[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessavende
Berichten: 567
Geregistreerd: 04-11-11

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:14

Ow herfst en winter!! Heerlijk!! Hoewel ik soms ook wel de kou vervloek, vind ik het heerlijk als het in de herfst zo stormt en de bomen verkleuren en alle blaadjes naar beneden vallen! En in de winter met sneeuw en ijs! En dan met warme chocolade melk voor de open haard zitten :D Bovendien vind ik het sfeertje rond sinterklaas en kerst zo gezellig :D

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:16

Ik vind alle seizoenen heerlijk! Kan me verheugen op de sneeuw en kou maar ook intens genieten van een wandeling door een herfstig bos of een waterig voorjaarszonnetje.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:17

Nee ik houd echt van extremen haha :P Lekker tussen de 30/40 graden of juist ijskoud met sneeuw en ijs :+:

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:17

De winterse feestdagen zijn altijd zo knus, maar mijn favoriete seizoen is toch wel de herfst. Lekkere stevige wind, lange boswandelingen met de hond, je huis gezellig aankleden met kaarsjes, plaids en kussentjes.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:19

Jaaaaaa :+: Winter! Heerlijk samen op de bank neerploffen na een mooie wandeling, dekentje erbij, kaarsjes aan, warme chocomelk, filmpje, oh oh oh, de romantiek! :+:

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:24

In mijn hoofd lijkt het altijd fijner dan in de werkelijkheid :P Het dekentje-chocomelk is fijn, maar je zou toch een keer naar buiten moeten. En ik heb het altijd al zo koud :+ Ik kan ook nooit uit bed komen als het pikdonker en ijskoud is!

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:25

Cassidy schreef:
AmyII schreef:
Jeetje je kan ook wel erg negatief doen over de winter.. En dat je 's winters pas middernacht thuis komt; lijkt me dat dat dan in de zomer ook zo is..


Geen aannames doen! In de zomer ben ik eerder thuis, hoef niet dagelijks naar de paarden toe want die staan op het land dus hebben hun beweging gehad. In de winter moet ik er zelf voor zorgen dat ze hun box uitkomen. Dat, en de langere files van huis en naar het werk, en het feit dat ik er drie moet doen in bevroren bakken en in het donker, en bij erge vrieskou mee help om een stal van meer dan 100 paarden van water te voorzien, daar gaat tijd inzitten
En dan gaat een paard (ook al is het niet die van mezelf) toch voor op een avondje bankhangen bij vrieskou, lekker in een dekentje met een warme chocomelk.


Dat is bijzonder, hier worden ze in de zomer en de winter allebei gereden. Ik zie hier een verschil in beweging?? Volgens mij als ze in de zomer de hele dag in het eiwitrijke gras staan, mag wat extra beweging wel gegeven worden.

Je illustreert hier wel dat je een heel zwaar leven hebt, en dan met name in de winter... Maar dat heb je nog altijd zelf in de hand.

Vind jouw geklaag een beetje een anti-climax in het topic.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:28

Weer een aanname. Niet alle paarden die je houdt kunnen gereden worden. Dit even als aanvulling op bovenstaande vraag over het verschil in beweging.
Mijn laatste reactie in dit topic, aangezien iedereen hier alleen maar in gloria mag zijn over de Kerst (want topics over de winter behoren ergens anders).

rOcky_lofz

Berichten: 2654
Geregistreerd: 17-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:30

Cassidy schreef:
Weer een aanname. Niet alle paarden die je houdt kunnen gereden worden. Dit even als aanvulling op bovenstaande vraag over het verschil in beweging.
Mijn laatste reactie in dit topic, aangezien iedereen hier alleen maar in gloria mag zijn over de Kerst (want topics over de winter behoren ergens anders).



Lees de titel en de OP eens!

Daar wordt gevraagd wie er nog meer zin heeft in de winter!

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:31

Cassidy schreef:
Weer een aanname. Niet alle paarden die je houdt kunnen gereden worden. Dit even als aanvulling op bovenstaande vraag over het verschil in beweging.
Mijn laatste reactie in dit topic, aangezien iedereen hier alleen maar in gloria mag zijn over de Kerst (want topics over de winter behoren ergens anders).


Het is ook niet voor niets het 'Ik HOU van winter/kerst topic', start gerust een 'ik HAAT winter/kerst topic'.

Je laat het ook wel erg gemakkelijk toe om aannames te maken ;)

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:35

Het is hier al best fris, zo'n 5 graden overdag, veel regen en hevige wind.
Nog 3 a 4 weken en dan is het om 17.00 uur alweer donker, in december is het hier om 15.00 al donker.

Ze zijn al bezig met het ophangen van de kerstlichtjes in de stad wat er zo uitziet:
Afbeelding
De outdoor ijsbaan wordt al weer voorbereid in het centrum en de kerst taarten, cakjes en het halloween snoep ligt alweer in de winkel.

Ik zit s'avonds gezellig met mijn geurkaarsjes, dekentje en kopje kaneel thee op de bank en kan alleen maar heel hard genieten.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:36

Waaauw :oo
Waar in Engeland woon jij???

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:37

En in de feestdagen...

