financieel wonder of oplichting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:36

mariposa schreef:
Jeetje wat een rare wending krijgt dit topic.
Als je een schade claim ontvangt voor aanrijding met letsel,is dat zelden hoger dan 50 duizend.
En dat moet wel een zwaar letsel zijn.
Dus denk niet dat ze het huis van een schade claim hebben betaald.
Wsl toch iets anders wat we allemaal niet zullen weten.

Ben het niet met je eens, want wanneer iemand echt niet meer kan terugkeren naar zijn eigen werk en nog relatief jong is zal het loon worden doorberekend incl vakantietoeslag, pensioenpremies, etc tot wanneer die persoon 65 is.

Uiteindelijk kan dat in de tonnen komen te lopen...want iemand verdient al snel 50.000 per jaar of iets langer.

De meeste zaken worden ook in het minne geschikt. Verzekeringsmaatschappijen zitten niet te wachten op rechtszaken.

Zo, dat was even een algemene opmerking...lees verder weer lekker mee :o

Anoniem

Re: financieel wonder of oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:50

Ik ken idd iemand die een ongeluk heeft gehad en het er nog maar vanaf hangt of die kan werken is jong, heeft een eigen bedrijf enz. Hij zou en bedrag krijgen met 6 cijfers. Dat is me verteld.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:52

Lukt je niet van een uitkering.... :n Ik denk dan eerder aan een wietplantage, drugshandel of andere duistere zaken. Kan niet anders.... Ik zou aangifte doen bij het UWV! Belastingfraude kan ook nog, informeer eens hoe je dit (uiteraard anoniem) kunt aangeven. Schandalig, dit soort mensen!! :(

(sarcastisch bedoeld dus...)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:54

shilady schreef:
Quilfa schreef:
Ik heb een vraag en die heb ik gesteld, als iedereen dan om dit voorbeeld wilt gaan lopen klagen en roepen dat ik me er niet mee moet bemoeien schiet je niks mee op. Ik wil gewoon weten hoe die bepaalde procedures lopen en hoe dat in elkaar zit.

Kijk even op google of bel een advocaat of raadslieden

Inderdaad.. doen!! of een detective inhuren.

Jeetje wat een sneu topic :o
Laatst bijgewerkt door Pam87 op 10-03-12 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:55

blingpiggy schreef:
Lukt je niet van een uitkering.... :n Ik denk dan eerder aan een wietplantage, drugshandel of andere duistere zaken. Kan niet anders.... Ik zou aangifte doen bij het UWV! Belastingfraude kan ook nog, informeer eens hoe je dit (uiteraard anoniem) kunt aangeven. Schandalig, dit soort mensen!! :(

(sarcastisch bedoeld dus...)

Haha pas maar op dalijk staan ze aan je deur :+

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:57

Tja, niets is wat het lijkt.. Misschien hebben ze een miljoenenerfenis gekregen, of een dikke geldprijs gewonnen, of misschien zitten ze in de illegale drugshandel of mensensmokkel; je weet het gewoon niet.

Maar ik moet bekennen dat ik ook altijd nieuwsgierig ben, hoe dit soort mensen het toch allemaal doen qua financien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:58

Ik zal eerlijk zijn; ik ben ook altijd nieuwsgierig. Maar ja, zoals ik altijd zeg; leven en laten leven. Hun keuze wat ze allemaal doen om geld te krijgen haha :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:01

Ze kunnen best eens een grote geldprijs gewonnen hebben, maar het aan niemand vertellen.
Ik denk van sommige mensen ook wel eens: Waar doen ze het van...........

Maar dat gaat mij niets aan waar iemand zijn/haar spullen van betaald.
Ik zie dagelijks behoorlijk wat bankzaken van mensen voorbij komen en geloof mij, er zijn heel wat mensen met behoorlijk veel geld.

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:03

De eeuwige vraag: waar betaald de buurman zijn huur van?
Gaat je helemaal niks aan. En als je het toch zo graag wil weten: bokt weet het niet, dus vraag het aan die mensen zelf. Of dacht je nou echt dat bokt het antwoord heeft? :')

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:06

Pff, wat wordt TS door een groot aantal afgebrand. En een mod stimuleert het ook nog. Triest.

@TS, dat je het je weleens afvraagt in de zin 'wat doe ik dan verkeerd' snap ik best. Maar besef: je ziet het alleen van de buitenkant. Je kunt er niet inkijken. Mss laten deze mensen wel een hoop andere dingen. Wie weet hebben ze idd een leuke som in een loterij gewonnen en kunnen zij hun mond wel houden. Als ze op de manier al een paar jaar leven zou ik niet gauw aan criminele activiteiten denken. De Belastingdienst is ook niet gek en wil overal en altijd heel graag een graantje meepikken.

