Leidse studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Leidse studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:00

Helaas ben ik niet zo bekend met de trams, maar internet laat al weten dat ik er dan ook veelste lang over doe. Ik denk dat ik lekker thuisblijf, ik vertrouw er echt niet op dat ik optijd ga komen daar. Verschillende sprinter vanuit barendrecht rijden nu ook al niet meer.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:04

Ik hoorde inderdaad al meerdere mensen die hier last van hebben!

Ik kom per fiets dus heb er geen last van.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:32

Ik was in die tram gestapt omdat er toevallig 1 aankwam en ik moest toch wat :+
Maar uiteindelijk heb ik er maar een kwartier langer pver gedaan, dus het viel mee :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:39

Even een schopje, zijn jullie al klaar voor 2/3 oktober? :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:21

Ja, lekker een paar dagen extra tijd om mij voor te bereiden op mijn tentamen. Of bedoelde je dat niet? :P

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:33

Narya schreef:
Ja, lekker een paar dagen extra tijd om mij voor te bereiden op mijn tentamen. Of bedoelde je dat niet? :P
_O-

Ik spring in de bus naar Den Haag en reis via daar lekker naar mijn ouders. *\o/*

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:56

Lekker feesten whoehoee!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:39

Voordeel van in Leiden stage lopen is op 3 oktober , en 4 oktober zelfs ook, vrij :D
Dus ik ben er al helemaal klaar voor :))

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:27

Ik moet 4 oktober gewoon naar school, kan geen eens me paard verwennen. -O-

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:20

Ik heb volgende week gewoon maar 4 uurtjes college. haha.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:55

3 oktoberrrrrrrrr :D

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 00:06

Ik heb net gehoord dat ik donderdag en vrijdag ook vrij ben, dus alleen maandag, dinsdag en woensdagmorgen stage, heerlijk!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:04

Iedereen klaar voor het feest van het jaar? :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:08

Wij wel, dus als je Dance to the sixties tijdens de parade ziet even zwaaien (it's me!). Geniet allemaal van de extra vrije daagjes in Leiden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:15

labyrinth schreef:
Dag dat in Leiden het beleg op de stad door de spanjaarden voorbij was. Stad staat vol met kermisattracties, podia voor bandjes, djs etc. Traditioneel wordt er veel hutspot gegeten.

Net als met koniginnedag, is het de avond ervoor vooral de grote uitgaansavond en 3 oktober is het vooral overdag veel activiteiten.

En dàt niet alleen: vanwege het dappere volharden van de stad Leiden ondanks de langdurige bezetting door de Spanjaarden is Leiden na afloop van het beleg, door Willem van Oranje beloond met de allereerste echte Nederlandse universiteit, nl de Leidse Universiteit! *\o/*
Vandaar dat een Leidse student toch ècht hoort te weten wat "3 oktober" betekent!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:07

3 oktober hoort uitslapen te betekenen, helaas zit ik door mijn minor in Rotterdam te sterven in de collegezaal :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:57

labyrinth schreef:
3 oktober hoort uitslapen te betekenen, helaas zit ik door mijn minor in Rotterdam te sterven in de collegezaal :')

:oo Oh wat erg, hoe kunnen ze je dat aan doen!

Wat een cultuurbarbaren! Je hoort vandaag minstens: uit te slapen, naar behoefte bier te drinken, bier te drinken, harinkie met wittebrood eten, nog meer bier (naar behoefte, het màg eventueel wat anders zijn, als het maar Heineken is), daarna de achtbaan in, en vervolgens op een terrasje blijven hangen. Of iets dergelijks. :P

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:28

Wij hebben voor vandaag en morgen gewoon collegevoorbereiding opgekregen, terwijl de colleges niet doorgaan. :') Feesten is er voor de classici in elk geval niet bij. :)) Nou ben ik sowieso meer van 1 april dan van 3 oktober, dus ik lig er niet wakker van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:13

_Summerly_ schreef:
Wij hebben voor vandaag en morgen gewoon collegevoorbereiding opgekregen, terwijl de colleges niet doorgaan. :') Feesten is er voor de classici in elk geval niet bij. :)) Nou ben ik sowieso meer van 1 april dan van 3 oktober, dus ik lig er niet wakker van.

1 April kan ook erg leuk zijn als je in de buurt van Den Briel woont.
Ooit bezocht ik rond 1 april mijn oom in Rozenburg, had hij een Briellenaar in historisch kostuum op visite, en dat is heel leuk om mee te maken. :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:36

Ik ben ook Leiden ontvlucht, maar voor wie er wel is.. veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:03

hooo, wat een ramp :') Hoewel 2 oktober wel heel leuk was... Met vrienden uit utrecht.

Maar men. Wat een gezeik om op de fiets van mijn huis naar het station te komen. Ellende :') . Blij als (/dat? Ik zit nu in Utrecht) de hele rampetamp weer weg is :Y)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:17

Zoolgangster schreef:
labyrinth schreef:

:oo Oh wat erg, hoe kunnen ze je dat aan doen!

Wat een cultuurbarbaren! Je hoort vandaag minstens: uit te slapen, naar behoefte bier te drinken, bier te drinken, harinkie met wittebrood eten, nog meer bier (naar behoefte, het màg eventueel wat anders zijn, als het maar Heineken is), daarna de achtbaan in, en vervolgens op een terrasje blijven hangen. Of iets dergelijks. :P

Haha, ach het was ook een soort bonding met de andere leidse studenten die goed brak waren. Ik heb uiteindelijk van 18.00 tot 00.00 geslapen met make-up op, krullers in. In 15 minuten m'n haar goed gedaan, make-up even touch up gedaan en weer naar het volgende huisfeest gegaan, was een mooi feestje, maar dat eerste biertje om half een was toch behoorlijk bizar als je net je bed uit komt :')

Maar goed, zoals ik zei, mooi feestje, maar toch ook wel weer heel fijn dat de stad gewoon weer fietsbaar is :+

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:33

God, inderdaad, 1 oktober fietsen naar college vond ik al ramp, alleen 2 oktober van de soos naar huis met de fiets om 1 uur 's nachts (krijg je als je ziek bent, en om 6 uur aan de jenever begint) was toch echt wel een enorme uitdaging.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:29

1 oktober vond ik wel meevallen. Maar het scheelt dat ik alleen vanuit het zuidwesten over de Rijn- en Schiekade naar het Lipsius hoef te fietsen, dus daar zijn niet zoveel festiviteiten. :)) Van Leiden CS naar het ING-kantoor lopen was wel een eh... bijzondere gewaarwording.

Zoolgangster schreef:
_Summerly_ schreef:

1 April kan ook erg leuk zijn als je in de buurt van Den Briel woont.
Ooit bezocht ik rond 1 april mijn oom in Rozenburg, had hij een Briellenaar in historisch kostuum op visite, en dat is heel leuk om mee te maken. :j
Haha, busted. :))

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:39

Eh tja, laat ik het zo zeggen, ik kwam tot 4x toe een enorme groep schoolkinderen op fietsen tegen? Rond station was het ook chaos, meer dan normaal.

Ach, ik was dit jaar as usual weer ziek, dus alleen 2 okt 's avonds met mn vereniging en 3 okt even rondje kermis gedaan, woon net buiten t centrum dus had er verder ook vrij weinig last van.