Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:34

heb dit een keer gehad!
zou binnenkort nog wel een keer willen worden :)

had in die vorige natuurlijk even mijn crush laten komen en natuurlijk een eenhoorn :')

FrenchFries

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:35

ga vanavond even proberen en vannacht lekker dromen!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:45

heb een tijdje terug geprobeerd om het mezelf aan te leren, maar das in mijn geval niet zo lekker gegaan.
heb echt een maand of drie last gehad van slaapverlammingen (wakker worden en je niet kunnen bewegen) inc. rare dingen horen/zien dus van mij hoeft het niet zo nodig meer :+
succes aan de mensen die het proberen, lijkt me erg leuk om te kunnen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:56

Colorado schreef:
Ja dat heb ik ook eens gelezen inderdaad, dat dat erg vaak voorkomt. Ook nog eens de betekenis ervan opgezocht, maar daar komt alleen maar onzin uit, althans, voor mij. Dan zou ik ondertussen wel erg veel kennissen verloren moeten hebben :') Gelukkig geen achtervolgingsdromen gehad hier, ik denk niet dat ik dan zou blijven slapen. Alhoewel, wel eens gedroomd dat er een kerstman mummie mijn kamer binnen kwam lopen om vervolgens mijn hoogslaper op te klimmen, telt dat ook? _O-

Overigens vallen mijn tanden er nooit echt uit, ik voel altijd dat ze los zitten en blijf dan zelf duwen/trekken tot ze er uit zijn, erg smakelijk :=

Joh, ik heb weleens gedroomd dat ik aangevallen werd door zombies die ik moest wegjagen met blauw badzout :') En wel blauw, want roze hielp niet. _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:01

Ik heb een keer gedroomd dat ik ergens reed en dat er een man aan de zijkant van de weg schoot met een pistool. Later rende hij mijn moeder en ik achterna de trap op van het huis waar ik eerst woonde. Hij wou op en gegeven moment de deur in trappen. Toen werd ik gelukkig wakker, durfde een week niet meer te slapen.

En ook nog een keer iets met een dode baby, pb maar als je van nachtmerries houdt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:03

Hmm even die site in OP doorgelezen, maar nu heb ik regelmatig OBE's? en slaapverlammingen. Ik heb nog nooit van lucide dromen gehoord, maar het is mij teveel moeite om het iedere dag bij te gaan houden wat ik heb gedroomd. Hoewel ik wel al 3 boeken heb klaarliggen dankzij mijn dromen, waarvan één al een heel eind op weg is :).
Alleen die OBE's (die buiten het lichaam ervaringen) en slaapverlammingen zijn echt geen pretje, jammer genoeg is hier dan weer niet veel informatie over te vinden op die site.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:08

Ik heb wel eens dat ik weet dat ik droom, maar het niet erg vind. Dat is altijd vlak voor ik wakker wordt.
Maar of dat lucide dromen is?

Ook levensechte dromen, waarvan ik later niet meer weet of ik dat nou heb gedroomd of echt gebeurd is. Bijvoorbeeld een gesprek met mn zus.

Wat ik ook wel eens heb is vlakvoor ik in slaap val, dan lig ik in bed met mn ogen dicht (duh..) en dan kan ik gewoon nog mn kamer zien... Dus alles wat er in staat en ook de kleinste details. Volgens mijn oom is dat je 3e oog, maar ik weet niet of dat echt zo heet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:17

Anoli, alles wat jij zegt is ook heel herkenbaar. Volgens mij zit je dan heel dicht bij het lucide dromen maar ben je het nog net niet helemaal bewust.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:21

Ok grappig, ik dacht altijd dat zoiets gewoon weer iets "aparts" was wat mij weer overkwam...
Ik heb wel meerdere rare dingen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:23

Slaapverlamming heb ik ook wel vaker gehad, dat is idd niet prettig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:26

Ik een keer, maar dat was niet helemaal maar vanaf mijn middel. Was wel een beetje eng :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:30

Blauw badzout :')
Ik heb gelukkig nog nooit slaapverlamming gehad, wel érg vervelende verhalen gehoord van een vriend van mij die me midden in de nacht in paniek wakker belde. Erg blij dat ik dat nog nooit heb gehad..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:32

Lijkt me onwijs bizar. Fiffill, wat voelde je?

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:34

Wanneer ik slaap en heel erg moe ben . Meestal de weken dat ik ochtenddienst heb en om 4.45 u al moet opstaan. Zie ik levensecht dingen door de kamer vliegen of het plafond naar beneden vallen . Mensen in de kamer staan . Hierogliefen op het plafond broodroosters die rond vliegen. Ik vind het vreselijk. Ondertussen ben ik het al gewoon en kan ik tegen mezelf zeggen nee het is niet echt. En meteen daarna zeg ik ook jawel nu is het echt echt. Het is begonnen met slangen die langs de verlichting boven mijn hoofd naar beneden kwamen ik ben toe over het bed geklauterd en met deken en al in de woonkamer pas wakker geworden. En vaak ook spinnen die voor mijn wekkerradio richting mijn gezicht kruipen ik moet dan het licht aanknippen en dan is mijn vriend ook wakker.
Hij moet vaak lachen met mijn vastberadenheid dat als ik slaap het toch echt zie. Want dan zeg ik ook letterlijk B. Nu zat het er heel echt. En dan zegt die ga maar weer slapen het was niet echt.
OOrzaak van deze dromen een grote fantasie en heel erg moe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:35

