denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:05

Blue_Eyes schreef:
Polly schreef:
En voor alle mensen die klagen dat de politie zich niet aan de regels houd: dat mag de politie :j

Onzin. Alleen in geval van spoed bij het voeren van zwaailicht en sirene. Zo niet hebben ze zich gewoon aan de verkeersregels te houden, maar dat doen ze lang niet altijd.

Nee, geen onzin. De politie heeft ontheffing om snelheid en rood te negeren. Ook zonder het voeren van voorrangstekens. Dat heb ik laatst nog nagevraagd. Geldt bijvoorbeeld bij patrouilles (hoe kun je patrouilleren als je steeds tussen dezelfde auto's rijdt?) en als je snel, maar ongemerkt naar een melding toe moet (bijv. een inbreker die mogelijk nog aanwezig is en die je dus op heterdaad kunt betrappen).[/quote]
Goh er ging pas geleden nog een foto rond van een agent die tijdens het rijden met een telefoon aan het oor zat. Ook ontheffing voor?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:25

Jazeker, ook daar is ontheffing voor. Als politie mag je alle regels uit het RVV 1990 "aan je laars lappen" als dat op dat moment nodig is voor de uitoefening van je taak. En dat je geen telefoon in je handen mag hebben tijdens het rijden is een regel uit het RVV.

Edit: daarbij mag je overigens geen gevaarlijke situaties veroorzaken e.d., want voor artikel 5 WVW blijf je wel gewoon strafbaar (gevaar veroorzaken). En het is dus niet "bla bla bellen", het is nodig om op dat moment je werk te kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door Snadrem op 25-07-12 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 14:28

@kensha, het is een hele drukke doorgaande weg, zonder parkeermogelijkheid. Die zijstraat was echt 3 meter verder, dus zonder nadenken auto daar neergezet.

Verder, ja achteraf had ik hem weg moeten halen, maar ik zag alleen maar het beeld van die creperende kat voor me en toen ik dat koppie gezien had, volledig in elkaar en met dat uitpuilende oog dacht ik even niet aan mijn auto, was geen paniek oid, maar het was gewoon afschuwelijk, heb nu bijna weer tranen in mijn ogen bah. Als er mensen zijn die dan nog aan een auto verplaatsen die niemand in de weg staat kunnen denken, mijn respect, ik kon het niet.
als hij ergens stond waar het gevaarlijk was had ik er hoogst waarschijnlijk wel aan gedacht.

Ik wilde ook helemaal geen discussie over het hoe en wat van de politie in NL, ik wilde gewoon mijn verhaal kwijt en niet heel bokt laten roepen wat een zooitje de politie is zoals ergens gezegd word want dat slaat helemaal nergens op.
Een volgende keer zou ik het zo weer doen.

En over geloofwaardigheid, bloed aan m'n handen, bloed op de weg en duidelijk overstuur, ook omdat ik echt medelijden had met het baasje, volgens mij kun je dat niet spelen. Vind dat hij daar best rekening mee had kunnen houden of iig iets vriendelijks had kunnen zeggen. Joh vervelende situatie, maar ik moet me ook aan de regels houden oid, dat zou het een stuk minder vervelend hebben gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 25-07-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:29

Snadrem schreef:
Jazeker, ook daar is ontheffing voor. Als politie mag je alle regels uit het RVV 1990 "aan je laars lappen" als dat op dat moment nodig is voor de uitoefening van je taak. En dat je geen telefoon in je handen mag hebben tijdens het rijden is een regel uit het RVV.

Nou lijkt me niet dat dat nodig is.. Terwijl ze allemaal een handsfreeset in de auto hebben..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:32

quera schreef:
Snadrem schreef:

Nou lijkt me niet dat dat nodig is.. Terwijl ze allemaal een handsfreeset in de auto hebben..

Zat die maar in iedere auto. Dat is dus zeker niet het geval.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:37

Ach joh, het was gewoon een gefrustreerd mannetje. Ik zag vorige jaar een kat aangereden worden door een auto of twee voor mij. Ik heb mijn auto omgedraaid en parkeerde hem op de stoep. Liep de weg over en haalde de kat van het wegdek. Er kwam een politieagente aan die de auto voor die van mij parkeerde en me hielp met het bandje met kokertje en zij belde ook de eigenaar en bleef met mij wachten tot deze eraan kwam. Jij had dus pech deze zielepiet te treffen. En dan vragen ze zich af waarom er vandaag de dag geen respect meer is voor bromsnor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:41

Fijn kennis te maken met de typische pas afgestudeerde wijkagentjes van Nederland... -O-

Goed dat je je hebt kunnen inhouden en al helemaal top dat je de eigenaar bent gaan zoeken! Ik denk dat je de eigenaar zo veel ellende hebt bespaard, super!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:41

Er zijn er echt die zo reageren hoor (agenten), het is niet zo dat ze allemaal zo zijn. Maar bij de vier daagse stonden chemische toiletten,wildplassen werd meteen bekeurd.Maar mooi dat een agent staat te wildplassen.Tja dan krijg je van zelf wel een negatief beeld van hun.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:52

TS, je hebt goed werk verricht. banketstaaf dat je een bekeuring hebt gehad terwijl je verkeerd geparkeerd stond om iemand anders te helpen. Gewoon bezwaar aantekenen en hopen dat ze je begrijpen en dan de boete intrekken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:50

Zonnebloem schreef:
@kensha, het is een hele drukke doorgaande weg, zonder parkeermogelijkheid. Die zijstraat was echt 3 meter verder, dus zonder nadenken auto daar neergezet.

