Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:13

zilfstar pas op ze zou gerust mee gaan. zal ze waarschijnlijk ook zeggen dus dat zou ik zeker moeten weigeren en zeggen dat ik wel alleen ga. en ik snap wat je bedoelt er gebeuren vresenlijke dingen. en ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn. ik zal de afspraak afzeggen helaas maar het zal moeten gewoon zodat ik even alles op een rijtje kan zetten mischien want door alles wat er nu gebeurt voel ik me best um.. vervelend. om het zo maar even neer te zetten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:15

riekie15 schreef:
listiglistje ik snap wat je bedoelt. en geloof me dat doet het al.. maar weg gaan is niet zo makkenlijk ik kan nergens heen.

Er zijn genoeg instanties die je verder kunnen helpen hoor ;) Ik zou eens een gesprekje aanvragen met een maatschappelijk werker bij jou in de buurt...
geen geld, onderdak ed hoeven geen belemmering te zijn als de problemen serieus genoeg zijn!

Weg daar, want nu ga je ook naar "iets" op zoek waar je waarschijnlijk niet gelukkig van wordt...eerst jezelf op de rit dan komt de rest ook goed!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:16

riekie15 schreef:
zilfstar pas op ze zou gerust mee gaan. zal ze waarschijnlijk ook zeggen dus dat zou ik zeker moeten weigeren en zeggen dat ik wel alleen ga. en ik snap wat je bedoelt er gebeuren vresenlijke dingen. en ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn. ik zal de afspraak afzeggen helaas maar het zal moeten gewoon zodat ik even alles op een rijtje kan zetten mischien want door alles wat er nu gebeurt voel ik me best um.. vervelend. om het zo maar even neer te zetten

Belangrijkste nu is bedenken wat je wil, en hoe je daar gaat komen.

Dus. stap 1, wat wil je nu, op welke termijn.
Daarna gaan we stap 2 ontleden, hoe denk je daar te gaan komen,
Stap 3 is uiteindelijk loskomen en dus of verhuizen of de situatie thuis oplossen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:18

Ja je wordt beperkt in je ontwikkeling imo.
Als je afzegt is wel jammer maar begrijpelijk. Ik zou ook alleen met je tante gaan of iemand anders in de buurt willen hebben. Het blijft toch een vreemde.
Desalniettemin vind ik dat je wel erg beperkt/beschermd wordt want zoals je merkt ga je dan smoesjes bedenken om wel iets te kunnen ondernemen.
Ik hoop dat je alles op een rijtje kunt zetten misschien op papier kunt neerzetten. En dan eens een gesprek aangaan met je ouders...?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:21

Ik zit dit topic echt met open mond te lezen....
TS, je bent 18, hebt geen opleiding/baan maar wel een wajong-uitkering.
Ben je (gedeeltelijk)afgekeurd of is er psychisch het eea aan de hand?
Dat moet haast wel als ik zo jouw berichten lees...
Ik zou er echt voor zorgen actie te gaan ondernemen, als je op deze manier doorgaat en afhankelijk blijft dan ga je daar echt niet blij van worden...

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:24

Wat ik me afvraag, is hoe oud is je zus en mag die dit allemaal wel?
Zoja, wat is dan de reden dat jij met 18 jaar zulke smoesjes moet verzinnen om het huis uit te komen?
Dit is niet erg gezond.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:26

Ik zal een afspraak maken met de doktor zorgen dat mijn moeder niet mee gaat en kijken of zij me kan helpen. en dan maatschappenlijk werkster. en hopen dat er niks meer tussenkomt..

heel erg bedankt

@Ceriadwen.
Wat wil ik nu: Liefst weg van hier. mezelf weer thuis voelen. en gewoon even rustig alles voor mezelf terug op een rij zetten.
Op welke termijn: Zo snel als mogenlijk is al zie ik zelf geen routes die minder dan jaren gaan duren

AaronYve gesprek aangaan is geen optie al geprobeert omdat ik wat rust nodig had deze mensen zijn heel druk en ik kan daar best slecht tege en toen ging het ook fout..

Wildgirl. ik ben afgekeurd wegens rugklachten. en blij wordt ik er al niet van.. verre van. ik probeer actie te onderneemen en geloof me ik heb vaker pogingen gedaan tot deze dingen tot einde te kregen maar ik kom steeds vast te zitten geef op

@tuedelue Mijn zus is 23 (denk ik.. slecht he? haha) en de reden tjah.. is er niet echt? omdat ze het willen?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:27

Gekke vraag; Kan het zijn dat je in het verleden eens helemaal los geslagen bent bij je ouders en je al in handen vane en foute jongen bent gevallen toen? En dat ze daarom nu zo beschermend zijn en proberen te voorkomen op alle mogelijke manieren dat je weer in de zelfde fout vervalt? Want dan kan ik begrijpen dat je ouders zo panisch zijn en je zus je overal bescherming geef tom et voorkomen dat je er weer tussenvalt en ze je kwijt zijn. Anders zou ik het niet begrijpen waarom je zo gekluisterd bent.

