Zou jij het opruimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Zou jij het opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:59

Ik vind het dubbel.
Ten eerste ga ik niet met hond op restaurant en ten tweede zou ik het ook opkuisen.
Maar, dit is de gedachtenkronkel die ik me maak
Stel, STEL, dat de situatie zich zo zou voordoen en de bediening zou naar me toekomen met de mededeling dat ik het maar zelf moet doet want dat ze daar niet voor aangenomen zijn (op een onbeschofte manier gezegd), zou ik tegendraads gaan opperen dat dat service naar de klanten toe is.

Waarmee ik niet zeg dat TS onbeschoft was ;)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:27

Ieuhl. Ik zou dat dus ook niet gaan opruimen (werk ook als serveerster in een restaurant)! Hun hond, hun kots :Y)
Goed van je dat je hebt gezegd dat zij het zelf mogen opruimen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 02:09

Als (ex) horecamedewerker zou ik in eerste instantie aanbieden om het op te ruimen.
Maar als hondenbezitter zou ik er op staan om het zelf schoon te maken :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:09

ik zou het zelf opruimen, mijn hond dus alles wat eruit komt is ook van mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:13

Als het mijn hond is had ik het wel zelf gedaan, mocht ik werken in je restaurant en er geeft een persoon over die in zijn/haar eentje komt dan kan je gewoon niet verwachten dat een ziek persoon zijn/haar eigen braaksel opruimt, dan had ik als serveerster het wel gedaan, desnoods nog met een dweil.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:14

Ik neem de hond ook wel eens mee uit eten, maar als hij zou kotsen zou ik me vreselijk banketstaaf voelen en er inderdaad op staan dat ik het zelf opruim. Lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:33

Wat moet een hond uberhaupt in een restaurant....... Ik heb niets tegen dieren maar als ik ergens van mijn eten zit te genieten wil ik niet andermans hijgende pluizebol naast me hebben zitten die even ongegeneerd aan z'n kont gaat zitten likken. Bah.

Anyhow, jouw hond = jouw kots. Lekker zelf opruimen dus. :) Terrein doet er niet toe.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:15

JuliaMaria schreef:
Wat moet een hond uberhaupt in een restaurant....... Ik heb niets tegen dieren maar als ik ergens van mijn eten zit te genieten wil ik niet andermans hijgende pluizebol naast me hebben zitten die even ongegeneerd aan z'n kont gaat zitten likken. Bah.

Anyhow, jouw hond = jouw kots. Lekker zelf opruimen dus. :) Terrein doet er niet toe.

al heb ik zelf ook een hond, dat ook nog eens. lekker uitzicht als je zit te eten..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:33

Ik heb een hond en pas geleden na 12 jaar mijn restaurant verkocht. Als iemand 's hond bij ons binnen zou kotsen, zou ik de eigenaar een rol papier en een emmer sop brengen om het zelf op te ruimen. Als iemand alleen is en onwel wordt, dan help je uiteraard. Maar honds kots? Nee, dank u. Als je hond bij iemand voor de deur op straat poept ruim je het toch ook zelf op? Dan is het toch ook niet aan de eigenaar van dat huis om dat te doen? Verder is het ook niet bepaald een fijn idee om degene die je eten komt brengen eerst met hondenkots aan de gang te zien... -O-

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 03:46

Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten.. Ik denk dat er dan snel een plasje braaksel van mij naast ligt. Ik heb wat dat betreft een hele zwakke maag en ik denk niet dat ik mijn maaginhoud dan binnen kan houden. Maar ik zou het wel willen proberen en al helemaal mijn excuses aanbieden/flinke fooi geven.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:45

Caira schreef:
Mensenkots en andere uitwerpselen heb ik vaak zat opgeruimd, ook vervelend, maar daar kan ik mee leven. Hondenkots van de grond echter niet. Je moet er toch niet aan denken dat je bediening dat opruimt en daarna je eten komt brengen, bah!

Dat laatste snap ik echt niet hoor.... Handen wassen en dan kan je toch weer prima eten brengen zonder dat dat vies is? Ik zou er als klant echt geen moeite mee hebben hoor :n .

Nu snap ik wel dat je zoiets liever niet opruimt, maar ik zou er zelf iig geen probleem mee hebben om zoiets op te ruimen (hoewel ik het wel normaal zou vinden als de eigenaar dat op eigen initiatief zelf zou doen ;) ).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:29

Juk. ik denk dat mevrouw van de hond zich iets 'hoger' voelde dan jij.. háár hond, háár braaksel :+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:36

Van mij zou ze ook de kots zelf mogen opruimen! Thuis ruimt ze dat toch zelf ook op? ;)
En als je inderdaad met een vol terras zit, kun je je dat niet veroorloven om zo even tijd te maken om kots op te ruimen..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:46

Oh gadver wat onbeschoft!! Ik vind dat die vrouw dat gewoon zelf moest opruimen ranzig mens.. echt.. neem je verantwoordelijkheid toch :\ Terecht hoor dat jij het niet wou doen..

Ik heb trouwens jaren in een discotheek gewerkt, en daar kotsten mensen ook regelmatig, en dit was dan vaak toch echt hun eigen schuld, na teveel te hebben gedronken. Als ik ze zag kotsen, dan riep ik de portier erbij, die hield ze staan zodat ik een emmer en dweil op kon halen waarna de dronken persoon in kwestie zelf zijn kots op kon ruimen.. Als je als discotheekmedewerker dat zelf allemaal op moet gaan ruimen mag je wel een extra kotsruim-personeelslid aannemen.. Ik kan het zelf ook niet opruimen hoor.. dan ga ik ernaast staan kotsen..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:23

Ik ben dan één van de weinigen, maar ik vind dat je het wel op had moeten ruimen. Al is het maar ter controle, zodat je zeker weet dat het schoon is. Stel, je geeft een doekje aan iemand die een heel ander beeld heeft van wat schoon is, diegene veegt het een beetje aan de kant en klaar. Dat kun je toch niet hebben in je restaurant?

Wel vind ik het netjes als die vrouw had aangeboden om te helpen, dat dan weer wel.
Maar een gast in zijn eentje de verantwoordelijkheid geven over het schoonmaken van jouw restaurant, nee. Dat zou ik zelf ook geen fijn gevoel vinden als ik daar zou werken.

In de ideale situatie zouden medewerker en eigenaar van de hond het samen opruimen, vind ik.
Zelf zou ik ook aanbieden om te helpen, maar als ik een doekje in mijn handen zou krijgen en de medewerker zou weg lopen, dan zou ik daar wel een heel raar gevoel bij krijgen. Weinig klantvriendelijk.

Overigens vind ik honden in een restaurant sowieso maar smerig, de meeste honden stinken ontzettend :')
Zou mijn eigen hond ook nooit meenemen, dus ik hoef gelukkig ook geen kots op te ruimen! ;)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:05

nou ik vind dat ze het zelf moet opruimen het is toch ook haar hond.
ik vind dat als je hond meeneemt dat je wat die ook doet zelf moet opruimen je kan dat niet maken om dat het personeel te laten doen dat vindt ik pas onbeschoft.
ik heb ooit gehad in een zwembad met een kind die schijnbaar niet zindelijk was in het kinderbadje nou echt super lekker gadver en toen was die badvrouw met een netje bezig terwijl mama er doodleuk naast stond toen heeft die vrouw ook vriendelijk gevraagd of ze het zelf effe kon doen nou je had die kop moeten zien dat kan je toch niet maken.
vind dit echt niet kunnen.