Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:50

Ik loop altijd mompelend door de supermarkt met mezelf te bespreken wat ik ga kopen en wat niet. Best maf, als ik er zo over nadenk haha!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:07

Ik moet altijd aan theezakjes ruiken voordat ik ze in het glas stop _O-

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:14

Ik moet altijd ergens mee spelen: dus ligt er een kurk voor me op tafel zit ik er voor ik het weet me te spelen. Vooral irritant als het iets lawaaierings is.
Ik praat ook tegen alle paarden en zie dus mijn mede ruiters soms vreemd naar me kijken als ze vinden dat ik toch overdrijf. Ander punt is dat ik sinds ik mijn paardje beleer ik bij elke commando een stemcommando geef (en dat mag dus niet tijdens de les), klikken met je tong hoord daar ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:18

Haha wat een leuke gewoontes allemaal _O- Heel herkenbaar.

Over het praten tegen dieren, ik wed dat de meeste van jullie dat doen met een heel kinderlijk stemmetje :') Doe ik namelijk wel :P

En ik moet altijd van 3 of 4 cijfers het getal 10 maken dmv optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen :')
Oh en buiten mag ik nooit op de voegen van de stoeptegels staan.

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:41

haha, sommige gewoontes zijne echt heel erg herkenbaar!

Ik heb ook nog een irritante: de wc-bril én deksel moeten omlaag zijn als ik de wc in kom, en als ik weer weg ga..
Soms is de deksel niet omlaag, daar kan ik me dan aan ergeren, maar als de bril ook nog eens omhoog staat, dan roep ik degene die voor mij is geweest om de bril weer omlaag te doen.. Tja, als er dan niemand is dan moet ik het maar zelf doen.. Ow en de deur van de wc moet ook ALTIJD dicht zijn!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:45

SteffiiY schreef:
Zodra ik in de auto zit en ik moet iets ''moeilijks'' doen zet ik de radio zachter of uit :+

Ik moet een telefoon/boekje hebben op de wc :+

Dat doe ik ook! haha!
Als ik de weg moet zoeken en ik ben er bijna (dus het wordt spannend) dan moet de radio uit 'want dan kan ik vast beter de straatnaambordjes lezen' :')

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:55

Ik kan niet met een mes waar nog saus of aardappel of wat dan ook aan zit in mijn vlees snijden. Dan lik ik hem eerst af. nouja, likken niet, ik stop hem in mijn mond en haal dus met mijn lippen de restjes ervan af.

Ik niet snel vies er van ben om iets met mijn handen aan te raken, maar ik echt niet met mijn hand/arm in een aquarium ga waar veel alg in zit.

Ik andermans tenen vies vind, en ik al helemaal niet wil dat er iemand aan mijn tenen zit.

Als ik thuis kom van werken krijgt mijn vriend een snel kusje, en dan moet ik de parkieten uitvoerig gedag zeggen en kusjes geven.
Hij doet gelukkig hetzelfde.. Soms nog andersom ook, eerst de vogels en dan elkaar :D

Ohja, en met eten moet ik altijd met mijn benen op de stoel zitten. die vouw ik dan half onder me in :P

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:09

Voordat ik ga slapen moet ik altijd kijken hoe laat het is, anders kan ik echt niet slapen!
Verder idd ook alles controleren, bijv: zit mijn auto wel goed opslot? 10 rondjes om de auto lopen om te kijken of alles goed dicht zit haha. Als ik ergens weg ga, bij vrienden ofzo, altijd in mijn tas kijken om te kijken of ik niks vergeten ben.
En ik moet altijd alles voelen, stofjes van kleding, telefoons, hoesjes, noem het maar op!

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:03

Joolien schreef:
Over het praten tegen dieren, ik wed dat de meeste van jullie dat doen met een heel kinderlijk stemmetje :') Doe ik namelijk wel :P

Ik juist zeer bemoederend, alsof het mijn kindjes zijn.. (Mijn moeder noemt mijn paardje haar kleindochter.. :o ) :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:09

Ooh wat erg, heel veel dingen die hier staan doe ik ook hahaha. Toch leuk om weten dat we niet de enigen zijn...
Maar één van mijn ergste is: zinnen en/of woorden in gedachte opsplitsen in gelijke delen, in zo groot en zo klein mogelijke stukjes. 8)7 Vroeger deed ik het héél vaak, maar intussen is het gelukkig vanzelf minder geworden, voel me soms echt een F.R.E.A.K.! }:0

Edit: ik ben ook echt maniakaal in het smeren van Labello( lippenbalsem)! Heb er overal wel eentje liggen maar àls het dan eens voor valt dat ik er niet meteen één bij me heb, dan flip ik echt. Eerst gaat het nog, maar dan voel je je lippen steeds drogeren droger worden... :brr: *gaat snel wat smeren*

mpkz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:18

oowja, en ik vermijd overal het getal 3 en 6, dus zie ik heb de klok staan 14:16 zorg ik dat ik om 14:17 nog een keer kijk :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:08