Je komt erg naief over en internet is een gevaarlijk iets waar je dus inderdaad iemand moois te kunnen ontmoeten maar ook zo fout. Wat je niet ziet:) Ben wel eerlijk..mijn huidige man heb ik ook leren kennen via Internet en we zijn inmiddels al 7 jaar samen en 1 kindje rijker;) Maar zelf ook ogen goed open gehad met dates er voor en kan je in rare situaties verzeild raken die je dacht te voorkomen:)

Maar he..niemand van ons bokt die ind e buurt woont en dan mee wil gaan als zijnde vriendin zodat we zeker weten dat ze niet verkeerd te recht komt? Voor mij iets te ver uit de richting hoewel Tilburg nog te doen is. Maar begrijp ook niet goed dat de jongen wel erg graag in zijn eigen stad afspreekt en geen moeite doet om jou tegemoed te komen ergens onbekend voor hem ook:) Daar zou ik al vraagtekens bij zetten.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:31

Kostolany. als ik met deze persoon verder zou gaan zou dit de eerste man zijn waar ik uberhaupt bij in de buurt kom. dus dat is niet de reden dat ze beschermend zijn. ook als beschermend zou ik het niet kunnen zien vanwegen de anderen dingen die gebeuren. als je wilt vraag ik hem nu of we elkaars richting in kunnen gaan ook dat is mogenlijk. al was het een idee dat hij mij rond zou leiden

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:31

Voor mij helaas te ver weg. Maar als je al niet met je ouders kunt praten dan is er idd het e.e.a. niet pluis. Geen wonder dat je zsm weg wilt. Maar je situatie is niet echt handig, je hebt een wajong-uitkering. Kun je niet met een maatschappelijk werker gaan praten, die kan je helpen om een plan op te stellen om op jezelf te gaan, als je dat kunt.

Dus je zus kan doen wat ze wilt? Kun je wel met je zus praten of ook niet?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:33

Je moeder mee naar de dokter???

Meiske toch...

Ok wat je wil is duidelijk..

Welke stappen moet je ondernemen om daar te komen? Wat heb je tot nu toe zelf bedacht?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:34

mijn zus en moeder zijn vrijwel hetzelfden en werken samen. weet niet zeker wie het erger doet mijn zus of mijn moeder. mijn zus gilt vaker. en ik ga proberen via de doktor een maatschapenlijk werkster te krijgen moet alleen zorgen dat mijn moeder niet mee gaat zoals ze normaal wel doet

@Ceriadwen. daar was ik dus ook.. ik zie niet veel opties ik dacht eraanom op kamers te gaan maar ik heb letterlijk geen idee hoe kan wel iets opzoeken en wat dan ook en ik weet zeker dat er wel iets is wat bij mijn budget past maar dan.. van huis weg gaan gaat niet makkenlijk worden niet omdat ik niet wil maar vanwegen de situatie.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:37

riekie15 schreef:
mijn zus en moeder zijn vrijwel hetzelfden en werken samen. weet niet zeker wie het erger doet mijn zus of mijn moeder. mijn zus gilt vaker. en ik ga proberen via de doktor een maatschapenlijk werkster te krijgen moet alleen zorgen dat mijn moeder niet mee gaat zoals ze normaal wel doet

@Ceriadwen. daar was ik dus ook.. ik zie niet veel opties ik dacht eraanom op kamers te gaan maar ik heb letterlijk geen idee hoe kan wel iets opzoeken en wat dan ook en ik weet zeker dat er wel iets is wat bij mijn budget past maar dan.. van huis weg gaan gaat niet makkenlijk worden niet omdat ik niet wil maar vanwegen de situatie.

Je moet buiten beschouwing laten hoe dat verloopt. Je werkt eerst naar het doel toe. In dit geval dus zelfstandigheid. Meestal valt alles als een puzzel in elkaar erna, zo niet, vergeef me mijn grofheid, maar dan verlies je er ook niks bij, maar win je je rust en zelfstandigheid en respect.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:39

Maar rondleiden door Tilburg? Leuk idee maar dat kost je langer dan een paar uurtjes;) En dan kan je dus in foute situaties komen die je niet wenst. En zeker als het de eerste man is waar je in de buurt komt..ik weet het niet;) Niet mijn idee van gezonde ontmoeting.

