[Centraal] (sinterklaas) surprise topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:36

Melisjee schreef:
Nijnteee schreef:
Geweldig zo'n topic! dit ga ik zeker volgen!
Ik vier dit jaar 2x sinterklaas, 1 keer met vrienden en een keertje met collega's.
Met het werk is 1 dec al.
Weet iemand nog leuke ideeën??
Ze is geen paardenliefhebber, dus geen surprise met paarden :P
Op haar verlanglijstje staat, starbucks mokken en chocolade en een olifant knuffeltje..
Misschien dat ik een olifant kan knutsel of iets, mmmmm Moeilijk hoor!!

Waarom niet een grote Starbucks beker, groot logo erop?

Jaa leuk idee!! Ik heb net een paar bekers op de kop getikt! :D
Dank u!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:11

Papegara schreef:
Wie o wie helpt ons met onze surprise?

Vriendlief moet voor zijn broer een surprise maken.. Nu is vriendlief niet echt creatief en wil het leuk MAAR simpel houden.
Zijn broer (33) werkt in een bierbrouwerij en rijd in een hele oude mercedes:

Klik voor een foto van de auto

Iemand een idee voor een leuke maar niet al te moeilijke surprise? :){
Het hoeft trouwens niet persé iets met bier of de auto te maken te hebben, alle ideeën en suggesties zijn welkom!

Ik heb 2 jaar geleden een hele grote bierfles gemaakt, gewoon een frame maken van kippengaas en dan met papier maché bekleden en verven :D
Vorig jaar heb ik een auto gemaakt, das ook niet zo heel moeilijk, gewoon een kartonnen doos beetje verbouwen.

nadja15 schreef:
Iemand een leuk idee voor mij?

Ik heb mijn broertje van 13, hij zit op voetbal, is in de klas vaak vervelend en krijgt veel strafwerk. Ook heeft hij afgelopen week een boete gekregen van de politie omdat hij een colablikje op straat gooide. Het leek me geweldig om hem daar even een hak mee te zetten, maar hoe? -O-

Dan maak je een kleine gevangenis met een foto van hem erin! Of zo'n 'wanted' foto met je broertje erop :P

Martine_R schreef:
meikemarieke schreef:
Martine_R, wat een leuke surprise! Hoe heb je dat gedaan? Wat is de 'basis' ? En hoe heb je al het snoep erop vast gemaakt??

Dankje :D
De basis is van karton, dat ik gewoon aan elkaar getaped heb. Het snoep heb ik gewoon met lijm erop vastgemaakt, maar ik zou wel aanraden om op de een of andere manier het karton wat ''ruwer'' te maken, dan blijft het beter plakken :j

thnx, maar met lijm is natuurlijk wel jammer dat je het snoep niet meer kunt eten.... Las op internet ook al dat je het met botercreme kunt doen, maar ik ben eigenlijk bang dat dat niet goed genoeg blijft zitten.... Nog iemand tips?

gerlindie

Re: [Centraal] (sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:55

ik moet een suprise maken voor een jongen die van vissen en hoorn spelen houdt. iemand een goed idee?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:57

Ik ga binnenkort even wat leuks bedenken voor jullie surprise-dilemma's, maar moet eerst nog even wat huiswerk maken :P

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:00

Martine_R schreef:
meikemarieke schreef:
Martine_R, wat een leuke surprise! Hoe heb je dat gedaan? Wat is de 'basis' ? En hoe heb je al het snoep erop vast gemaakt??

Dankje :D
De basis is van karton, dat ik gewoon aan elkaar getaped heb. Het snoep heb ik gewoon met lijm erop vastgemaakt, maar ik zou wel aanraden om op de een of andere manier het karton wat ''ruwer'' te maken, dan blijft het beter plakken :j

thnx, maar met lijm is natuurlijk wel jammer dat je het snoep niet meer kunt eten.... Las op internet ook al dat je het met botercreme kunt doen, maar ik ben eigenlijk bang dat dat niet goed genoeg blijft zitten.... Nog iemand tips?[/quote]

Het schijnt dat je ook zo'n taart met frituurvet kan maken, haha! Ik heb geen idee hoe en ik weet ook niet of snoep daar op blijft plakken (en of het dan nog eetbaar is) maar een meisje uit mijn klas heeft dat een keer gedaan! ;)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:02

Wie heeft voor mijn zus een idee? :D

- Verslaafd aan haar laptop, vaak teruggetrokken op haar kamer
- Gaat niet uit, nooit afspreken, beetje saai typje
- 17 jaar
- Geen hobby's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:45

een laptop? :P ze zal vast wel iets leuk vinden toch?

