Probleempje met buurkindjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:59

Oeh spannuuuund!! Succes, niet slaan en schreeuwen tegen de kindjuus he! Houd je in :D Stroomdraad kan altijd nog! ;) :')

MarlindeRooz

Re: Probleempje met buurkindjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:09

pff nare situatie zeg, ik ben benieuwd naar de update! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:12

ben heel benieuwd naar wat jullie uiteindleijk hebben gedaan/gaan doen

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 20:21

Haha :)

Toen ik vanavond thuiskwam was mijn vriend al bij de buren geweest want zij gingen vanavond weg. Hij heeft aangegeven dat wij het niet fijn vinden als de kinderen op elk moment van de dag de tuin of het huis binnen komen. Dat begrepen ze wel en gingen er over in gesprek met de kinders... :) Ik vond het jammer dat ik er zelf niet bij was. Had eigenlijk wel even willen zeggen dat ik graag wat meer privacy wil hebben in mijn eigen huis. Maargoed, we wachten maar even af! We hebben een goede band met ze, dus stel dat het zo blijft kunnen we altijd nog andere maatregelen nemen. Dit willen we nu nog niet doen omdat we het even een kans willen geven en we willen geen ruzie ofzo!

Afwachten dus... Ik ben wel van plan dat als ze toch de tuin in blijven komen en het komt niet uit, ze gewoon terug te sturen. En soms is het ook leuk als ze hier zijn, maar ik wil niet de hele dag het gevoel hebben dat er iemand binnen kan stormen :P

Bedankt voor jullie meningen, dan ga je toch een situatie van meerdere kanten bekijken, al was ik er gisteren avond wel even vol van... :+

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:02

nou das dan toch prima opgelost. en ach, je was er niet bij, maar of het meerwaarde gehad zou hebben dat je dat zei terwijl je vriend ook al eigenlijk het zelfde had gezegd.. denk t niet.
Ben benieuwd!

verder zie ik een aantal posts terug dingen staan over dat een kindje van 4 heus wel begrijpt dat dat niet zomaar kan.... nee dat begrijpt een kind wie niet zo opgevoed is niet!
daar zijn ouders voor, om hun kind normen en waarden bij te brengen wat wel en niet ''normaal'' is.
Dat jij (diegene wie dit postte) nu wist dat je wel welkom was bij he buren/opa en oma, maar niet zomaar te pas en te onpas, dat heeft te maken met wat je ouders uitdragen, en dan hoeft t niet eens met woorden, maar dat valt onder normen en waarden. en als jij van af baby af aan daar heen heb mogen kruipen, omdat opa en oma daar woonde, en die vonden het geweldig als je er was, en er word nooit iets van gezegd, dan doe je dat later ook. als een vreemde iets aan mijn kind probeerd uit te leggen, wie normaal niks over de opvoeding zegt, en mijn zoontjes zijn ook 3 en 4, dan nemen ze dat echt niet aan hoor, godzijdank, daar ben ik voor, totdat ze ouder zijn en dan kunnen ze een gesprek aan gaan met een buitenstaander. Ik denk dat er iets te makkelijk word gedacht over de gedachte gang van een peutertje en iets teveel van word verwacht terwijl het in de opvoeding er niet bij heeft gezeten.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 16:16

Helemaal mee eens newmom!! Ik ben ook erg benieuwd of het werkt... Zou toch wel fijn zijn om iets meer privacy te hebben... ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:15

kan ik me voorstellen.. ik hoop ook dat t werkt, en anders kun je altijd nog eens zelf gaan,
die troef heb je nog in handen omdat je niet mee was :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:31

vinos schreef:
Sammie schreef:
Ja enorm leuk. Zeker voor die ouders die hun eigen kind op het internet tegenkomen, terwijl de buurvrouw het blijkbaar niet aandurft om het e.e.a. eens duidelijk aan te kaarten met de ouders en/of het kind zelf. Kind is groot zat.

uuuhm, kind en ouders zijn al 24x hierop aangesproken.

