leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: leuk weekend! tot we thuis kwamen (diefstal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:40

Je hebt toch nog wel contactgegevens van ''deze vrienden'' of ken je vrienden van hun kant?
Ik zou dit gewoon op FB zetten met foto's van deze personen erbij.

Als je er al vanuit kan gaan dat zij het geweest zijn,waar t verdacht veel op lijkt.

heb je uberhaupt al contact proberen te zoeken met ze om polshoogte te nemen?

Wat ongelooflijk rot dit!!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:44

Met zulke vrienden heb je zeker geen vijanden meer nodig... wat gigantisch naar voor jullie...

Hoop van harte dat jullie (een deel van) je spullen nog terug gaan krijgen en dat de daders gepakt gaan worden. Dat is dan puur het materiële gedeelte, emotionele waardes zijn niet te vervangen...

En dan wet het met jullie doet, jullie goedheid, een helpende hand en dan zo misbruikt te worden... Hoop dat jullie het een plaatsje kunnen gaan geven...

Mocht je nog spullen nodig hebben, heb hier nog aardig wat in dozen staan wegens samenwoonst, help dan liever er iemand mee dan dat het hier stof staat te vangen ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:50

Jeetje, wat heftig! Sta je dan met je goede bedoelingen -O-

Ik hoop voor jullie dat ze snel gevonden worden en dat jullie je spullen (bruikbaar) terug krijgen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:00

jeetje, wat een ******, hoop dat je snel erachter komt waar ze zijn, en je hopelijk nog spullen kan terugvinden

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:05

Wat vreselijk! en dan ben je zo goed voor ze geweest! je neemt ze in huis, helpt ze en dan wordt je zo bedankt. Geen goed woord voor over.

Behalve dat je auto gestolen is zal je vertrouwen in derde ook wel een fikse deuk hebben opgelopen.

Veel sterkte en ik hoop dat jullie de spullen en de auto terug vinden/krijgen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:12

Nou lekker dan, het is te gek voor woorden zoiets. Eerst neem je mensen in huis om ze te helpen het volgende moment roven ze heel je huis leeg.

Dit soort mensen moeten voor de rest van hun leven opgesloten worden :n

TS heel veel sterkte :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:24

bedankt voor jullie steun zo gauw als ik iets weet laat ik jullie ook iets weten, het op facebook plaatsen ofzo met naam en foto mag niet omdat ze onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen en anders kunnen ze ons nog aanklagen voor laster en eerroof

@dilayla, bedankt voor het aanbod, we hebben al enkele spulletjes terug, we gaan dit weekdn goed opkuisen en dan weet ik ook of er meer verdwenen is! maar zeker en vast al bedankt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:10

Jij kunt rustig een oproep ergens plaatsen zolang je maar niet de diefstal vermeld. Bvb Wegens familieomstandigheden gezocht, zelfs met foto's erbij, zeg je niets, je liegt niet, is geen enkel probleem.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:19

Nog steeds niks gehoord?

Want een *** situatie zeg. Dit verwacht je niet van een vriend, waar je al 2jr mee bevriend bent.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 17:27

ja ze hebben ons goed belogen en bedrogen en alles goed uitgekeken... maar het is gebeurd en hopelijk weten we snel iets...

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:52

Je mag (in nederland in ieder geval) wel een voornaam en eerste letter achternaam op Facebook zetten in een opsporingsbericht. Dit valt niet onder laster o.i.d.

Bij ons is begin dit jaar een taxi gestolen geweest door een bekende. Die taxi is ook terug gekomen via een opsporibgsbericht via Twitter en Facebook met haar voornaam en eerste letter achternaam erin. Zij is hiervoor bij de politie geweest om dit aan te vechten wegens laster maar volgens de politie hier was het toegestaan wat wij hadden gedaan.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:18

we hebben nieuws, onze wagen is terug gevonden, hij staat bij recherche en het kan nog even duren voor we deze terug hebben! We weten ook niet of er veel schade aan is maar we zijn al blij dat hij gevonden is zodat we toch nog iets kunnen recupereren, ookal is het van een wrak... Als het enkel blikschade is gaan we hem stap voor stap opknappen... Maar dat is natuurlijk afwachten... Van de rest weten we nog niks, ook ivm het onderzoek wordt er niks vrijgegeven... Hopelijk worden ze snel gevat en stellen ze ons ook daarvan snel op de hoogte, pas dan zullen we iets geruster zijn...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:27

