Help spinnen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:46

Nou ik ben benieuwd!
Zie er echt tegenop om weer naar mijn kamer te gaan maandag :')

imd

Re: Help spinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:51

Spin in je kamer is niet zo'n probleem, die sla je dood. Het wordt pas een probleem als je ze kwijtraakt _O-

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:10

Spuitbus haarlak al uitgeprobeerd?

Zag gister op het jeugdjournaal(waar dat allemaal wel niet goed voor is :Y ) dat er in elk huis gemiddeld 1500 spinnen zitten, maar dat dat er nu meer zijn, omdat we nu een warme, natte zomer hebben..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:40

moelly schreef:

Zag gister op het jeugdjournaal(waar dat allemaal wel niet goed voor is :Y ) dat er in elk huis gemiddeld 1500 spinnen zitten, maar dat dat er nu meer zijn, omdat we nu een warme, natte zomer hebben..

1500?!

Hoe weten ze dat nou

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 23:46

Het probleem is opzich niet echt het weghalen, ik pak de stofzuiger wel en die doe ik dan naar buiten.
Meer het idee dat er nog spinnen zitten en dat je er zomaar ineens een op de wand oid tegen kan komen, echt verschrikkelijk.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:07

moelly schreef:

jup, al eens geprobeerd..
toen raakte het beest in paniek en ging ie heel onvoorspelbare dingen doen, maar haarlak was niet sterk genoeg/giftig genoeg om m te doden..
dat maakte de situatie dus eigenlijk alleen maar erger.
want er is 1 ding erger dan een spin dit op je muur zit en dat is een spin die met allemaal rare bewegingen door je kamer rent

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:16

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:24

Pfoe ik weet hoe je je voelt.
Ze komen ook door ramen binnen, heb je al een hor voor je raam?
Ze komen ook weleens door het riool, dus misschien is het handig om een klein dekseltje op je gootsteen of douche oid te doen.
Heel vaak stofzuigen ook :=

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:25

Kenyada schreef:
neem een kat! ;-)

Nee, dat helpt... Die van mij heeft er vanmorgen 1 onder mijn kast gejaagd... waar ik niet bij kon.. en nu is dat kreng weg.. ik slaap vannacht dus beneden.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:26

:') jullie zijn echt grappig, heb mezelf bijna in mijn broek gepist zo hard heb ik gelachen! Helaas ben ik zelf ook schijtsbenauwd voor spinnen en is de wc beneden overgenomen door spinnen ;( van die vieze hooiwagens. Gelukkig hebben we nog een wc boven, anders was ik naar de tuin verplaatst denk ik :+

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:34

hoevaak mijn ouders me ook wel niet beneden op de bank hebben gevonden sochtends omdat ik een spin op mn kamer had ontdekt en daar niet meer durfde te slapen.. ^^

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:35

Maar wat ik dus gister ook op het jeugdjournaal zag, is dat er ook spinnenbestrijders zijn!
Waar het jeugdjournaal allemaal wel niet goed voor is.. man al tijden niet meer gezien, maar gister zapte ik er plots op.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:41

grmbl. Ali is of naar beneden verhuisd, of het was zijn neef.

denk dat ik maar in de keuken ga liggen. of zo.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:42

Ga je serieus al je spinnem vermoorden? :')
Ben je lang bezig denk ik.. Ik laat ze hier lekker zitten op mn kamer, binnen en dag zijn ze toch weer terug en ze eten mooi al mn mugjes op :D maar zodra ik eitjes zie zuig ik ze wel meteen op en anders elke zaterdag...
Maar als ik jou was zou ik ze gewoon elke week weg zuigen, of als je eithes ziet en eens goed bedenken waarom je nou bamg bent voor die onschuldige beestjes :D.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 01:49

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:29

Ik dacht mooi niet dat ik dit topic of het andere ging openen maar net even flink geschrokken van zo'n engerd.

Ik dacht even mijn kamer te gaan stofzuigen maar mooi niet dus... Bij ons staat de stofzuiger onder de trap (gewoon een open ruimte). Ik de trap af en draai me richting de stofzuiger. Stofzuiger staat er niet, maar mijn ooghoek vond wel iets anders :') ... Iets zwarts met een lichaam van 1,5cm en in totaal wel zo'n 7cm lang.

