Mam, waar kom ik vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:35

__Amber__ schreef:
Hier ook de ooievaar... :D

Ja hier ook. Die ooievaar had het maar druk, hij was namelijk ook al het wapen van de stad én hij stond op onze blauwe handdoek van ik meen de vogelbescherming.

Multitasking ooievaar :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:36

corinne1981 schreef:
Ze vertelde dat je lijf iedere maand een soort 'nestje' maakt in je buik/baarmoeder, voor het geval er een kindje moet gaan groeien. Heb je niet gevreeën, en komt er dus geen baby in je buik groeien, dan wordt het nestje weggegooid en wordt er weer een nieuwe gemaakt voor de volgende maand. Haha.

Ja precies. Maar zo is het natuurlijk ook wel. Het is een bedje voor de eventuele baby die iedere maand verschoont wordt.

corinne1981

Re: Mam, waar kom ik vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:37

Inderdaad, ik vond dat ze het dus wel goed uitgelegd had.
Als ik toen ik jonger was, ooit een tampon vond, dan kreeg ik standaard het antwoord: "dat leg ik je wel uit als je wat ouder bent', zo teleurstellend, haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:14

Joyce_ schreef:
Oef, maar dat lijkt me helemaal moeilijk om uit te leggen, ongesteldheid. Daar snap ik zelfs zelf de ballen van, laat staan dat ik het in jip en janneketaal moet uitleggen aan een kind.. Drama.

Ik heb uitgelegd dat als meisjes groot genoeg waren om zelf babietjes te krijgen, ze elke maand een kans hadden op een babietje. Als er geen babietje was gemaakt, ging het behang van het kinderkamertje in je buik eruit, en wij zien dat als bloed, maar het is niet hetzelfde bloed als van een wond.
Als er wel een babietje is gemaakt, groeit dat in je buik en word je steeds dikker (dat heeft ze al gezien toen ik zwanger was van haar zusje en nu weer). Als het babietje klaar is om geboren te worden dan komt de baby er down under uit (zij noemt dat 'poekiewoekie' dus die benaming heb ik ook gebruikt).
En op een of andere manier heb ik toen ook nog verteld dat mensen niet zomaar aan je mogen komen en zeker niet op die plaats + billen + borsten en als zoiets gebeurt dat ze het gewoon aan mama moet komen vertellen.
Ik ben nog niet over eierstokken en zaadleiders begonnen hoor, ik vond dit alweer meeeeer dan genoeg voor een vijfjarige :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:36

Grappig dat kinderen zelf van die creatieve en aparte namen verzinnen voor 'down under' :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:38

voluit is het zelfs de (hou je vast) poekiewoekienoenienoe. En de mannelijke variant is een pimpampoentje (wat een ander woord schijnt te zijn voor lieveheersbeestje, maar ach, details...)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:28

Uhh, volgens mij wist ik al vroeg hoe zoiets ging (geen idee waar ik het van heb). Ik zei op een gegeven moment gewoon: pap, jij hebt met mam gen**kt he? O:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:28

Zonder wrs een idee te hebben wat dat eigenlijk inhield :+

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:24

Mijn vader zei altijd dat m'n ouders mij in de oven gebakken hadden :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:12

Joyce_ schreef:
_horselovee_ schreef:
M'n ouders doen daar TOTAAL niet moeilijk over (helaas :')) , dus ik wist meteen al het echte verhaal.

M'n ouders zijn 'tegen' zulke verhaaltjes, heb ook nooit in sinterklaas enz. gegloofd (hoe schrijf je dat :')).

Dat je ouders niets hebben met fantasieverhaaltjes is nog tot daar aan toe. Maar dat je vervolgens geen idee hebt hoe je geloofd schrijft is wel héél erg! :P

Haha, leuk, zouden al die ooievaars hun kindertjes uit de boom plukken?
De bloemkool vind ik ook een grappige :D

Het is idd wel heel ernstig. Maar in de vakantie kan ik echt niet nadenken :') normaal ben ik wel goed in Nederlands.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:43

Wat een fantasierijke en leuke verhalen zitten er tussen :)

Bij ons thuis werd ook altijd verteld dat we van de ooievaar kwamen :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:46

Suzanne F. schreef:
NeverGiveUp schreef:
Hoe oud was dat kind dan?
En was die voorlichting zo schokkend? :')

Kind was jaar of 12.
En ja onze voorlichting was best schokkend eigenlijk. :D
In ieder geval helemaal tot in detail incl filmpjes.

