Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:17

Als wij een bestelling opnemen zetten wij die duidelijk in de kassa zodat de keuken dat ook duidelijk ziet. Glutenvrije pannenkoeken etc. worden ook apart geserveerd zodat je zeker weet dat dat die pannenkoek is etc.

Oh en nog een frustratie: cappuccino uit een apparaat, bah smaakt vaak nergens na :=

Magrathea

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:23

Ik werk meestal op de thema avonden, dan moeten mensen van tevoren reserveren en vragen we ook gelijk of er allergieën zijn oid. Dan staat dat op de sheet en weet iedereen ervan.
Wisselingen van tafels van het personeel hebben we ook bijna nooit, wel dat iemand uit een rustigere wijk even komt helpen als een andere wijk heel veel verschillende drankjes bestelt bijvoorbeeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:23

WiskyBokjes schreef:
Vinden jullie het trouwens storend als het personeel wel eens op de bar hangt als zij niks te doen hebben?

Ja.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:25

Ik ben een jonge vlotte meid maar heb wel kort haar... Gewoon omdat lang haar met mijn haar echt geen porum is. Het is dun weinig maar wel erg zwaar. Geen land mee te bezeilen dus! Vandaar een korte coupe.
Afgelopen zomer op vakantie naar Texel. Ik heb al vaker commentaar op mijn korte haar gehad (ook uit directe omgeving) maar dit sloeg echt werkelijk waar alles... Aten in de cocksdorp in een soort pizzaria. Vond het eten al niet echt een succes maargoed. Tot daar aan toe ging het prima. Vervolgens komt de ober de borden afruimen en stelt mij toch warempel de vraag waarom ik kort haar heb. Het kon volgens hem echt niet want vrouwen hoorden lang haar te hebben, zo was dat nou eenmaal dus het was maar niks dat ik het kort had. Want aaaaaaaalle normale vrouwen hebben lang haar.
Ik heb hem maar wijsgemaakt dat normale vrouwen lang haar hebben en bijzondere vrouwen kort haar. :j Maar hij bleef erbij dat het niet kon ik moest maar lang haar hebben. Het is dat we al hadden gegeten maar anders was ik opgestaan en weggegaan, ben je nou helemaal knettergek... }:0 :7 -O-

Moet zeggen dat dit met afstand het meest rare en asociale is wat ik heb meegemaakt.

Rondhangend personeel is inderdaad niks. Zoals al eerder gezegd, er is altijd wel wat te doen. En als je met passie bezig bent en alles om je heen goed in de gaten houdt, dat vind ika ltijd wel mooi om te zien! Dat je ook echt hart voor de zaak hebt en er niet alleen staat om geld te verdienen.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:32

Het ergste dat ik ooit meegemaakt heb in een restaurant is dat de patat koud geserveerd werd. Toen we eindelijk een ober bij ons tafeltje hadden, stak hij zijn in de patat en zei: "nee hoor die is niet koud" en liet het bakje gewoon staan op tafel. We zijn opgestaan en zo het restaurant uitgelopen.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:33

Laatst gingen we uit eten bij een nieuw restaurant in het dorp. Tsja, daar komen we dus nooit meer terug...

* kaart was erg beperkt. dus we vroegen (omdat we dit op internet hadden gelezen) of we misschien wat verschillende kleine gerechten konden bestellen en deze konden delen. Ja, dan moet je de rijsttafel bestellen.. Verder geen uitleg of wat. Oke, dat besteld. Werd er na 45 minuten wachten een klein gerechtje op tafel gegooid. Proef maar... Ehm, oke..
Daarna wel vrij vlot de rest van het eten. Omdat we niet wisten wat we precies kregen vroegen we wat het was. Niet zo'n rare vraag lijkt me. Ja, proef maar. Nee, meneer we willen weten wat het is. Dit is rundvlees en dat is vis. Tsja, laat dan maar. Gelukkig zijn we nergens allergisch voor. Eten was oke, niks bijzonders. Na het eten vroeg hij of het gesmaakt had. Ja. Maar hij bleef maar kijken en vroeg wat we van het rundvlees vonden. Dus toen zij ik dat ik dat niet zo heel lekker vond. Maar zei er nog bij dat dat mijn persoonlijke smaak was. Dat ik de vis lekkerder vond. Maar dat kon niet want die rundvlees was zo populair in Indonesie. bla bla bla.
Verder nog:
*glazen gestapeld op tafel neerzetten, geen dienblad gebruiken, niet vragen voor drinken, na het hoofgerecht ons verder negeren, dus niet vragen voor nagerecht of rekening.
Na veel moeite kregen we dan toch de rekening, nagerecht hoefden we toen echt niet meer. Rekening kregen we niet te zien. We werden echt weggekeken.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:36

WhiteWoman schreef:
Het ergste dat ik ooit meegemaakt heb in een restaurant is dat de patat koud geserveerd werd. Toen we eindelijk een ober bij ons tafeltje hadden, stak hij zijn in de patat en zei: "nee hoor die is niet koud" en liet het bakje gewoon staan op tafel. We zijn opgestaan en zo het restaurant uitgelopen.

