Spooktocht ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Spooktocht ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:51

Welke film gaan ze van te voren kijken?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:40

lrtj_ schreef:

Eigenlijk moet je even een echt goede horror film kijken, zo eentje waar je niet meer alleen naar de wc durft te lopen :+

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:32

Wij hebben er een keertje een gemaakt die goed werkte:

De groepjes gingen per 4 weg met een begeleider. Eerst moesten ze in een auto gaan zitten waar we (toen nog) een bandje afspeelde met het verhaal, terwijl ze naar de locatie werden gereden.
In het bos zaten allerlei figuren verstopt. De een kwam uit de bosjes springen, de ander lag juist op de grond en deed helemaal niets. Belangrijk was vooral dat ze in hun rol bleven, dat maakte het veel enger.
Toppunt was waarschijnlijk dat er ook een van ons in een vijver lag in een wetsuite met een snorkel. Ik was begeleider en wist dat hij er lag, maar nog schrok ik me dood omdat je m dus echt niet kon zien.

Als afsluiter hadden we een pad op de terugweg waar de eigenaresse op de fiets naar ze toekwam ( die was al het hele kamp aan het filmen) en die maakte een filmpje waarop ze moesten vertellen wat ze ervan vonden. En toen sprong er nog iemand vanachter in hun nek. Dat kwam mooi terug in de reunie film, moet je wel een camera hebben met night-vision.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:34

of iemand die verderop in het bos een put aan het graven is
heel eng

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:04

welke film gaan jullie vertonen TS? Toch niet the blair witch project?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:21

sallandval schreef:
welke film gaan jullie vertonen TS? Toch niet the blair witch project?

Overal in het bos een stapeltje stenen leggen .. }:)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:27

HAHA Blair Witch Project, ooooh dat is écht slecht }> }> .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:36

Rinske schreef:
HAHA Blair Witch Project, ooooh dat is écht slecht }> }> .

Past wel goed in het thema :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:39

KirstenVosje schreef:
lrtj_ schreef:

Eigenlijk moet je even een echt goede horror film kijken, zo eentje waar je niet meer alleen naar de wc durft te lopen :+

Inderdaad ik heb een vriend die helemaal horror film gek is ik zal eens kijken wat hij aanbeveelt.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:28

Ik volg dit topic even na de vakantie organiseren wij ook een spook tocht maar dan voor mbo. dus het moet allemaal nog iets enger :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:37

Foulplay_ schreef:
Haha ik word nu al bang :')

Bij ons hadden ze enkele dagen op voorhand een 'roddel' verspreid dat er een moord gebeurd was in de buurt. Dan hadden ze tijdens de wandeling een pop aan een touw opgehangen aan een boom in het bos.
(Is natuurlijk een moeilijk onderwerp soms, je weet nooit wat de kinderen/mensen al hebben meegemaakt)

Bij ons is dit echt gebeurd.
Spooktocht, man vermist in die omgeving
En wij zijn links van het bruggetje gegaan en rechts van dat bruggetje is het lijk gevonden!

Wat ook heel leuk is, is op een pad met aan twee kanten bomen
Aan de rechterkant iemand neer zetten die met takjes kraakt en beweegt,
En dan gaat iedereen dus kijken aan die kant,
En dan iemand anders van de linker kant uit de bosjes laten komen!
Omdat iedereen geconcentreerd is op de rechterkant zal iedereen zich rot verschieten!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:40

nog een tip laat de groepen niet te kort op elkaar komen
anders kunnen ze soms zien wat er gebeurt
maar niet telang dan kunnen ze elkaar horen schreeuwen }:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:43

Jij vraagt eng, wij geven eng }> :Y)

Ik weet niet of je veel materiaal hebt waar je dingen mee kan doen?
http://www.youtube.com/v/B_hjJv6Zkos
Misschien kun je hier iets mee?
(Gejat uit een ander topic :') )
Gillende mensen zijn sowieso altijd eng.
Of het nu leiding, mensen die mee doen of gewoon random mensen zijn.

