Buurman komt te vaak langs, en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:11

Mensen hebben geen idee hoeveel partners onder plak zitten....zich zover aanpassen dat ze alles maar herzelfde zeggen, doen en zelfs gaan denken, alles voor de lieve vrede....dan ineens zitten ze op de fiets met hetzelfde trainingspak, dito petje en dito rugzakje..........dan is de grens vervaagd hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:15

Ts, probeer een keer de bril van je partner op te zetten....kosten van je paard"onze" kosten?
Nou echt niet hoor, kosten voor jouw plezier....waar hij ook voor werkt...

Alleen dat al geeft aan dat je niet bewust bent dst jij de dominante rol in de relatie hebt...
Jouw man kan niet eens voor zich zelf kiezen en praten, dt doe jij overduidelijk, maar dt heb jij niet in de gaten...zoals zo veel dingen.

Als jij nergens een probleem van zou maken, moet jij eens zien hoe los jouw man wordt en hoe zelf hij zijn grenzen gaat aangeven....vind overigens als ik goed lees, alles waar jij ee probleem mee hebt, zijn steeds jouw dingen.....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:17

Ook al zou ik het niet doorhebben; ik denk dat mijn man het voor zichzelf wel kan bepalen of hij al dan niet onder de plak zit, hij vindt duidelijk van niet. Ik kan hem hier zelf wel aan het woord laten maar dat heeft natuurlijk ook geen zin ;)

Russel, ik werk die 50 uur per week omdat mijn man niet werkt, ik betaal ONS huis, ONS eten, ONZE kleding, ONZE auto en ja, MIJN paard. Knap dat je daar over kunt oordelen.

Anoniem

Re: Buurman komt te vaak langs, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:20

Oe dus jij bent De baas over al het ONS, nou nu is het toch duidelijk? De rollen zijn omgedraaid, zo kan het okk, maar zie dat dan zelf ook....jouw man zit in de schoenen zoals mijn moeder 50jaar geleden

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:30

Ik snap je probleem wel hoor ts wij zijn ook erg op onze privacy gesteld. Wij hebben een hek op de dam zonder bel, dus ze moeten altijd van te voren even bellen voor dat iemand langs komt anders kom je er niet op;) Dit werkt voor ons heel fijn , maar zal bij jou lastig zijn. Misschien idd gewoon afspreken dat iedereen even belt voordat ze langs komen? Succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:34

nee, dat ben ik dus niet, we beslissen altijd alles samen.
Maar de insinuatie dat ik lekker alle centen van mijn man opmaak aan mijn paard schiet me in het verkeerde keelgat. Ik werk er namelijk keihard voor, maak 2x per week dagen van 13 uur en dat is ook exact de reden dat onze tijd ons zo kostbaar is. Dat ik daarnaast een paard heb en er dus zo'n 3 a 4x per week heenga is logisch; ik leef niet om te werken immers. En ja, dat is rennen en vliegen en daarom zit ik er ook gerust sochtends al vroeg op zodat het ons geen 'samentijd' kost, of ga ik heen op de avonden dat er iets op TV is wat mijn man graag wil zien maar ik niet. Mijn man vindt het leuk, gaat ook regelmatig mee om te kijken of lekker op het terras te zitten of bij iemand achterop de menkar te gaan zitten of wat dan ook. Andersom ga ik ook wel mee om met mijn man te fietsen, wat zijn hobby is en hij ook niet altijd alleen wil doen. Hij gaat gerust gamen met zijn broertje, klussen aan de auto of iets knutselen in de schuur; dan ga ik wel iets anders doen op zo'n moment.
We doen heel erg veel dingen samen omdat we veel dezelfde hobby's hebben en gewoon veel interesse hebben in elkaars dingen en dat ook graag willen delen, daarnaast hebben we ook elk onze eigen dingen.
We hebben het gewoon altijd gezellig, of we nou samen aan het tuinieren zijn, tv kijken of aan het opruimen zijn.
Jammer voor je moeder dat zij het 50jaar geleden moeilijk had, maar wat mijn man betreft zit je er echt naast.
Dat kun jij niet zien vanaf je schermpje, daarvoor zul je ons moeten kennen om er over te kunnen oordelen.
Gaat het topic ook niet over, wij hebben een situatie waarvoor we ideeen wilden hebben, en die hebben we nu, bedankt voor het meedenken allemaal :)

Ik ga met de hondjes naar het bos :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:53

Ik snap je hele probleem niet, jij of je man vraagt de buurman rond bepaalde tijden niet te komen, dan alleen op afspraak, maar als hij soms eens spontaan komt omdat hij denkt dat jij rond 20.30 bij je paard bent, dan kan je gewoon gastvrij zijn, lijkt mij, beter een goede buur dan een verre vriend.