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:07

Hoe weet je trouwens dat geen van allen werk heeft? Ik ken mensen die van huis uit werken, dit zie je niet, hoor je niet, gaat online, en ze verdienen er een fulltime loon mee. Of slaap je onder hun raam? :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:08

Pokeren, dat doen ze vast in de avonduren en ze zijn er blijkbaar goed in :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:21

Als je puur wilt weten hoe een uitkering werkt vind ik dat je een mod moet vragen je topic aan te passen.
Vind het schande dat je iemand in dergelijk kwaad daglicht stelt op een openbaar forum..
En anders lekker UWV zelf bellen..
En lichamelijke schade hoef je niet altijd te tonen.. Vriendinnetje van me heeft ook een aanrijding gehad,
altijd vrolijk, altijd gezellig, werkt 32 uur, loopt 8 uur stage, 2 avonden school en een zelfvoorziende stal draaien + paard..
Maar hoe vaak ik die wel 's avonds niet huilend van de pijn heb gezien, of gehoord heb van der hoeveel pijn ze wel niet heeft ;) .
Pijn hoef je niet continu te uiten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:25

Van het UWV krijg je geen letselschadeuitkering, maar WAO. Dus een maandelijkse uitkering en daar wordt je niet rijk van. Van een verzekeringsmij kan dat wel, maar de bedragen zijn (gelukkig) niet zo hoog dat je er van leven kunt. Daarvoor moet je in Amerika zijn. In Nederland is het slechts een tegemoetkoming.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:27

Lekker belangrijk zeg dat iemand zich hier druk om kan gaan maken . .

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:31

Wie niet steelt of erft, moet werken tot hij sterft.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:02

Grotendeels eens dat het een ander niet aangaat en dat je 75% van het verhaal achter de voordeur niets afweet. Maar als het om gemeenschaps/belastings/uitkeringsduur geld zou gaan waar andere hard voor meewerken ... Iedereen heeft vaak de mond vol over de steuntrekker, oplichting van uitkering. Dan zijn vraagtekens toch niet zo heel raar, maar als je er iets over vraagt krijg je een topic als dit...
Vanaf samsung.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:17

TS denk je dat je van mij een uitleg zou krijgen als jij aan mij vroeg waar wij het allemaal van doen? Ik vind het ronduit brutaal :') Hoe goed ken jij die mensen eigenlijk? Ben je met ze bevriend? Kom je er dagelijks over de vloer en delen jullie al jaren lief en leed? Of zeg je al 2 jaar netjes gedag en gaat de relatie niet dieper dan dat? Want als het dat laatste is, dan snap ik dat vage verhaal van die man naar jou toe prima. Van mij had je geen vaag verhaal gekregen maar had je gewoon geen antwoord gekregen. Ik zou echt geen verantwoording af gaan leggen aan een vage kennis hoor :')

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:27

Marion71 schreef:
Van het UWV krijg je geen letselschadeuitkering, maar WAO. Dus een maandelijkse uitkering en daar wordt je niet rijk van. Van een verzekeringsmij kan dat wel, maar de bedragen zijn (gelukkig) niet zo hoog dat je er van leven kunt. Daarvoor moet je in Amerika zijn. In Nederland is het slechts een tegemoetkoming.

Ben ik het niet mee eens, zou ook van de zotte zijn natuurlijk. Als iemand letsel op loopt door een ander, dient die ander of diens verzekeraar de schade te regelen op de juiste wijze, oftewel ervoor te zorgen dat diegene met zijn gezin kan leven zoals voor het ongeval. De bedragen die daar voor staan kunnen hoger zijn dan men hier maar kan bedenken...

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door krackertje op 10-03-12 02:42, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 02:29

Misschien ooit veel geld van de verzekering gekregen, waarvan zij een boerderij/manege konden kopen of een hypotheek mee konden krijgen.
Als je 70 VOLLE stallen hebt met maar 9 paarden van jezelf, dan doe je goede zaken +:)+

En ja :j In dat geval ben je inderdaad rijk!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:42

Wat zouden die mensen er van vinden als ze dit topic zullen zien? :=

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:11

noh meid, waar haal je het lef vandaan om dit zo hier neer te typen? Zonde als je zo jaloers bent in je leven....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:40

Jemig wat is iedereen hatelijk tegen de ts hier zeh. Bokt ga zo door en niemand durft meer een topic te plaatsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:43

Tja ik kan er weinig meer aan toevoegen dan dat dit hun zaken zijn en niet de jouwe. Ook al is het oplichting, wat dan nog? Wees gelukkig met wat je zelf hebt en gun het ze. Als ze echt iets illegaals zouden doen had de belasting al op de stoep gestaan hoor. En ja er zijn mensen die bijv. drugs handelen of andere illegale praktijken doen. Zou kunnen. Maar meng je er maar niet in. Dan vallen ze misschien vanzelf een keer door de mand.

Mensen zijn vaak erg bezig met wat een ander wel heeft en zijzelf niet. Andere mensen zijn vaak heel interessant. Maar je kijkt mensen wel voor de kop maar niet in de kop. Lekker laten dus.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:47

Suuskipje schreef:
Jemig wat is iedereen hatelijk tegen de ts hier zeh. Bokt ga zo door en niemand durft meer een topic te plaatsen.

hatelijk :?

vind jij het normaal dan dat iemand zo verschrikkelijk wil " neuzen" en dan ook nog doordramt?
ik vind dat TS er zelf een beetje om vraagt ;)