Tja weet je je vraagt ideeen om weg te kunnen. SNap nu dat je thuis situatie niet in orde is al langere tijd. Maar waarom doet geen maatschappelijk werker er iets aan je uit huis te krijgen? Die moet toch ook zien wat er gebeurd/ En dat je in nood zit in je hoofd. En eigenlijk deze man wil ontmoeten omdat je een weg zoekt uit je huidige situatie. Is de man een hulp verlener? Of gewoon iemand? Denk dat je in deze toestand er beter niet aan kan beginnen en beter een andere manier kan zoeken om weg te gaan thuis:) Want het lijkt alsof je daarheen wil om te blijven en uit je situatie wil waar je nu in zit. Maar dan is zn man niet de weg geloof me:) Dat gaat spijt betekenen.

Probeer een andere oplossing dat je op jezelf woont en dan komt de leuke tijd met mannen daarna wel. JE bent nog jong en jij bent de enige die je situatie kan veranderen. Wij roepen maar iets terwijl we niet weten waarop helemaal als verhaal. Dat is ook niet goed;) Maar de ontmoeting..klinkt niet goed..sorry. En heb er veel ervaring mee. ZOu bijna zeggen als het toch Tilburg wordt en je doet dat op donderdag, vrijdag of het weekend kom ik met mijn zoontje daar wel winkelen en als je zegt waar je dan zit en op welke tijd..kijk ik met je mee wat er gebeurd;)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:41

Dokter kan je vragen om een prive gesprek zonder moeder hoor;) JE bent 18 jaar en ze wordt dan vriendelijk verzocht om in de wachtkamer plaatst te nemen:) En reken maar dat een arts daar zwijgplicht heeft met wat je daar verteld op jou leeftijd;) En dat je moeder als ze al problemen zou maken er direct doro de arts iets onder noemen wordt;) Dus zou gewoon lekker naar arts gaan en al gaat je moeder mee zeg tegen de dokter dat je hem graag even alleen spreekt zonder je moeder;) Dat begrepen ze wel hoor.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:43

De arts begrijpt dat wel maar het is met een dominante moeder als TS heeft zeer moeilijk als kind, ook al is ze 18 er tegen in te gaan.

Ik kom uit zo'n gezin en heeft me jaren gekost om daar van los te komen.

De afspraak moet gemaakt worden zonder de moeder erbij, zodat TS aan de assistente kan vragen of ze ervoor wil zorgen dat TS alleen naar binnen kan. Dan ligt de schuld namelijk bij de assistente en niet bij TS.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:45

hij is gewoon iemand. hij gaat naar school voor hulpverlinging maar alsnog dat is niet de reden dat wij praten. en ik wil niet naar hem alleen voor die reden. ik zou het gewoon fijn vinden iemand bij me te hebben die niet steeds boos wordt. iemand die om me geeft en iemand om tijd me samen te zijn. ik zal de ontmoeting afzeggen. ik zou zowiezo geen waterdichten smoes kunnen vinden en ik denk niet dat ik het risico aan durf omdat ze al in slecht humeur is.. maar wel heel erg bedankt. en een maatschappenlijk werkster komt er maar dar moet ook geregeld worden zodat ze niet mee gaat

@Kostolany. dat zal ik doen. dankjewel

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:45

idd gewoon zelf bellen buiten bereik van mams of zus

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:47

riekie15 schreef:
hij is gewoon iemand. hij gaat naar school voor hulpverlinging maar alsnog dat is niet de reden dat wij praten. en ik wil niet naar hem alleen voor die reden. ik zou het gewoon fijn vinden iemand bij me te hebben die niet steeds boos wordt. iemand die om me geeft en iemand om tijd me samen te zijn. ik zal de ontmoeting afzeggen. ik zou zowiezo geen waterdichten smoes kunnen vinden en ik denk niet dat ik het risico aan durf omdat ze al in slecht humeur is.. maar wel heel erg bedankt. en een maatschappenlijk werkster komt er maar dar moet ook geregeld worden zodat ze niet mee gaat

En wat gebeurt er als ze in een slecht humeur is?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:48

Ceriadwen schreef:
riekie15 schreef:

En wat gebeurt er als ze in een slecht humeur is?

dan wordt ze snel boos. en als ik iets zou vragen zou ik een korte bozen opmerking krijgen. of gaat ze dingen zeggen dat ik me slecht voel

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:52

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:53

ohh heel erg bedankt zal gelijk kijken. dankjewel.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:54

En he..mocht je toch nog ergens hulp nodig hebben. Roep het dan hier op BOkt;) Er zijn wegen voor je als het mis is;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:55

Meid, je bent 18 jaar, een volwassen vrouw. Ik snap best dat je onzeker bent, maar komop, gewoon gaan met die banaan! Ik zou wel halverwege ergens afspreken, doe ik vaak ook :j is voor beide het handigste en dan een filmpje pakken en uit eten ofzo :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:02

Ik ben tot nu toe bij pagina 3, het valt me op dat er heel veel goedbedoelde reacties zijn. Echter dnek ik niet dat er veel mensen zijn die weten wat TS door maakt, geloof me, zo makkelijk is het echt niet.