carrotje schreef:
Wanneer ik slaap en heel erg moe ben . Meestal de weken dat ik ochtenddienst heb en om 4.45 u al moet opstaan. Zie ik levensecht dingen door de kamer vliegen of het plafond naar beneden vallen . Mensen in de kamer staan . Hierogliefen op het plafond broodroosters die rond vliegen. Ik vind het vreselijk. Ondertussen ben ik het al gewoon en kan ik tegen mezelf zeggen nee het is niet echt. En meteen daarna zeg ik ook jawel nu is het echt echt. Het is begonnen met slangen die langs de verlichting boven mijn hoofd naar beneden kwamen ik ben toe over het bed geklauterd en met deken en al in de woonkamer pas wakker geworden. En vaak ook spinnen die voor mijn wekkerradio richting mijn gezicht kruipen ik moet dan het licht aanknippen en dan is mijn vriend ook wakker.
Hij moet vaak lachen met mijn vastberadenheid dat als ik slaap het toch echt zie. Want dan zeg ik ook letterlijk B. Nu zat het er heel echt. En dan zegt die ga maar weer slapen het was niet echt.
OOrzaak van deze dromen een grote fantasie en heel erg moe zijn.

Dat is dus slaapverlamming :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:42

Undefined schreef:
Ook vraag ik mezelf in dromen wel eens af of ik aan het dromen ben, jammer genoeg denk ik dan altijd dat ik wakker ben :+

Hahaha, ik heb ook weleens twijfel. Ik heb een tijdje de missie gehad zelfmoord te plegen in m'n droom, gewoon omdat ik nieuwsgierig was wat er zou gebeuren. Maar heel vaak als ik dan de gelegenheid had, door bijv. een enorme afgrond in te springen, d8 ik heel vaak: nou...je weet nooit, voor de zekerheid maar niet doen..straks is het echt en ben ik gewoon aan het trippen :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:47

Ik heb na het zien van de film Inception echt vreselijke nachtmerries gekregen, ik droomde steeds dat ik wakker werd, maar dat was dan niet zo en dan zag ik allemaal enge dingen. Na een paar weken heb ik geleerd (geen idee hoe) om in mijn droom tegen mezelf te zeggen dat ik slaap en dat het dus niet echt is.
Nu gaat het veel beter en heb ik bijna nooit meer nachtmerries.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:51

Maar waar valt dit dan onder:
Een brok in je keel voelen als je in je droom moet huilen.
Met je voeten "meevallen" als je valt in je droom.
Plassen in bed als je in je droom naar de wc gast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:53

eclair98 schreef:
Maar waar valt dit dan onder:
Een brok in je keel voelen als je in je droom moet huilen.
Met je voeten "meevallen" als je valt in je droom.
Plassen in bed als je in je droom naar de wc gast.

Slaapwandelen.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:56

Ik heb dit topic doorgelezen en ik vraag me één ding af, waarom zou je lucide willen dromen???? Het is toch heerlijk om je dromen over je heen te laten komen en er geen sturing aan te geven. Het is toch heerlijk het gevoel terug te kunnen roepen dat een bepaalde droom achter heeft gelaten of te kunnen grinniken om hetgeen je gedroomd hebt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:04

Omdat niet iedereen heerlijke dromen heeft ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:05

Jankeke schreef:
Ik heb dit topic doorgelezen en ik vraag me één ding af, waarom zou je lucide willen dromen???? Het is toch heerlijk om je dromen over je heen te laten komen en er geen sturing aan te geven. Het is toch heerlijk het gevoel terug te kunnen roepen dat een bepaalde droom achter heeft gelaten of te kunnen grinniken om hetgeen je gedroomd hebt??

Natuurlijk, maar van die paar dromen per nacht is het toch best leuk om er eentje te sturen? Het is echt gaaf hoor als je dingen kunt doen die je in het dagelijks leven niet kunt, zoals vliegen ;) en daarbij niet iedereen heeft fijne dromen.

_Nelleke_ schreef:
Lijkt me onwijs bizar. Fiffill, wat voelde je?

Dingen zien in de kamer, stemmen horen. Je niet kunnen bewegen maar wel bewust wakker zijn, dus alsof je door iets zwaars in je bed wordt gehouden en je kunt niet opstaan. Het is geen fijn gevoel en eigenlijk moet je gewoon rustig blijven dan gaat het vanzelf weer over.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-07-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:05

Jankeke schreef:

In zekere zin waar, ik denk dat als je lucide kunt dromen je nog steeds kunt beslissen of je een bepaalde droom wel of niet wilt sturen.

Aan de andere kant, in dromen zijn geen grenzen.. Je kunt alles in een droom.. Vliegen, trouwen met de knapste man op aarde, de meest perfecte [***] hebben etc.
Plus het feit dat je nachtmerries (gedeeltelijk) kunt gaan overwinnen met lucide dromen, simpelweg omdat je ze zelf gaat sturen en doorhebt dat je droomt en het geen werkelijkheid is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:09

Jankeke schreef:

Omdat het zonde is om al die nachten slaap maar als een zwart gat te laten, terwijl er zoveel gaafs te ontdekken is?

Als ik het zo typ klinkt het heel zweverig.. :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:13

Dat is het voor mij vooral inderdaad, ik zou wel eens willen vliegen, of jagen of diepzee duiken zonder duikspullen, ik zou wel eens een race willen rijden of 4 benen willen hebben of ga zo maar even door, ontdekken, heerlijk <3