alsof dat te vergelijken is.

Eens!

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/661 ... _seks.html

Bovendien doet het uiteindelijk afbraak aan intimiteit, vertrouwen etc.

Een verlaging van het testosteron kan ook komen door prostaat-problemen. Dus bij een verlaging van libido van je kerel is het echt wel aan te raden om een medische check up te doen..

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:56

Kana schreef:
Volgens mij onderschatten mensen hoe vervelend het is als je sexuele behoeftes niet (voldoende) worden voldaan. Er reageren hier veel mensen waarvoor sex (volgens mij?) gewoon geen belangrijk iets hoeft te zijn. Dat kan, maar er zijn ook mensen waarbij het wel een belangrijk onderdeel is.

Dan werkt een b.o.b echt niet hoor.
Ik vind dat eigenlijk ook een beetje stom advies. Alsof dat te vergelijken is.

Ben het helemaal met je eens. Sommige reacties zijn erg kort door de bocht.

TS ik vind het erg knap en open van je dat je er zo over kunt praten. En helemaal dat je er open en vrij met je man over praat. Meeste mensen gaan stiekem vreemd en willen er niet over praten. Zo wordt het 'probleem' alleen maar groter.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 13:08

Dank je,
Ik voel me zelf eigenlijk al veel beter, gewoon omdat ik het even heb kunnen opschrijven hier op bokt.
Misschien moet ik er inderdaad niet zo veel mee bezig zijn, maar er zijn gewoon van die momenten dat het verdomd moeilijk is. Zo had ik dus op een avond die kennis ontmoet die dus wel meer wou, maar er is niks gebeurd toen. Toen mn man en ik 's avonds thuis kwamen had ik dus wel zin, maar meneer wou toen nog voetbal kijken. Grr Had ik ook wel zoiets van _-:(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:09

_Micha_ schreef:
Ayasha schreef:
Da's niet op dringen da's iniatief nemen. :D
Ik dacht al. _O-

Galley: ik zou sowieso geen goede relatie op geven voor seks maar goed. Tis maar net hoe je prioriteiten liggen natuurlijk.

Seks is niet het belangrijkste in een relatie, totdat er problemen zijn met het seks leven..

Daar kom je samen uit. Je "ontmoet elkaar in het midden" als je respect hebt voor elkaar. Is dat respect er niet, is de relatie ook niet goed. Simpeler kan ik het niet stellen.

Die franse zaak vind ik geschift. De beste man mag dus bij wet verkracht worden omdat dat zijn huwelijkse plicht is?
Ik dacht dat wij, moderne mensen, die tijd wel voorbij waren. Denk dat hij enkel beter af is zonder dat k*twijf. Jammer dat ie er zoveel voor heeft moeten neer tellen. En dat na 21 jaar samen wonen. :n :x
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-11-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:10

Ik zou het toch bespreekbaar maken als het je zo hoog zit.
En misschien moet je je bedenken of het echt de frequentie is waar je problemen mee hebt of dat je benieuwd bent naar de spanning met een ander.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:12

Fleur1984 schreef:
Dank je,
Ik voel me zelf eigenlijk al veel beter, gewoon omdat ik het even heb kunnen opschrijven hier op bokt.
Misschien moet ik er inderdaad niet zo veel mee bezig zijn, maar er zijn gewoon van die momenten dat het verdomd moeilijk is. Zo had ik dus op een avond die kennis ontmoet die dus wel meer wou, maar er is niks gebeurd toen. Toen mn man en ik 's avonds thuis kwamen had ik dus wel zin, maar meneer wou toen nog voetbal kijken. Grr Had ik ook wel zoiets van _-:(

Begrijpelijk. :)

Toch zou ik er nog een keer over praten, niet zozeer over een open relatie maar over jullie verschil in libido in het algemeen. Je zegt dat je het idee hebt dat het je man weinig doet en dat hij onverschillig lijkt, maar ik kan me voorstellen dat hij het stiekem heel moeilijk vindt. In de eerste plaats omdat hij jou toch met een 'probleem' opzadelt, waar hij zelf niet zo veel aan kan doen maar waar hij zich toch schuldig onder voelt. In de tweede plaats omdat dat betekent dat je 't dan maar ergens anders wil zoeken, wat hem misschien angst inboezemt en verdrietig maakt.

Let wel, overal staat 'misschien', maar het zijn geen dingen waar je makkelijk over praat, hoe goed je relatie ook is. :n

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:22

Oke, even nog een keer, hoe oud is hij? Kan het daar niet een beetje aan liggen? Mijn vriend is 9 jaar ouder,.. Word langzaam aan ook allemaal wel iets minder :') Maar is dat niet gewoon normaal?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:23

Mannen hebben hun hoogtepunt rond hun 23ste, vrouwen pas rond hun 30-35ste?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:25

Serendip90 schreef:
Mannen hebben hun hoogtepunt rond hun 23ste, vrouwen pas rond hun 30-35ste?

O help ik zit op m hoooooogte punt :') :') :')

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:26

Zoiets was het toch? Cosmo-wijsheid ;)

Ik moet alleen heel eerlijk zeggen dat ik er weinig van merk.. maarja, mannen lopen natuurlijk geestelijk ook een paar jaar achter.. blijven langer hangen rond die 23? :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:28

Da's je heugtepunt, WhySoWhite :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:29

Citaat:
blijven langer hangen rond die 23

Leuke woordspeling :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:30

Shirley schreef:
Citaat:
blijven langer hangen rond die 23

Leuke woordspeling :D

haha alleen hangen ze dan dus minder :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:31

Serendip90 schreef:
Zoiets was het toch? Cosmo-wijsheid ;)

Ik moet alleen heel eerlijk zeggen dat ik er weinig van merk.. maarja, mannen lopen natuurlijk geestelijk ook een paar jaar achter.. blijven langer hangen rond die 23? :D

Nee, vrouwen lopen hierbij behoorlijk achter, zn jaar of 10 :') :j Vrouwen DENKEN dat ze voor lopen. Dat is heel iets anders :') En doordat meerdere dat denken denken ze dat het echt zo is :j _O-

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:33

Bij vrouwen is het gewoon de biologische klok die dan zegt "jeej, laten we heel vaak oefenen" ;) weer even "wetenschappelijk verklaard"...

(Ja, een ander talent van vrouwen, alles wat krom is, recht banketstaaf... )

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 16:36

WhySoWhite schreef:
Oke, even nog een keer, hoe oud is hij? Kan het daar niet een beetje aan liggen? Mijn vriend is 9 jaar ouder,.. Word langzaam aan ook allemaal wel iets minder :') Maar is dat niet gewoon normaal?

Hij is 32, ikke 28 :-)
Dan is ie er al laaaang over :D en ik er nog niet aan toe?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:38

Fleur1984 schreef:
WhySoWhite schreef:

Hij is 32, ikke 28 :-)
Dan is ie er al laaaang over :D en ik er nog niet aan toe?

Hmz, mijne is ook 32 :') Maar nog wel goed voor 1/2x per week :j Zullen we ze samen op cursus sturen? Ja wel theorie dan he :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:40

Naar aanleiding van dit topic ben ik toch eens gaan googlen naar wat gemiddeld is. Blijkbaar 1x in de week*. Dus met een paar keer in de maand zit de man van de TS nog niet zo ver onder het gemiddelde.

*volgens een onderzoek van psychologie magazine
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 13-11-12 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:41

Ohh dan heeft mn vent helemaal niks te klagen, zitten we toch ruim boven het gemiddelde :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:44