NHA-thuisstudies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 14:26

Ik was na het examen geweest, en de wc was gewoon leeg :+ Op de 7e etage..
Maar ik denk als je vóór het examen gaat dat het wel rampvol zal zijn :=

Ilja, kun je er ook daadwerkelijk iets mee? :)
Jij hebt wel 2 totaaaaal verschillende cursussen gedaan.

Ilja000

Re: NHA-thuisstudies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:13

Nou, de populaire psychologie deed ik toen voor de lol, maar scheelt me nu toch wat studeren geen officiele vrijstleling, want nooit een certificaat aangevraagd). De informatica helaas nooit afgemaakt.
Nu dus MBO, kan ik zeker iets mee, voor mijn werk :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:02

Kom net dit topic tegen, sinds februari ben ik ook begonnen met een NHA curus naast mijn huidige MBO opleiding. Ik doe de opleiding middle management en ben best tevreden over het NHA.

Huiswerk wordt snel nagekeken, enige nadeel vindt ik dat je op je overige vragen pas laat antwoord krijgt.
Nu had ik perongeluk te verkeerde les terug gekregen, deze was van iemand anders, en toen was de oplossing hiervoor de huidige les uit plaza verwijderen en een nieuwe insturen. Afijn, prima. Alleen voordat dit was geregeld was ik dus zo'n 1,5 week verder...

Maar verder ben ik er tevreden over! Over tab weet ik niet, die heb ik nog niet, maar als het zo lees beloofd dat niet veel goeds :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:37

Tab is echt 3x niks, ligt bij mij al heel de tijd ergens in een la, want hij reageert echt heel traag of gewoon niet.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:03

Ik wil deze zomer ook een thuisstudie van de NHA gaan doen. Ik studeer momenteel nog, maar werk daarnaast als secretaresse op een advocaten kantoor. Heb hiervoor geen opleiding gedaan, dus 'schud' dit een beetje uit mijn mouw om het zo te zeggen. Ik wil graag een opleiding gaan doen die hierbij aansluit. Wat ik gevonden heb op de website, en bij mijn wensen lijkt te passen, zijn o.a. de cursussen secretaresse (:+), beginnende administratie of assisentmanager. Het liefst wil ik een studie doen die zo breed mogelijk is.

De 'echte' studie die ik momenteel volg is Psychologie (in september hoop ik aan mijn master te beginnen), dus iets dat daarbij zou passen zou ook een optie zijn, heeft misschien iemand tips?

Heeft er ook iemand ervaring met de taalcursussen? Iemand raadde me ook aan om b.v. frans te gaan doen. Ik spreek al vloeiend duits en nederlands, daarnaast ook een aardig woordje engels, dus nog een extra taal erbij is altijd handig. Echter is het wel zo dat ik later niet echt gebruik zal gaan maken van frans als ik een baan heb in de psychologische sector zeg maar. Ik zou dan eerder kiezen voor Italiaans of Grieks, omdat ik dit gewoon leuke talen vindt om te leren.

Allemaal heel lastig dus en ik twijfel enorm over wat ik nu moet doen. Iemand misschien advies voor me?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:21

Als ik jou was zou ik overleggen met je werkgever. Voor hetzelfde geld wil die meefinancieren. Als je nu al hbo of wo studeert, zou ik eerder kijken naar bijv. officemanagement (LOI of NTI), of MBO 4 secretariaat of management. Taalcursussen zijn leuk, maar met name op hobby en vrije tijd gericht bij zo'n schriftelijk instituut. Dus voor je werk niet heel erg nuttig.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:27

De kans is inderdaad groot dat mijn werkgever zou willen betalen, maar de vraag is of ik nog lang werk bij dit bedrijf. Vanaf september studeer ik weer fulltime (momenteel dus niet, ik hoef alleen tentamens te maken) dus ik weet niet of ik dan nog tijd vind om te gaan werken. Ik werk op basis van een nuluren contract en help vooral uit op dagen dat er te weinig secretaresses zijn. We moeten tegen die tijd dus eerst kijken of mijn lesrooster nog te combineren is met de werkuren dat zij me nodig hebben.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:40