Dat rechtvaardigt het plaatsen van die foto imo niet. Als je nl. ook nog eens een foto van kan en gaat maken, dan ben je wrs dus niet duidelijk of helder genoeg. Lijkt mij echt niet moeilijk om duidelijk tegen pa & ma en ook kind te zeggen bijv. dat er best met de hond gespeeld mag worden, maar niet elke dag of alleen op x dag en/of y tijdstip en/of niet over de heg. Roept kind toch de hond en gaat ze toch met de hond spelen dan lijkt mij toch een duidelijke boodschap als je zegt: Naam meisje, naam hond is nu een beetje moe. Laat hem maar met rust. Naam meisje, vandaag even niet. Laat naam hond maar even doen. Of roep de hond naar binnen, ben je er ook vanaf. Die hint snapt ze heus wel. Gewoon op een wat lagere en heldere toon zeggen en herhalen. En ongetwijfeld zul je het nog wel eens moeten zeggen, maar zeker als er momenten zijn dat ze wel met de hond mag spelen en ze weet dat dan zal dit soort overlast snel verdwenen zijn. Als je helemaal niet wil dat er met de hond gespeeld wordt, is de boodschap in 1 keer helder. Zeggen en vervolgens meteen herhalen, gaat ze door. Doe de hond naar binnen. Kan hij 10 minuten later weer naar buiten. Ben je er zo van af. Hoeft geen boosheid bij te komen, geen gemopper op forums. Gewoon op de meest directe manier bij diegenen waar je een ''probleem'' mee hebt. :) Succes!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:15

Citaat:
Dat rechtvaardigt het plaatsen van die foto imo niet. Als je nl. ook nog eens een foto van kan en gaat maken, dan ben je wrs dus niet duidelijk of helder genoeg. Lijkt mij echt niet moeilijk om duidelijk tegen pa & ma en ook kind te zeggen bijv. dat er best met de hond gespeeld mag worden, maar niet elke dag of alleen op x dag en/of y tijdstip en/of niet over de heg. Roept kind toch de hond en gaat ze toch met de hond spelen dan lijkt mij toch een duidelijke boodschap als je zegt: Naam meisje, naam hond is nu een beetje moe. Laat hem maar met rust. Naam meisje, vandaag even niet. Laat naam hond maar even doen. Of roep de hond naar binnen, ben je er ook vanaf. Die hint snapt ze heus wel. Gewoon op een wat lagere en heldere toon zeggen en herhalen. En ongetwijfeld zul je het nog wel eens moeten zeggen, maar zeker als er momenten zijn dat ze wel met de hond mag spelen en ze weet dat dan zal dit soort overlast snel verdwenen zijn. Als je helemaal niet wil dat er met de hond gespeeld wordt, is de boodschap in 1 keer helder. Zeggen en vervolgens meteen herhalen, gaat ze door. Doe de hond naar binnen. Kan hij 10 minuten later weer naar buiten. Ben je er zo van af. Hoeft geen boosheid bij te komen, geen gemopper op forums. Gewoon op de meest directe manier bij diegenen waar je een ''probleem'' mee hebt. :) Succes!

Daar ben ik al 2 jaar mee bezig, echter helpt het niet :') ik heb me er inmiddels bij neer gelegd, en ben aan het wachten tot de heg 2 meter hoog is.
Ouders zeggen ja dat is goed, maar er verandert niets, ikke met het kind afgesproken, als je wilt komen spelen met Woutje even aanbellen en je bent welkom, want zo gaat mijn heg niet groeien, en ik heb zo geen privacy, en en.. maar nee hoor, ze doen het gewoon niet. Sterker nog, heul de familie staat regelmatig over het hek de hund te entertainen.
Ik vind dat je op deze foto niets kan zien ;) ja het probleem, maar dat was de bedoeling :+

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 15:18

Ik zou er ook niet zo blij mee zijn hoor!! Wat stond er voordat de heg er kwam?? Of staat die er toch al wel een tijdje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:27

Ik zou dan toch een tijdelijk hekwerk plaatsen, misschien dat dn het belletje gaat rinkelen in de holle bolletjes :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:08

@ vinos, ik zou echt wel een schutting plaatsen, daar laat je dan toch fijn de heg voor groeien? En zolang je de schutting nog ziet vrolijk je die wat op met bloembakken en/of van die buiten canvasdoeken. Ben je mooi van het buurkind af!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:16

Mijn buurmeisje komt ook iedere dag. Ik heb van het begin af aan afgesproken dat ze wel mag komen maar als het niet uitkomt stuur ik haar naar huis. Omdat we het nu heel druk hebben, heb ik de afspraak even aangescherpt ~~}> , eerst sms-en voordat ze wil komen. En als ze zich daar niet aanhoudt, zeg ik gewoon waar haar moeder bij is dat dit de afspraak was en ze zich daaraan moet houden.