En over geloofwaardigheid, bloed aan m'n handen, bloed op de weg en duidelijk overstuur, ook omdat ik echt medelijden had met het baasje, volgens mij kun je dat niet spelen. Vind dat hij daar best rekening mee had kunnen houden of iig iets vriendelijks had kunnen zeggen. Joh vervelende situatie, maar ik moet me ook aan de regels houden oid, dat zou het een stuk minder vervelend hebben gemaakt.

Heb je gelijk in hoor. Die bon is al zuur, maar zo'n arrogante reactie helemaal

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:55

wemkelover schreef:
IndianLady schreef:
Nee jij zei dat als ze de kat in de berm had gelegd ze daarna wel eventjes de auto kon wegzetten.
Sorry maar ik ken niemand die zo koel en afstandelijk blijft na zoiets gezien te hebben. En je bent dierenliefhebber of niet, maar je laat zo'n kat niet daar liggen zonder iemand iets te laten weten (dierenambu of idd de eigenaar zelf opsporen)

Wel als ik andere daar mee in gevaar breng

Ik had het erover om de kat in de berm te laten liggen zonder iemand op de hoogte te stellen dat daar een kat lag.

Judith_ schreef:
IndianLady schreef:
Ik vind het raar/ apart dat mensen (ik zal voor Judith dr gemoedsrust geen namen noemen) ontzettend helder blijven op zo'n moment. En alleen aan zichzelf blijven denken. (en daar bedoel ik geen egoïsme mee)

Stuk beter :+

Niet oordelen over mensen die je niet kent, niet over mij en niet over andere bokkers. Ik weet bijzonder goed hoe het is om in zulke situaties terecht te komen. En egoïsme heeft niks hier mee te maken. Helder blijven heeft zijn voordelen als je op de trauma in het ziekenhuis staat ;)

Judith ik denk dat je alles veel te persoonlijk oppakt terwijl dat niet zo bedoeld is. Jij zegt iets ik geef daar een reactie op. Zo gaat dat op Bokt ;)
Er staat ook dat ik geen egoïsme bedoel tijdens een situatie.

Polly schreef:
Of misschien hebben die mensen die helder blijven zo'n situatie vaker meegemaakt en weten ze hoe te handelen, paniek brengt je nergens op dat moment, kat word er ook niet meer levend van. Ik heb het meerdere malen meegemaakt en ook met mensen helaas.
Verder ga ik met Judith mee.
Er zal geen agent een bekeuring uitschrijven als je op je knietjes op straat iemand zit te reanimeren, hoe fout je ook geparkeerd staat, maar het dier was al overleden dus TS had best de auto even kunnen verzetten voor ze op zoek ging naar de eigenaar.

Kat leefde nog toen TS ging parkeren.
En je hoeft tijdens zo'n situatie niet in paniek te zijn, maar wel iets willen oplossen zonder even aan je fout geparkeerde auto te denken :+

Collie2008

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:03

Citaat:
Kat leefde nog toen TS ging parkeren.
En je hoeft tijdens zo'n situatie niet in paniek te zijn, maar wel iets willen oplossen zonder even aan je fout geparkeerde auto te denken

En dan overtreedt je dus helaas de regels en op overtredingen staat als je pech hebt en met een agent in de buurt, een boete. Hoe wrang dat ook is. Zo is dat afgesproken in nederland

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:56

en dan kunnen we wel lekker allemaal de politie lopen afzeiken maar dan is het een gevalletje eigen schuld dikke bult, volgens mij heeft TS er nog de minste problemen mee hier :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:06

Polly schreef:
en dan kunnen we wel lekker allemaal de politie lopen afzeiken maar dan is het een gevalletje eigen schuld dikke bult, volgens mij heeft TS er nog de minste problemen mee hier :D

Volgens mij opende ze het topic omdat ze ervan baalde dat dit broekkie zo op zijn strepen ging staan...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:20

maar als je haar laatste reactie gelezen had had je gezien dat het niet bedoeld was als politie-afzeik-topic maar om even haar frustraties te uiten over het geheel.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 19:39

Yinnar schreef:
Polly schreef:

Volgens mij opende ze het topic omdat ze ervan baalde dat dit broekkie zo op zijn strepen ging staan...

