Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:43

Oké komt ie:

- die mensen die schijnbaar geen knipperlicht hebben.
- mensen die turbo rotondes niet snappen (en zo vanaf de binnenste baan, de buitenste baan oprijden. en daarbij degene naast hen zowat aanrijden)
- mensen die zonder seintje voorrang nemen, dat is gewoon asociaal. Dat ze gewoon flink gasgeven zodat jij wel moet stoppen.
- mensen die links gaan rijden omdat ze over zes kruisingen een keer links moeten en mij er niet tussen laten als ik links moet afslaan.
- mensen die links gaan rijden en even snel als ik rijden en dus naast me of in mijn dode hoek blijven hangen, ga er of voorbij of erachter.. Niet zo eng hangen.
- Bumperklevers binnen de bebouwde kom.. doe normaal man.. lekker zitten douwen op een weg waar je 50 mag... Gek he dat ik dan laat terugvallen tot 45 en lekker vroeg ga afremmen voor bochten etc. Is een reden dat je daar maar 50 mag.
- slome mensen op de linkerrijstrook op de snelweg.. lieve mensen.. het is een snelweg. Je hoeft geen 120/130 te rijden, maar ga dan ook rechts rijden :)
- mensen die zestien keer moeten steken om hun auto in een parkeervak te mikken en daarbij de hele straat gewoon blijven blokkeren.... allemachtig hé, hoe moeilijk is het.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:49

purny schreef:
Aangezien er een topic is over de blunders tijdens de rijlessen, dacht ik misschien dat het wel iets zou zijn om je irritaties in het verkeer te delen, zodat de aankomende automobilisten kunnen lezen waar wij ons aan ergeren/irriteren in het verkeer en dit misschien wel als een les zouden zien. Er is immers genoeg aan irritaties/ergernissen in het verkeer aan de gang. Wat zijn jullie ervaringen en of ergernissen in het verkeer?

Ik vind het zo verschrikkelijk irritant als mensen niet voldoende afstand houden. Dan rij ik 's morgens in het donker naar mijn werk en zie ik alleen nog maar koplampen in mijn achteruitkijkspiegel... Blijkbaar onthoud niet iedereen de regel van 2 seconden afstand...

Brand maar los allemaal!

mijn eerste gedachte is en voor de al automobilisten dan :D kunnen jullie je ergernissen tenminste oplossen! :P
Hier nog geen rijbewijs maar wat ik wel erg irritant vind (met rijles maar net zo goed op de fiets) mensen die hier binnen de bebouwde kom met 70 over de drempels scheuren. Ik weet dat de weg groot is maar ook hier fietsen kinderen naar school en het is hier altijd nog 50, levensgevaarlijk!

laliz

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:54

Het allerergste vind ik mensen op de snelweg die, voordat ze hebben gekeken met verplaatsen van baan, eerst hun knipperlicht aan doen terwijl je er een kwart naast rijdt.
Schrik me daar altijd de *** van en moet dan altijd heel hard toeteren ^^ Pas knipperlicht aan als je echt kan én gaat verplaatsen please.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:02

Lizzle schreef:
Het allerergste vind ik mensen op de snelweg die, voordat ze hebben gekeken met verplaatsen van baan, eerst hun knipperlicht aan doen terwijl je er een kwart naast rijdt.
Schrik me daar altijd de *** van en moet dan altijd heel hard toeteren ^^ Pas knipperlicht aan als je echt kan én gaat verplaatsen please.

Nog veel enger: Mensen die al op zij gaan met de auto terwijl je er zelf schuin achter rijdt. En dan nog even hun knipperlicht aan doen. Ik ben blij met mijn remmen :=

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:05

ik irriteer me ook altijd mateloos aan traag rijdende chauffeurs, ook vooral als ze in bochten helemaal gaan afremmen tot ze bijna stilstaan en om de 5 seconden op hun rem staan.
Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen zich hieraan ergert in dit topic, maar 50% van de weggebruikers die ik dagelijks tegenkom toch echt traag rijden :+

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:08

Waar ik me mateloos aan stoor, is dat bijna alle automobilisten totaal geen file kunnen rijden. En ook nog steeds niet door hebben waardoor files ontstaan. Dat zou al een hoop irritatie verminderen denk ik

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:14

Yviertje schreef:
Waar ik me mateloos aan stoor, is dat bijna alle automobilisten totaal geen file kunnen rijden. En ook nog steeds niet door hebben waardoor files ontstaan. Dat zou al een hoop irritatie verminderen denk ik

Ik heb dit ook nog nooit geoefend tijdens me rijlessen moet ik ook zeggen....
wel heb ik een keer in de file gestaan en nog op een heuvel ook... dat was wel uh spannend met iemand voor en achter je haha. maar

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:15

Ik vind het gigantisch irritant als mensen gelijk een achter mistlamp voeren als er een klein beetje mist is.. 50 meter zicht is echt heel weinig. Er bestaan hectometerpaaltjes.. Dan kan je prima uitrekenen hoeveel 50 meter dan zou zijn.