Communiceren ipv zeuren lost meer op....vind het genant om mij zlef zo te kijk te zetten op ee openbaar forum..

Heel simpel hoor, je zegt hem gewoon, maar je man laten zeggen staat beter, dat hij liever niet door de weeks na 20.00 kan komen, mits jij bij je paard bent, maar als jouw auto niet zichtbaar is, dan weet hij dat ook niet?

Dat is zo simpel he, dan een heel lang topic openen over je priveleven....waar je je vuile was buiten hangt.

Dan is het zo dat jouw man heel de dag alleen is, omdat hij thuis is, dan ben jij ook nog regelmatig bij je paard. Jouw man ziet en spreekt niemand, behalve jouw als jij eindelijk thuis komt....overdag als de buum thuis is,heeft hij aanspraak en wellicht hebben ze het samen wel knots gezellig.....zonder dat jij dat weet...jouw irritatie valt dan in een verkeerd daglicht, jouw man zal jou niet willen irriteren....de omgekeerde wereld, goed voor ee vrouw die kant ook eens te leren ervaren voor ontwikkeling in het leven

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:02

Tot nu toe alleen meelezer, maar bij deze een compliment aan TS over de manier waarop zij reageert op bepaalde posten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:19

russel: ik vind dat je toch een beetje zwart wit reageert. zoals ik lees heeft TS absoluut geen probleem dat haar man een vriend heeft (ook al betwijfel ik of haar man de buurman als een goede vriend beschouwd, want hij loopt zelf de buurman zijn voordeur niet plat, en goede vrienden lopen meestal gewoon bij elkaar binnen)
ik kan me wel een beetje in de situatie voorstellen, ikzelf werk dagdiensten met om de 2 weken de zaterdag, mijn vriend werkt in ploeg, zeker de weken dat hij de late shift heeft, zien we elkaar enkel de maandagvoormiddag (maar dan moet ik naar paard voor mijn werk), de dinsdagvoormiddag (want dan ben ik thuis) en de zondag, alle andere dagen ben ik weg voor hij wakker is, en komt hij een halfuurtje voori k ga slapen thuis.
de andere weken zien we elkaar een beetje meer, maar is het eigenlijk enkel de zat en de zon dat we effectief tijd kunnen maken.
"helaas" (:D) heeft hij ook een hele goede vriend, waar hij érg veel tijd mee doorbrengt (op bepaalde momenten is het zelfs zo erg dat als ik vraag om iets te doen, dat hij antwoord met: "oh, dat moet ik eerst eens bespreken met J. hoor!"
de zaterdag moet ik nooit rekenen op tijd samen, dan is hij met zijn vriend weg, gaan spelen met de autootjes, of gaan werken, of noem maar op, evenals als ze samen verlof hebben (ongeacht of ik verlof genomen heb).
daar heb ik geen problemen mee, zolang ik weet hoe het zit voor savonds, dan kan ik ondertussen naar mijn paard, en ben ik niet gestoord :D
MAAR, als hij het me dan flikt om tijdens mijn verlof constant weg te zijn met J. of de zaterdag én de zondag af te spreken, zodat ik hem die week totaal niet zie (zeker als het slecht weer is, dan kan ik nl niks doen met de paarden ook ...), dan trek ik ook aan de bel, en moet hij zijn vriend toch eens een dagje afzeggen.
ligt hij daarmee onder de sloef? absoluut niet, de rest van de week mag die doen wat hij wil.hij moet alleen leren zijn tijd wat beter in te plannen zodat we ook aan onze relatie kunnen werken. en dat kan hij niet altijd zo goed, dus moet ik soms aan de bel trekken :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:20

misschien lees ik er overheen maar volgens mij is er nog helemaal niet naar de buurman gecommuniceerd dat je het niet prettig vind dat hij langskomt als jij thuis bent? waarom ga je niet gewoon naar de buurman toe en leg je hem de situatie uit.

je bent zwanger, wil graag nog ff genieten met zijn tweeen en je werkt heel veel, dus vind het zowiezo wel prettig om ff met zijn tweeen te zijn op de momenten dat je thuis bent. vertel dat gewoon aan de buurman. laat je man en de buurman telefoonnummers uitwisselen, dan kunnen ze afspreken wanneer het wel uitkomt. moet wel lukken lijkt mij als je buurman wisselende diensten werkt en je man niet werkt.
misschien reageert de buurman wel heel begripvol en is het hele probleem opgelost. je kunt hier 100 pagina's het probleem bespreken, maar zolang je niet met de buurman gaat praten zal er niks veranderen. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:24

Ts, houd op je te verantwoorden naar mensen die het ozo goed weten. Hopelijk heb je genoeg tips gekregen en veel plezier, die paar weekjes samen. Geniet er maar flink van want het duurt ong. 18 jaar voor je weer met z'n 2en bent :D .

