Wat doen rijke mensen de hele dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:07

Bleh hele dag je haren laten doen en je nagels, je moet er niet als een prutsmuts bij gaan lopen.

Gewoon zelfde als nu, maar dan wel gelijk een huis kopen en een dag minder gaan werken, dat is alles, want ik ben gelukkig en ik zou niet weten wat er nog meer gebeuren moet om blij te zijn?????

Natuurlijk een mooie vette auto voor mijn ouders kopen en het huis gelijk in 1 x afbetalen enzo, en een huisje kopen voor mijn broertje.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:08

Ik zou in elk geval een prachtig vakantiehuis kopen ergens waar het altijd warm is. En ik denk niet dat ik in Nederland zou blijven wonen.
Mocht dat wel het geval zijn dan het liefst zo dicht mogelijk bij het strand. Ik zou geen nieuwe paarden kopen maar gewoon blijven genieten van mijn pony tot ze overlijdt. Elke dag strandritjes maken.
Natuurlijk wil ik dan wel wonen in een kast van een huis met een enorme tuin en weiland waar pony lekker rond kan lopen met onze shetters. En een schoonmaakster zou ook wel handig zijn. Ook zou ik een meisje(s) aannemen die de stallen komen doen. En een au-pair is ook wel leuk voor de kids. Maar ik blijf ze wel zelf opvoeden. Zo'n meisje is handig als ik naar een duur feest ga in mijn dure jurk met de limousine waar heeeeeeul veel dure mensen zijn :')
Oooh en een walk-in-closet.

Verder zou ik denk ik veel winkelen maar ook blijven werken. Misschien niet meer fulltime maar toch wel wat dagen. Ik denk dat ik me anders stierlijk ga vervelen.

Verder zou ik het eerlijk gezegd niet weten. Ik ben niet zo van het smijten met geld dus waarschijnlijk zou ik heel veel sparen. Misschien nog ergens een leuke jacht kopen en iedere zomer lekker rondvaren richting Monaco ofzo.

Ik zou trouwens wel veel aan goede doelen uitgeven. Altijd als ik die reclames van WSPA zie ofzo moet ik haast huilen omdat ik daar niet tegen kan. En ik denk ook dat ik wel eens zou helpen in ontwikkelingslanden.
Laatst bijgewerkt door __PrinCes op 18-09-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:10

ik zou geld doneren in het rijden met gehandicapten mensen en daar willen meehelpen en zelf een leuk klein boerderijtje kopen met paar stalletjes rijbak en groot weiland en grote 4 auto garage of wat meer ruimte waar me man zich kan vermaken als auto schade behandelaar of iets in die trant...

ik zou wat geld doneren aan mijn ouders zodat hun ook een leuk vertrekje kunnen kopen en een leuke mooie auto of camper of iets in die trant..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 18-09-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:11

Zou fijn zijn dat je gewoon een nieuw zadel oid kan kopen zonder daar iets van te merken omdat je zoveel geld hebt...maar helaas is dat geen werkelijkheid voor mij :o

Áls ik dan zoveel geld zou hebben dan ga ik minder werken zodat ik meer vrije tijd heb maar dan zou ik voornamelijk met de paardjes bezig zijn. In het begin van mijn rijke periode zal ik wel de kledingkast aanvullen maar na verloop van tijd hou ik het niet vol om elke week te 'moeten' shoppen. Iets vaker op vakantie, leuke auto... Kortom ik meet mijzelf een iets luxer leven aan dan dat ik nu doe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:23

Werrk gaan doen voor brooke hospital :j fundraisers etc.
En een groot dieren asiel beginnen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:03

Over dat mensen met miljoenen altijd hard werken om het binnen te laten stromen.... Ik heb in mijn schoonfamilie mensen die van adel zijn en leven van de rente. Jaja, het bestaat. Geloof me, die doen alleen maar wat ze leuk vinden en hier en daar een investering, niets meer, niets minder. Ik zou zo niet eens willen leven, ieder zijn/haar keuze. Maar ik geniet wel van de riante vakantiehuizen zo af en toe. :D

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:08

Als ik echt veel geld zou hebben dan weet ik wel wat ik zou doen.

