Visie op vrouwendag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Visie op vrouwendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:30

En waar komen die verwachtingen vandaan?

*tromroffel*

De natuur!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:59

phormicola schreef:
En waar komen die verwachtingen vandaan?

*tromroffel*

De natuur!

Hadden ze in grotten ook ramen dan?
Stof vast wel maar al de rest?
Naah ik zou niet weten hoe die taken in verband staan met de natuur.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:18

Ik vind het eigenlijk best wel schokken dat er zo weinig Nederlandse vrouwen zijn die nog weten waar internationale vrouwendag voor staat en vandaan komt.

Het heeft in elk geval niets te maken met het wel of niet krijgen van kinderen, het wel of niet ongesteld worden of vrouwelijke ongemakken die nou eenmaal bij het vrouw- zijn horen. Daar hebben mannen hun eigen varianten wel op.

Vrouwendag gaat over de positie van vrouwen wereldwijd. Over het feit dat veel vrouwen, ook in Nederland, in gelijke functies nog steeds minder betaald worden, minder kansen hebben op fulltime banen (bij urenuitbreiding wordt bij de meeste bedrijven eerst gekeken naar de mannen, en daarna pas naar de vrouwen), dat vaak nog steeds bij gelijke geschiktheid een man wordt aangenomen en dat vrouwen vaak noodgedwongen blijven hangen in part-time baantjes op een lager nivo (het glazen plafond). Dat sexuele intimidatie, ongewenste intimiteiten en aanrakingen en grove opmerkingen jegens vrouwen nog steeds heel normaal zijn op een werkvloer. En dat is alleen maar in Nederland!

Wereldwijd gaat het over dat vrouwen op heel veel plaatsen behandeld worden als minder dan stront. Ze mogen gewoon verkracht worden en op diverse plaatsen ook vermoord, puur omdat ze vrouw zijn en niet met een penis tussen hun benen geboren zijn. Staan lang niet altijd straffen tegenover en op sommige plaatsen wordt verkrachting van vrouwen juist gezien als een ultieme uiting van mannelijkheid (met name in Afrika en Zuid-Amerika zie je dat). Dat vrouwen vaak wel zwaar werk doen, zonder daar enige erkenning voor te krijgen terwijl mannen zichzelf en elkaar op de borst kloppen over elke klus die ze gedaan hebben. Over het feit dat vrouwen op sommige plaatsen alleen maar op straat mogen komen als ze hun complete vrouw-zijn verbergen achter dikke lappen vormeloze stof. Dat promotie maken voor veel vrouwen op veel plaatsen alleen maar kan door sex te hebben met de mannelijke leidinggevenden of helemaal niet mogelijk is (geen man die ooit met z'n baas heeft moeten slapen voor een promotie!) Of dat vrouwen op bepaalde plaatsen geen erfgenaam kunnen zijn, puur omdat ze vrouw zijn. Dat het eerste land dat vrouwenkiesrecht invoerde dat rond 1850 deed, en in Belgie vrouwen zelfs pas na de tweede wereldoorlog kiesrecht kregen! En Belgie daarmee een van de laatste Westerse landen was die vrouwenkiesrecht invoerde. Het gaat ook over het feit dat op veel plaatsen vrouwen niet zelfstandig een scheiding mogen aanvragen, zelfs niet als ze mishandeld worden.

Vrouwendag gaat ook over het feit dat vrouwenrechten, die wij als normaal zijn gaan beschouwen, elk moment afgeschaft kunnen worden en dus alles behalve natuurlijk zijn. Kijk maar naar puur de eigen Christelijke partijen waarvan er zelfs eentje is die van mening is dat vrouwen helemaal geen belangrijke functies KUNNEN hebben omdat ze nou eenmaal gemaakt zijn als broedkip en dus mogen broeden en opvoeden, en hun vent in de watten leggen en verder niets. De steeds weer aanzwengelende discussie over abortus, en andere rechten van vrouwen zoals kinderopvang zodat ze KUNNEN gaan werken. Geen kinderopvang betekent immers dat ze niet kan gaan werken, en daarbij speelt ook mee dat er maar verdomd weinig mannen op het idee komen dat zij ook kunnen stoppen met werken, of minder kunnen gaan werken. Of die optie wel hebben overwogen, maar dat financieel niet haalbaar blijkt. Vrouwen zijn dus ook nog steeds niet volledig financieel onafhankelijk, en het is voor een vrouw veel moeilijker die financiele onafhankelijkheid te verkrijgen dan voor een man.