Overigens ook heel vervelend: mensen die niet de gehele invoegstrook gebruiken, er staan niet voor niets borden 'gebruik de gehele invoegstrook'. Vind het dan ook vervelend als mensen dat zelf niet kunnen bedenken en je er niet tussen laten.. Ik prop wel lekker door en tot nu toe gaat iedereen opzij :+

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:17

fietsers zonder licht (in het donker) op een 80 km weg zonder apart fietspad en zonder lantaarnpalen. Volgens mij ben je dan levensmoe.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:21

Ik haaaaaaaaat het als er zo'n patser naast me komt staan bij een stoplicht met knoeiharde muziek. Daar kan ik écht niet tegen. Meestal draai ik dan mijn ramen open, doe de radio aan en zet 'm op zn allerhardst zodat ik boven hem uitkom. Als ik hem dan uit zicht ben verloren gaat mn muziek weer op een normale volume :D

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:26

Ooh heerlijk hier komt mijn zeur lijstje :D
- Mensen die met 110 gaan inhalen op de linkerbaan waar je 130 mag! En dus 135 rij!
- Mensen die hun knipperlicht niet aan doen op de rotonde
- Kinderen zonder licht die je vervolgens bijna aan rijdt.
- Mensen die onnodig op hun rem trappen, hou gewoon knap afstand ;)
- Bumperklevers
- Lang blijven hangen op de linkerbaan en dan niet doorrijden..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:28

Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Zo iemand ben ik :') .
Ik erger me juist aan al die mensen die geen geintje benul hebben van efficiënt rijden, en al die benzine verspillen door snel op te trekken en laat te remmen. Immers: alles wat je moet remmen, gooi je weg aan benzine, want dat heb je dus eigenlijk te veel gas gegeven (dat zei mijn rijleraar altijd :P).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:30

Ik probeer zo min mogelijk te remmen met de voet remmen maar ik rem zo veel mogelijk af op de motor...dus terugschakelen en dan uit laten rijden zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:43

Ah, eindelijk een topic echt voor mij :D

Ik kan mijzelf opvreten als mensen 100 op de linkerbaan rijden, terwijl 120/130 is toegestaan.
Ik ''sein'' ze dan ook vrolijk van de baan af als ze er te lang op blijven.

Verder heb ik (hoe hypocriet eigenlijk) een hekel aan lesauto's, omdat die exact de maximumsnelheid rijden en ze altijd in de weg rijden.

En benzine, ach, ik betaal met alle liefde een litertje LPG extra als ik dan maar lekker kan doorrijden haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:44

Dat heb ik ook met leswagens...ik weet best dat die mensen het moeten leren hoor maar ik erger mij er vreselijk aan. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:47

Bellatrix schreef:
Dat heb ik ook met leswagens...ik weet best dat die mensen het moeten leren hoor maar ik erger mij er vreselijk aan. :')

En daarom vind ik rijles in de spits bij voorbaat al niet leuk omdat ik weet dat mensen zich ergeren aan lesauto's :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:48

Ik kom ze juist tegen als het geen spits is. :') Ik maak schoon bij het CBR en onderweg daarnaar toe kom ik ze altijd tegen...en dan niet 1 maar 5 of 6....in een stukje van nog geen 15 minuten. _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:55

NathalietjeB schreef:
Bellatrix schreef:
Oh wacht, een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. :+ :z

ja idd ook een hele irritant gebeuren idd blijf gewoon braaf op 1 baan net zoals in t buitenland :j

heel fijn voor de vrachtwagenchauffeur, die de volgende 4-5 uur wel nog op die autosnelweg zit, en die net achter die vrachtwagen rijdt die 10 km trager rijdt dan hem, en niet zou mogen inhalen omdat de automobilisten (die mss een halfuurtje of een uurtje per dag in de wagen zitten?) het irritant vinden dat die wat traag kan inhalen.
(al eens gedacht dat 10 km trager rijden voor 4 uur gelijk is aan 40 km? dat wil zeggen dat ze voor dezelfde afstand dan een halfuur langer onderweg zijn, en dat het zodus kan zijn dat hij zijn doel niet haalt, of ergens in the middle of nowhere moet stoppen omdat zijn uren op zijn. Heel fijn, dat inlevingsvermogen van de gemiddelde mens.)
Voor diezelfde chauffeur is het ook heel fijn als mensen hem afcouperen, zonder reden kort remmen voor hem, of bij een rondpunt geen richting aangeven, zodat hij ipv netjes door te kunnen rijden 12 vitessen af moet komen, en er dan terug 12 moet opschakelen om terug op weg te raken.