-Ik zou personeel aannemen om mijn werkzaamheden over te nemen in ons bedrijf, of in ieder geval veel minder werken.
Zodat ik zelf andere, veel leukere/ontspannende dingen kan gaan doen.
-Ik zou een iets groter huis kopen waar ons bedrijf aan huis kan.
-Een huis waar ik oud in wil worden, liefst vrijstaand maar wel in de buurt van waar ik nu woon.
Een eigen pensionstal hoeft van mij niet zo, wil al die mensen niet over de vloer, dus een heel groot huis/land hoeft van mij niet.
-Ik vind het heerlijk om thuis te zijn en daar mezelf te vermaken met van alles en nog wat.
-Een schoonmaakster zou ik ook zeker willen, heb een hekel aan het huishouden, en als je geld hebt, waarom dan zelf doen?
-Zou een veelzijdig paard kopen en daar elke dag van gaan genieten, deze zou ik wel gewoon op een pensionstal met wei zetten.
Gewoon vanwege het contact met andere paardenmensen wat natuurlijk ook gewoon leuk kan zijn.
-Wat vaker gaan winkelen, nu winkel ik twee keer per jaar, maar als ik zo veel geld had, dan ga ik gewoon elke maandag.
Dan is het lekker rustig in de meeste winkels, geen gezever bij de pashokjes maar gewoon relaxed shoppen zonder voor de voeten gelopen te worden.
-Zou m'n studie zeker niet stop zetten, gewoon blijven doorstuderen, en als ik toch geld heb, na mijn bachelor gewoon doorstuderen voor een master aan de uni.
-Ik ben gek op zelfverdediging sporten en zou er naast mijn huidige sporten, nog wat bij gaan doen, zodat ik lekker veelzijdig wordt en natuurlijk conditie, sociale contacten etc.
-M'n droom motor kopen en daar regelmatig toerritjes mee maken.
-Twee keer per jaar op vakantie, naar de zon natuurlijk, of verre/dure reizen zoals naar Japan, China, New York, Australië, Afrika etc.
-Ski lessen nemen om vervolgens elk jaar lekker op wintersport te kunnen gaan.
-M'n man wil graag een sloep, dus daar lekker dagjes mee weg, met mooi weer uiteraard.
-Cursussen/workshops volgen over onderwerpen die me leuk lijken en interesseren.
-Regelmatig uit eten gaan, vind het heerlijk om te doen en natuurlijk lekker.
-De dromen van m'n vader uit laten komen, een nieuwe motor en een boot, welke mag ie zelf uitkiezen natuurlijk.
-Andere mensen verwennen die ik liefheb en veel voor mij hebben gedaan.
-Goede doelen steunen zoals Brooke.

Ik denk dat m'n dagen snel gevuld zullen zijn met allemaal leuke, ontspannende, sportieve en leerzame dingen :)

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:14

Ik zou eerst eens gaan bedenken of ik in NL wil blijven wonen :+
Daarna zou ik gaan kijken welke faciliteiten ik wil hebben. Mijn hoofddoel zou het fokken van het allerbeste arabische paard zijn :D
Ik wil niet meer dan 10 paarden en natuurlijk iemand die de dagelijkse gang van zaken op de stal regelt.
Hooguit een of twee paarden zou ik gaan trainen en uitbrengen.
Natuurlijk hoef je met al die miljoenen niet "voor een baas" te werken maar werk houd je altijd.
Eindelijk zou ik meer tijd hebben voor mijn andere hobby's.
Het allermeeste wat ik zou waarderen is het gevoel van totale vrijheid. Niemand die je zegt wat je moet doen, hoe laat en wanneer _/-\o_ _/-\o_

Maar het zijn allemaal dromen. Je bent pas rijk als je kunt leven van de rente van de rente *\%/* en dat is voor maar heel weinig mensen voorbestemd |(

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:15

Ik zou nog steeds me 2 paardjes hebben, verhuizen naar eenhuis met land aan huis etc
en dan de rest zou ik gaan gebruiken voor me ma die een donorhart moet.
alleen die wachtlijst is behoorlijk lang brr