Dan zou ik kiezen voor een practische cursus met een erkend diploma. Boekhouden oid. Geen idee eigenlijk :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:48

Ik vind het echt moeilijk om te kiezen! Ik zal deze week eens met mijn zus gaan overleggen (we werken bij hetzelfde bedrijf, zij is min of meer mijn baas), misschien dat we toch nog iets kunnen regelen, en anders eens navragen wat zij mij het beste aan kan raden. Ook wel handig om met mijn collega secretaresses te overleggen :D voglens mij volgen zijn ook nog opleidingen naast hun werk..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:55

Tot nu toe ben ik heel blij met de NHA cursus, huiswerk wordt echt snel nagekeken! :D
Alleen die droge stof af en toe :')

Is directie assistent niet ook wat? Die volg ik nu ook :) Daar heb je ook secretariële vaardigheden, maar ook personeelsbeleid, timemanagement. Dus hij is best breed :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:08

Ik moet ook echt weer mijn huiswerk gaan maken, heb weinig motivatie op het moment, gister wel begonnen dus planning is dat het vandaag weer opgestuurd wordt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 15:25

Denken jullie dat je met een cursus medewerker administratiekantoor een baan kunt vinden?? :+

Of mis ik dan toch nog een heel hoop enzo..??

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:25

Ervaring? :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 15:27

Adoreyou, ja doh.. Maar ervaring doe je op wanneer je werk hebt.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:12

Ja, maar als ik kijk naar hier in de buurt, kom je met alleen een papiertje niet in aanmerking voor een administratieve baan helaas. Ze vragen allemaal ervaring. Daarom wil ik straks 1 dag in de week vrijwillig stage gaan lopen naast de thuisstudie. Anders kom ik nog niet aan de bak.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:51

Klopt, ik heb dan weer het omgekeerde, wel 6 jaar ervaring, maar nog geen papiertje, daar wordt je dus ook op afgewezen, ze willen het allebei.
Daarom nu bezig voor papiertje

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:03

Dat is wel een handigere volgorde haha :P Ruilen? :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:05

Haha nou, als ik dan wel gelijk werk krijg graag.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:03

Ik heb net examen gedaan, dus weer een enorme studie-boost. Eng hoor :-p

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:05

Ik doe ook een cursus maar moet weer beginnen want was ziek, verhuizen etc. lag het allemaal even stil..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:34

Ilja000 schreef:
Ik heb net examen gedaan, dus weer een enorme studie-boost. Eng hoor :-p

Spannend hoor! Beetje goed gevoel over?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:39

Ik wil ook graag een thuis studie gaan volgen.

Heb m'n hbo prop en de stage al afegrond (op een schoolschool) , maar de NHA doet een beetje vaag en vreemd over het verlenen van de vrijstellingen.. :=

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:29

Kon nog wel eens goed gegaan zijn.

Roxiie. Je weet het pas zeker als je door de commissie bent geweest. Tot die tijd zal geen enkele instelling uitspraak doen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:38

Oh, dat snap ik ook maar al te goed hoor. Iedereen kan wel roepen ik heb dit dit en dit, dus ik wil hier, hier en hier vrijstelling voor.
Bewijs stukken aanleveren is ook geen enkel probleem en ik wil daar ook best voor betalen. maar dan wil ik wel weten hoe en wat, wat ik moet aanleveren etc.
En ik wil ook weten voordat ik aan een studie begin of ik vrijstelling kan krijgen voor mn stage, zoniet begin ik er niet aan. Maar als ze dan roepen; jaa daar kijken we int 4e jaar wel naar of je daar misschien vrijstelling voor kunt krijgen vind ik dat behoorlijk vaag :=

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:44

Om welke studie gaat het?