Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ts, houd op je te verantwoorden naar mensen die het ozo goed weten. Hopelijk heb je genoeg tips gekregen en veel plezier, die paar weekjes samen. Geniet er maar flink van want het duurt ong. 18 jaar voor je weer met z'n 2en bent.
Amy77 schreef:Wat je zou kunnen doen, omdat het binnenlopen nu al te ver is gegaan..dit heel voorzichtig weer terugdraaien..zo stoot je niemand tegen de neus. Als hij weer op de stoep staat, vraag hem om zn nummer en geef de jouwe, onder het mom van "ik merk dat ik erg op mn rust gesteld ben nu in de laatste weken van de zwangerschap en heb iedereen gevraagd even een smsje/belletje te doen als ze op visite willen komen, want heb gemerkt dat het me toch wel wat energie kost, dus ik geef jou ons nr ook eventjes"..
Dan houd je het algemeen en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen..als je dan een aantal keer nee hebt gezegd, dan snapt hij de hint wel..want 3 maal op een dag is natuurlijk van de zotte bijwijze van
Citaat:Daarnaast kunnen baby's die je net met veel moeite in slaap hebt gekregen ook wakker worden van de bel (of telefoon... zeer irritant)
Colway schreef:Citaat:Daarnaast kunnen baby's die je net met veel moeite in slaap hebt gekregen ook wakker worden van de bel (of telefoon... zeer irritant)
kan je ze beter zo snel mogelijk aan laten wennen.
Maar verder heb je gelijk wat mij betreft, gewoon aankaarten wat je wilt en de boodschap bij jezelf houden. En wees dan ook duidelijk en CONCREET
Colway schreef:Citaat:Ik zou het zelf eerst met wat humor proberen, zo van 'zeg zou je niet beter hier kunnen komen wonen?
is juist super sarcastisch en denk dat de boodschap dan eerder negatief ontvangen wordt. Wat is er toch mis met gewoon recht door zee zeggen wat je voelt en wilt?
Amy77 schreef:Wat je zou kunnen doen, omdat het binnenlopen nu al te ver is gegaan..dit heel voorzichtig weer terugdraaien..zo stoot je niemand tegen de neus. Als hij weer op de stoep staat, vraag hem om zn nummer en geef de jouwe, onder het mom van "ik merk dat ik erg op mn rust gesteld ben nu in de laatste weken van de zwangerschap en heb iedereen gevraagd even een smsje/belletje te doen als ze op visite willen komen, want heb gemerkt dat het me toch wel wat energie kost, dus ik geef jou ons nr ook eventjes"..
Dan houd je het algemeen en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen..als je dan een aantal keer nee hebt gezegd, dan snapt hij de hint wel..want 3 maal op een dag is natuurlijk van de zotte bijwijze van