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:19

Ik zou onze rescue uitbreiden. En een STALHULP heb nu 18 paarden , 7 honden 3 katten, 2 ezels, 10 geiten, en doe alles alleen.
Binnenbak bouwen en de paarden die gerehabiliteerd zijn inzetten voor kinderen met problemen. Ik ga hopelijk niet wachten tot ik de loterij win. Ben er nu keihard voor aan het werk om het waar te maken.
Maar niet elke maand panieken hoe we de rekeningen moeten betalen en mega veel cowboyboots kopen, een housekeeper...ja dat is wel leuk denk ik.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:20

Ik zeg altijd als ik later groot en rijk ben begin ik een bejaardenhuis voor honden. Hoeven ze niet in het asiel gedumpt te worden maar kunnen ze lekker hun laatste dagen/jaren op een fijne plek slijten. Met genoeg personeel,zodat ze niets te kort komen. Voor mezelf heb ik niet zoveel nodig. Ruimte voor wat paardjes en in ieder geval wel een hulp in de huishouding!

Gypsylady

Re: Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:33

Voor mezelf hoef ik ook geen luxe
Shoppen moet er niet aan denken en dat gepruts aan me al helemaal niet
Als ik bergen geld had liep ik ook de hele dag in een ouwe joging broek
Hoef geen zwembad etc, lekkere ligbad vind ik genoeg en wil geen bubbelbad
Maar de mensen die voor mij werken en mijn naasten zullen het ook goed hebben
Boodschappen ga ik gewoon nog zelf doen net als koken
Alleen hoef ik dan niet meer zo op de aanbiedingen te letten

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:36

Ohh, wat een heerlijk droomtopic :D

Als ik een paar miljoentjes op mijn rekening zou hebben staan, zou ik een ENORME lap grond kopen, daar een mooi huis op laten bouwen & helemaal naar mijn smaak in laten richten. Daarnaast zou ik een onwijs mooie wedstrijdlocatie bouwen met plaats voor ongeveer 10 pensionklanten. Een leuke groepsstal met schuilmogelijkheden, een paar individuele stalletjes met vaste uitloop naar buiten en een lekker stukje wei. Ik ga dat natuurlijk niet allemaal zelf onderhouden, daarvoor heb ik dan mensen in dienst :P Dan koop ik er wel 1 of 2 paardjes meer bij waar ik lekker hele dagen mee kan klooien <3 :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:42

Eerlijk gezegd zou ik dan helemaal niets anders extra's doen, maar alles zo houden met wat ik nu heb.
Joa, ik zou mijn vrienden en m'n familie wat geld geven, maar wat ik nu heb is ruim voldoende, ik heb alles wat ik wil.

Dat klinkt best... wow. :wow:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:42

Ik zou een fatsoenlijke hondenopvang hier op het eiland beginnen. En dat op het terrein van mijn andere droom: een huis met een groot grondstuk. Zodat ik wellicht ook hier weer eens aan een paardje kan beginnen. En verder: goede doelen steunen. Maar niet met geld, liever met materiaal o.i.d wat ze nodig hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:45

Als aller aller aller eerste mijn uitkering stopzetten. Heerlijk , geen handje meer ophouden en niet meer zoeken naar werk.
Wauw ik denk dat ik in 1 dag al mijn stress kwijt ben.

Verder wil ik mijn werk bij de dierenambulance en het vliegen met de paarden wel blijven doen omdat ik dat leuk vind.
Ik denk dat ik de paarden op een luxe hit-actief stal zet. Aan huis ook leuk maar eenzaam, veel werk en niet te combineren met het vliegen.
Ik schaf nog een 3e paard aan en dat word een tennessee walker en daarbij een vrachtwagentje om op les te kunnen gaan.
Ga lekker veel (luxe) reizen en mijn ouders verwennen.

Oja en een grotere woning.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:48

Oh heerlijk!

