Sportvoedingstopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Sportvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 11:10

Ik was dit topic alweer een beetje vergeten :o

Vandaag heb ik heel licht getraind (d of t?) omdat ik nog heel veel spierpijn had van gisteren.

Ik ga vandaag stampot eten en tot m'n verbazing zitten daar veel minder kcal in dan in m'n normale rijst diner. Ik zit dus nu een beetje in de knoop, want ik kom veel tekort vandaag. Ik ga nog even sleutelen :j

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:48

Ja maar het gaat niet alleen maar om calorien, maar ook om hoeveel koolhydraten en en eiwitten er inzitten. Ik ben al weer lekker bezig met mn dieet. Hij is nog niet op zn magerst , maar het was ook even uitvogelen met producten zoeken enzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 08:15

Dat weet ik :) Aardappelen zijn per gram gewoon minder koolhydraatrijk dan rijst bijvoorbeeld.
Maar ik eet liever iets teveel eiwitten dat teveel koolhydraten :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:31

De koolhydraten van aardappel hebben alleen een ander glycemisch gevolg dan de kh in rijst.
En je eet meer gram van aardappel dan dat je rijst eet.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:45

Het is goed om in de gaten te houden dat sportvoeding gaat om gezond eten dat goed voor de betreffende sport is die je beoefent.
Ik zie vaak mensen die aan duursport doen (hardlopen, triatlon) koolhydraatarm eten terwijl dat helemaal niet goed is. Je put namelijk tijdens een duurinspanning je glycogeenvoorraden uit, en die vul je weer aan met goede suikers. Of wel koolhydraten uit brood, volkoren producten etc. Is met name belangrijk in de dagen vooraf EN na de inspanning (liefst binnen 2 uur daarna).
Voor een krachtsporter zijn eiwitten weer belangrijk.
Dus neem niet zomaar het voedingsschema van een ander over als je een hele andere sport beoefent.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 08:47

Ik heb een prima schema voor krachtsport :) En ik eet best wel veel koolhydraten. Ik heb het ooit geprobeerd op koolhydraatarm, maar na 5 minuten was ik dan al gevloerd.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:14

Super dat je een schema hebt dat bij jou past, phormicola!