Enne.. Opzich ja het klinkt allemaal zwaar wat je doet en misschien heb je daarom geen zin in de kerst, maar laat anderen dan gewoon 'in de gloria' zijn over de winter en de kerst, wij kunnen er niks aan doen dat jij het zo zwaar hebt..

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:38

Janine1990 schreef:
Waaauw :oo
Waar in Engeland woon jij???


Geboren en opgegroeid in Engeland, woon sinds 13 maanden in Schotland ivm werk.
Mijn moeder is Nederlands dus op 5 december gaan we de film Sint kijken en geimporteerde pepernoten en chocolade letters eten. :D

rOcky_lofz

Berichten: 2654
Geregistreerd: 17-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:39

Wat leuk die lampen zo, op die foto!

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:44

Raponsje schreef:
Janine1990 schreef:
Waaauw :oo
Waar in Engeland woon jij???


Geboren en opgegroeid in Engeland, woon sinds 13 maanden in Schotland ivm werk.
Mijn moeder is Nederlands dus op 5 december gaan we de film Sint kijken en geimporteerde pepernoten en chocolade letters eten. :D


Oooh dat verklaart de kou al wat meer... Maar brrrr...
De film Sint is toch een horror??

Wel echt leuk zeg, geïmporteerd Sinterklaasfeest :D

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:47

Een Bokt Winter Efteling meeting zou misschien leuk zijn!

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:51

Echter Sinterklaas heb ik vroeger nooit gehad, ik mocht mijn schoen wel zetten maar het voelde een beetje raar als ik dan de intocht van Sinterklaas in Nederland via de antenne op tv zag en ik in Engeland moest wachten tot de Sint tijd had om met zijn paard hierheen te komen. :')

Maar ik heb het wel mee gekregen.

Sint is inderdaad een horror, mijn vriend is Engels en heeft dus nooit Sinterklaas gehad en snapt heel de heisa er om heen ook niet maar we vieren het dus wel en ik zal wat leuks in zijn schoen stoppen rond 5 december. :=

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:53

Oooh ik wil een keer naar de winter efteling... :+: warme muts op, lekker warme sjaal om, snowboots aan om door de sneeuw te ploegen... :+:
Ik vind de winter wel leuk, de natte herfst wat minder :+ winter is lekker als het niet zo nat is, maar wel koud. warme truien en sjaals zijn al van de zolder af hier :) paardje lekker warm onder een deken, kan ik lekker mn handen onder warmen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:55

Sterke vind en guur weer is heel gezellig, vooral als ik lekker in huis kan zitten :)) Als ik er doorheen moet om de paarden te doen dan vloek ik ook wat bij elkaar. Ook omdat ze dan niet op de paddock kunnen, er is niet genoeg beschutting en om nou met dekens te gaan zeulen in 4 verschillende maten en diktes... Denk niet dat ze het lollig vinden om op 10x15m in de blub te staan niksen. Dan hou ik ze liever dekenloos op stal met een bergje hooi, ze kunnen toch prullen met elkaar dan :)

Koude en warmte vind ik niet zo erg, daar kan je je naar kleden. Ik heb meer moeite met gure wind (dan vliegt al je haar steeds in je gezicht) en regen, dat vocht is zo irritant om jezelf warm te houden.

Moet een shet eerst echt goed voor de koets kunnen eer je met een slee begint, of is het voldoende als hij de basis kent? Zou het hooguit in de bak doen en hij moet toch nog beleerd worden dus heb nog flink te tijd...

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:56

Ik heb wel zin in een winter met veel sneeuw en koud weer, maar niet in regen en dagenlang bewolkt weer... 's morgens is het ook altijd donker dan, niet echt leuk. Maar als ik dan weer alle andere mensen zie, dan denk ik, ik ben niet de enige die vroeg van bed moet :P
Van mij mag oktober snel voorbij gaan, ik heb vooral zin in kerst en oud & nieuw, daar kijk ik nu weer naar uit. En als het weer januari is, dan kijk ik weer uit naar de lente. Januari en februari zijn echt de saaiste maanden van het jaar, tenzij het schaatsweer wordt.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:58

Varekaj: op de fiets je haar in een knot en een warme muts op?

Ik vind het stiekem niet erg als ik nat geregend word als ik van de vierbeners terug kom, ik moet dan toch douchen, gooi mijn kleren in de wasmachine, stap onder de douche en klaar.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:59

Ik ben een echt all-season mens dus geniet eigenlijk overal van.
Verheug me ook echt al op de herfst, wij hebben altijd zo'n prachtig uitzicht hier op 4 hoog, zien met de dag de kleuren veranderen van groen tot alle schakeringen bruin en rood :+:

Verder vind ik de herfst/winter zo heerlijk omdat:
* de kaarsen weer lekker aan kunnen
* je heerlijk onder je dikke deken op de bank kunt kruipen
* het zo heerlijk ruikt, zowel de natte herfstdagen als de koude winterlucht
* ik weer heerlijke wintergerechten kan maken: stoofpotjes, stomppotten :9

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:02

ik vind alle seizoenen leuk maar winter is wel speciaal als het sneeuwt en de waal bevroren is.
lekker schaatsen, films kijken en het huis versieren :D
ik hou ervan :+:

Rideltje1992

Berichten: 2092
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: Winsum GN!

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:04

zo topic gaat hard! :D

mea : en snert! :D