Wat als ontbijt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:34

Warbling schreef:
Pff ik ben ook zo'n slechte ontbijter. Heb ik iets wat ik eindelijk lekker vind en weg krijg, ben ik het met een week weer zat.. Op het moment ben ik op de boterham met hagelslag tour.. Al een week, dus verwacht dat ik er nog voor het weekend genoeg van heb. Die havermout pannekoek klinkt wel goed.. Misschien maar eens proberen.

Ik ben er ook zo een.. brood krijg ik niet weg 's morgens. Nu eet ik al een tijdje brinta, maar dat ben ik ooit ook zat. Een tijdje geleden ook cracottes gegeten, dat is goed spul om te leren ontbijten.

MMIDV

Re: Wat als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:41

Smoothies heeft mij leren ontbijten, kun je uit een glas drinken dus lekker snel op :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:57

Ik zou inderdaad ook zeggen, een smoothie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:00

Srumbled eggs. Van allerlei ontbijten met havermout e.d. die ik geprobeerd heb, dit verdraag ik het beste en ik zit er lang vol van.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:06

Ik kan alleen "zure" melkproducten drinken/eten. Dus karnemelk, yoghurt etc. Verder zit er in producten van geitenmelk minder lactose, dus ik eet hier vaak spelt muesli met geitenyoghurt. Wat hennep of chai zaad erdoor en ik heb een heel gezond en energie vol ontbijt. Erg lekker :j

Verder bak ik sinds kort mijn eigen spelt brood, met geitenkaas erop :9 Snel klaar en makkelijk. Bekertje geiten karnemelk erbij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:01

Da's inderdaad een voedzaam en gezond ontbijt! Ik hou echt niet van geitenproducten

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:57

cracottes of wasa vezelrijk met kaas is nog wel te doen vind ik..of een bakje noodles of een stukje vlees..in ieder geval iets wat je lekker vindt. Alles beter dan met een lege maag de deur uit. Snap dat je brood niet wegkrijgt s ochtends, ik vind het ook helemaal niks

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:15

Colway, dan houdt het helaas op. Ik vind geitenmelk juist lekkerder dan koeienmelk.

Wat ikzelf altijd belangrijk vind met ontbijten is dat je er goed vol van zit. Anders ga ik namelijk om 11 uur al mijn lunch op zitten eten en krijg ik rond 3 uur lekkere snack trek :o

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:16

Of hoe heet dat .. Weith care repen :) Al neem je 2 kleine stukjes, dan heb toch iets naar binnen, met een theetje erbij ofzo :) Ik heb er zelf ook erg veel moeite mee :) En zo nu en dan eet ik dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:17

Ik eet elke ochtend all bran flakes met melk! :9 Ik was ook heel lang op zoek naar een snel en redelijk gezond ontbijt, en dit is echt ideaal :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:58

fionaa schreef:
Of hoe heet dat .. Weith care repen :) Al neem je 2 kleine stukjes, dan heb toch iets naar binnen, met een theetje erbij ofzo :) Ik heb er zelf ook erg veel moeite mee :) En zo nu en dan eet ik dat :)

Zit daar niet ook best veel suiker/E-nummers spul in? Dan zou ik nog liever een Eat natural reep nemen ofzo. Al vind ik die zelf ook ontzettend vullend.
Juist een smoothie wat je zo op kunt drinken werkt voor mij fijner dan iets waar ik op moet kauwen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:41

ontbijten is ook niet mijn sterkste punt :-)
tegewoordig ontbijt ik met een half glas melk en half yogo door elkaar. (alleen yogo vind ik te zoet :-) )
maar ik lees dat sommige mensen om 11 uur of 3 uur geen honger willen hebben, maar eten jullie wel een tussendoortje?
ik doe bijvoorbeeld dit:
7uur glas melk/yogo
half 9 1 broodje met nutella
11uur 1 broodje met nutella (of iets anders, dit was vandaag zo)
half 1, 1 broodje met kipfilet
2uur 1 broodje met kipfilet
3 uur koekjes van zonnatura
half een appel
6uur/half zeven thuis eten (vandaag sla, met kipfiet)

Normaal at ik de broodje van half 9 en 11 uur tegelijk, om bijvoorbeeld half 9.
en ook de broodjes van half 1 en 2 uur at ik tegelijk om 1 tijd. dus doe ik nu expres niet, maar juist allemaal
op een andere tijd, dit vult de hele dag door en snaai ik verder niet

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:46

Ik merk wat dat betreft zelf vooral dat ik dan bv tussen ontbijt en lunch geen honger heb maar dan 's avonds weer wel. Alsof ik dan 's avonds toch ineens de honger krijg ofzo :P Dus soms 'dwing' ik mezelf om dan een appel te eten of iets anders kleins.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:50

Het ideale ontbijt heb ik nog niet gevonden..
Ik verdraag koud en zoet eten heel slecht.
Eieren vind ik lekker maar helaas geldt er een 3 eieren per week restrictie (moeders keek ook eens op voedingscentrum... :roll: )

In ieder geval 's ochtends m'n kopje thee :D
Heb een paar ochtenden crackers gegeten maar ook dat hield ik niet lang vol.
Dus ik lees hier graag mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:00

Wat voor mij heel goed werkt is yoghurt (sojayoghurt) met cruesli en stukjes appel. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:21

hetbommeke schreef:
Colway, dan houdt het helaas op. Ik vind geitenmelk juist lekkerder dan koeienmelk.

