Ra_chel schreef:Pfff nu onze oudste 12 is geworden , krijgt hij een rabo jongerenpas, waar hij zelf mee kan pinnen en zijn bankzaken kan beheren.
Nu ben ik niet bang dat al zijn spaarcenten ineens zullen verdwijnen ,want hij is eigenlijk heel zuinig op zijn geld.
Maar nu komt ook het moment dat ik hem toch echt serieus zakgeld moet gaan geven , eerst vergat ik dat nog wel eens, en kreeg hij hetgeen hij wilde of nodig had gewoon van ons ,maar nu zal dat moeten veranderen.
Maar hoeveel zakgeld geef je een 12 jarige per week of maand?
En geef je een 12 jarige ook al kleedgeld? Volgens het NIBUD is dat een goed plan , maar is dat werkelijk zo? Is hij daar niet wat jong voor?
En hoeveel zakgeld voor een 8 jarige? per week?
Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee, kreeg als kind geen zakgeld, en mijn ouders hebben mij nooit leren omgaan met geld ,met de nodige gevolgen van dien.....
Ik wil het voor mijn kinderen dus graag goed doen ,en ze goed voorbereiden op alle financiele zaken waar ze in de toekomst mee te maken gaan krijgen.
Zo ook ; moet je kind van zijn eigen zakgeld zijn beltegoed betalen? Of geef je dan wat extra?
Kortom ; Hoe doen jullie dat?
Heb verder het topic niet gelezen, dus reageer alleen op je OP
Ik heb een dochter die nog te jong is voor zakgeld, maar als ze straks een jaar of 12 is wil ik dat zeker zo gaan doen als jij aangeeft.
Met geld om kunnen gaan is heel belangrijk.
Mijn nichtje is 13 en haar ouders hebben wel een mooi systeem vindt ik.
Ze krijgt 2 x per jaar schoenen en een jas (zomer en winter) van haar ouders.
Ook ondergoed en sokken worden gewoon betaald.
Ze krijgt verder €10,00 zakgeld per week.
En per 3 maanden €75,00 kleedgeld.
op= echt op, dus heeft ze 1 broek van 75 euro gekocht, zal ze ook echt weer 3 maanden moeten wachten.