Iets doen waar het dood loopt. Ze moeten bijvoorbeeld langs een pad maar daar blijk je niet verder te kunnen.
Langs dat pad zet je iets engs (een mens ofzo). De eerste keer dat ze er langs komen doet de persoon niks.
De 2de keer dat ze er langs komen gaan ze er dus (waarschijnlijk) van uit dat ie weer niks doet of zijn hem vergeten.
En dan sla je toe :Y)

(Als het mag in dat deel bos of waar je ook bent) een grote pick-up of trekker (tractor) aan het einde van het pad zetten of ergens tussen de bomen. Lichten aan doen en gas geven }> (zonder te rijden, ik weet niet hoe dat heet :') )

Hmmm, ik ga nog even verder brainstormen :)

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:52

Ik heb niet alles gelezen zodat ik niet weet of deze al voorbij gekomen zijn :o
- Een 'zwerver' op een bankje laten slapen (...en laten snurken als ze vlak bij zijn!) waar ze langs moeten lopen.
- Een cd speler aanzetten met griezel geluiden.
- Een verlicht paadje maken met waxine-lichtjes (je kunt ook van die nep-waxine lichtjes gebruiken, die waaien niet uit en er is geen brandgevaar)
- Grote nep-spinnen (van Halloween) in bos ophangen waar ze onderdoor moeten. :=

Veel succes.

Ooohoho, nog enger....
Laat ze een (gespeelde) afrekening in criminele sfeer in het bos tegenkomen ....... let wel op dat dit heel eng en spannend kan zijn .... hou hierbij rekening met leeftijd!!!!!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:01

Wat leuk om dit te lezen, vind spooktochten zo leuk alleen nog niet zovaak meegemaakt(1 keer) maar ga wel elk jaar naar de walibi fright nights! ook heel spannend!

Misschien leuk om alleen bij 1 groepje ergens een lijk ofzo neer te leggen ergens(wel dat het opvalt, in combinatie met een verhaal vooraf dat er een moord is gepleegd in het bos) en bij de rest van de groepjes dat weer weg te halen..dan krijgen ze achteraf verhalen en komen ze erachter dat de andere het helemaal niet hebben gezien en dat het misschien wel echt was dan..of dat als er begeleiding mee is dat hun dan zeggen dat hun dat niet hebben gedaan! ik vind het zelf nu al spannend hahah!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:05

geerte schreef:
Ik volg dit topic even na de vakantie organiseren wij ook een spook tocht maar dan voor mbo. dus het moet allemaal nog iets enger :D

Oh, kijk, dat is leuker om te bedenken. _O-

Dan weet ik nog wel wat leuke dingen voor je ! :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:07

KirstenVosje schreef:
geerte schreef:

Haha oeehh word nieuwdchierig wat je dan zou doen

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:25

Vertel maar ik ben wel benieuwd..

Wij hebben nu als verhaal dat een paar gekken zijn ontsnapt uit het gekkenhuis omdat die in de brand is gevlogen. We doen het op Terschelling bij het duinmeertje...

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:32

geerte schreef:

lrtj_ schreef:
KirstenVosje schreef:

Haha oeehh word nieuwdchierig wat je dan zou doen

Iemand heeft mij verteld dat ze dit ooit een keer hebben gedaan bij een groep 17 jarigen met een heeeeeel groot ego, lees en huiver, haha :')
Ze gingen dus een spooktocht door het bos houden en op een gegeven moment ging de leiding keihard met een wit busje achter de groep aan. Dat hele busje wat besmeerd met ketchup en de bestuurders hadden bivakmutsen op enzo. Iig, gingen ze vlak voor die groep opeens stoppen, met een groep mannen pakten ze een stuk of 3 deelnemers uit de groep en gingen ze die meenemen in dat busje, haha. Die mensen werden dus geblinddoekt en toen hebben die bestuurders een paar rondjes gereden en ze vervolgens weer uit het busje gezet, gewoon nog op dezelfde route, maar dan een stukje verderop, maar dat wisten zij natuurlijk niet, haha. De rest van de groep was toen al verder gelopen, op aanbeveling van de bestuurders van het busje, hahaha. :Y) Geloof me, die deelnemers waren dood en doodbang, haha.