Ik zou in ieder geval gaan verhuizen naar een groter huis met ruimte voor een pony, een shet ofzo, leuk een pony aan huis :P

Daarna zou ik op zoek gaan naar 1 Totilas of Totilette :Y) Die zou ik op een pensionstal in de buurt zetten die voorzien is van alle faciliteiten en een groom voor het geval ik weer móét gaan shoppen in Milaan, Barcelona etc etc..
M'n ochtenden zou ik dus ook besteden aan het paard. De middagen om te shoppen! :$
De dag begint net als TS met baantjes trekken in het overdekte én verwarmde zwembad in de tuin, daarna op het gemakje douchen en tutten en naar stal. Na de lunch die natuurlijk op een terrasje met vriendinnen wordt genuttigd ga ik naar huis waar m'n personal trainer op me wacht om m'n lijn een beetje op peil te houden, je moet wel als je iedere dag buiten de deur luncht en dineert!
Daarna zou ik m'n Land Rover Evogue pakken en lekker gaan shoppen, alleen of met vriendinnen..
Als ik dan weer op de hoogte ben van alle nieuwe trends en m'n achterbank van m'n RR vol ligt met luxe tasjes, dan gaan we een mooi restaurantje opzoeken met kaarslicht waar dan vervolgens mijn man (strak in het pak! :~ ) aanschuift en we ons diner nuttigen..
Daarna gaan we wel gewoon naar huis (wat inmiddels van boven tot onder volledig gesopt is door de schoonmaaksters), als je immers zo'n groot huis hebt wil je er wel nog even van kunnen genieten ;)

Om iets te doen te hebben zou ik denk ik een studie op gaan pakken of iets met dieren doen, iets wat ik écht leuk vind in ieder geval!

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:52

Mijn ouders en zussen krijgen een flinke smak geld, en ook een aantal 'kleinere', onbekende stichtingen zou ik een leuk zakcentje doen :)

Ik zou een leuk opknap boederijtje willen kopen, iets in het buitengebied waar je mooi naar buiten kan met de paarden. Mooi de boel opknappen, aantal stallen erbij zetten (stuk of 3 voor mezelf, paar voor wat leuke pensiongasten) en veeeeel weide erbij. Uiteraard met mooie bak en misschien wel een mooie cross/spring weide :) Wellicht ook een leuk plekje maken voor paarden die met pensioen zijn.

Dan ga ik de hele dag een beetje rondom het huis klussen, miepen met de oudjes en wat rijden. Máár, ik zou ook nog wel wat willen werken, misschien vrijwilligerswerk bij ouderen/gehandicapten. Leuk!!

Schoonmaakster is welkom, mits ze de leuke karweitjes nog wel voor mij overlaat anders voel ik me helemaal zo'n luie draak :D . Uiteraard krijgt ze van mij een dik salaris! Tuin doe ik zelf, net als koken en boodschappen doen. Dikke auto hoef ik ook niet, al is een fijne station wel handig.

Verder zou ik dan nog wel een motorrijbewijs en aanhangerrijbewijs willen halen, cursus frans volgen, een soort van koksopleiding volgen, meer geld in dressuur/springlessen voor mezelf willen steken, een suuuupergrote mooie boekenkast laten maken incl. boeken en tijdschriften., af en toe flink shoppen, lunchen met vriendinnen en op reis naar brazilie.

En dan is het geld haast al wel op denk ik :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:54

Ah wat heerlijk om er lekker op los te dromen!

Ik zou een huis kopen met stal met ongeveer 20 pension plaatsen en dat lekker op zetten samen met wat personeel. Dat is wat ik graag wil. Dan heb je leuk werk en blijf je de leuke mensen om je heen houden met paarden. Verder zou ik een audi Q7 kopen met een mooie trailer in dezelfde stijl en lekker veel winkelen en de mooiste spullen kopen voor mijn paard. :D

Verder zal ik geld geven aan mijn ouders en aan stichtingen die een extra zakcentje wel kunnen gebruiken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:55

Haha wat leuk om te lezen waar iedereen van droomt! Als het maar voor 1 dag of week is zou ik vooral veel shoppen , zowel voor mij als voor het paard.
Mocht ik langer van veel geld mogen genieten zou ik al mijn oude verzorgpony's of paarden kopen en een mooie trailer of vrachtwagentje :) .
Deze zet ik dan lekker op een pensionstal hier in de buurt. Daarnaast zou ik ook voor massages, schoondheidsbehandelingen en dat soort dingen gaan. Eigen huisje voor mij en mijn vriend kan er ook nog wel bij. En vooral veel reizen, ik wil zo graag nog heel veel van de wereld zien! :D
Mijn studie zou ik wel gewoon afmaken, ik zou echt niet hele dagen thuis kunnen zitten.