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:46

Hm ergens kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is, maar ik vind het ook een groot deel muggenzifterij...

Mag die man dan met niemand afspreken als er tijd is voor jou? Sorry hoor maar dan heb je echt een duim op je kruin als man na mijn idee.... :\

En je kunt die buurman toch gewoon vragen of hij achterom wil komen ipv via de voordeur? (daarnaast zou ik eens wat aan die honden doen; probleem zit bij de hond/baas, niet bij het bezoek..)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:49

bigone schreef:
Ts, houd op je te verantwoorden naar mensen die het ozo goed weten. Hopelijk heb je genoeg tips gekregen en veel plezier, die paar weekjes samen. Geniet er maar flink van want het duurt ong. 18 jaar voor je weer met z'n 2en bent :D .

Helemaal mee eens... En knap dat je zo rustig reageert op de betweters.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:04

Gaat het er nu om dat je zijn bezoek niet op prijs stelt als jij ook thuis bent?
Anders kan je man natuurlijk ook tegen de buurman zeggen, dat jij lange dagen maakt en
dat jullie de weinige tijd samen graag alleen willen zijn.
Kan het me van jou kant wel voorstellen als je lange dagen maakt, dat je graag alleen met je man bent....
de kant van je man bekeken hij is natuurlijk wel de hele dagen alleen in en om het huis dus dan is een
beetje aanspraak ook wel fijn lijkt me.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:10

Oei, moeilijk altijd dit soort dingen.
Wij hebben gelukkig bij ons vorige huis al meteen tegen de buren gezegd (die ons dus kwamen 'dwingen' even kennis te maken met de andere buren) dat we erg op onszelf zijn. Als er wat is, zij altijd welkom zijn en we naar een oplossing zoeken..maar wij geen koffiedrinkers in de buurt zijn. Dat was meteen duidelijk..we kwamen nl in een buurt wonen waar iedereen elke dag bij elkaar naar binnenliep, zonder aankondiging..kreeg het er benauwd van..ik selecteer mn eigen vrienden en als het toevallig goed klkt is het wat anders. Een verdere buurvrouw is inmiddels een dikke vriendin en van haar vonden we het dus ook niet erg ;)

Wat je zou kunnen doen, omdat het binnenlopen nu al te ver is gegaan..dit heel voorzichtig weer terugdraaien..zo stoot je niemand tegen de neus. Als hij weer op de stoep staat, vraag hem om zn nummer en geef de jouwe, onder het mom van "ik merk dat ik erg op mn rust gesteld ben nu in de laatste weken van de zwangerschap en heb iedereen gevraagd even een smsje/belletje te doen als ze op visite willen komen, want heb gemerkt dat het me toch wel wat energie kost, dus ik geef jou ons nr ook eventjes"..
Dan houd je het algemeen en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen..als je dan een aantal keer nee hebt gezegd, dan snapt hij de hint wel..want 3 maal op een dag is natuurlijk van de zotte bijwijze van ;)

Ik ben niet eens zwanger en onze vrienden weten gewoon dat als we logés krijgen, de zondag niet meedoet..we willen ook graag tijd voor onzelf en dat was heel gek om tegen mensen te zeggen, maar nu weten ze het..we hebben het al zo vreselijk druk en weinig tijd voor elkaar..dat moet jullie buurman ook moeten begrijpen denk ik?

Geniet lekker van jullie samenzijn..op naar de laatste loodjes!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:20

Ik lees niet zo dat TS de 'baas' in huis is. Denk eerder dat ze bedoelt dat ze het wel bespreekbaar wil maken met de buurman, maar dat ze bang is dat die dan denkt 'ik ben helemaal niet meer welkom'. Ik zou het zelf eerst met wat humor proberen, zo van 'zeg zou je niet beter hier kunnen komen wonen? :-)'. Vaak kun je met humor al iets in andere banen leiden. De een is nou eenmaal meer op zijn/haar privacy gesteld dan de ander, en dat is toch ook prima, ieder zijn ding. Betekent niet dat je gezelschap niet heel gezellig kunt vinden!