Komen ze dit weekend al wat minder Ts?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:55

Sorry, maar ik geloof het niet echt. Als je duidelijk zegt dit en dat zijn de afspraken en ze houden zich er niet aan dan lijkt het mij gewoon heel simpel. Hond naar binnen en nogmaals de afspraken/opmerking herhalen. Niemand is zo dom of kortzichtig om na een paar keer herhalen de hint niet te snappen. Kinderen worden op deze manier opgevoed :+ Ik blijf er dus bij dat vinos gewoon niet duidelijk, maar vooral niet consequent genoeg is. Zelfs mensen met enorm laag IQ snappen zulke afspraken, maar vooral de hint en de bijbehorende opmerking.

Tenzij het 'probleem' irl eigenlijk wel meevalt en als je je er toch bij neer gelegd is er eigenlijk geen probleem meer. Helemaal dus geen reden meer om die foto te plaatsen :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:19

Sammie schreef:
Sorry, maar ik geloof het niet echt. Als je duidelijk zegt dit en dat zijn de afspraken en ze houden zich er niet aan dan lijkt het mij gewoon heel simpel. Hond naar binnen en nogmaals de afspraken/opmerking herhalen. Niemand is zo dom of kortzichtig om na een paar keer herhalen de hint niet te snappen. Kinderen worden op deze manier opgevoed :+ Ik blijf er dus bij dat vinos gewoon niet duidelijk, maar vooral niet consequent genoeg is. Zelfs mensen met enorm laag IQ snappen zulke afspraken, maar vooral de hint en de bijbehorende opmerking.

Tenzij het 'probleem' irl eigenlijk wel meevalt en als je je er toch bij neer gelegd is er eigenlijk geen probleem meer. Helemaal dus geen reden meer om die foto te plaatsen :')

Jij bent misschien een heilige, maar niet iedereen houdt zich aan afspraken en daar vallen de buren van vinos blijkbaar onder. En waarom moet zij haar hond binnen houden terwijl het dier notabene in HAAR tuin is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:23

Heeft niet met heilige te maken, er is niemand zo dom na 24 keer duidelijk en conseguent zijn het nog steeds niet snapt. Waarom de hond naar binnen kan Heb ik al uitgelegd. Moeten is een groot woord. :+ Gewoon even mijn vorige post doorlezen, wordt het vast wel duidelijk waarom je er voor kunt kiezen om de hond naar binnen te roepen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:40

Sammie schreef:
Heeft niet met heilige te maken, er is niemand zo dom na 24 keer duidelijk en conseguent zijn het nog steeds niet snapt. Waarom de hond naar binnen kan Heb ik al uitgelegd. Moeten is een groot woord. :+ Gewoon even mijn vorige post doorlezen, wordt het vast wel duidelijk waarom je er voor kunt kiezen om de hond naar binnen te roepen :)

Jij snapt het echt niet he? Jij hebt het over snappen van afspraken maar je moet je er ook aan houden!! Dat is iets heel anders dan snappen. Blijkbaar SNAPPEN de buren het wel maar HOUDEN ze zich niet aan de afspraak.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:42

Laten we het hier wel gezellig houden ok? Zodat we kunnen horen of TS niet per ongeluk gestoord wordt tijdens een punniksessie :') met partner.

En hopelijk komt er voor Vinos ook een goede oplossing: valt het kwartje eindelijk bij buurmeisje of krijgt de heg een groeistuip...

Maar laten we vooral zorgen dat dit topic gewoon open kan blijven...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 17-06-12 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:43

Vinos heeft een hondenluik. Dus als ze er niet is, staat dat kind daar toch met hond.
Kind hoort daar niet te staan en het is aan de ouders om daar wat aan te doen.