Mijn persoonlijke ergernissen:
mensen die als ik op een weg aan 70 of 90 afkom, een paar meter voor mijn auto op de weg gooien, en dan aan 30 gaan rijden (zeker als er in de verste verte niemand achter mij rijdt! )
mensen met slecht afgestelde (xenon)lichten.
Mensen die gewoon niet kunnen rijden, BLIJF VAN DE WEG AF!!!

Voor de rest geen ergernissen :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:55

44Myrthe44 schreef:
Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Zo iemand ben ik :') .
Ik erger me juist aan al die mensen die geen geintje benul hebben van efficiënt rijden, en al die benzine verspillen door snel op te trekken en laat te remmen. Immers: alles wat je moet remmen, gooi je weg aan benzine, want dat heb je dus eigenlijk te veel gas gegeven (dat zei mijn rijleraar altijd :P).

Liever een beetje meer benzine gebruiken en de weggebruiker achter mij ook de kans geven op te trekken dan lekker mijn plan trekken en een streep van 5 wagens achter me aan te hebben. Ik weet niet wat er nu socialer of efficienter is eerlijk gezegd. Daarbij houdt je nog meer dan genoeg door de verbranding opgewekte kinetische energie over, zelfs na het remmen om je auto nog een flink stuk te laten rollen, dus die benzine is niet verspilt. Gas blijven geven zelfs als je ziet de bv. de slagbomen over de spoorweg dicht gaan, ja dat is benzineverspilling. Daar laat ik ook het gas los en laat de auto rollen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:15

Hihi ik voel een aardige tweedeling in dit topic, de aso jagers versus de slome sukkels..

Jeay ik ben een sloompie!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:22

dan ben ik de aso.. en zou het dus best kunnen dat ik mensen van dit topic al eens voor hele lelijke dingen heb uitgemaakt? sorry!

misschien is dit juist een goede kans, nu de slome en aso's bij elkaar zijn, om tot een compromis te komen?
al ben ik bang dat het onmogelijk is.. want ik rij nou eenmaal perfect 8)7

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:29

Tja, mensen die bumperkleven en daar ook nog trots op zijn vind ik aso, je brengt andere mensen bewust in gevaar enkel en alleen omdat je geirriteerd bent, daarnaast is het ook nog eens verboden. Alle andere vlotte rijders die zich niet zo gedragen vallen idd niet in dat vakje. Wie de schoen past...

Compromis zou nog wel eens lastig kunnen worden omdat ik weiger meer geld uit te geven en mijn man een andere auto te kopen dan de zeer comfortabele en relatief zuinige, want lpg, doch trage oldtimer die hij nu rijdt..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:37

Mensen die een bijzondere verrichting uitvoeren en daarbij menen voorrang te hebben en vervolgens de hele weg blokkeren.
Mensen die niet kunnen parkeren.
Blijkbaar kapotte knipperlichten --> Bij ieder soort auto en niet alleen duurdere.
Mensen die met 50 km op de snelweg willen invoegen.
Mensen die de snelheid niet rijden die is toegestaan, met name op 80km en snelwegen.

Dat zijn toch wel mijn ergernissen in het verkeer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:38

Wat ik me afvraag aan de efficiënte rijders (om het zo maar even netjes te zeggen). Hoe voegen jullie in? Geven jullie dan wel even flink gas of proberen jullie met 80 in te voegen en laten vervolgens een hele streep auto's achter jullie 'het maar uitzoeken'? :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:41

waar ik mij persoonlijk aan irriteer zijn chauffeurs die ergens anders mee bezig zijn dan rijden.daarmee bedoel ik automobilisten die niet handsfree zitten te bellen,kaarten zitten te lezen tijdens het autorijden,of nog even het stuur loslaten met beide handen om maar even iets te pakken.

Maar ook mensen die onder de toegestane snelheid gaan rijden op een weg waar je niet mag inhalen.

Maar het allervervelendste vindt ik automobilisten die gevaarlijk dicht langs je oprijden als je met je paard gaat wandelen(nee hoor paardlief kan wel tegen een bumperstootje!!!!!)

ik ben echt geen ideale chaufeuze,rijdt ook wel eens te hard in het 30 km gebied,maar probeer zoveel mogenlijk te letten op gevaar.