Ik had gewoon de pè in over de hele situatie :o
En ik ben nog steeds kwaad over hoe het gegaan is, maar ja ik weet ook dat ik daar niet mocht parkeren.
Zie ook nog steeds het beeld van hoe die kat lag te rollen/stuiptrekken. Ik hoop dat die aget trots op zichzelf is dat ie die bon uitgeschreven heeft, ik ben trots op mezelf dat ik het op deze manier gedaan heb.
En wat meneer agent bereikt? Dat ik het een volgende keer zo weer doe als de situatie er is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:43

Ik snap je echt, maar de agenten komen echt vaker eersteklas acteurs tegen waar de gemiddelde Oscar winnaar jaloers op kan zijn, dus ik begrijp je echt het is vervelend. Maar als agent kom je echt genoeg l*l verhalen tegen, dus ik kan het hem ook niet erg kwalijk nemen. Hij deed gewoon zijn werk.
Jij hebt echt onwijs veel pech gehad dat hij niet over zijn hart streek en wens je ook succes met het aantekenen van bezwaar :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:47

Jeetje wat balen zeg!
En misschien de eigenaar van de kat vragen om mee te gaan om een klacht in te dienen?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 19:59

@vuurneon, maar bloed kun je niet acteren...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:02

Snap ik :) daarom is het ook zo vervelend!
Maar goed, agent deed z'n werk en misschien dat hij inderdaad nog jong en onervaren was en bang was om zelf een beslissing te nemen om het bij een waarschuwing te laten.
Heb jij niets aan, bekeuring blijft staan immers. Maar de agent deed niets verkeerd. Gelukkig kun je wel bezwaar aantekenen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:14

Een heel goede actie van je en fijn dat de baasjes gevonden zijn uiteindelijk. En wat een hork van een agent zeg. Wat ik alleen aan het hele verhaal niet snap van de agent is dat je overduidelijk bloed aan je handen hebt en er bloed op de weg ligt zonder dat er een kat te zien is. En hij daar geen opmerking over maakt. Wie zegt dat het bloed van een kat is? Of denk ik dan weer teveel in crimescene series. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:21

Ik moest bij al dat commentaar meteen denken aan het onderstaande stuk tekst:

''Geachte belastingbetaler,

Ik denk dat u mijn identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij vast en zeker typisch.

Tot mijn spijt kan ik dat niet van u zeggen. Ik weet immers niet wie u bent.

Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan ook geschokt omdat ik door u met mijn traditionele vijand , de crimineel, wordt vergeleken.

U beschuldigd mij, dat ik de jeugd te zacht aanpak. Totdat ik op een keer uw kind de les lees.

U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigd mij van luiheid als ik een keer ga zitten.

U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd te onderbreken met uw problemen.

U windt zich op als iemand u in het verkeer afsnijdt, maar als ik u voor hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.

U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit terecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich eraan als ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 1 minuut duurt voordat ik bij uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u het machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om een tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren. U vindt het wel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

U praat tegen mij op een manier, die u in iedere andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.

U schreeuwt dat er meer tegen criminaliteit moet worden ondernomen, maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier lastig mee worden gevallen.

In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is volkomen terecht als ik:
- uw vrouw help met het verwisselen van een band
- of haar op weg naar het ziekenhuis met de bevalling help
- uw kind met mond op mond beademing het leven red
- overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden

Welnu belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen.
Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij en mijn collega's kan afhangen.

Jawel, belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieagent.''

Natuurlijk is het op dat moment even heel vervelend dat je in die situatie op dat 'onbenullige parkeren' wordt gepakt, maar vooralsnog je mocht er niet staan.

Ik vind het ook l*llig dat je daar toch op wordt gepakt, en vind het echt heel goed van je dat je de eigenaar hebt gezocht voor de kat etc. maar bedenk ook dat het die man z'n baan maar is.

Vooralsnog knap werk TS, en je kan ipv. hier een topic te openen ook gewoon bezwaar doen als je de boete thuis krijgt.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:29

Goh, dat stukje proza zou eens wat vaker op straat moeten worden uitgedeeld.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:43

Grappig, ik las 'Julianaweg' en ik dacht meteen: "Volendam!" (woon zelf op Marken ;) )

Ik vind dat je goed gehandeld hebt, en ja, van mij had die agent deze boete ook wel door de vingers mogen zien, ook al stond je inderdaad fout geparkeerd. Maar verder ben ik het wel eens met bovenstaande reacties. De politie is niet alleen maar slecht.

Maar daar heb jij nu niks aan, voor jou is het gewoon balen. Ik zou inderdaad proberen de boete aan te vechten, je weet het nooit!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:57

Ts waat erg voor je dat je zo´n akelige droom had vannacht maar wel begrijpelijk.
Kan me voorstellen dat je blij was dat het diertje al dood was.
Hopelijk gaat het ondertussen een beetje beter met je :(:)