BAH!! Groot gelijk dat jullie zijn weggelopen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:41

Mijn broer was met dodenherdenking vergeten boodschappen te doen en ging dus uit eten met zijn vriendin.
Hij belt het restaurant met de vraag of ze om half 9 plek hebben.

Serveerster: "Jawel hoor, maar kan het ook om 8 uur?"
Mijn broer: "Ehm.. nee? Dan is het dodenherdenking"
Serveerster: "Oh, oke. Kunt u écht niet om 8 uur?" :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:41

Er kunnen op een avond veel dingen mis gaan en ik heb al ontelbare keren mensen uit penariemomentjes geholpen door de puntjes voor ze in te vullen. Vooral met jonge mensen in de bediening kun je niet verwachten dat ze van de hoed en de rand weten. Al dat soort dingen komen mooi tot uiting in de televisieprogramma's die erover worden gemaakt.

Mijn meest belachelijke restaurantervaring was in Miami in de US waar ik een glas wijn kreeg waar ik er na een kwart glas achter kwam dat er van alles op de bodem lag. Uiteraard kreeg ik een nieuw glas wijn, maar dit was totaal andere wijn dan mijn eerste glas en toen ik daar iets over zei kreeg ik een hele aparte reactie. Bovendien stonden er ook nog dingen op de rekening die er niet hoorden, waaronder dat glas wijn. Anyway, kort bezoek en nooit meer terug.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:42

ladyrosa schreef:
bij een pizzeria hier in de buurt maken ze je bestelling pas als je er al bent om het op te halen! :? dus zit je daar nog ongeveer een half uur te wachten....

en in dat zelfde restaurant waren we een keer met zn 8en uit eten, en alles ging goed, tot de hoofdgerechten.... we moesten 3 UUR (!!!!!!!) wachten op ons eten, en toen we het kregen was het koud, het vlees of te rauw of te gaar en mn moeder en broer hadden hééél duidelijk gezegd GEEN KAAS OP DE PIZZA en raad eens.... een dikke laag kaas, dus toen zijn we maar weggegaan...

Mag ik vragen waarom je 3 uur gaat wachten? Ik was allang weggegaan!

Verder vind ik inderdaad het personeel erg belangrijk. Als je ze gewoon aan kunt spreken en dat ze in ieder geval proberen om te doen wat er gevraagd wordt (Want natuurlijk kan er in de keuken een fout worden gemaakt of met een bestelling, verder verwacht ik ook niet dat ze rennen, vliegen en kunnen toveren).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:49

Ik irriteer me niet zo snel. Zelf vind ik het altijd wel leuk als personeel snel familiair doet, dan voel ik me welkom en op m'n gemak. Dus ook dat is persoonlijk :)

Zelf ben ik erg van de hygiëne. Dus geen glazen aan de bovenkant vastpakken, zelfde geldt voor mijn bestek. Ik vind het ook supersmerig als iemand met z'n handen aan mijn eten zit. Bij sommige broodjeszaken in tankstations zie ik dat vaak. Of dan hebben ze wel handschoenen aan maar doen ze die niet uit als ze iets anders gaan doen...

Mijn grootste irritatie was in Mexico toen de ober mij vertelde dat de tip niet hoog genoeg was... Dan sta je wel even met verbazing te kijken hoor. En die tip was zo klein helemaal niet.

En daar heb ik ook ruzie gehad in een bar omdat ik de tip aan de verkeerde persoon zou hebben gegeven en niet aan de officiële ober van onze tafel (die ik de hele avond maar 1x had gezien).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:55

Ohja, ook nog dit. :D Bij een ''restaurant'' in Duitsland die wij Fawlty Towers noemen omdat het daar werkelijk nooit normaal kan. We zijn er een paar keer geweest en niet voor het lekkere eten, maar omdat er altijd wel iets gebeurt wat gewoon níet kan. :D :D Je moet er dus eigenlijk gewoon heengaan om mee te maken hoe bizar het is (het eten is trouwens spotgoedkoop dus voor het geld hoef je het niet te laten).

