Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:44

Suzanne F. schreef:
Enige plek waar je blijft is vaak de verjaardagskalender in de wc waar je naam opstaat.

Tipp-ex :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:45

Nicolletje schreef:
Suzanne F. schreef:
Enige plek waar je blijft is vaak de verjaardagskalender in de wc waar je naam opstaat.

Tipp-ex :7

:')

Mootje

Re: Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:50

Even over mijn eigen ouders, bij gebrek aan schoonouders :+
Ik zie mijn vader denk ik 3x per jaar en mijn moeder 1x per twee jaar. Toen ik nog een paard had, zag ik hem zeker 1x per twee weken, al dan niet vaker.
Nu is dit ook een verstoorde relatie hoor :')

Schoonouders is afhankelijk van mijn vriend, maar als hij 1x in de week naar hen toegaat, denk ik dat ik pas om elke keer te gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:53

Ik ben er wel blij om hoor dat mijn schoonmoeder de schoondochters overal bij wil betrekken daar niet van, maar in het begin was het ex voor en ex na, toen het net aan was met mijn vriend.

Ze was nog best aanwezig in de schoonfamilie omdat schoonmoeder met haar vader op yoga of fysio zit en samen een clubleven hebben en mijn vriend nog een huis met haar.
Ja, toen voelde ik me best... ingewisseld in het begin ja en wilde niet meteen op alle kaartjes, foto's enz.

Afgelopen vakantie werd mijn vriend er ook ziek van, had zijn moeder speeltjes ( := we zijn in de 30 := ) meegenomen voor in het zwembad "net als toen in Griekenland!"

(10 jaar geleden, toen was ex mee)

8)7

Dit is off topic, sorry.
Ik denk zeker dat ik minder vaak langskom als zij zouden willen maar ik heb er niet altijd zin in.
Zijn moeder kan nogal vreemde (maar lief bedoelde) opmerkingen maken en dan zit ik altijd meteen op de kast.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:10

Ja lastig, ik heb gescheiden ouders dus rond de feestdagen helemaal drama's.. schoon ouders, mams en paps + vriendin verwachten allemaal dat je langs komt (met kadootje voor moederdag pfff).. tjaa dat gaat niet! We doen nu of allemaal wel of allemaal niet (kadootje dan en op de dag zelf meestal lekker thuis blijven, anders heb je weer scheve ogen). Ik herken heel erg het hoe meer ze zeuren, hoe minder zin ik erin heb haha. Ik ga me niet meer eindeloos aanpassen aan anderen. ik ben er klaar mee. Ik heb zoiets van als je mij wil zien, kom je maar hier heen.
Mijn schoonouders wonen vrij ver weg zij kwamen eerst vaak bij ons, of wij kwamen met de trein hnaar hun en zij brachten ons met de auto weer thuis (zo'n beetje om de week), maar sinds ze geen lease auto meer hebben, doen ze dat minder. Zij begrijpen dat het lastig is voor ons om vaak langs te komen ivm tijd en kosten (kost minimaal 15 euro aan benzine / treinkaartjes om er te komen) en juist omdat ze niet zeuren gaan we stiekem toch regelmatig 1x per 3 weken ofzo langs haha,
M'n paps heeft zich eindelijk aangeleerd dat ie ff langs kan wippen als ie in de buurt is (dat is ie wel eens want mijn opa woont een eind deze kant op), maar ik ben al maanden niet bij hem geweest, is ook lastig want ze eten altijd laat en dan ben je gelijk zoo laat thuis. M'n mams komt soms thee drinken als ze zich eenzaam voelt en heel soms wip ik even langs of gaan we daar eten (mijn moeder kost altijd veel energie dus vriendje lief heeft daar nooit zin in :+).
Prima zo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:27