Dat nog maar 50 jaar geleden vrouwen toen ze gingen trouwen moesten stoppen met hun opleiding of werk, en als ze dat niet vrijwillig deden wel gewoon ontslag kregen en verplicht huisvrouw werden. Dat tot voor kort vrouwen eigenlijk niet naar de universiteit mochten, want dat was nergens voor nodig en weggooien van geld. Dat mijn moeder, die nog niet eens op de pensioengerechtigde leeftijd is, niet de studie van haar keuze mocht doen maar alleen naar de universiteit mocht op voorwaarde dat ze een "vrouwenstudie" ging doen als talen, want dat was wel handig op vakantie. Dat hebben de ouders en/ of grootouders, en misschien wel enkele gebruiksters van Bokt nog aan den lijven meegemaakt! Dat vrouwen nog steeds verdomd raar aangekeken worden door hun omgeving als ze een technische opleiding gaan doen, en al helemaal als ze daar later in gaan werken. Been there done that.

En laten we eens kijken naar scheldwoorden? Hoeveel seksueel denigrerende scheldwoorden voor mannen kennen jullie? Voor vrouwen zijn er zat. prutsmuts, slet... Zijn gangbare scheldwoorden voor vrouwen en echt niet alleen onder jonge jochies met een donkerder huidskleur en zwart krulletjeshaar.

Internationale vrouwendag is nog net zo hard nodig als toen het werd opgericht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:23

Vrouwendag is een herdenking van en staking ivm slechte werkomstandigheden in een textielfabriek. Vrouwenrechten kunnen niet zomaar af geschaft worden ivm de universele rechten van de mens die elk euro-land ondertekend heeft.

Enneh... Ik kan wel wat scheldwoorden voor mannen verzinnen :')

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:32

Ehm, de Universele Rechten van de Mens worden, ook door onze geciviliseerde landen, met voeten getreden en er staan praktisch geen sancties tegenover. Helaas stellen die in de praktijk niet bar veel voor. Anders zou de SGP hier in Nederland allang heel wat meer in de weg gelegd worden dan nu het geval is want hun visie gaat daar rechtstreeks tegenin. En ze mogen daar gewoon stemmen mee binnenharken. Betalen af en toe een relatief kleine boete en gaan weer vrolijk verder met waar ze mee bezig waren.

En vrouwendag is een voortvloeisel uit vele stakingen en zware uitbuiting. Niet uit slechts een staking in een textielfabriek. Het is niet voor niets internationale vrouwendag. Maar dat je dat weet en de meeste Nederlandse meiden niet zegt wel al een hoop over het onderwijsverschil tussen Nederland en Belgie. In het voordeel van Belgie.

ik kan zat scheldwoorden voor mannen bedenken, alleen de meesten zijn niet direct sexueel georienteerd. En veel scheldwoorden voor vrouwen wel. Dat vind ik op zich al een interessant gegeven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:59

8 maart is "gekozen" na een staking in Rusland op 8 maart. Daarvoor was het 12 maart.. Ironisch genoeg is de nationale vrouwendag van België op wapenstilstand. :D En ik betwijfel of het met onderwijs te maken heeft, eerder met persoonlijke instelling. Voor ik iets "vier" wil ik weten wat het in houdt, net zoals er nederlandse jongeren het zullen weten, zullen er ook belgische dames zijn die er geen flauw benul van hebben dat de dag uberhaupt bestaat. :)

Ik denk dat vrouwen nog steeds als een lust-object gezien worden. Ik werk in een mannen-wereld en hoewel ik echt geen goddelijk lichaam heb of bloedmooi ben, moet ik tóch danig "mijn manneke" staan. :) Juist omdat ik weet dat ik maar een gewoon meiske benk wa uiterlijk, ben ik er voor 99% zeker van dat het puur is omdat ik een vrouw ben. En vrouwen zijn voor veel mannen nog steeds leuke speeltjes. En het zijn echt niet allemaal rotzakken die zo doen, want júist die wat hun eigen vrouwtje het meest op handen dragen zijn degene die op het werk de schunnigste opmerkingen maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:37