Een keer toen wij binnen kwamen, kwam er niemand op ons af. Wij gingen dus maar ergens staan, maar nog steeds kwam er geen bediening op ons af, of om te vertellen dat er misschien wel geen plek meer was. Omdat dit restaurant al een bepaalde reputatie bij ons heeft moesten wij natuurlijk al lachen. :') Uiteindelijk kwam er iemand op ons af die zei dat er geen plek meer was. Of nouja, er was nog wel plek, maar dan moesten we even meelopen. Dit deden wij dus. Werden we door een heel doolhof van gangen gestuurd, naar een grote zaal waar echt NIEMAND zat. Dat we daar wel konden gaan zitten. Ehm.. :+

Ze serveren daar trouwens ook cola zonder prik. En wanneer je er iets van zegt, halen ze nieuwe voor je. Waar overigens weer geen prik in zit. :+

Het stokbrood wat ze serveren zit vol zwartverbrande plekken. :+

Ze vragen of je nog wat wilt drinken, terwijl je glas nog half vol is. Wij dus voor de lol ja zeggen. Op den duur hadden we ieder wel 3 glazen drinken er staan. :') :') :') Waarvan we ééntje trouwens niet hoefden betalen omdat we geklaagd hadden over het zwarte stokbrood, de lege saladebar en de cola waar geen prik in zat. Maar uiteindelijk stond het drankje wel weer op de rekening. Vaag... :')

En zo zijn er nog legio verhalen over te vertellen. :+

Citaat:
En daar heb ik ook ruzie gehad in een bar omdat ik de tip aan de verkeerde persoon zou hebben gegeven en niet aan de officiële ober van onze tafel (die ik de hele avond maar 1x had gezien).

:') :') :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:57

Nou ben ik natuurlijk benieuwd welk restaurant dit is :D (al is Duitsland erg groot natuurlijk, maar als het in de buurt is zal ik eens voor de lol gaan eten daar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:00

Brand Harm in Twist. :D :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:05

Ik schrik wel echt van sommige dingen hier. Misschien zijn wij wel heel goed ofzo, dat wij die problemen nooit hebben :+ verbrand eten gaat bij ons dus echt de keuken niet uit, en meer dan een halfuur wachten is er in principe ook niet bij (hoewel er overal wel eens iets fout kan gaan en dan is een excuses wel op zijn plaats natuurlijk)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:13

We konden er stiekem wel om lachen, maar eigenlijk hoort het niet: wij waren ergens aan het eten. Ik had net mijn laatste hap in mijn mond gedaan, en terwijl ik nog zat te kauwen werd het bord al weggepakt. De bediening wilde graag naar huis :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:20

Mijn allerergste ervaring in het buitenland was een restaurant in Bali. Aantal keer geweest op eerdere vakanties, heerlijk eten in dat restaurant. :j
Maar die keer was echt vreselijk. We moesten lang wachten op de eerste borden, en dat was de helft. Tien minuten later de rest, en eentje waren ze helemaal vergeten. Vervolgens was mijn gerecht koud en was de biefstuk van m'n vriend helemaal doorgegaard. Hij uitgelegd "Nee, korter op 't vuur, heel even maar, rood van binnen :j" Nieuwe biefstuk gekregen, weer helemaal verkeerd gedaan. Broertje had zijn eten inmiddels op en zijn bord werd direct weggehaald, of hij nog dessert wilde? En de vis die m'n moeder had besteld werd toen pas gebracht, terwijl mijn eten -de tweede keer- nog steeds koud was. Toen besloten we gewoon weg te gaan, en gingen ze nog enorm staan zeuren over het geld, want we moesten voor alles betalen, vonden zij. Wij dachten daar net iets anders over, aangezien mijn maaltijd en die van m'n moeder niet eens waren aangeraakt. B-)

En in Nederland, bij een Griek in Utrecht. Eén serveerster sprak geen Nederlands, een ander liep kauwgum te kauwen, allemaal verschillende kleding aan. Andere gasten kregen geen eten en gingen weg, begon die kok een partij te schelden in het Grieks, niet te geloven. Tegen de bediening, wel te verstaan - waar de gasten bij waren. Later ging hij ineens bij andere gasten staan klagen over die mensen die waren weggegaan, want hij kon er toch zeker niks aan doen dat het eten zo lang duurde? >;) Bij onze groep werd het eten in etappes geserveerd, waarbij de pizza's duidelijk nog niet helemaal gaar waren, en óók duidelijk niet vers gemaakt waren. Bovendien hadden we sterk het vermoeden dat hij in de keuken stond te roken, en toen iemand 'm ook nog uit zijn neus zag staan peuteren -ja, letterlijk- zijn we maar ergens anders een dessert gaan eten.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:22