Ik doe altijd een wens als ik bijvoorbeeld 11:11 of 14:14 op de digitale klok zie staan. :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:10

Mowoah schreef:
Ik doe altijd een wens als ik bijvoorbeeld 11:11 of 14:14 op de digitale klok zie staan. :+

haha hier nog eentje :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:24

Owja naast het van vakjesborden eten, kan ik niet slapen zonder aan het labeltje van m'n shirt te friemelen.. Als ik moe ben doe ik dat sowieso altijd wel haha :')

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:33

Lopen op het ritme van de muziek :P
30x alles checken zoals tas, slot of wekker
ik check van elk ding de houdbaarheidsdatum ook al heb ik er eerder die dag al van gegeten :P (echt tot het obsessieve toe)
Mijn gsm moet absoluut in zijn jasje zitten hahaha :D
Mijn eten mag elkaar niet raken
Denk ook zeer vaak in het engels en antwoord er dan ook in
een chips zak moet altijd voor 9/10 leeg zijn voor hij de kast weer ingaat :D

goh wel veel voorkomende dingen, voel me plots veel minder raar :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:09

ik vind dat van de muziek uitzetten in de auto als het het even 'moeilijk' word niet zo gek hoor..
doordat je de muziek uitzet krijg je geen (of nouja.. minder...)audio/gehoor-prikkels meer binnen, dan hoeft je brein zich dus al op 1 soort prikkel minder te concentreren. want ook al staat de muziek op de achtergrond, die info kom wel je hersenen binnen en wordt daar 'verwerkt'.
als je de muziek uit zet heb je dus meer concentratie 'over' om je op de borden/weg/etc te richten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:20

Ik moet ook echt áltijd aan nieuwe boeken ruiken , want die ruiken altijd zooo lekker.. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:24

Ik heb echt heel veel gekke gewoontes!
Maar eentje die hier nog niet genoemd is vind ik ook mijn meest irritante:
namelijk dat ik min en max 1 stap moet zetten in een kamer zonder lichten aan.
Als ik dus bijvoorbeeld uit de wc stap en ik heb het licht uit gedaan mag er nog maar ruimte over blijven voor 1 stap.
Doe ik er per ongeluk 2 moet het licht weer aan en gaan we weer op nieuw...
:Y)

edit:
casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

oh god ik dacht dat ik de enige was :+

Ik heb inderdaad ook altijd de neiging als mensen zeggen dat iets niet mag of dat je iets niet moet doen dat ik het wil doen...
het is me gelukkig nog nooit gebeurd maar ook bijvoorbeeld als ik in de auto zit de deur op willen maken terwijl we met 140 over de snel weg gaan.
Ik ga dan altijd op mijn handen zitten :')
Ook heb ik op het station altijd de neiging mensen voor de trein te duwen of er zelf voor te springen als er een trein aan komt...
geloof me ik wens het ze echt niet toe of wat dan ook! Ik wil het ook totaal niet doen, ben het ook niet van plan, het komt gewoon in me op als ik het zie... :x

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:39

Ik moet áltijd ergens aan zitten. Meestal is mijn haar of mn ketting de klos. Ik frummel er gewoon aan, of ik moet iets in mn handen hebben.

Tijdens douchen heb ik een vaste volgorde: washandje over gezicht, shampoo in, gezichtsreiniger op en afspoelen, shampoo afspoelen, conditioner in, douchegel met spons, afspoelen, rest van douchegel en weer afspoelen, conditioner uitspoelen en weer douchegel. :') Anders word ik gek.

Ik moet altijd mijn mobiel bij me hebben, ook als hij uitstaat of geen beltegoed heeft en ik hem totaal niet gebruik. Gewoon altijd (loop al 3 maanden zonder beltegoed en toch gaat hij overal heen).

Ik eet alleen vers brood, als het nog zacht is, lekker ruikt en het dezelfde dag nog is gehaald of meteen is ingevroren. Anders is t oud en vind ik het niet lekker meer eten

En als ik langs paardenbeer ga, dan moet ik hem iets lekkers geven voordat ik wegga. Anders denk ik dat hij mij de volgende keer niet leuk vind en dan weer vervelend is. :+
Laatst bijgewerkt door Juangi op 29-03-12 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:42

Haha, wat een herkenbare dingen komen hier voorbij. :')
Ik móet met muziek in slapen anders kom ik niet in slaap. Wat voor muziek maakt niet zoveel uit als ik de liedjes maar ken.
Verder moet ik dan het snoertje van de oordopjes in mijn mond en dan ben ik binnen een paar seconden weg.
Zonder muziek kom ik heel slecht in slaap en slaap ik heel licht. :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:59