Jaar of 12 dat meen je niet _O-
Wat ontzettend sneu zeg :x

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:14

Prachtig verhaal wat je ouders tegen jou verteld hebben TS :)

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer O:) Kan ook dat ik er nooit naar gevraagd heb hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:44

Wat een leuk topic. Toen ik 5 was vroeg ik er zelf naar bij mijn moeder. Zij een boek bij de bieb geleemd om het aan kinderen te vertellen. Heeft ze alles uitgelegd, vroeg ik heel serieus: maar hoe vraag je dat dan aan iemand als je seks wilt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:07

Jij had al wel vroeg interesse Petite, hahaha :D

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:13

ik ben toen ik 4 was het boek 'de bloemtjes en de bijtjes' tegen gekomen.
verder nooit meer erover gepraat xD

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:55

Wat een mooi topic :') Ik weet het eigenlijk niet eens meer. Denk een combinatie van de boerenkool, de ooievaar en het echie. Heb me wel tijdenlang afgevraagd hoe dat nou met die navel zat. Want als je daarmee vast zit aan je moeder... en je moeder heeft ook een navel... hoe gaat dat dan? Als je er daar beneden uitkomt maar je zit vast aan je navel.. Afijn, uiteindelijk kwam ik erachter dat er geen link van navel tot navel zat :') Was een klein Eureka moment _O-

Weet wel dat iedereen massaal op de basisschool in groep 7 en 8 voor 'humanitaire vorming' koos, want daarin kreeg je seksuele voorlichting waarbij ze *shock* een condoom over een banaan deden :wow: *\o/* Dan was godsdienst maar een saaie tegenhanger :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:43

Wat een ontzettend lief verhaaltje.
Wij kwamen allemaal uit de boerenkool :j

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

Wat een leuk verhaaltje! :D

Ik heb werkelijk waar geen idee meer hoe ik het ooit te weten ben gekomen...

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:04

Suzanne F. schreef:
Ik heb het meteen vanaf het begin uitgelegd. Ik wilde niet met onzinverhalen aankomen. :)
Ben niet geheel in detail gegaan maar heb het wel in grote lijnen verteld. Op een gegeven moment vragen ze namelijk ook waarom schapen van die gekleurde konten hebben. Tja en wat zeg je dan?
Dan moet je met onzinverhalen blijven komen. :+

Ach, ik heb tot 2 jaar geleden altijd gedacht dat die kleuren waren zodat elke boer wist welk schaap van hem was. Handig bij bijv. Dijk begrazing konden meerdere boeren op een zelfde stuk land laten grazen... En ja ik ben al eventjes de 20 voorbij :')

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:37

*Voelt zich een kneus*
Ik dacht dat serieus ook, tot twee minuten geleden _O-

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:15

Oooo wat een gewéldig verhaaltje zeg <3 Echt zo lief ook! Die onthou ik voor als het bij ons ook zo ver is <3

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:51

Hahhahahaa Joyce, die is leuk bedacht van je moeder!

BIj ons denk de ooievaar, al werd het onderwerp verder zoveel mogelijk vermeden. :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:03

Wat een leuk verhaal, TS! :) Mijn moeder is meteen eerlijk geweest (een jongen heeft een zaadje en een meisje heeft een eitje, en als ze heel veel van elkaar houden geven ze elkaar een heel bijzondere knuffel en dan groeit er een kindje in de buik van de mama!) Ik heb wel een leuk kerstverhaal, mag dat ook? :')

Toen mijn ouders net uit elkaar waren (ik was 1 en mijn broer 5) had mijn moeder niet zoveel geld. Met kerst wilde ze wel persé een boom met een stalletje eronder, en zag ze bij de Gamma dat de beeldjes afgeprijsd waren. Nou, die nam ze natuurlijk mee! Er was één klein probleempje: Jozef zat er twee keer in en er waren maar twee wijzen. Mijn moeder verzon er natuurlijk een verhaal omheen, dat Jozef en Jozef zoveel van elkaar hielden, maar twee zaadjes hadden en dus geen kinderen konden krijgen, maar dat Maria wél een eitje had. Dus Maria werd draagmoeder en Jozef en Jozef trouwden, en toen kwam Jezus en die had twee papa's!

Mijn broer zat toen op een katholieke basisschool, waar het kerstverhaal dus ook werd verteld, maar dan de traditionele versie. Mijn broer natuurlijk vol in protest ("Maar mijn moeder zei...") en toen moest onze mammie op school komen om aan de leerkrachten uit te leggen waarom haar zoon in godsnaam dat soort dingen uitriep?! Achja, en toen werden we maar weer naar een openbare school gestuurd. :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:13

ik keek altijd zo >;) als ik hoorde waar een kindje uit kwam als het op een natuurlijke manier werd geboren.......