Waar ik trouwens wel van gruwel is als iemand zijn/haar duim in bord heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:36

Onlangs was ik dus op vakantie in een 4 sterren hotel. In de restaurants gebeurde het volgende aan klunzigheden:
Eerst het 'echte restaurant' waar ze je servet op schoot leggen en je stoel aanschuiven
- Kan water op tafel van 2 liter, helemaal top natuurlijk als ik deze op had kunnen tillen vanuit mijn stoel.
- Randjes van pasteitje verbrand en knetterhard, niet opgegeten. Hoofdbestanddeel van het gerecht was veel te droog en smakeloos, maar toch maar niet terug gestuurd.
- Bij het ontbijt werd ik aan een tafel gezet waar ongeveer 2 beschuitjes verkruimeld onder lagen.
Dagen erna in de 'bistro':
- Half bord gevraagd op aanraden van serveerster, heel bord gekregen.
- Hamburger besteld en die bleek helemaal doodgebakken te zijn, droog en grijs van binnen, terug gestuurd.
- Elke dag duurde het lang voor er iemand kwam, bediening liep kordaat voorbij en leek altijd wel op weg naar de laatste trein.
- Drankje pas uit serveren bij voorgerecht, hoe verzin je het?
- Vieze tafels, ook als deze al even vrij waren.
- Kurk in de wijn
- Enzovoort enzovoort.
Wel top aan dit hotel waren het uitgebreide ontbijt en de prima high tea :D.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:43

Iemand had het er eerder ook al over: personeel dat eten klaarmaakt, "hygienisch met handschoentjes aan", om vervolgens allerlei andere dingen te doen met diezelfde handschoentjes aan (kassa bedienen, in de nek en op het hoofd krabben, hak van schoen rechttrekken, wat ik allemaal al niet gezien heb...). En dan weer eten bereiden... zo stond zo'n dame met handschoentjes mijn uitgebreide broodje klaar te maken, moest niezen, niest vol in d'r hand, en gaat vervolgens verder met beleg uit de bakjes te halen en op mijn broodje te leggen. Staat ze gek te kijken als ik met een vergruweld gezicht zeg dat ik dát broodje niet koop. Legt dit broodje opzij, en gaat een nieuw broodje beleggen... met nog steeds diezelfde handschoentjes aan. Tja, toen ben ik de zaak uitgelopen. Dat mensen niet nadenken, ze had net zo goed op het broodje kunnen spuwen, hetzelfde vieze effect.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:59

Nou dan doe ik het zo slecht nog niet als ik al die dingen hier zo hoor. :')

Volgens mij ergeren de gasten zich er bij ons het meest aan dat ik geen bestellingen en betalingen mag doen als 'drankjesmeisje'. Als ze vragen of ze mogen bestellen of betalen en ik zeg dat ze dat bij m'n collega mogen doen krijg ik best vaak geërgerde blikken.

Maar ik werk op een strandpaviljoen dus daar is het allemaal net iets relaxter als in een echt restaurant. :)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:05

:r
DaniBanani schreef:
En in Nederland, bij een Griek in Utrecht. Eén serveerster sprak geen Nederlands, een ander liep kauwgum te kauwen, allemaal verschillende kleding aan. Andere gasten kregen geen eten en gingen weg, begon die kok een partij te schelden in het Grieks, niet te geloven. Tegen de bediening, wel te verstaan - waar de gasten bij waren. Later ging hij ineens bij andere gasten staan klagen over die mensen die waren weggegaan, want hij kon er toch zeker niks aan doen dat het eten zo lang duurde? >;) Bij onze groep werd het eten in etappes geserveerd, waarbij de pizza's duidelijk nog niet helemaal gaar waren, en óók duidelijk niet vers gemaakt waren. Bovendien hadden we sterk het vermoeden dat hij in de keuken stond te roken, en toen iemand 'm ook nog uit zijn neus zag staan peuteren -ja, letterlijk- zijn we maar ergens anders een dessert gaan eten.. -O-

Iew iew iew, ik ga nooit meer naar de griek om de volgende reden, toen ik mijn bord bijna leeg had vond ik 3 dikke krullende haren half onder het eten geschoven... dat kon of schaamhaar of okselhaar zijn... :r dat is het vieste wat ik ooit in mn eten heb gevonden en ben sindsdien nooit meer naar de griek gegaan. Jou berichtje werkt niet mee om me te motiveren ooit nog te gaan :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:40

Ik erger me zelf niet zo heel snel in een restaurant, mede omdat ik zelf uit de horeca kom en ook wel snap dat er soms dingen mis gaan. Waar ik me wel scheel aan kan ergeren zijn andere (bijv. luidruchtige) gasten, maar daar kan het personeel ook weinig aan doen natuurlijk.