irmaz schreef:
[naam] schreef:
Ik snap jou ook wel, maar ik denk meer vanuit de natuur denk ik. Mannen vinden kinderen vaak geweldig, om van te genieten en bijv. leuk mee te voetballen als het jongetjes zijn. Maar echt het zorgen voor is meestal gewoon niet zo aan ze besteed. Daar zijn ze vaak wat onhandig/ makkelijk. Nogmaals, niet alle mannen, maar over het algemeen genomen. Zelfde met schoonmaken of de was doen, dat soort dingen. Dat zijn dingen die vrouwen vanuit hun natuur vaak makkelijk doen, en mannen niet. Daarom is het gewoon imo onrealistisch om klakkeloos te verwachten dat je vent evenveel aan de opvoeding bijdraagt als jij dat zelf doet, de natuur werkt gewoon anders. En ook al staan we vrij ver van de natuur af inmiddels, dit is nog best een hardnekkig iets. Mannen blijven mannen, en vrouwen blijven vrouwen (uitzonderingen daargelaten). En dat is misschien maar goed ook :) Als iedereen alles moet kunnen doen, en er geen verdeling meer is wordt het alleen maar onrustiger in de wereld. De tijd waarin vrouwen nog afhankelijk waren van hun man was misschien niet de beste tijd, maar wel een stuk rustiger. En daar is dit denk ik wel een oorzaak van.

En dit geeft precies aan waarom de emancipatie in Nederland nog verre van gelukt is.
[naam] jou hebben ze opgevoed met het idee dat van vrouwen wordt verwacht dat ze willen zorgen en dat mannen dat niet willen. Kijk nu eens objectief naar de zorgtaken zoals poepluiers verschonen, stofzuigen, afwassen, ramen lappen en strijken. Zijn dit echt werkzaamheden waar je vol enthousiasme en passie over kunt vertellen? Misschien ben jij die uitzondering inderdaad maar 90% van de vrouwen wordt niet warm of koud van deze werkzaamheden. Waarom doen vrouwen het dan wel vol overgave terwijl mannen er zich zonder gewetenswroeging aan onttrekken? Dit ligt in de lijn van de verwachtingen waarmee ze vanaf de wieg zijn opgevoed en mensen voldoen nu eenmaal graag aan het verwachtingspatroon van hun omgeving, noem dat het natuurlijke kudde- of groepsgedrag.

En dat laatste is precies hoe ik het zie, op een natuurlijke manier. Staat elke vent elke dag te springen om naar zijn werk te gaan om brood op de plank te krijgen? Heel vaak ook niet. Zo'n 80% van de dingen die we in het leven doen, doen we omdat ze moeten. Ik heb 's ochtends vaak ook geen zin om het hele riedeltje van douchen/ tanden poetsen/ ontbijt klaarmaken etc. uit te voeren, maar dat moet gewoon. Er zijn maar heel weinig dingen die we doen (als in waar we tijd voor hebben naast alles dat moet), wat we leuk vinden.
Het gaat mij erom dat natuurlijk gezien de opvoed-/huishoud taak gewoon simpelweg bij vrouwen ligt, en de taak om brood op de plank te brengen bij de man. Waarom kunnen we ons daar niet gewoon mee verzoenen? Ik wil later ook carrière maken, maar op het moment dat ik voor kinderen kies weet ik dat ik degene zal zijn die het meeste voor het gezin zorg, simpel omdat ik vrouw ben en daarvoor 'gemaakt' ben. Keuzes maken. Wil ik perse een grote carrière? Dan geen kinderen. Ik kan later niet van mijn man gaan verwachten dat hij de hele opvoedings- en huishoudingstaak op zich gaat nemen, als hij het doet is het fijn, maar ik zal het hem niet verwijten als hij het niet doet. Ik wil wel een echte vent later, geen halve vrouw ;) Waarom moet het toch altijd anders dan het was? Zo worden mensen nooit gelukkig... :)

Ik ben overigens nooit zo opgevoed, het is puur m'n eigen idee :) Mijn moeder was vanaf ik 10 was de werkende bij ons in huis, aangezien mijn vader met vervroegd pensioen ging. Mijn vader hielp waar hij kon met het zorgen, maar ik merkte wel dat mijn moeder er 'beter' in was, ook al deed mijn vader echt zijn uiterste best. Het zit gewoon niet in zijn natuur.

En emancipatie is imo gelijkwaardigheid van vrouwen en mannen, niet gelijkheid, want zoals ik al eerder zei is dat gewoon onrealistisch.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:47

Op de OP: dat die mannen het onzin vinden.. er is ook een mannendag :D

Ik vind al die dagen eigenlijk onzin.. maar goed. :')

Wel even de jongens uit mijn klas gestangd, die kunnen niet tegen feministische dingen. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:48

Oh, is het vrouwendag? :')
Edit: oh, nee het was vrouwendag blijkbaar. _O-

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:50

Ja donderdag was het internationale vrouwendag. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:52

Wat een onzin. Net als valentijnsdag ed. Zie het nut er niet zo van in en doe er dan ook niets aan/geef er gaan aandacht aan (of weet er niks vanaf zoals je ziet :') ).