Ik zou dus eerst wat humor in de strijd gooien :-) en van daaruit duidelijker worden waar nog nodig. Je merkt vanzelf wanneer het 'aanslaat'. Ik zou zeker nu actie ondernemen, en niet wachten tot de kleine er is.
Ik vind trouwens elke dag langskomen rijkelijk veel, en meerdere keren per dag wel echt teveel zeg. Je kan het met hem ook eens hebben over wat hij doet, hobbies enz. Zo eens vissen of er misschien iets achter zit, achter al die bezoekjes. Problemen thuis, eenzaam., niet weten wat hij met z'n tijd moet? Of is het gewoon vriendschap?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:30

Amy77 schreef:
Wat je zou kunnen doen, omdat het binnenlopen nu al te ver is gegaan..dit heel voorzichtig weer terugdraaien..zo stoot je niemand tegen de neus. Als hij weer op de stoep staat, vraag hem om zn nummer en geef de jouwe, onder het mom van "ik merk dat ik erg op mn rust gesteld ben nu in de laatste weken van de zwangerschap en heb iedereen gevraagd even een smsje/belletje te doen als ze op visite willen komen, want heb gemerkt dat het me toch wel wat energie kost, dus ik geef jou ons nr ook eventjes"..
Dan houd je het algemeen en hoeft hij zich niet aangesproken te voelen..als je dan een aantal keer nee hebt gezegd, dan snapt hij de hint wel..want 3 maal op een dag is natuurlijk van de zotte bijwijze van ;)

Dat vind ik een hele goede oplossing, zo maak je wel duidelijk wat je wil zonder hem persoonlijk voor het hoofd te stoten :j
Wij hebben net een nieuw huis gekocht (gisteren getekend :D ), ook in een buurt waar ze nogal van het koffie drinken en binnen lopen zijn, huidige bewoners zijn dat héél erg. Dus hoop niet dat alle buren meteen denken dat ze dat bij de nieuwe bewoners ook moeten doen :')
Maar denk dat wij ook gewoon meteen duidelijk gaan zijn daar in, we vinden het heel leuk om contact te hebben met de buren en een praatje als je elkaar tegen komt is ook zeker prima. Af en toe een kopje koffie, ook prima, maar wij zijn ook best op onze rust en privacy gesteld :j
Dus van mij hoeft niet iedere dag een buur op de koffie te komen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:37

@TS: Ik zou het dus niet langzaam minderen... als er namelijk een tijd veel contact is geweest en hij krijgt in 1x veel nee, zou de buurman kunnen denken dat er iets negatiefs aan de hand is. Ik zou gewoon een keer met de buurman gaan praten. Idealiter je man alleen, aangezien deze het meeste contact met de buurman heeft, maar anders samen. Nooit in een gesprek negatief zijn, maar het altijd op jezelf terughalen.

Dus niet, je bezoekjes zijn te vaak, maar gewoon dat je maar weinig thuis bent en die tijd graag samen (alleen) met je man (en visa versa mag ik hopen) bent en dat je nu je verlof hebt gewoon veel rust nodig hebt.

En dat je gewoon even afspreekt hoe je man en buurman elkaar wel kunnen spreken... bijv als beide in en rondom de tuin zitten te werken, of als de (ik noem maar wat simpels) de gordijnen open zijn. En of hij dan bij het tuin hekje even wil roepen bijv... of dan even een sms wil geven ivm de hond. Daarnaast kunnen baby's die je net met veel moeite in slaap hebt gekregen ook wakker worden van de bel (of telefoon... zeer irritant)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 22-04-12 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:38

Citaat:
Ik zou het zelf eerst met wat humor proberen, zo van 'zeg zou je niet beter hier kunnen komen wonen?

is juist super sarcastisch en denk dat de boodschap dan eerder negatief ontvangen wordt. Wat is er toch mis met gewoon recht door zee zeggen wat je voelt en wilt?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:39

Citaat:
Daarnaast kunnen baby's die je net met veel moeite in slaap hebt gekregen ook wakker worden van de bel (of telefoon... zeer irritant)

kan je ze beter zo snel mogelijk aan laten wennen.

Maar verder heb je gelijk wat mij betreft, gewoon aankaarten wat je wilt en de boodschap bij jezelf houden. En wees dan ook duidelijk en CONCREET

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:40

Colway schreef:
Citaat:
Daarnaast kunnen baby's die je net met veel moeite in slaap hebt gekregen ook wakker worden van de bel (of telefoon... zeer irritant)

kan je ze beter zo snel mogelijk aan laten wennen.

