Ex maakt omgang met kind moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:12

svdijk schreef:
Tja, maar dan wel over de rug van het kind.
Enfin, mijn vriend is zeker niet slim geweest door regelmatig op haar in te gaan, maar ik geloof dat daar nu verandering in komt.
We gaan gewoon rustig afwachten wat de gesprekken opleveren, maar slaan wel alles op qua mails etc.
Ook tijdens de gesprekken gaat er pen en papier mee, zodat m'n vriend geen dingen vergeet die gezegd worden.

Even over je laatste zin:
Elk gesprek waar je vriend onderdeel van is (en dit geldt voor iedereen) mag hij opnemen, ZONDER de andere personen daar van op de hoogte te brengen.
Zo vergeet hij zeker niets.

Concreet: veel gsm's hebben tegenwoordig een opname-functie. Aanzetten bij't binnenkomen, scherm blokkeren, gsm op tafel.

Tooeet

Re: Ex maakt omgang met kind moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:21

Ik snap heel goed dat dit je dwars zit, je kiest immers voor elkaar met alles erop en eraan. Ik hoop dat je vriend zijn volwassen instelling kan behouden. Dat gaat hem veel verder brengen, dat weet ik zeker. Succes!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:43

Natuurlijk is het het beste om je zelf wel als een volwassene te gedragen.
Echter met mensen die alleen maar willen pesten, treiteren en / of die jaloers zijn, kan je je nog zo goed gedragen, de andere partij zal het gedrag niet over nemen. Het kan zelfs extra irritatie oproepen als je je niet op de kast laat jagen (ogenschijnlijk).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:17

Hoeft niet Himyar, de tegenpartij zal echt merken dat alles geen effect meer en dat het allemaal verspilde energie is, dat was bij ons na jaren en jaren (lees ruim 10 jaar) wel het geval.
Eerst treiteren enzovoorts, door er op in te gaan voed je het gedrag en geef je ze handvaten om door te gaan. Door nergens meer op in te gaan geef je ook geen handvaten.
Het zal niet alle gevallen werken maar als je het niet probeert weet je het zeker dat het geen effect heeft.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:01

Momenteel doet de ex poeslief, maar zoekt wel contact met mijn vriend door hem te bellen...Zij was degene die geen contact meer wilde :?
Van het weekend kreeg mijn vriend een sms van de partner van z'n ex, wat er met haar was en of ze altijd zo vijandig doet.
Vreemde gang van zaken, maar goed.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:12

Jeetje.. Wat een eng herkenbare situatie.. Ik zit in hetzelfde schuitje als TS, kan je zeggen dat je dan als "buitenstaander" dit echt niet zomaar wil laten gebeuren. Je bent er om je vriend te steunen, terwijl madame alles maakt wat ze wil en je vriend er daardoor onder lijdt. In mijn geval zijn het 3 jonge kinderen (<5) die er nu al flink last van hebben.

Mijn suggestie: jeugdzorg melding ervan geven. Hier gaat het er helaas erger dan jou verhalen aan toe (gevaarlijke situatie bij haar, drugs en borderline), maar jeugdzorg weet overal van. Helaas, het is al genoemd, heeft de vader altijd minder te vertellen dan de moeder..

Heel veel succes en sterkte TS! PB staat open :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:15

ooooh wat ontzettend herkenbaar.
Ik geef je 1 tip. Bemoei je niet met haar. Gewoon niet.
Steun je vriend, luister naar hem, maar ga er niet tussen zitten. Het is tussen hun en zei moeten het oplossen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:58

svdijk schreef:
Momenteel doet de ex poeslief, maar zoekt wel contact met mijn vriend door hem te bellen...Zij was degene die geen contact meer wilde :?
Van het weekend kreeg mijn vriend een sms van de partner van z'n ex, wat er met haar was en of ze altijd zo vijandig doet.
Vreemde gang van zaken, maar goed.

