Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En ik betwijfel of het met onderwijs te maken heeft, eerder met persoonlijke instelling. Voor ik iets "vier" wil ik weten wat het in houdt, net zoals er nederlandse jongeren het zullen weten, zullen er ook belgische dames zijn die er geen flauw benul van hebben dat de dag uberhaupt bestaat. 
Juist omdat ik weet dat ik maar een gewoon meiske benk wa uiterlijk, ben ik er voor 99% zeker van dat het puur is omdat ik een vrouw ben. En vrouwen zijn voor veel mannen nog steeds leuke speeltjes. En het zijn echt niet allemaal rotzakken die zo doen, want júist die wat hun eigen vrouwtje het meest op handen dragen zijn degene die op het werk de schunnigste opmerkingen maken.
irmaz schreef:[naam] schreef:Ik snap jou ook wel, maar ik denk meer vanuit de natuur denk ik. Mannen vinden kinderen vaak geweldig, om van te genieten en bijv. leuk mee te voetballen als het jongetjes zijn. Maar echt het zorgen voor is meestal gewoon niet zo aan ze besteed. Daar zijn ze vaak wat onhandig/ makkelijk. Nogmaals, niet alle mannen, maar over het algemeen genomen. Zelfde met schoonmaken of de was doen, dat soort dingen. Dat zijn dingen die vrouwen vanuit hun natuur vaak makkelijk doen, en mannen niet. Daarom is het gewoon imo onrealistisch om klakkeloos te verwachten dat je vent evenveel aan de opvoeding bijdraagt als jij dat zelf doet, de natuur werkt gewoon anders. En ook al staan we vrij ver van de natuur af inmiddels, dit is nog best een hardnekkig iets. Mannen blijven mannen, en vrouwen blijven vrouwen (uitzonderingen daargelaten). En dat is misschien maar goed ookAls iedereen alles moet kunnen doen, en er geen verdeling meer is wordt het alleen maar onrustiger in de wereld. De tijd waarin vrouwen nog afhankelijk waren van hun man was misschien niet de beste tijd, maar wel een stuk rustiger. En daar is dit denk ik wel een oorzaak van.
En dit geeft precies aan waarom de emancipatie in Nederland nog verre van gelukt is.
[naam] jou hebben ze opgevoed met het idee dat van vrouwen wordt verwacht dat ze willen zorgen en dat mannen dat niet willen. Kijk nu eens objectief naar de zorgtaken zoals poepluiers verschonen, stofzuigen, afwassen, ramen lappen en strijken. Zijn dit echt werkzaamheden waar je vol enthousiasme en passie over kunt vertellen? Misschien ben jij die uitzondering inderdaad maar 90% van de vrouwen wordt niet warm of koud van deze werkzaamheden. Waarom doen vrouwen het dan wel vol overgave terwijl mannen er zich zonder gewetenswroeging aan onttrekken? Dit ligt in de lijn van de verwachtingen waarmee ze vanaf de wieg zijn opgevoed en mensen voldoen nu eenmaal graag aan het verwachtingspatroon van hun omgeving, noem dat het natuurlijke kudde- of groepsgedrag.
Waarom moet het toch altijd anders dan het was? Zo worden mensen nooit gelukkig... 
Mijn moeder was vanaf ik 10 was de werkende bij ons in huis, aangezien mijn vader met vervroegd pensioen ging. Mijn vader hielp waar hij kon met het zorgen, maar ik merkte wel dat mijn moeder er 'beter' in was, ook al deed mijn vader echt zijn uiterste best. Het zit gewoon niet in zijn natuur.

).

Westernfreak schreef:Als iedereen gaat denken dat een carrière en kinderen niet samengaan en 'dan maar geen kinderen' willen, raakt misschien wel een ander probleem (overbevolking) opgelost
(is overigens ook echt onderzoek naar gedaan).
Juul schreef:Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....
Fiffill schreef:Wat een onzin. Net als valentijnsdag ed. Zie het nut er niet zo van in en doe er dan ook niets aan/geef er gaan aandacht aan (of weet er niks vanaf zoals je ziet).
Al dat gemiep over menstruatie, zwangerschappen, blabla en mannen zouden het zo makkelijk hebben. Ach, ben altijd nog blij dat ik geen l*l heb om achteraan te lopen omdat de bovenste helft van mijn lijf zijn werk even vergeet![]()
Edit: dat laatste was uiteraard niet zo serieus bedoelt
Juul schreef:Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it naturalEn als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....
Geef mij maar een echte man die weet hoe hij de tuin en het huis moet onderhouden, m'n fiets moet maken, de olie van m'n auto bijvullen,... en vooral: mij veiligheid en geborgenheid kan geven. En dus echt "mijn man" kan zijn.
) Brainless schreef:Stamina schreef:Ze liegt om haar gelijk te krijgen terwijl de waarheid hier zwart op wit voor iedereen te lezen is, ik persoonlijk vind dit dom. In mijn ogen valt daar niet mee te discusseren. Je mag mag vinden dat dit niet getuigd van wijsheid, gelukkig gaat het hier ook niet om of ik wel of niet wijs ben en is ook jou reactie, niet relevant.
Waar liegt ze dan?
Jouw waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn.
Als iets "zwart op wit" staat valt er toch ook niet meer te discussiëren?!
Robin_S schreef:Juul schreef:Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it naturalEn als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....
ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.
Persoonlijk hou ik er ook meer van mannen gewoon man te laten, en vrouwen gewoon vrouw. Het lijkt mij totaal niet sexy dat je man staat te strijken terwijl zijn versgemaakte soep staat te pruttelen. Tussendoor nog even de ramen lappen en wat stof afdoen...Geef mij maar een echte man die weet hoe hij de tuin en het huis moet onderhouden, m'n fiets moet maken, de olie van m'n auto bijvullen,... en vooral: mij veiligheid en geborgenheid kan geven. En dus echt "mijn man" kan zijn.
Ik zit er totaal niet mee om kinderen te baren, om het huishouden te doen, en eten op tafel te zetten. Ik vind wel dat de opvoeding van kinderen van beide ouders moet komen, maar dat is nog iets anders. Het typische vrouwenwerk neem ik maar al te graag op mij.
Moet ik wel aan toevoegen dat ik er daarnaast naar streef om financieel onafhankelijk te kunnen leven. Ik wil los van het inkomen van mijn man goed kunnen leven. Ik denk dat een vrouw zodanig sterk is dat ze in staat is om veel hooi op haar vork te nemen, en dus ook een huiselijk leven en carrière te combineren.
(eventueel met behulp van een poetsvrouw...)
tuurlijk wel. In mijn post heb ik het meer over dat tegenwoordig mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijkgesteld worden. Een reactie op Juul.