trouwens mijn schoonvader kwam in het begin ook wel vaak even langs hoor ............. te vaak, lees: elke dag.
Daar heb ik ook wat van gezegd :o vriendlief en ik werken allebei veel en ik sport, heb de muziek, dus gewoon een druk leven. Hi kwam ook altijd zo rond afwas, vlak na het eten, als we net even zaten uit te buiken en ik eigenlijk alweer moest haasten om naar mijn ding van de avond te gaan :=
Hij had ook eigenlijk nooit wat te vertellen, kwam gewoon even kijken. Allemaal best en aardig, maar hij liep gewoon in de weg en ik voelde me niet vrij in mijn eigen huis.
Dus heb ik gezegd dat ik vervelend vond als hij elke avond kwam en dan eigenlijk ook nog niks te vertellen had. Dit was echt een enoooooooorme zonde, dus ruzie met vriendje :+ Die het na mijn uitleg ook allemaal wel begreep, maar die gewoon schrok dat ik dat zomaar durfde te zeggen. Nu komt hij af en toe nog eens en dat is helemaal prima.
En hij komt heel vaak op maandagavond, dan weet hij dat ik er niet ben :+

wij gaan in de zomervakantie verhuizen en dan ben ik benieuwd hoe het dan gaat lopen := We komen dan nog dichterbij te wonen, maar uiteraard blijven van mijn kant dezelfde regels van kracht :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:48

Ik zie mijn schoonvader bijna iedere dag, dat komt omdat mijn schoonvader op mijn hond past als ik aan het werk ben.
Breng mijn hond 's morgens daar heen, en als ik hem op haal komt het vaak voor dat ik daar nog wat te drinken pak / even kletsen.
Maar goed, ik kan het goed vinden met mijn schoonvader dus dan is het gezellig!

Mijn eigen ouders zie ik wel weer erg weinig, komt omdat we niet in het zelfde dorp wonen, dus dan ga je niet zomaar even langs.
Vind dat trouwens wel erg jammer, zou het meer moeten doen :j

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:56

ik zie mijn ouders, elke week 1 keer, soms slaan we wel eens een keer over, maar dat komt niet zo vaak voor
de ene keer komen ze bij ons en dan gaan we daar naar toe, het is maar net hoe het uitkomt.
mijn schoonouders heb ik al 2 jaar niet gezien vanwege ruzie , en dat vindt ik prima daarvoor ging ik er ook al haast niet naar toe, ja met een verjaardag of zo Ik ben het wel met de ts eens zogauw iemand het verwacht dan vind ik het ook niet meer leuk en dan ga ik er ook niet naar toe, juist om de standaard bezoekjes te vermijden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:06

Ik heb knallende ruzie met mijn schoonmoeder dus zij komen elke maand 1 uurtje de kinderen bezoeken en dan zorg ik dat ik pleite ben of boven of achter bij de paarden of...
Mijn moeder zie ik gemiddeld ook eens per maand denk ik, maar die heb ik wel 2 keer per week en soms vaker aan de telefoon nog.
Jouw reactie van: hoe meer mensen zeuren, hoe minder ik kom, heb ik ook. Mijn moeder kan wel eens chagrijnig doen op de voicemail dat ik niet bereikbaar ben en dat zij altijd moet bellen en daar heb ik dus echt geen zin in, dan bel ik zeker niet :+

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:12

[
quartel schreef:
waarom in vredesnaam zou ik bij mijn schoonloeder op bezoek gaan?????
Ik zie haar hier in huis al vaker dan me lief is.
Alleen mensen die een hekel aan zichzelf hebben gaan daar op bezoek :')

Schoonloeder? :') _O-[/quote]

Kende je die nog niet :') :))

Mijn eigen ouders hoef ik ook echt niet zo vaak te zien. Eens per maand vind ik prima. Terwijl ik toch echt vind dat ik de leukste ouders van NL heb hoor ;) Dus dat staat voor mij echt los van elkaar.[/quote]

Nope ik kende die nog niet :o

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:58

Nou haha jullie zijn allemaal niet echt familiemensen geloof ik.

Ik ga elke zondag bij mijn schoonouders eten, uitzonderingen wegens drukte e.d. daar gelaten. Maar in principe eten we op zondag daar. En op woensdag eten we bij mijn ouders. En ik eet op vrijdag ook bij mijn ouders (mits ze niet naar de camping gaan), want dan is mijn vriend al vroeg weg en ik vind het dan gezelliger om lekker bij mijn ouders te eten enzo.