Vanuit mijn werk zelf erger ik me heel erg aan kinderen die door de zaak rennen alsof het een speeltuin is. Paar keer gehad dat me een dienblad vol glazen is gesneuveld en dan pas worden de kinderen terug geroepen door de ouders, pas nadat het fout is gegaan.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:46

Mogen frustraties van de bediening ook :D ?

-Mensen die totaal niet op hun kinderen letten.. Kinderen rennen door het hele restaurant, komen achter de bar, rennen de keuken binnen, gaan bij andere gasten aan tafel staan, gaan express het speelgoed stuk maken -O- En als je dan iets tegen de ouders zegt kan je een "Ja..wij willen ook rustig eten"
-Grote groepen (10+) die niet hebben gereserveerd..
-Mensen die de serveerster negeren en aan elkaar gaan vragen ''wat wil jij drinken Ans'' etc. Dan voel ik me zo overbodig :Y)
-Mensen die niet onthouden wat ze bestellen :?
-Mensen die doodserieus ''wijn'' bestellen en verder gaan met hun gesprek ..
-Wanneer je met je handen vol zware borden naar de keuken loopt, word tegen gehouden door een man die met zijn mond nota bene vol even 8 drankjes besteld op sneltrein tempo.. -O-
-Wij begroeten mensen bij de deuren en lopen mee naar de tafel, zeker op drukke dagen met veel reserveringen.. Wanneer mensen je dan gewoom compleet negeren als je ze verwelkomt met een "goedenavond'' en gewoon het restaurant in lopen..
-Mensen die zaterdagavond om 1830(!) bellen of er over een kwartier nog plek is en dan ook nog een fijn tafeltje eisen _O-
-Mensen die aan een tafel willen waarvan de vorige gasten net weg zijn, ik vraag ze even aan de bar te gaan wachten zodat ik de tafel snel kan opdekken.. Ja zeggen Nee doen.. Zo jammer, want dan kan ik de kleden niet meer vervangen..

Ooh.. ik erger me schijnbaar best snel/vaak :Y) Maar over het algemeen vind ik het echt leuk :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:47

Marjo_x schreef:
Mogen frustraties van de bediening ook :D ?

-Mensen die totaal niet op hun kinderen letten.. Kinderen rennen door het hele restaurant, komen achter de bar, rennen de keuken binnen, gaan bij andere gasten aan tafel staan, gaan express het speelgoed stuk maken -O- En als je dan iets tegen de ouders zegt kan je een "Ja..wij willen ook rustig eten"
-Grote groepen (10+) die niet hebben gereserveerd..
-Mensen die de serveerster negeren en aan elkaar gaan vragen ''wat wil jij drinken Ans'' etc. Dan voel ik me zo overbodig :Y)
-Mensen die niet onthouden wat ze bestellen :?
-Mensen die doodserieus ''wijn'' bestellen en verder gaan met hun gesprek ..
-Wanneer je met je handen vol zware borden naar de keuken loopt, word tegen gehouden door een man die met zijn mond nota bene vol even 8 drankjes besteld op sneltrein tempo.. -O-
-Wij begroeten mensen bij de deuren en lopen mee naar de tafel, zeker op drukke dagen met veel reserveringen.. Wanneer mensen je dan gewoom compleet negeren als je ze verwelkomt met een "goedenavond'' en gewoon het restaurant in lopen..
-Mensen die zaterdagavond om 1830(!) bellen of er over een kwartier nog plek is en dan ook nog een fijn tafeltje eisen _O-
-Mensen die aan een tafel willen waarvan de vorige gasten net weg zijn, ik vraag ze even aan de bar te gaan wachten zodat ik de tafel snel kan opdekken.. Ja zeggen Nee doen.. Zo jammer, want dan kan ik de kleden niet meer vervangen..

Ooh.. ik erger me schijnbaar best snel/vaak :Y) Maar over het algemeen vind ik het echt leuk :D

Hier kan ik mij helemaal in vinden!