Dus heb mezelf opgesloten in mijn kamer, er is verder ook niemand thuis.

Nog een leuk verhaal :D
Hele tijd geleden zat ik aan tafel, kwam er opeens zo'n engerd de kamer in gewandeld (al rennen die beesten eerder :')). Toevallig had mijn mams allemaal oude tijdschriften verzameld om weg te gooien maar die lagen nog op tafel. De stapel lichtte op en zo ben ik aan het gooien gegaan. Helaas rende dat ding overal heen en zo gooide ik vaak mis. Op een gegeven moment gooide ik wel raak en heb ik 10 minuten op het tijdschrift staan springen en stampen. De rest van de dag moest ik weg en ik durfde echt dat tijdschrift niet op te pakken, want wat als hij precies op het randje zat waar ik misschien het tijdschrift beet zou pakken? Dus laten liggen.

Kom ik 's avonds thuis, ligt het tijdschrift niet meer op de grond. Ik zoeken, aha hij ligt op tafel. Ik vraag aan mijn vader of hij het tijdschrift om wil draaien en wat we zagen was wel grappig, het leek net alsof de spin bij het tijdschrift hoorde zo plat als dat die was :')

Nu zit ik alleen met een spin op de muur, dus tijdschriften gooien gaat hem niet worden denk ik. Ik heb het idee dat zo'n apparaat alleen maar flink gaat rennen als hij nu op de grond valt |( Ik denk dat een dweil wel een lelijke vlek op de muur gaat geven, en dat zal mijn mams niet heel erg kunnen waarderen :n Dus tips? :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:32

Het enige wat ik durf is met de stofzuiger en die daarna buiten zetten!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:34

:') :') :')
Beestje laten leven en gewoon negeren misschien? :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:10

Spinnen zijn zo erg nog niet. In mijn oude huis had ik oorwormen! ;( En het werden er steeds meer! Een week voordat ik ging verhuizen kwam ik ze zelfs in de keuken tegen en minimaal 3 tegelijk op de wc :r Nu zit ik hier met een paar spinnetjes in huis, maar dat is een stuk minder erg :Y)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:14

Ik zit ook net op kamers en dit is ook echt een groot probleem voor mij haha :')

Als ik 's avonds thuiskom sluip ik gespannen naar binnen, controleer alle plekjes van de kamer op spinnen, haal al het ongedierte weg, en durf dan pas met een beetje een gerust hart in mn bedje te kruipen.. Hoop dat het minder gaat worden!;p

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:37

Ik gruwel van ongedierte...
Heb ook een klein beetje smetvrees (100 miljoen poetsdoekjes in huis incl. schoonmaakmiddelen/sprays).
Bij mijn ouders viel het wel mee maar als ik hier nu een spin zie oh nee! Laatst met een stoffer & blik een zooitje uitgeroeid door ook hun webben stuk te maken :). Op de slaapkamer tot op heden nog niet teruggezien! Wel in de badkamer maar dat vind ik minder erg.

Wilde gister de keuken inlopen nou echt een JOEKEL WHAAAA en ik was er bijna in gaan staan!
Roepen naar mijn vriend die dacht dat ik gevallen was ofzo. Pakt ie m met 2 glazden en dan nog mij laten schrikken ik heb geschreeuwd dat hij dat beest NU naar buiten ging doen... Deed hij gelukkig :).