Maar verder heb je gelijk wat mij betreft, gewoon aankaarten wat je wilt en de boodschap bij jezelf houden. En wees dan ook duidelijk en CONCREET

natuurlijk moeten ze eraan wennen... maar dat is helaas niet gelijk ;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:41

Colway schreef:
Citaat:
Ik zou het zelf eerst met wat humor proberen, zo van 'zeg zou je niet beter hier kunnen komen wonen?

is juist super sarcastisch en denk dat de boodschap dan eerder negatief ontvangen wordt. Wat is er toch mis met gewoon recht door zee zeggen wat je voelt en wilt?

Colway ik vind 'is juist super sarcastisch' wel erg strikt gesteld. Dat zou in bepaalde situaties kunnen, maar het is aan de TS om dat in te schatten. Als je een vriendschappelijke relatie hebt en je goed kunt lachen met elkaar, zou het een goede aanpak kunnen zijn. TS en haar man kunnen dit zelf het beste inschatten en zien of het goed zou passen in het contact zoals ze dat nu met de buurman hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:43

@ riddershow, nee maar je kan ze er beter meteen aan laten wennen, heb je dat alvast gehad, anders krijg je daar later juist ellende mee

@ stefje, mijn ding zal het niet zijn, als je iets wilt zeggen, moet je dat gewoon doen zoals het is, en niet met omwegen, humor of indirect, hebben mensen niets aan

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:43

Amy77 schreef:

Inderdaad wat een mooie oplossing heb je hier gegeven.

Ik vind toch wel wat zitten in de posten van Russel hoor. Zoals je zelf zegt werk je ontzettend veel, ik persoonlijk zou het dan fijn vinden als de thuisblijver toch aan zijn sociale contacten komt. En ik zou het ook fijn vinden dat ik niet de enige ben die hij spreekt en dat hij alles laat vallen omdat je thuis komt. Ik zou de buurman iets meer waarderen denk ik al was het maar voor datgene wat hij voor je man 'doet'

Straks zit je met een kleintje in je armen, geniet er nu nog even lekker van voordat je echt niet meer aan jezelf toe komt :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:02

wow wat veel reacties :D

Even wat antwoorden op een rijtje.

Ik zet mijn vuile was niet buiten / zet mezelf te kijk; ik zeg hier immers geen gekke dingen en ben gewoon respectvol over/tegen de buurman.
Dat er met de buurman gesproken moet worden was ons al duidelijk, wij vroegen ons meer af op welke manier je dit het beste zou kunnen brengen zonder het contact te versturen, en welke oplossingen er zouden zijn voor ons probleem wat betreft honden/voordeur/tuindeur enz.
Dat wij het onszelf daarmee niet gemakkelijk maken beseffen we ons uiteraard, maar tot nu toe verliep het altijd prima en is het onze keus hoe we dat inrichten. Wij hebben daarom ook niet de behoefte om "iets aan onze honden te doen"; het zijn onze honden en we houden ze zoals wij dat willen. We hebben er met niemand problemen door behalve met hem. Daar gaan wij onze levenswijze niet voor omgooien hoor.

Het langskomen is het onhandigst op de momenten dat ik thuis ben, dat vinden zowel ik als mijn man, omdat we dan beide graag samen zijn. Als ik er niet ben, blijft echter het probleem van honden/voordeur/tuindeur bestaan en daar loopt mijn man dan dus ook tegenaan; of hij is in de achtertuin aan het werk, of binnen aan het klussen, of boven op de studeerkamer aan het studeren.
We wilden graag een optie die we konden voorstellen om toch contact te kunnen houden, weliswaar minder frequent dan nu, maar wel op goede voet blijven staan. Mijn man vindt het immers ook gezellig en hij moet dat ook vooral voortzetten, maar wel op een andere manier dan nu. Het tuinhek, en dus de honden in de tuin, zijn nieuw dus dat probleem hadden we voorheen niet. Ik wilde juist tips zodat mijn man nog wel leuk contact met de buurman kon houden, maar op een andere manier. Overigens heeft hij zoals ik al eerder zei met iedereen in de straat leuk contact en over een dag bekeken echt diverse momenten waarop hij met mensen aan het kletsen is, hij zit niet eenzaam en verpieterd thuis :P

Nogmaals; mijn man gaat met hem in gesprek en het lijkt me stug als er dan niet een en ander zou veranderen. De tip van de telefoon vinden we beide een goede en hadden we zelf niet aan gedacht :)