Als ik haar was had ik op die plek al lang de meest prikkende en stekende struik neer gezet. Dat kind staat half in d'r tuin, kijk bij d'r naar binnen. Privacy is dan al behoorlijk aangetast.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:48

ik ken iemand meestal moeder met kind dat ze mijn paard brood voeren, als die in de wei staat, al een paar keer moeten zeggen dat ze hem een appeltje mogen geven of wat gras maar geen brood, nou kind deed gewoon door. omdat de ouders vonden dat ik mij aanstelden :+ tja nu doet ze het niet meer, maar het heeft toch een tijdje geduurd met ook zeker 30 keer herhalen dat dat niet de bedoeling is. als je een paar keer vriendelijk heb vermeld dat dat niet de bedoeling is en ze doet het toch. dan zou ze van mij toch een fikse uitbrander kregen en dan ging ik ook naar de ouders toe om met hen heel duidelijke afspraken te maken.
Ts wat fijn dat je nu wat meer privacy hebt, geniet ervan

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:52

Die foto met dat buurmeisje.. |( . Als niks helpt, bestaat er Bamboe! Wordt megahoog! Of een hoge doornenhaag! Ik zou allang een schutting hebben geplaatst! Kom op zeg, opzouten met dat kind! Misschien is ze autistisch? Of een extreem laag IQ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:00

Als de kids zich toch niet aan de afspraak gaan houden dan even een paar goedkope stenen bloempotten met goedkope bloempies erin en die op een vijfentwintig centimeter van de deur zetten, wel bloempotten die makkelijk omvallen. Als ze weer door de deur komen banjeren gaan er hopelijk wat stuk en kun je ze toch even netjes vertellen dat dat niet zo leuk is en ze in vervolg niet meer daarlangs moeten lopen, hihi.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:33

xx_Horsiex schreef:
Jij snapt het echt niet he? Jij hebt het over snappen van afspraken maar je moet je er ook aan houden!! Dat is iets heel anders dan snappen. Blijkbaar SNAPPEN de buren het wel maar HOUDEN ze zich niet aan de afspraak.

Waarom reageer je zo? Verschil van mening kan ook op een normalere manier gebracht worden. We zitten hier voor de gezelligheid, hoor. :D Vinos heeft al aangegeven zich erbij neer te leggen, dus waarom zou een ander zich er dan wel zo druk om maken?

Hondenluik is vervelend (wel top voor de hond zelf natuurlijk) en bemoeilijkt de situatie toch wel wat. Het is zowel aan de ouders als aan het kind zelf om er mee te stoppen, maar geef wel duidelijk je grenzen aan. Ergens gaat het niet goed blijkbaar, dan neem je je eigen pad. Ik zou het dus nooit tot 2 jaar lang aanmodderen laten komen, als ik mij er daadwerkelijk gruwelijk aan zou ergeren en/of het schadelijk is voor de hond zijn gezondheid. Zeggen dit zijn de afspraken, herhalen bij toch ongewenst spelen, geen reactie hond naar binnen en opmerking maken over de afspraak. Hond later weer naar buiten, kunnen ze het nog 1 of 2 keer doen, maar het kwartje valt dan heus wel. Desnoods met een wat lagere en hardere stem. En als ze dan daadwerkelijk zo lomp zijn het niet te snappen is een lompe opmerking ala en nu is het klaar, ik heb al heel vaak gezegd dat ik dit niet op deze manier wil zo gemaakt.

Maar goed.. einde verhaal hond vinos/domme buren lijkt mij. Als vinos zich erbij neer heeft gelegd + topic is oorspronkelijk van ts over de buurkinderen en een open deur kunnen we beter weer terug naar dat probleem. :D

Overigs een paal met klimop er aan helpt wellicht ook wel :D

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:27

Ik ben het met Sammie eens, laten we dit topic voor de TS houden, echter wil ik wel kwijt aan Sammie dat we jou laatste post echt al gepasseerd zijn, geloof me maar, ik ben echt geen afwachter, ik heb er 2 jaar lang mijn tijd in gestoken, rustig aangeven, - op gesprek bij de buren, over de heg nogmaals aangegeven, bozer geworden, aangebeld pis woest, vanuit mijn tuin geroepen dat ik privacy wil, hond binnen houden als ik thuis ben, toen me gaan richten op het kind zelf, echter................. 0 resultaat, en wat ik al eerder zei, het is niet alleen het kind wat graag over de heg hangt, het betreft hier heul de familie die het wel gezellig vind dat wij een hond hebben en regelmatig zelfs met zn alle over de heg hangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:32

Vinos, dan zit er voorlopig maar één ding op, toch een schutting erachter, het is gewoon niet normaal hoe je buren zich gedragen. Andere optie, een hele, grote hond erbij die niet zo vriendelijk is,hihi.