Wat ikzelf altijd belangrijk vind met ontbijten is dat je er goed vol van zit. Anders ga ik namelijk om 11 uur al mijn lunch op zitten eten en krijg ik rond 3 uur lekkere snack trek :o

je moet proberen de dag door je bloedsuiker spiegel op peil te houden, dan komen er geen trek momenten

Er loopt een topic over gezonde voeding trouwens, daar kan je ook kijken voor info ;-)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:19

Hoi

Ik eet tegenwoordig dit als ontbijt.

Schaaltje magere yoghurt of magere kwark met 2 eetlepels 4-granen muesli van de Albert Heijn, 1 eetlepel gebroken lijnzaad en 1 eetlepel chiazaadjes. Een enkele keer nog een stuk fruit erdoor.

Kan ik het echt een paar uur op volhouden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:53

Op dit moment

1 of 2 volkoren cracker met beleg (nu smeerkaas of kalkoen filet)
1 glas karnemelk
1 glas water
Fruit (appel, kiwi's, banaan, peer, net wat er voor handen is)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:32

Magere Yoghurt + iets van cornflakes maar dan wel gezonde, ik heb special flakes van de jumbo (bijna geen suiker) + 2 eetlepels gebroken lijnzaad (is werkelijk waar goed voor alles en je zit er eerder vol door, je proeft het niet) + diepvriesfruit wat je de nacht ervoor eruit legt. Of niet en dan gooi je het met yoghurt door de blender en de cornflakes er later bij.

Snelle manier om toch heel veel goeds binnen te krijgen lijkt me.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:30

MW => VT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:02

Ik heb bijna elke ochtend havermout als basis. Ik hou niet vreselijk veel van zuivel en helemaal in de ochtend reageer ik er niet zo goed op. Gebruik dan ook gewoon kokend water om de havermout aan te maken en dan wil prima. :) Verder gaat er dan in ieder geval nog lijnzaad door en afwisselend gedroogde vruchten en vers fruit. Soms wat kaneel (bij appel en krenten) of honing (met peer en walnoten bijv.) Bosbessen of frambrozen uit de diepvries zijn ook heel lekker.

In plaats van havermout gebruik ik ook wel eens boekweit. Ook heel smakelijk. Beide kost mij weinig tijd, water koken en laten 'garen' duurt misschien 6 minuutjes bij elkaar maar kan ondertussen ook andere dingen doen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:11

ik krijg 's morgens het eerste uur na het ontwaken niks binnen van vast voedsel, maar tegen de tijd dat ik op m'n werk ben zie ik wel scheel van de honger en steek me dan vol met koeken. Maar zag het niet echt zitten om nog een uur eerder op te staan, dus...

ik neem een voedingsshake van Herbalife in sojamelk. Zou alles bevatten voor een gezonde start van de dag. Ik neem een shakebeker, 300ml sojamelk en 1 dosis shakepoeder. goed schudden en klaar. Ik drink het meestal op onderweg naar m'n werk. sindsdien "snoep" ik ook minder tussendoor.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:25

Mijn standaard ontbijt waar ik zelf erg goed op draai, en ik heb veel eten nodig, is het volgende:
(Magere) kwark met rozijnen, biologische muesli (zonder suiker en andere rotzooi) handje ongebrand/ongezoute noten schepje chiazaad en een schepje lijnzaad (beide erg gezond en goed voor de darmwerking)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:48

Variatie vind ik erg belangrijk, ik zou nooit elke dag hetzelfde kunnen eten.
Mijn ochtend-menukaart ziet er ongeveer zo uit:

- cruesli + fruit + yoghurt
- gekookt eitje + toast met confituur + kopje granenkoffie
- stuk fruit + toast met smeerkaas + kopje thee
- 2 semi-hardgekookte eieren (gepeld) + tomaat (in stukjes) + basilicum, olijfolie, peper en zout
- stuk fruit + boterhammen met kalkoenham of kipfilet + kopje granenkoffie
- havermoutpap (met sojamelk ipv koemelk) met stukjes ananas en limoenschilfertjes
- grieks ontbijt: geroosterd brood met olijfolie (peper + zout), olijven, fruit en thee

Als je brood als ontbijt neemt (wat je toch niet zal doen las ik in je OP ;) ), neem dan volkoren- of speltbrood, probeer zo weinig mogelijk suiker te eten (geen suiker eten = stabiel energieniveau), en neem ook een tussendoortje (stuk fruit, soep, extra boterham,...). Gezonde tussendoortjes hebben alleen maar voordelen! (zolang het maar geen gezoete mueslirepen of zoete drankjes zijn etc...).
Drink ook voldoende water (is echt het eerste waar je aan moet werken als je vermoeid bent!).

Zo heb je tegen lunchtijd een gezonde honger, maar voel je je nog wel fit :)

PS: ondanks de huidige trend zijn smoothies niet het allerbeste ontbijt, hoe meer je moet kauwen bij het ontbijt hoe beter.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:59

petitparis schreef:
ik krijg 's morgens het eerste uur na het ontwaken niks binnen van vast voedsel, maar tegen de tijd dat ik op m'n werk ben zie ik wel scheel van de honger en steek me dan vol met koeken. Maar zag het niet echt zitten om nog een uur eerder op te staan, dus...

ik neem een voedingsshake van Herbalife in sojamelk. Zou alles bevatten voor een gezonde start van de dag. Ik neem een shakebeker, 300ml sojamelk en 1 dosis shakepoeder. goed schudden en klaar. Ik drink het meestal op onderweg naar m'n werk. sindsdien "snoep" ik ook minder tussendoor.

Hoi

Het is toch 300 ml melk en dan 3 scheppen shakepoeder?