Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) maar met pakketservice heb ik eigenlijk nooit echt problemen.
ging laatst zelfs staan voetballen met een bal die in mijn tuin lag.

wat héb je eraan om dat te doen 

Ben blij dat ik dan binnen zit.
Janine001 schreef:Echt [***]? Krijg je op die ene dag al je post?



Of bij het postkantoor is er te laks over gedaan. Ze hebben daar een meet-ding waar het pakketje door heen moet passen. Misschien ging dat nét of net niet. Ligt dus niet aan de bezorger of het pakketje wel of niet past.. 
Femke schreef:Het "probleem" met sommige van die brievenbus pakjes, is dat de minimale afmetingen van post en brievenbus niet overeen komen.
Ik heb bijvoorbeeld voor verzending van mijn A4 formaat hardcover boek, keurige kartonnen brievenbus doosjes.
Die voldoen perfect aan de afmetingen die PostNL aan brievenbus post stelt.
MAAR... De afmetingen die ze als eis hebben voor brievenbussen is kleiner dan de afmetingen voor bepaalde poststukken.
Als je doosje namelijk niet flexibel is, en de brievenbus is zo'n echt boxje met deksel, dan past het doosje er vaak gewoon niet doorheen, omdat het tegen de achterkant van de bus stoot, voordat het de hoek aan de bovenkant heeft kunnen maken.
Heel eenvoudig op te lossen:
- OF de afmetingen van poststukken beperken, of die van niet-flexibele poststukken beperken
- OF de afmetingen van brievenbussen verruimen...
Het vervelende met die brievenbus doosjes, is dat als het niet past, ze vervolgens "kwijt" raken.
Kost mij iedere keer dat dat gebeurd 30,- euro + 3,- euro verzending (en geen vergoeding voor het kwijtgeraakte poststuk en zelfs niet eens de postzegels ervan). PostNL is dankzij een oude postwet nergens "verantwoordelijk" voor.
Erg makkelijk...
Ja, verzekerd verzenden, dat is mogelijk.
Maar dat is voor de klant zo duur, dat ze het product niet meer willen bestellen.
En het is toch eigenlijk te gek dat je al die post verzekerd moet verzenden, om een kleine kans te krijgen dat je je geld ooit terug krijgt (helaas ook al slechte ervaringen mee) als ze het ZELF kwijt raken (en vervolgens vrijwel niets doen om de verloren post weer op te sporen...).
Veulen84 beschrijft precies de dingen die ik ook altijd tegen kwam met bezorgen...
Femke schreef:Standaard antwoord van de klantenservice op klachten bij postbezorging en/of vermissing is:
Sorry mevrouw, we kunnen er helaas niets aan doen. En als u uw geld terug wil hebben, kan dat alleen bij verzekerde zendingen.
Nog nooit gehoord of bevestigd gekregen dat er ook daadwerkelijk een terugkoppeling naar de chauffeur, bezorger of sorteercentrum gaat.
Ipv klantenservice kunnen ze 't beter het afwimpelbureau noemen
heb ook niet altijd hele goede ervaring met de klantenservice, maar weet wel dat er een keer een collega van mij ontslagen is omdat die te veel post niet bracht, of veel te laat.Jorienn schreef:Nou veulen84 ik vind dat je over sommige dingen een beetje te makkelijk doet. Mijn brievenbus voldoet aan de eisen, klapt niet terug, nee daar kan je gewoon makkelijk post bezorgen, is ook nog nooit een probleem geweest.
En ik ga de postbode wel ter veranwoording roepen, simpelweg omdat ik mijn pakketje wil hebben. Maar wel op een normale manier.
Nogmaals ik vind dat je er erg makkelijk over doet..
Femke schreef:Het "probleem" met sommige van die brievenbus pakjes, is dat de minimale afmetingen van post en brievenbus niet overeen komen.
Ik heb bijvoorbeeld voor verzending van mijn A4 formaat hardcover boek, keurige kartonnen brievenbus doosjes.
Die voldoen perfect aan de afmetingen die PostNL aan brievenbus post stelt.
MAAR... De afmetingen die ze als eis hebben voor brievenbussen is kleiner dan de afmetingen voor bepaalde poststukken.
Als je doosje namelijk niet flexibel is, en de brievenbus is zo'n echt boxje met deksel, dan past het doosje er vaak gewoon niet doorheen, omdat het tegen de achterkant van de bus stoot, voordat het de hoek aan de bovenkant heeft kunnen maken.
Heel eenvoudig op te lossen:
- OF de afmetingen van poststukken beperken, of die van niet-flexibele poststukken beperken
- OF de afmetingen van brievenbussen verruimen...
Femke schreef:Standaard antwoord van de klantenservice op klachten bij postbezorging en/of vermissing is:
Sorry mevrouw, we kunnen er helaas niets aan doen. En als u uw geld terug wil hebben, kan dat alleen bij verzekerde zendingen.
Nog nooit gehoord of bevestigd gekregen dat er ook daadwerkelijk een terugkoppeling naar de chauffeur, bezorger of sorteercentrum gaat.
Ipv klantenservice kunnen ze 't beter het afwimpelbureau noemen
Veulen84 schreef:En het ter verantwoording roepen van een postbezorger nadat hij geheel volgens de regels een stuk heeft doorgezonden... Tja dat is betrekkelijk nutteloos. Waarom elkaar dan frustreren.
In plaats daarvan kan je beter een klacht indienen bij postnl.
) (en nee, dat ze met hun financien niet uitkomen kan uiteraard niets te maken hebben met hun jaarlijkse naamsverandering.)

