Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vinos schreef:Sammie schreef:Ja enorm leuk. Zeker voor die ouders die hun eigen kind op het internet tegenkomen, terwijl de buurvrouw het blijkbaar niet aandurft om het e.e.a. eens duidelijk aan te kaarten met de ouders en/of het kind zelf. Kind is groot zat.
uuuhm, kind en ouders zijn al 24x hierop aangesproken.
Citaat:Dat rechtvaardigt het plaatsen van die foto imo niet. Als je nl. ook nog eens een foto van kan en gaat maken, dan ben je wrs dus niet duidelijk of helder genoeg. Lijkt mij echt niet moeilijk om duidelijk tegen pa & ma en ook kind te zeggen bijv. dat er best met de hond gespeeld mag worden, maar niet elke dag of alleen op x dag en/of y tijdstip en/of niet over de heg. Roept kind toch de hond en gaat ze toch met de hond spelen dan lijkt mij toch een duidelijke boodschap als je zegt: Naam meisje, naam hond is nu een beetje moe. Laat hem maar met rust. Naam meisje, vandaag even niet. Laat naam hond maar even doen. Of roep de hond naar binnen, ben je er ook vanaf. Die hint snapt ze heus wel. Gewoon op een wat lagere en heldere toon zeggen en herhalen. En ongetwijfeld zul je het nog wel eens moeten zeggen, maar zeker als er momenten zijn dat ze wel met de hond mag spelen en ze weet dat dan zal dit soort overlast snel verdwenen zijn. Als je helemaal niet wil dat er met de hond gespeeld wordt, is de boodschap in 1 keer helder. Zeggen en vervolgens meteen herhalen, gaat ze door. Doe de hond naar binnen. Kan hij 10 minuten later weer naar buiten. Ben je er zo van af. Hoeft geen boosheid bij te komen, geen gemopper op forums. Gewoon op de meest directe manier bij diegenen waar je een ''probleem'' mee hebt.Succes!
Sammie schreef:Sorry, maar ik geloof het niet echt. Als je duidelijk zegt dit en dat zijn de afspraken en ze houden zich er niet aan dan lijkt het mij gewoon heel simpel. Hond naar binnen en nogmaals de afspraken/opmerking herhalen. Niemand is zo dom of kortzichtig om na een paar keer herhalen de hint niet te snappen. Kinderen worden op deze manier opgevoedIk blijf er dus bij dat vinos gewoon niet duidelijk, maar vooral niet consequent genoeg is. Zelfs mensen met enorm laag IQ snappen zulke afspraken, maar vooral de hint en de bijbehorende opmerking.
Tenzij het 'probleem' irl eigenlijk wel meevalt en als je je er toch bij neer gelegd is er eigenlijk geen probleem meer. Helemaal dus geen reden meer om die foto te plaatsen
Sammie schreef:Heeft niet met heilige te maken, er is niemand zo dom na 24 keer duidelijk en conseguent zijn het nog steeds niet snapt. Waarom de hond naar binnen kan Heb ik al uitgelegd. Moeten is een groot woord.Gewoon even mijn vorige post doorlezen, wordt het vast wel duidelijk waarom je er voor kunt kiezen om de hond naar binnen te roepen
xx_Horsiex schreef:Jij snapt het echt niet he? Jij hebt het over snappen van afspraken maar je moet je er ook aan houden!! Dat is iets heel anders dan snappen. Blijkbaar SNAPPEN de buren het wel maar HOUDEN ze zich niet aan de afspraak.