kan iemand mij helpen?
ik heb mijn vader getrokken, hij werkt op landstede, lekker buikje, gaat afentoe dieeten en na een paar maanden zit het spek er weer op :+ laat liever mijn moeder wandelen met de hond, kan leuk koken, kan ook goed klussen, heeft verstand van computers heeft humor en goede verhalen verteller, hij is al 52 jaar... mag iets heel groots zijn ik hou wel van knutselen :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:49

gerlindie schreef:
ik moet een suprise maken voor een jongen die van vissen en hoorn spelen houdt. iemand een goed idee?

Mijn eerste ingeving was: Een vis in de vorm van een hoorn! :+ Dat je het voorste stuk in de vorm van een vis maakt en het achterste stuk van een hoorn? Of een blaasstuk? :)

Ik moet iets maken voor mijn vriend, hij houd van lezen, skaten en z'n "hobby" is het onderhouden ne verzorgen van z'n 2 baardagamen. Iemand leuke ideetjes? :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:53

Leverage schreef:
Ik moet iets maken voor mijn vriend, hij houd van lezen, skaten en z'n "hobby" is het onderhouden ne verzorgen van z'n 2 baardagamen. Iemand leuke ideetjes? :D

Maak een groot skateboard, haha! :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:01

Ik heb dezelfde persoon als vorig jaar, perfect |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:03

Leverage schreef:
gerlindie schreef:

Mijn eerste ingeving was: Een vis in de vorm van een hoorn! :+ Dat je het voorste stuk in de vorm van een vis maakt en het achterste stuk van een hoorn? Of een blaasstuk? :)

ik zou een skateboard maken, maar dan het deck, het bovenstuk van boeken maken ongeveer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:04

dancer_ schreef:

wij trekken de lootjes altijd opnieuw als iemand dezelfde heeft, of we doen het gewoon via lootjestrekken dan kan je instellen wie wie vorig jaar had en kan je automatisch niet dezelfde trekken :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:06

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:21

Hebben jullie ook een tip voor mij?
Mijn vader heeft verder weinig hobby's (wijn/bier drinken en hij is automonteur)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:59

MyLittleLove schreef:

- 17 jaar
- Geen hobby's

ligt aan de kado's die je koopt maar je kan bijv. een oude laptop of computer uit elkaar halen en daar de kadotjes in doen en weer dicht schroeven :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:01

nog een idee voor de mensen die vaders hebben getrokken, daar is het altijd wat lastig voor maar ik heb een keer voor mijn vader een emmer erwtensoep gemaakt! dat was een geslaagde surprise :+
een emmer groene verf, wat papier propjes om het smurrie te maken, je kado plastificeren en met een gewicht onder laten. een grote worst maken van plastic en tada!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:43

enniee schreef:
Hebben jullie ook een tip voor mij?
Mijn vader heeft verder weinig hobby's (wijn/bier drinken en hij is automonteur)

Een beugelfles? Of tik een oude versnellingsbak op de kop en verstop daar je kadootjes in :P

dancer_ schreef:

Ik had dit jaar al voor de 4e! keer op rij dezelfde! Is bij mn schoonfamilie, die doen niet aan de regel dat je niet dezelfde mag als vorig jaar........ Ik doe pas 4 jaar met ze mee en altijd dezelfde!
Vond het nu echt niet grappig meer, dus heb mn vriend gevraagd of ie wil ruilen, dat wilde hij gelukkig wel :)

Leverage schreef:

Een baardagaam namaken? Of inderdaad een skateboard, das niet zo moeilijk.

Frederieke_ schreef:
kan iemand mij helpen?
ik heb mijn vader getrokken, hij werkt op landstede, lekker buikje, gaat afentoe dieeten en na een paar maanden zit het spek er weer op :+ laat liever mijn moeder wandelen met de hond, kan leuk koken, kan ook goed klussen, heeft verstand van computers heeft humor en goede verhalen verteller, hij is al 52 jaar... mag iets heel groots zijn ik hou wel van knutselen :D

Hmmmm, wel genoeg om leuke gedichten te verzinnen lijkt me, maar nog geen inspiratie voor een surprise voor je.... Wat vindt je vader leuk? Wat zijn z'n hobby's?