Nergens op in gaan is het aller beste, laat die ex het maar lekker uitzoeken met haar nieuwe vriend.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:18

Hmmm, negatieve aandacht lukt niet meer, dus probeert ze het op deze manier? Inderdaad wat Meggiemeg zegt, nergens op in gaan.

Kennelijk moet ze afreageren en doet ze dat nu via haar vriend ofzo...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:42

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:33

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:58

Ja Himyar zo gaat het heel vaak!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 12:01

Dat filmpje is gewoon eng....Want nu is het kind nog jong, maar zo gaat het dalijk wel lopen ben ik bang.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 09:03

Het is even rustig geweest, maar het feest is weer begonnen.
Het kind zit nu 3 weken bij ons, maar mijn vriend moet deze week werken en het kind is bij oma.
Belt de ex gisteravond op, terwijl de afspraak 1x in de week en 1x in het weekend is.(woensdag/zaterdag)
De ex en oma kunnen elkaars bloed wel drinken, maar de ex is met d'r schijnheilige hoofd aan de deur gegaan om een schrijfboekje af te geven.
Het kind kan nog niet schrijven, en heeft niets over het boekje gezegd.
Het heeft het boekje dus ook totaal niet gemist.
Mijn vriend gaat ook niet aan de deur bij haar, dus waarom moet zij dat wel doen als het kind net 3 dagen bij zijn papa/oma is?!
Ze is gewoon gaan controleren en heeft gehoopt dat het kind in tranen zou zijn en met haar mee wilde.
Enkele weken geleden had het kind al gevraagd of hij niet 2 ipv 3 weken naar papa kon, want mama vond het zo lang....

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:40

Pfff.. wat vervelend zeg.. Sommige mensen.. Ben blij dat mijn ouders redelijk aan ons gedacht hebben toen ze besloten te scheiden..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:50

Manipuleren heet dat!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:08

Maar ja, je doet er niets aan.
Mijn vriend heeft wel duidelijk gemaakt dat de 3 weken bij ons ook echt bij ons zijn, en dat zij niet om de haverklap moet bellen en al helemaal niet moet langs komen.
De weekend regeling loopt gewoon door, dus dat houd in dat het kind 1 weekend in deze 3 weken vakantie bij zijn vader, naar zijn moeder gaat en andersom.
Dus ze is sowieso niet 3 volle weken zonder d'r kind.
Ze behandeld het kind alsof het haar ideale man is...
En haar relatie is alweer voorbij, dus ze staat voor haar gevoel minder sterk en probeerd nu met slijmen weer contact te zoeken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:26

Ja je wordt er erg moe van van dat soort moeders.
Ze bedenken van alles wat in hun ogen erg rechtvaardig is en een 1000% geldige reden om langs te gaan. Ze beseffen niet dat ze zich zelf eigenlijk belachelijk maken zoals in dit geval met het schriftje...
Afstand houden en vooral geen handvaten geven is echt het beste met dit soort personen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 19:50

Pfff, de ex had het boekje gebracht omdat ze bang is dat d'r kind van haar vervreemd.
Het was een flutboekje, maar ze had een foto van zichzelf op de achterkant geplakt... :r

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:25

Toch knap dat je een puppie 3 weken op vakantie kan sturen en bij terugkomst herkent 'ie je nog, maar ze heeft niet voldoende vertrouwen in haar kind dat 'ie na een week nog herkent..

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:22

Hoi dames, wat een herkenbare verhalen hier ik had ze bijna stuk voor stuk zelf kunnen schrijven. Wij hebben de problemen aangepakt, het heeft de afgelopen twee jaar heel veel tijd geld en energie gekost
maar het is ons gelukt. Mocht een van jullie willen praten dan staat mijn pb open. Heel veel succes in deze zware strijd maar bedenk goed waar je het voor doet mannen een relatie met je eigen kind(eren). Serieus dat laat je je kind en jezelf toch niet afnemen?! Ga ervoor!