En aangezien je dan toch een hoop over hebt zou ik familie en vrienden ook een deel gunnen :) .
Er zijn zoveel mensen die wel een extra centje kunnen gebruiken!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:18

Nou ja... buiten dat mijn familie en naaste vrienden mee mogen genieten... Zou ik wel wat dingen aanschaffen.

Maar ik denk dat ik, als het gaat om "dagelijkse bezigheden", toch mijn studie af zou maken (die kan ik dan natuurlijk makkelijk betalen). Ik stop met werken, zodat ik sneller af kan studeren en daarna lekker voor 2 of 2,5 dag in het onderwijs aan het werk kan. Thuis wordt alles verzorgd door de schoonmaakster/huishoudster/stalhulp/tuinman (haha, maar dan niet mijn vriend, want die is tuinman). Verder zou ik lekker shoppen en veel paardrijden, tijd maken om af te spreken met familie en vrienden en veel reisjes tussendoor (weekendjes enzo) naar Frankrijk doen om mijn familie te zien.
Natuurlijk ga ik in de schoolvakanties verre reizen doen, om ook andere delen van de wereld te zien.

Gewoon lekker rustig aan leven en niet zoals nu mezelf 3 slagen in de rondte werken om aan het einde van mijn salaris een stukje maand over te houden -O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:26

Ragdollcat schreef:
Bleh hele dag je haren laten doen en je nagels, je moet er niet als een prutsmuts bij gaan lopen.

Haha what the fack. :') Een heerlijke respectloze en onintelligente opmerking dit.

Ik zou ook willen blijven werken, zou gelijk mijn eigen bedrijf opstarten. Daarnaast zou ik veel tijd willen besteden aan familie/vrienden en paardjes.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:28

Zelf droom ik al jaren van een eigen stal met kleine woonboerderij. Stallen in carre-vorm met binnenplaats. Binnen- en buitenbak, veel paddocks en weidegang. En voor het uitmesten inschakelen van een wsw bedrijf, dan doe ik gelijk iets terug voor de samenleving. Liefst een parttime bedrijfsleider om de klanten te woord te staan en voor mezelf in een vleugel van het stalgebouw wat fokmerries.
Zoiets dus en ik zou zelf parttime willen blijven werken, omdat het leven uit meer bestaat dan alleen maar paarden :+ .

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:39

Mijn familie en vrienden zouden het iig erg riant krijgen als ik miljonair zou zijn. We wonen in een prachtige woonboerderij met rieten dak en van die leuke buitenluiken. Er is een flink stuk grond aanwezig en naast mijn twee paarden is er een bels bijgekomen voor mijn vriend. Mijn tijd spendeer ik aan werk, twee dagen per week is zat. Daarnaast lekker bij de paarden frutsen en in mijn moestuin werken. "S avonds zijn er geregeld etentjes bij mij thuis, gewoon omdat het gezellig is. Verder ga ik 3 keer per jaar op vakantie gaan naar een exotisch oord. In de weekenden ben ik in mijn huisje op de veluwe samen met de paardjes en mijn vriend als hij zich gedraagd....

Ruby1995

Re: Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:00

Ik zal als eerste voor mn auto rijbewijs gaan en dan koop ik mijn fiat 500 :) en ik koop natuurlijk allereerst een paard voor mijn zusje en mezelf en een shetlander voor de leuk haha en ik geef geld aan mijn ouders voor een groter huis met privestallen en een trailervrachtwagen haha ! :D en verder heerlijk shoppen :D en naar de schoonheidsspecialiste 1x in de zoveel weken. Maar goed, ik krijg toch nooit zoveel geld hahaha.