Matheno schreef:Beetje respectloos![]()
In de Bijbel staat ook dat dit niet te bevatten is voor mensen, en daar geloof ik ook heilig in.
Als je alleen al gaat nadenken over het heelal en de miljaren sterren die er zijn, dat kan toch niet 'zomaar' ontstaan zijn, puur toeval?
Nee, ik ben er zeker van dat er een hogere macht is.
Maar is er dan een heel heelal gemaakt met miljaren sterren speciaal voor ons, terwijl wij nog niet eens naar die paar planeten in ons eigen sterrenstelsel kunnen komen? Is het dan niet waarschijnlijker dat wij toevallig op dit bolletje zijn ontstaan?
En hoe sta je tegenover al die andere hoge machten, niet alleen Allah en Yahweh, maar ook tegenover Ganesha, Thor, Odin, Hera, Isis en die tientallen andere hogere machten die de mensheid gekend heeft? Zijn die dan ook gemaakt door de Christelijke God, die nog niet zo lang zo genoemd wordt, en zijn dat dan dezelfden of hoe zie je dat? Wat gebeurt er met het heelal als de mensheid uitsterft?
Niet vervelend bedoeld, oprechte interesse. Ik ken eigenlijk alleen Christenen die wel in de evolutietheorie 'geloven', dus ben wel benieuwd naar het perspectief van degenen die dat niet doen.