Tussendoor gaan we ook nog wel eens lang mijn (schoon)ouders om iet af te geven ofzo

Ik ben een echt familiemens en heb leuke schoonouders dus heb er geen moeite mee!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:51

Dan wonen jullie vast ook vlak bij elkaar Crista :D
Eten enzo zou ik niet weten hoe we dat zouden moeten doen, mijn moeder werkt ook gewoon fulltime, die zit echt niet te wachten op mijn gezin te eten elke keer := Keer samen frietjes eten doen we nog wel, maar na de hele dag lesgeven denk ik niet dat ze het echt tof zou vinden om voor 4 mensen extra te moeten koken :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:53

Ik kom denk ik 1 a 2 keer per week bij mn schoonouders, vaak ook praktisch de hond ophalen (die vangen zij op onder werktijd) en dan blijf ik effe plakken.

Mijn eigen ouders zie ik denk ik 1 keer per maand/6 weken helaas, woon een stukje verderop en ben vaak gewoon druk

Heb met zowel eigen ouders als schoonouders een goede relatie overigens

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:27

Euh, op dit moment zie ik mijn schoonouders meerdere keren per week! Sinds een week wonen we namelijk tegenover ze (wel 2 wegen en een vaart ertussen) dus ze komen nu regelmatig helpen. En ze vangen onze hond op als wij werken zijn hele dag. Normaal zal dit dadelijk denk ik 2/3 keer per week zijn en 's avonds de hond even ophalen. :) Mijn eigen ouders zie ik één keer in de 2/3 maanden, die wonen namelijk aan de andere kant van Nederland in een uithoek van Groningen, bijna 2,5/3 uur rijden.. :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:01

Leuk om alles zo te lezen. Eigen ouders wonen ver weg, ik zit nu in Duitsland. Schoonmoeder woont vlakbij. Heb al allerlei commentaar van zwagers en schoonzussen over me heen gehad als ik schoonmoe ergens mee wilde helpen, daar waren ZIJ namelijk voor. Ze deden het alleen niet en mensje verkommerde tussen al haar verzamelde troepjes. |( Nu zien ze in dat ze echt hulp nodig heeft en drie keer raden wie ze in een eigen, besloten vergadering ('kinderen onder elkaar') :r tot 1e hulpmiep hebben gebombardeerd??? :( Hoeven ze het zelf niet te doen. En mijn vriendje gaat haast nooit naar zijn moeder, schuift het ook af. Ik ben zoooo boos en verdrietig dat ik die hele familie van Kortjakjes een enkeltje maan gun _-:(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:03

Ik kan beter de vraag stellen : hoe vaak ga ik naar mn eigen ouders :+

Zit meer bij mn vriend dan thuis hoor ;) :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:08

Mijn schoonmoeder zie ik te vaak, die zou ik het liefst nooit meer zien. Ben daar helemaal klaar mee...

Mijn schoonvader zien wij gemiddeld 1x per maand. Soms komt hij hier en gaat dan met mijn lief op pad. Vaak met het avondeten schuif ik er dan weer bij. Soms gaan we naar hem toe en zien we zijn vriendin ook. Altijd fijn en gezellig daar maar het is 2 uur rijden en we hebben allemaal een flinke agenda dus vaker gaat niet en hoeft ook niet.

Mijn ouders wonen hier 2 km vandaan. Toch zien we ze echt niet elke week. Belletje om de week en als we zin hebben waaien we daar ff aan, net als andersom. Zijn ze er niet, prima, zijn ze er wel, ook prima.
Zit geen must in. Vaak is het een gevoel, goh heb ze al zo lang niet gezien, laten we is een een bakkie halen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:13

Mijn vader zie ik elke dag (tevens mijn baas) en ga ik dan ook in het weekend vaak nog bij langs.
Mijn moeder zie ik elke dinsdag, donderdag, vrijdag en 1 of 2 keer in het weekend.