Als kind een keer oma geroepen die aan het oppassen was, precies zo'n zelfde mega spin :D
Oma pakte ze met een zakdoekje en gooide ze in de wc. Wat een heldin!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:48

in de stofzuiger blijfen leven daar kruipen ze uit en als het zwarten spinen zijn heb je er altijd twee een manje en een vrouwje ik spuit er altijd haarlak op en dan zuig ik ze op wand dan kan hij niet meer kruipen
snap je :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:10

Whaha nou ik heb ooit mijn halve bus haarlak op zo'n eng monster gespoten en dat hielp niks _O- En de stofzuiger kruipen ze echt uit. Dus dat heeft totaal geen zin helaas :')

Ik pak altijd deo en een aansteker, de rest kan je zelf wel raden :')

Trouwens, een elektrische vliegenmepper kan ook werken! :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:35

Ik krijg echt kippenvel van sommige verhalen hier. :oo

Ik ben ook echt zo bang voor spinnen (en toch lees ik altijd alle spinnentopics :')), maar tegenwoordig durf ik ze wel buiten te zetten met een glas en papier. Tenminste, de kleine dan, huisspinnen ben ik al een tijdje niet tegengekomen. Even afkloppen. :+
Had wel een idee dat het een plaag was inderdaad, in de twee weken dat mijn ouders op vakantie waren heb ik vijf spinnen moeten verwijderen. :\ Mijn broertje zegt dat ik me aanstel, maar volgens mij is hij stiekem zelf bang, want hij haalt er nooit één weg.
Het engste vind ik trouwens het weggooien uit het glas. Ben bang dat ze net een webje hebben gemaakt, waardoor ze blijven hangen aan het glas of aan mij. Ik controleer mezelf en het glas ook altijd drie keer nadat ik die spin er uit gegooid heb. :')

Springspinnen vind ik echt het toppunt. Zijn helemaal niet groot, maar die durf ik eigenlijk niet te proberen te vangen om buiten te zetten, omdat ik bang ben dat ze op me springen. :')
Helaas zitten er veel springspinnen in onze achtertuin.

Charlottje schreef:
Hele tijd geleden zat ik aan tafel, kwam er opeens zo'n engerd de kamer in gewandeld (al rennen die beesten eerder :')). Toevallig had mijn mams allemaal oude tijdschriften verzameld om weg te gooien maar die lagen nog op tafel. De stapel lichtte op en zo ben ik aan het gooien gegaan. Helaas rende dat ding overal heen en zo gooide ik vaak mis. Op een gegeven moment gooide ik wel raak en heb ik 10 minuten op het tijdschrift staan springen en stampen. De rest van de dag moest ik weg en ik durfde echt dat tijdschrift niet op te pakken, want wat als hij precies op het randje zat waar ik misschien het tijdschrift beet zou pakken? Dus laten liggen.

Hahaha, komt me bekend voor. :') Als mijn vader niet thuis was, en er liep ergens een huisspin, dan pakte mijn moeder altijd een schoen van mijn vader en sloeg ze daar mee dood. Vervolgens stond die schoen de hele dag midden in de kamer, tot mijn vader thuis kwam van zijn werk. :')

In mijn vorige kamer heb ik één keer wel een vrij grote spin verwijderd trouwens. :D Ben ik wel trots op. :P Die paste nog wel net in een glas.
Ben er echter ook een keer op de gang buiten mijn deur tegen gekomen, die zou volgens mij nog maar net in een soepkom passen. :\ Ben er keihard langs gerend en mijn kamer in gevlogen. Deur op slot en gehoopt en gebeden dat hij niet onder de deur door paste. :') Volgende ochtend was hij weg, maar ben nog dagen keihard door de gang gerend tot ik een verdieping lager was. :')

In mijn kamer waar ik nu woon ben ik nog niet veel spinnen tegen gekomen gelukkig, ook maar even afkloppen. := Paar keer in de douche toen ik er onder stond. Die hebben het helaas wel de dood moeten bekopen. :P

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:26

ik ben gisteren terug gekomen van Centerparcs in België.. Daar was het dinsdag avond echt een hel voor me.... Het leek net alsof er een blik was los getrokken want ik zag echt overal spinnen waar ik ook maar keek.. Ik ben zwaar Panisch bang voor die beesten dus ik hield het niet meer... Mijn vriendin en haar man alle spinnen proberen dood te maken en sindsdien eerst elke avond kijken of er nergens spinnen zijn..

Ben ook blij dat ik thuis ben want ik heb hier nog geen spin gezien in de 4 jaar dat ik hier woon.. Gelukkig maken mijn poezen er een hobby van om die dingen op te eten voor ik ze zie haha..