Al dat gemiep over menstruatie, zwangerschappen, blabla en mannen zouden het zo makkelijk hebben. Ach, ben altijd nog blij dat ik geen l*l heb om achteraan te lopen omdat de bovenste helft van mijn lijf zijn werk even vergeet :Y) ~~}>

Edit: dat laatste was uiteraard niet zo serieus bedoelt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:55

@Juul, juist dat verwachtingspatroon en het eraan willen voldoen is het probleem.
Mannen durven of willen niet minder gaan werken om meer zorgtaken op zich te nemen, bang voor hun carrière. Dus de vrouw gaat in veel gevallen minder werken met alle gevolgen van dien. En wordt een man vrouwelijk van huishoudelijke taken? ;)

Als iedereen gaat denken dat een carrière en kinderen niet samengaan en 'dan maar geen kinderen' willen, raakt misschien wel een ander probleem (overbevolking) opgelost :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:00

Westernfreak schreef:
Als iedereen gaat denken dat een carrière en kinderen niet samengaan en 'dan maar geen kinderen' willen, raakt misschien wel een ander probleem (overbevolking) opgelost :D

Nah helaas zijn dat 9 vd 10 keer wel de hoogopgeleide mensen onder ons, worden er dan misschien wel minder maar we worden wel dommer :D (is overigens ook echt onderzoek naar gedaan).

Vind dat er best aandacht mag zijn dingen zoals vrouwenbesnijdenis, eerwraak en al dat soort nare dingen maar menstruatie ed... dat hoort er gewoon bij. Daar hoef ik echt geen extra aandacht voor :+

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:19

Juul schreef:
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....

Ik heb zo gelachen , om wat je schrijft.(niet uitlachen...toelachen) Het staat zo haaks op hoe ik over alles denk. Als de vrouwen echt doorgedraafd hadden, was de gelijkheid er al lang geweest. Er is geen "ideaalbeeld", maar vrouwen willen dezelfde waardering voor hetzelfde werk. Natuurlijk gaan we ons er bij neerleggen, bij de dingen die we niet kunen veranderen. Maar de dingen die wél verandert kunnen worden, mogen toch best onder de aandacht staan en bijgesteld worden? En als mannen echt zo realext zijn, waarom zouden ze zich nu dan druk maken, dat vrouwen gelijke rechten wil???
Vrouwendag is hier niet nodig...de discussie over gelijke waardering/rechten wél!
@mick75 . Jouw betoog begrijp ik helemaal...maar een dag niet genoeg om zoveel misstanden veranderen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:45

Vrouwendag gaat voor mij om het feit dat er landen zijn waar een vrouw niet met de auto mag rijden, zonder toestemming van de man.
Niet mag gaan werken, zonder toestemming van haar man.
Waar ze niet mag dragen wat ze wil, omdat iets/ iemand anders zegt dat ze een gordijn moet dragen, bij wijze van spreken.

Waar je zou denken "Kan dit wel, in 2012?"

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:26

In moslimlanden leven ze nog in een ander jaar :')

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:08

Fiffill schreef:
Wat een onzin. Net als valentijnsdag ed. Zie het nut er niet zo van in en doe er dan ook niets aan/geef er gaan aandacht aan (of weet er niks vanaf zoals je ziet :') ).

Al dat gemiep over menstruatie, zwangerschappen, blabla en mannen zouden het zo makkelijk hebben. Ach, ben altijd nog blij dat ik geen l*l heb om achteraan te lopen omdat de bovenste helft van mijn lijf zijn werk even vergeet :Y) ~~}>

Edit: dat laatste was uiteraard niet zo serieus bedoelt

Ja dat is hoe je mannen ziet? Als mensen met een banketstaaf waar ze achteraan lopen en een bovenlijf wat vergeet zijn werk te doen? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:11

Waren de kleine lettertjes nog niet genoeg? :D

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:13

Ik kan ze niet lezen, ik zit op een mini :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:14

Oh haha, er staat: "Edit: dat laatste was uiteraard niet zo serieus bedoelt", ik had het er maar voor de zekerheid bijgezet :Y)

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 20:16

Bij sommige mannen is die opmerking wel serieus van toepassing :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:39

Juul schreef:
Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it natural :) En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....