Het zo ook leuk zijn als je ergens iemand kan verstoppen die vanuit een boom van die visnetten over de deelnemers heengooit, dan moet je wel echt een flink visnet heben wat je niet zomaar van je af krijgt. Het leukste is als er dan van allemaal kanten uit de bosjes mensen komen rennen die je de bosjes in gaan proberen te sleuren, haha. :+

Of 1 iemand die heel sneaky achter de groep aan gaat lopen. Echt een meter achter de achterste mensen. Stukje meelopen en vervolgens je hand op hun schouder leggen. Als je dan als zo'n leuk clownfiguur bent verkleed, (ik heb een clownfobie (:+), dus ik zou sws alle kleuren van de regenboog schijten _O- ) en een beetje leuk kan lachen, jaag je die mensen zo de stuipen op het lijf :+
Ook leuk als je met de groep mee gaat rennen en gillen, haha. Als je inspiratie wil hebben voor verkleedtips: enge clown of scary clown googlen. Ik vond de foto's alleen al facking angstaanjagend :')

Ik kan nog wel veel meer dingen opnoemen, maar dan ben ik nog een half jaar bezig, hahaha :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:38

Oe wel erg leuke ideeën ik ga even overleggen :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:41

Je kunt ook van die 'wanted' posters ophangen en dan met een heel eng figuur op de foto. Leuke text erbij verzinnen als dat de persoon op de foto de doodstraf heeft gekregen wegens het vermoorden en eten van mensen, maar ontsnapt is. Dan een telefoonnummer er onder zetten en een prijs van zoveel euro bij een goede tip. Stukje verderop loopt de persoon van de foto door het bos, ofcourse :))

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:50

Iets op/over mensen heen gooien werkt vaak wel, in (lage) bomen zitten, een (grote) pop aan een boom hangen aan een touw , ergens een klein lichtje plaatsen en dan juist wel of niet mensen daar laten schrikken (een aantal van die lichtjes door de route, bij de eerste niemand laten schrikken en bij de volgende keer wel dan verwachten ze het niet), iemand op de weg, auto's die opeens aan komen rijden etc.
Zorg dan wel dat de auto niet herkenbaar is, ik was een keer op kamp met een spooktocht en daar kwam dus uit het niets een auto aanrijden met witte koplampen. Iemand uit mijn groep gelijk: OH dat is de leiding. (hij herkende de witte lampen haha)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:24

Misschien gewoon een idee , Een man gewoon gekleed die dan met een hond langs de kinderen gaat lopen , en dan zegt , 'kom maar met mij mee , kom maar ' en dan zeggen ze natuurlijk nee (denk ik) , en dan pakt opeen die man hun arm beet ofzo , en dan proberen mee te trekken , en dan stribbelen ze natuurlijk tegen , en dan los laten en zeggen , 'wacht maar ooit zouden jullie hier spijt van krijgen' brr wat zou ik me dood schrikken :+

of :
een vrouw met zwart haar (pruik) heel wit bloederig gezicht (katjup) en een hele witte jurk , en die dan de bosjes uit laten kruipen , en de kinderen niet aan laten kijken gewoon door kruipen naar de overkant , en dat dan 2 x in die spooktocht <<)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:26

joelleollie schreef:
Misschien gewoon een idee , Een man gewoon gekleed die dan met een hond langs de kinderen gaat lopen , en dan zegt , 'kom maar met mij mee , kom maar ' en dan zeggen ze natuurlijk nee (denk ik) , en dan pakt opeen die man hun arm beet ofzo , en dan proberen mee te trekken , en dan stribbelen ze natuurlijk tegen , en dan los laten en zeggen , 'wacht maar ooit zouden jullie hier spijt van krijgen' brr wat zou ik me dood schrikken :+

of :
een vrouw met zwart haar (pruik) heel wit bloederig gezicht (katjup) en een hele witte jurk , en die dan de bosjes uit laten kruipen , en de kinderen niet aan laten kijken gewoon door kruipen naar de overkant , en dat dan 2 x in die spooktocht <<)

Die laatste is wel cool, haha. Eigenlijk moet ze dan ook nog 'Help mij! Help mij!' kreunen, hahaah.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:27

Oh spooktochten <3 Ik ben daar dol op... om te organiseren uiteraard, of om een "spook" te spelen...

WIj hadden ook een spooktocht voor kids tussen de 8 en 14... Ik zat op een punt (in en rondom een basisschool deden wij het) buiten de school net na een eng stuk. Ik zat daar heel stil en deed niks, net om het hoekje van de route. Kids komen eraan, nog helemaal hyper van het enge stukje... zien mij en beginnen toch te krijsen _O- Serieus mijn vader stond 2 meter verderop en die heeft met zn zaklamp op mij moeten schijnen om ze te overtuigen dat ik geen spook was en alleen maar daar zat om alles in de gaten te houden.
(was vlakbij de ingang van de school en die deur stond open voor de route, maar we wilden geen ongenodigde gasten binnen hebben)

Niet een idee om eens een "bokt-spooktocht" te houden?? <<)