Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine001 schreef:Echt [***]? Krijg je op die ene dag al je post?
Femke schreef:Het "probleem" met sommige van die brievenbus pakjes, is dat de minimale afmetingen van post en brievenbus niet overeen komen.
Ik heb bijvoorbeeld voor verzending van mijn A4 formaat hardcover boek, keurige kartonnen brievenbus doosjes.
Die voldoen perfect aan de afmetingen die PostNL aan brievenbus post stelt.
MAAR... De afmetingen die ze als eis hebben voor brievenbussen is kleiner dan de afmetingen voor bepaalde poststukken.
Als je doosje namelijk niet flexibel is, en de brievenbus is zo'n echt boxje met deksel, dan past het doosje er vaak gewoon niet doorheen, omdat het tegen de achterkant van de bus stoot, voordat het de hoek aan de bovenkant heeft kunnen maken.
Heel eenvoudig op te lossen:
- OF de afmetingen van poststukken beperken, of die van niet-flexibele poststukken beperken
- OF de afmetingen van brievenbussen verruimen...
Het vervelende met die brievenbus doosjes, is dat als het niet past, ze vervolgens "kwijt" raken.
Kost mij iedere keer dat dat gebeurd 30,- euro + 3,- euro verzending (en geen vergoeding voor het kwijtgeraakte poststuk en zelfs niet eens de postzegels ervan). PostNL is dankzij een oude postwet nergens "verantwoordelijk" voor.
Erg makkelijk...
Ja, verzekerd verzenden, dat is mogelijk.
Maar dat is voor de klant zo duur, dat ze het product niet meer willen bestellen.
En het is toch eigenlijk te gek dat je al die post verzekerd moet verzenden, om een kleine kans te krijgen dat je je geld ooit terug krijgt (helaas ook al slechte ervaringen mee) als ze het ZELF kwijt raken (en vervolgens vrijwel niets doen om de verloren post weer op te sporen...).
Femke schreef:Standaard antwoord van de klantenservice op klachten bij postbezorging en/of vermissing is:
Sorry mevrouw, we kunnen er helaas niets aan doen. En als u uw geld terug wil hebben, kan dat alleen bij verzekerde zendingen.
Nog nooit gehoord of bevestigd gekregen dat er ook daadwerkelijk een terugkoppeling naar de chauffeur, bezorger of sorteercentrum gaat.
Ipv klantenservice kunnen ze 't beter het afwimpelbureau noemen
Jorienn schreef:Nou veulen84 ik vind dat je over sommige dingen een beetje te makkelijk doet. Mijn brievenbus voldoet aan de eisen, klapt niet terug, nee daar kan je gewoon makkelijk post bezorgen, is ook nog nooit een probleem geweest.
En ik ga de postbode wel ter veranwoording roepen, simpelweg omdat ik mijn pakketje wil hebben. Maar wel op een normale manier.
Nogmaals ik vind dat je er erg makkelijk over doet..
Femke schreef:Het "probleem" met sommige van die brievenbus pakjes, is dat de minimale afmetingen van post en brievenbus niet overeen komen.
Ik heb bijvoorbeeld voor verzending van mijn A4 formaat hardcover boek, keurige kartonnen brievenbus doosjes.
Die voldoen perfect aan de afmetingen die PostNL aan brievenbus post stelt.
MAAR... De afmetingen die ze als eis hebben voor brievenbussen is kleiner dan de afmetingen voor bepaalde poststukken.
Als je doosje namelijk niet flexibel is, en de brievenbus is zo'n echt boxje met deksel, dan past het doosje er vaak gewoon niet doorheen, omdat het tegen de achterkant van de bus stoot, voordat het de hoek aan de bovenkant heeft kunnen maken.
Heel eenvoudig op te lossen:
- OF de afmetingen van poststukken beperken, of die van niet-flexibele poststukken beperken
- OF de afmetingen van brievenbussen verruimen...
Femke schreef:Standaard antwoord van de klantenservice op klachten bij postbezorging en/of vermissing is:
Sorry mevrouw, we kunnen er helaas niets aan doen. En als u uw geld terug wil hebben, kan dat alleen bij verzekerde zendingen.
Nog nooit gehoord of bevestigd gekregen dat er ook daadwerkelijk een terugkoppeling naar de chauffeur, bezorger of sorteercentrum gaat.
Ipv klantenservice kunnen ze 't beter het afwimpelbureau noemen
Veulen84 schreef:En het ter verantwoording roepen van een postbezorger nadat hij geheel volgens de regels een stuk heeft doorgezonden... Tja dat is betrekkelijk nutteloos. Waarom elkaar dan frustreren.
In plaats daarvan kan je beter een klacht indienen bij postnl.
Veulen84 schreef:Jorienn schreef:Nou veulen84 ik vind dat je over sommige dingen een beetje te makkelijk doet. Mijn brievenbus voldoet aan de eisen, klapt niet terug, nee daar kan je gewoon makkelijk post bezorgen, is ook nog nooit een probleem geweest.
En ik ga de postbode wel ter veranwoording roepen, simpelweg omdat ik mijn pakketje wil hebben. Maar wel op een normale manier.
Nogmaals ik vind dat je er erg makkelijk over doet..
Het is de toon die de muziek maakt. En je vangt meer vliegen met stroop dan met honing. Dat even als eerste.
In de praktijk voldoen de meeste brievenbussen gewoon niet. Vaak zit er gewoon iets achter, 90% van de brievenbussen heeft een tochtstrip of bezembalkje. En behalve tocht verhinderen die ook post. Helaas. En dan heb je nog verpakkingen die eigenlijk net niet passen. En tja, iedereen hoort de bel wel eens niet.
En het ter verantwoording roepen van een postbezorger nadat hij geheel volgens de regels een stuk heeft doorgezonden... Tja dat is betrekkelijk nutteloos. Waarom elkaar dan frustreren.
In plaats daarvan kan je beter een klacht indienen bij postnl. Aangeven wat er gebeurd is. Op je doorgezonden poststuk zit namelijk een nieuwe sticker met barcode. Als hij ergens is geregistreerd dan kunnen ze hem wel vinden. En anders is hij of echt kwijt, of naar [***] Haag, of retour afzender. Overigens telt echte vermissing pas na 3 weken ongeveer.
Veel van mijn collega's schrijven het barcode nummer bij doorsturen naar pakketservice ook al op de bonnen, maar het is nog niet verplicht.
Jorienn schreef:Daarna heb ik hem daarop aangesproken ja, ik ga namelijk niet alles aangetekend verzenden/kopen. Waarom niet? Omdat het hun werk is om pakketjes te af te leveren, daar betaal ik toch immers voor? Ik betaal toch niet voor post die misschien wel of misschien niet afgeleverd wordt?