ElinaSK schreef:
Ik moet ook echt áltijd aan nieuwe boeken ruiken , want die ruiken altijd zooo lekker.. :o
:j Liefst heb ik ze in plastic, dat eraf trekken en dan eerst ruiken en dan over de bladzijden snuffelen en die even aanraken, kan geen e-reader tegenop.
Joolien schreef:
Over het praten tegen dieren, ik wed dat de meeste van jullie dat doen met een heel kinderlijk stemmetje :')
Neuh, niet echt. Eerder hele verhandelingen. Ik heb weleens geprobeerd een paard enthousiast te krijgen voor het determineren van paddestoelen. Sta je daar uit te leggen aan een paard dat die met zo'n steeltje uit een heel andere familie komt dan die met die dikke hoedjes die we daarvoor zagen en dan komen er net wandelaars de hoek om die je wel héél raar staan aan te kijken :') . Een discussie aangaan met een paard over op welk been je nu hoort te spinnen en er dan rustig een boek bij halen om je punt te zetten. Met de kat hou ik ook hele gesprekken en of ze babbelt terug of ze knipoogt wat 'Weet niet wat je zegt, maar 't klinkt fantastisch'.
Ook zo'n tic, invullen wat dieren wel niet zouden kunnen denken van die rare fratsen.

Oja, bij het woordje sloddervos in het woordenboek zie je een foto van mij, en toch, ik heb een sorteertic waar je U tegen zegt. Mijn kledingkast. Ernstig op kleur, soort, patroon en stof gesorteerd, mijn sokkenverzameling ook. Ik draag trouwens alleen sokken die matchen met de kleding, zelfs al ga ik niet de deur uit. Ik kan gewoon niet lekker zitten met sokken aan die nergens op slaan. Bovendien moeten ze ook hetzelfde zijn, tot in het extreme. Ik heb grijs gemeleerde sokken met aan de binnenkant een blauw lijntje en dezelfde soort sokken zonder. No way dat ik van die twee paar er allebei eentje aantrek. Mijn administratie is ook akelig netjes (al is dat wel handig), net als mijn bestek en mijn medicijnkastje. Sommige dingen moeten gewoon gesorteerd :') . Patatjes worden ook gesorteerd op grootte en netjes in een lijntje op mijn bord gelegd. Eten gaat ook altijd in een bepaalde volgorde. M&m's zijn vreselijk, ook die worden op kleur gesorteerd. Net als paperclips.

In mijzelf praten in de winkel, check. Sowieso erg goed in het babbelen met mijzelf, gelukkig heb ik een kat als excuus, maar praat ook net zo makkelijk tegen mijn fiets (om dan vervolgens te mopperen dat de paarden nog beter luisteren dan dat kreng :D ) en zelfs tegen die eigenwijze mestvork roep ik geregeld whoa en stay.
Voordat ik wegga moet ik altijd de aanwezige dieren een aai geven, of ze dat nu willen of niet.
Kleding aantrekken begint altijd rechts.
Woorden moet ik altijd helemaal af lezen ook al weet ik allang wat er staat.
Mijn tas gaat overal mee heen, geen discussie mogelijk. Erg handig als iemand iets krijgt, ik heb een uitgelezen verzameling soorten pleisters, wondverzorgingsmiddelen, pijnstillers en andere medicamenten. :D
Spullen moeten op een bepaalde manier staan of hangen of worden anders rechtgezet.
En ik verzamel boodschappen. Van sommige dingen kun je gewoon nooit teveel hebben. Al zal ik eerlijk toegeven dat een dozijn shampooflessen wel 'iets' overdreven is := .
Verder kan ik het nooit laten om van welk materiaal dan ook (zand, sneeuw, paardenhaar, takjes, grasjes, steentjes) dingen te bouwen, zoiets bv.: *KLIK*

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:06

wat een herkenbare dingen dit.

-ik praat tegen dieren mét een hoog stemmetje vooral mijn honden en verzorgpony...en dan zitten mijn vriendinnen erbij van: DOE NORMAAL!
-op de fiets moet mijn trapper altijd soort van over de bomen/paaltjes heen "springen" dus boven zijn als de boom er is..
-telefoon altijd bij me hebben en ik moet er regelmatig op kijken.. (verslaafd? nee hoor helemaal niet!)
-als iets moet laden (telefoon/laptop) moet ik altijd klikken met de muis, ook als een computer vastloopt ga ik op alle knopjes drukken.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:08

Ik moet altijd een boek lezen voordat ik ga slapen, hoe moe ik ook ben! Of wat ik 's morgens als eerste doe als ik beneden kom, dat is de radio aandoen :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:14

Oh en ik moet al mijn drawsomething personen afgewerkt hebben voor ik ga slapen :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:22

Ik moet aan alles ruiken.Thee zakjes, eten etc.
Ook controleer ik van álles de datum. Is het óp de datum eet ik het niet meer :o
Ik kijk honderden keren op mijn horloge. Bij alles wat ik doe neem ik de tijd 'op'. Als ik ga paardrijden, ga skeeleren, ga wandelen etc. Bij alles moet ik weten hoelang het duurde :')

Zo heb ik nog veel meer gekke gewoonten, maar voor mij zijn ze al zo 'normaal' dat ik er nu even niet op kom :+