+:)+ ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Persoonlijk hou ik er ook meer van mannen gewoon man te laten, en vrouwen gewoon vrouw. Het lijkt mij totaal niet sexy dat je man staat te strijken terwijl zijn versgemaakte soep staat te pruttelen. Tussendoor nog even de ramen lappen en wat stof afdoen... :n Geef mij maar een echte man die weet hoe hij de tuin en het huis moet onderhouden, m'n fiets moet maken, de olie van m'n auto bijvullen,... en vooral: mij veiligheid en geborgenheid kan geven. En dus echt "mijn man" kan zijn.

Ik zit er totaal niet mee om kinderen te baren, om het huishouden te doen, en eten op tafel te zetten. Ik vind wel dat de opvoeding van kinderen van beide ouders moet komen, maar dat is nog iets anders. Het typische vrouwenwerk neem ik maar al te graag op mij.

Moet ik wel aan toevoegen dat ik er daarnaast naar streef om financieel onafhankelijk te kunnen leven. Ik wil los van het inkomen van mijn man goed kunnen leven. Ik denk dat een vrouw zodanig sterk is dat ze in staat is om veel hooi op haar vork te nemen, en dus ook een huiselijk leven en carrière te combineren.
(eventueel met behulp van een poetsvrouw... :+ )

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:28

Brainless schreef:
Stamina schreef:
Ze liegt om haar gelijk te krijgen terwijl de waarheid hier zwart op wit voor iedereen te lezen is, ik persoonlijk vind dit dom. In mijn ogen valt daar niet mee te discusseren. Je mag mag vinden dat dit niet getuigd van wijsheid, gelukkig gaat het hier ook niet om of ik wel of niet wijs ben en is ook jou reactie, niet relevant.

Waar liegt ze dan?
Jouw waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn.
Als iets "zwart op wit" staat valt er toch ook niet meer te discussiëren?!

Inderdaad, nog een reden om niet meer op haar in te gaan, zelfde voor jou.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:36

Robin_S schreef:
Juul schreef:
Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it natural :) En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.

+:)+ ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Persoonlijk hou ik er ook meer van mannen gewoon man te laten, en vrouwen gewoon vrouw. Het lijkt mij totaal niet sexy dat je man staat te strijken terwijl zijn versgemaakte soep staat te pruttelen. Tussendoor nog even de ramen lappen en wat stof afdoen... :n Geef mij maar een echte man die weet hoe hij de tuin en het huis moet onderhouden, m'n fiets moet maken, de olie van m'n auto bijvullen,... en vooral: mij veiligheid en geborgenheid kan geven. En dus echt "mijn man" kan zijn.

Ik zit er totaal niet mee om kinderen te baren, om het huishouden te doen, en eten op tafel te zetten. Ik vind wel dat de opvoeding van kinderen van beide ouders moet komen, maar dat is nog iets anders. Het typische vrouwenwerk neem ik maar al te graag op mij.

Moet ik wel aan toevoegen dat ik er daarnaast naar streef om financieel onafhankelijk te kunnen leven. Ik wil los van het inkomen van mijn man goed kunnen leven. Ik denk dat een vrouw zodanig sterk is dat ze in staat is om veel hooi op haar vork te nemen, en dus ook een huiselijk leven en carrière te combineren.
(eventueel met behulp van een poetsvrouw... :+ )

Ik vind een zekere verdeling ook prima, en wil ook met alle liefde een kind baren. Ik ben alleen wel het type mens dat het rot zou vinden als ik daar heel veel hangendgestreept vel aan over zou houden of een keizersnee. Het is toch je lichaam en mocht het dus echt zo gebeuren vind ik dat ik daar terecht van zou mogen balen. Is toch spuuglelijk? Ik vind niet dat alleen omdat het een typisch vrouwelijke bijkomstheid is, we daar niet stil bij mogen staan. Als iemand een glijer maakt en er een litteken aan overhoud, dan mag er wel gebaald worden en is het van 'wat erg voor je!'. Maar als het litteken of de strepen van een zwangerschap komen, mogen we niet klagen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:42

Oh maar natuurlijk zou ik ook ontzettend balen over de lichamelijke gevolgen van een zwangerschap :) tuurlijk wel. In mijn post heb ik het meer over dat tegenwoordig mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijkgesteld worden. Een reactie op Juul.

Eigenlijk ging ik een beetje off-topic, waarvoor mijn excuses.