Veulen84 schreef:Jorienn schreef:Nou veulen84 ik vind dat je over sommige dingen een beetje te makkelijk doet. Mijn brievenbus voldoet aan de eisen, klapt niet terug, nee daar kan je gewoon makkelijk post bezorgen, is ook nog nooit een probleem geweest.
En ik ga de postbode wel ter veranwoording roepen, simpelweg omdat ik mijn pakketje wil hebben. Maar wel op een normale manier.
Nogmaals ik vind dat je er erg makkelijk over doet..
Het is de toon die de muziek maakt. En je vangt meer vliegen met stroop dan met honing. Dat even als eerste.
In de praktijk voldoen de meeste brievenbussen gewoon niet. Vaak zit er gewoon iets achter, 90% van de brievenbussen heeft een tochtstrip of bezembalkje. En behalve tocht verhinderen die ook post. Helaas. En dan heb je nog verpakkingen die eigenlijk net niet passen. En tja, iedereen hoort de bel wel eens niet.
En het ter verantwoording roepen van een postbezorger nadat hij geheel volgens de regels een stuk heeft doorgezonden... Tja dat is betrekkelijk nutteloos. Waarom elkaar dan frustreren.
In plaats daarvan kan je beter een klacht indienen bij postnl. Aangeven wat er gebeurd is. Op je doorgezonden poststuk zit namelijk een nieuwe sticker met barcode. Als hij ergens is geregistreerd dan kunnen ze hem wel vinden. En anders is hij of echt kwijt, of naar [***] Haag, of retour afzender. Overigens telt echte vermissing pas na 3 weken ongeveer.
Veel van mijn collega's schrijven het barcode nummer bij doorsturen naar pakketservice ook al op de bonnen, maar het is nog niet verplicht.
Ik heb al gebeld, en heb het uitgelegd en kreeg dit als antwoord. 'O ja, dat kan voorkomen. Dan zijn ze hem kwijt. Ik zet hier in mijn notities dat jij gebeld hebt en als we hem ooit nog vinden dan sturen we hem alsnog op. Heb je verder nog vragen?' Echt dat vind ik níét kunnen! Het is immers niet mijn schuld. Mijn brievenbus voldoet aan de eisen, ik was gewoon thuis, en ben echt niet beroerd om 3-4 dagen te wachten. Maar inmiddels is het al 10 dagen. En ik denk dat als hij er nu niet is, hij over 2 weken ook niet is. Die mevrouw aan de telefoon zei dat er geen barcode opzat, ook als het een doorgezonden poststuk is, alleen maar op verzekerde verzendingen. Ik ben zelf al naar het postkantoor hier gegaan waar pakketjes normaal naar toe wordt gebracht (nouja mijn vader). Daar was hij niet, de postbezorger weet het ook niet en ook de pakketbezorger niet. Jorienn schreef:Daarna heb ik hem daarop aangesproken ja, ik ga namelijk niet alles aangetekend verzenden/kopen. Waarom niet? Omdat het hun werk is om pakketjes te af te leveren, daar betaal ik toch immers voor? Ik betaal toch niet voor post die misschien wel of misschien niet afgeleverd wordt?