Mijn schoonouders komen op woensdagavond altijd even langs om met hun kleinzoon te spelen, verder zie ik ze nooit. Ga ook nooit bij ze langs, helemaal geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:19

InekeN schreef:
Leuk om alles zo te lezen. Eigen ouders wonen ver weg, ik zit nu in Duitsland. Schoonmoeder woont vlakbij. Heb al allerlei commentaar van zwagers en schoonzussen over me heen gehad als ik schoonmoe ergens mee wilde helpen, daar waren ZIJ namelijk voor. Ze deden het alleen niet en mensje verkommerde tussen al haar verzamelde troepjes. |( Nu zien ze in dat ze echt hulp nodig heeft en drie keer raden wie ze in een eigen, besloten vergadering ('kinderen onder elkaar') :r tot 1e hulpmiep hebben gebombardeerd??? :( Hoeven ze het zelf niet te doen. En mijn vriendje gaat haast nooit naar zijn moeder, schuift het ook af. Ik ben zoooo boos en verdrietig dat ik die hele familie van Kortjakjes een enkeltje maan gun _-:(

Ik zou als eerste mijn vriend geloof ik eens duidelijk vertellen hoe ik erover dacht.. Dit kan toch niet zo? :n

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:20

Ik zie mijn eigen vader 1x per 3 maanden, hij woont niet echt dichtbij en heeft eht druk met zijn werk. Mijn moeder is helaas overleden en mijn vader is hertrouwd. We bellen elkaar wel ongeveer 1x per 2 weken. Ik heb echt een goede band met mijn vader hoor, uit het oog is niet uit hart.
Mijn schoonouders zie ik zo min mogelijk :D , heb ik niet zoveel mee, mijn man ook niet overigens :D . Meestal de verjaardagen, vader en moederdag enzo. Verder af en toe eens.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:23

Maar voelen jullie je dan niet rottig als je je schoonouders 'ontloopt' of in de ban doet? Ik zou schoonzussen en zwagers graag deleten maar voel me daar dan toch kl.te onder. Ik lees dat sommigen van jullie dat wel doen, werkt dat en voelt dat dan beter? Krijg je dan geen gedoe met je eigen partner?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:25

Nee, ik niet, mijn eigen man heeft net zo weinig zin om er naar toe te gaan als ik. Ik heb overigens wel een hele leuke zwager en schoonzus. Die er precies hetzelfde over denken.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:30

heel wisselend, meestal eens in de paar weken. Komende weken wee rmeer, dan ga ik mijn dochter bij ze brengen. Moet zeggen dat het voor mij echt geen straf is om naar mijn schoonouders te gaan, zijn schatten.
Het is inderdaad meer de drukte en de afstand waardoor we niet vaker gaan.

Mijn eigen ouders zelfde verhaal, mijn vader zie ik voor mijn eigen gevoel wel te weinig, wil ik straks als ik deze baan niet meer heb wel proberen weer wat vaker te zien.

ik hou overigens ook niet van zeurende (schoon
)ouders, mijn exschoonmoeder was daar ook goed in, grom had daar op een gegeven moment echt geen zin meer in.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:32

TS; dat heb ik al meerdere keren gedaan. Soms luistert hij en zegt dat ik gelijk heb maar puntje bij paaltje doet hij niks. Zelfs toen zwager in een bezopen bui van allerlei lelijks naar mijn hoofd slingerde zat hij erbij en keek er naar. Zijn excuus: ja, als ik wat had gezegd had je gevonden dat je het zelf wel afkon. :r Ben echt klaar met het stel maar vind het zielig voor 'schwiegermuttie'. Die wordt ook zenuwachtig van hun gezeik.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:37

ik zie mijn eigen ouders dagelijks, en spreek ze meerdere keren per dag vaak.. ook mijn oma bel ik elke dag...
mijn schoonvader (schoonmoeder is helaas overleden) zie ik niet zo heel erg vaak, ongeveer 1 x per 3 weken/maand... ik vind het wel prima zo...
af en toe zie ik mijn eigen ouders een weekje niet, pfff dan ben ik blij als ik weer effe bijgekletst ben! haha.. zo gaan mijn moeder en ik vaak even naar het centrum, terrasje pakken, bbq-en bij mijn ouders, of gewoon simpel samen op de bank tv kijken een uurtje.. ik vind het altijd wel gezellig!