Lekker is dat. Sta je dan met je hart op de goede plaats... Misbruik bah bah bah -O-
Hond wel thuis gelaten aangezien ze daar wél voor zouden zorgen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:29

Jemig zeg, wat kan ik mij hier boos om maken! Denk je goed te doen en vrienden te helpen, krijg je dit als dank.. -:(- Fijn dat in ieder geval de auto terecht is, dat is toch iets!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 00:34

ja hondje en kat waren thuis, de hond was wel geschrokken, wou niet eten, heel aanhankelijk ... Is nog altijd zo aanhankelijk en wijkt niet van onze zijde... Ook de kat komt vaker naar ons toe, ze voelen wel dat er iets aan de hand is... Maar ze zijn ongedeerd... Dat was het belangrijkste! Maar het blijft toch een verschrikkelijke ervaring, die ik niemand toewens... Nu de auto is terug gevonden zullen de puzzelstukjes in elkaar gaan passen... Hopelijk weten we snel meer over de rest... Maar begrijp wel dat ze het onderzoek eerst moeten doen maar voor ons blijft het in spanning afwachten...

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:41

Jeetje wat een situatie! Heel veel sterkte, hoop dat jullie gerechtigheid krijgen! In ieder geval fijn dat de auto terecht is..

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:19

Bah, wat naar zeg! En dat zijn dan je 'vrienden'... Kan me niet voorstellen dat jullie niks verzekerd krijgen? Dan is het maar geen inbraak, het is toch zeker wel diefstal?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 01:48

Wow serieus, dit lijkt wel een film als ik het zo lees..
Erg zeg! Ben benieuwd hoe alles af gaat lopen, vind het echt heeeel erg..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 02:19

verschrikkelijk inderdaad dat "vrienden" zoiets doen.. jee bij mn beste vriend waar ik al 14 jaar onwijs veel over de vloer kom durf ik als ik iets niet vind nog niet eens de neuzen in de kastjes en w8 tot er iemand is om t te vragen.... (Stel hij is met de hond ofzo)

Ik vind t altijd knap dat mensen hun huis aan mij toevertrouwen (vreemde) als ik op hun huis/dieren ga passen... met zoon verhaal vind ik dat nog mooier om te zien (dat ze mij vertrouwen)
Verschrikkelijk zeg voor jullie!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 02:53

Oh wat erg TS! Echt heel naar! :oo Ik kan niet echt teruglezen hoe het met de huisdieren gaat.. Hebben ze daar wel goed voor gezorgd?
Hopelijk vinden jullie je mooie Amerikaanse bak terug, maar wat je al zei: volgens mij is het verschrikkelijk om die terug te zien! -O-

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:30

ja de auto hebben ze terug maar wij nog niet natuurlijk, eerst nog onderzoek, e diertjes zijn oke, wel aangedaan maar die zijn terug op zijn plooi

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:39

Amai TS, dat moet toch wel hel zijn waar jullie doorgaan.
Zo wordt je wel "beloont" om mensen te helpen.

Wat ga je doen als die twee gevat worden?

Raar he, je mag niets uitvreten, zoals zijn naam op fb zetten om mensen te waarschuwen want anders krijg jij nog straf voor laster en eerroof. _-:(

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:15

Jeetje wat een verhaal zeg... hopelijk vallen vullen jullie de puzzelstukken snel in elkaar..
Lastig hoor om iemand weer te kunnen vertrouwen in het vervolg...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:26

Fijn dat je auto terug is, verder sterkte met deze ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:44

Fijn dat de auto terug is! Ik duim mee met alle anderen dat hij in goede staat verkeerd zonder (of met slechts weinig) schade. Logisch dat ze hem nu even moeten bijhouden en onderzoeken, misschien zijn er aanwijzingen (een papiertje met adres dat ze per toeval hebben achtergelaten of zo). of om uit te zoeken of de auto niet gesignaleerd is bij een ander misdaad, je weet nooit.

Tip: Hou het goed in de gaten mocht je plots een bekeuring of boete krijgen voor je auto. Check dan zeker de periode en geef dit door aan de politie als het zich heeft voorgedaan tussen tijdstip diefstal en het terugvinden. Dan moet jij de boeten waarschijnlijk niet ophoesten en hebben zij ook weer meer informatie. Het duurt soms wel een aardig tijdje eer zoiets in je bus valt, vandaar.