MyLittleLove schreef:

- 17 jaar
- Geen hobby's

Ik heb vorig jaar voor mn zusje op haar surprise haar naam geplakt met letters van een oud toetsenbord (moet ze wel een naam hebben waar geen dubbele letters in zitten, of je moet meerdere toetsenborden hebben)

nadja15 schreef:
Het schijnt dat je ook zo'n taart met frituurvet kan maken, haha! Ik heb geen idee hoe en ik weet ook niet of snoep daar op blijft plakken (en of het dan nog eetbaar is) maar een meisje uit mijn klas heeft dat een keer gedaan! ;)

Blijft dat plakken op karton dan?? Klinkt wel als een echt ranzig werkje! Haha! Ik heb me bedacht dat ik het met nietjes vast ga zetten, dan gebruik ik alleen zacht snoep, dan blijft het te eten en zit het goed vast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:48

meikemarieke schreef:
Frederieke_ schreef:
kan iemand mij helpen?

Hmmmm, wel genoeg om leuke gedichten te verzinnen lijkt me, maar nog geen inspiratie voor een surprise voor je.... Wat vindt je vader leuk? Wat zijn z'n hobby's?

hij heeft niet echt veel hobby's, hij houd van lezen, afentoe klussen en aan zijn computertje rommelen...

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:59

Misschien dat jullie nog iets leuks weten.
Ik heb mijn schoonvader en ik heb geen idee wat voor surprise ik daar nou voor moet knutselen. :')
Ik zat zelf te denken aan hun oude auto na te maken (is verkocht aan een museum) of het bedrijf wat ze in frankrijk hebben na te maken, maar ik denk dat dat een beetje moeilijk wordt :o
Iemand een idee?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:04

Frederieke_ schreef:

Kan je niet een keuken maken voor hem met allerlei pannen etc erop waar je dan het cadeaus in stopt.
Of een koksmuts

hij heeft niet echt veel hobby's, hij houd van lezen, afentoe klussen en aan zijn computertje rommelen...[/quote]

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:36

Judith94 schreef:
Ik heb mijn schoonvader en ik heb geen idee wat voor surprise ik daar nou voor moet knutselen. :')
Ik zat zelf te denken aan hun oude auto na te maken (is verkocht aan een museum) of het bedrijf wat ze in frankrijk hebben na te maken, maar ik denk dat dat een beetje moeilijk wordt :o
Iemand een idee?

hun bedrijf namaken is ook erg leuk! 2 jaar geleden had mijn broer de boerderij van mn vriend nagemaakt, gewoon een maquette gemaakt, daar van die plastic koetjes en een legotractor enzo ingezet, hartstikke leuk!

Frederieke_ schreef:
hij heeft niet echt veel hobby's, hij houd van lezen, afentoe klussen en aan zijn computertje rommelen...

Een boek maken? Of een gereedschapskist? Een computer bouwen? Opzich best makkelijke dingen om te maken lijkt me.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:43

Iemand een idee:
Ik heb een jongen uit mijn klas, ik zit pas net in deze klas en ken hem dus niet zo goed.
Hij houdt van voetbal en is flink sportief. Meer weet ik niet van hem, zijn lootje was half leef :n
Ik heb een axe-pakket gekocht met een een deo-bus, een douche-gel en een axe-headset.
Dit pakket is 35cm lang en 20 cm breed. Het moet dus een redelijk grote surprise worden.

Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag! :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:54

Mitchall schreef:
Iemand een idee:
Ik heb een jongen uit mijn klas, ik zit pas net in deze klas en ken hem dus niet zo goed.
Hij houdt van voetbal en is flink sportief. Meer weet ik niet van hem, zijn lootje was half leef :n
Ik heb een axe-pakket gekocht met een een deo-bus, een douche-gel en een axe-headset.
Dit pakket is 35cm lang en 20 cm breed. Het moet dus een redelijk grote surprise worden.

Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag! :D

een doos groen verven en er een voetbalveld opmaken met goals en spelers?
in de doos kan je het kado vertoppen

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:01

of een hele grote voetbal maken van een grote ballen met papier maché!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:08

meikemarieke schreef:
Judith94 schreef:
Iemand een idee?

hun bedrijf namaken is ook erg leuk! 2 jaar geleden had mijn broer de boerderij van mn vriend nagemaakt, gewoon een maquette gemaakt, daar van die plastic koetjes en een legotractor enzo ingezet, hartstikke leuk!

Frederieke_ schreef:

Een boek maken? Of een gereedschapskist? Een computer bouwen? Opzich best makkelijke dingen om te maken lijkt me.

hmm dat is zo saai, ik had gehoopt op iets super origineels haha