Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:49

Aranel schreef:
Oh dat vond ik een leuk vak :D Dat is zo'n keuzevak toch?

Ja klopt, moest 2 vakken kiezen :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:16

Aranel schreef:
Heeft één van jullie nog boeken nodig? :) Heb nog wat liggen van alle jaren.

Uhm, ja komende periode heb ik er vast weer nodig.
Wat heb je nog liggen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:08

Hoe gaat het met de Pedagogiek studenten? :D

Ik ben alweer druk aan het solliciteren voor volgend schooljaar! :D dan 4 dagen in de week stage lopen :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:14

Ik zit even in een dip. Moet voor een vak een handelingsplan (casus) vanuit jeugdzorg
schrijven en ik heb echt geen motivatie :(

Vooral omdat je zelf heel veel fictieve informatie moet toevoegen en de casus
heel ingewikkeld is. -O-

Lindor92

Re: Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:17

Pff ik ken die dip. Moet nog steeds een reflectie schrijven over mijn stage en nog een aantal verslagjes maken :n

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:26

Oh reflecties schrijven heb ik ook echt een hekel aan ja..

Ik MOET dit verslag alleen volgende week vrijdag inleveren dus ik moet
uiteindelijk wel echt aan de slag -O- Nouja morgen maar.. :roll:

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:46

Hier gaat alles goed! Leuk om ook jullie verhalen te lezen.
Succes met jullie verslagen. Reflecties zijn inderdaad vreselijk. :=

Ik heb anderhalve maand geleden de eerste helft van mijn jaarstage met een dikke voldoende afgerond en vlak daarna ook afscheid genomen van een súper toffe stageplaats (niet heel ver bij jou vandaan Lindy, dus als je interesse hebt moet je maar even een pb sturen. Je zit ook op Windesheim denk ik?). En nu zit ik alweer een maand in Noorwegen om hier stage te lopen voor de rest van dit jaar. Héél erg leuk, zeker een aanrader!!! Als je de kans hebt om naar het buitenland te gaan; zéker doen!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:00

Goed bezig Saskia! Wat gaaf in Noorwegen, wat doe je daar?
Ik kan helaas (als het goed is) geen buitenlandse stage lopen omdat ik (waarschijnlijk) mijn opleiding ga combineren met de universiteit. Vind dat echt heel erg jammer!
Hier gaat het goed verder, had weer een vaste derde periode dip, gewoon even niet zoveel energie meer, maar drie weken naar Thailand geweest dus ik kan morgen weer vol aan de bak (en dat zal ook wel moeten want die drie weken heb ik niets gedaan en over 2 weken zijn de tentamens :+ )

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:37

Ik loop stage bij een instelling die je een beetje kunt vergelijken met een begeleid wonen project, maar dan voor vluchteling jongeren. Allen zijn hier gekomen als minderjarige en hier leren ze hoe ze voor zichzelf moeten zorgen, ze leren over de Noorse cultuur en ze krijgen liefde. En als ze er klaar voor zijn, kunnen ze op zichzelf gaan wonen en als ze willen krijgen ze dan nog steun van de instelling. We doen vooral veel leuke dingen met ze eigenlijk. Vandaag zijn we bijvoorbeeld gaan skiën (er ligt hier sneeuw sinds van de week! :):) ). De medewerkers hebben niet altijd tijd voor het doen van leuke dingen door hun andere werkzaamheden, maar wij (ben hier met een studiegenootje) hebben die tijd wel. Dus dat is wel heel leuk. :)
Ik ga ook met de families werken (ook vluchtelingen). Signaleren of er problemen zijn bij de opvoeding en en ze daarbij helpen.

Jammer dat je niet naar het buitenland kan.. Wel tof dat je gaat combineren met de uni! Hoe ziet dat eruit?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:34

Sorry voor mijn late reactie.
Als ik voor de academische route ga volg ik enkele vakken op de universiteit. Deze worden weggestreept tegen enkele HBO vakken (de grap is alleen dat ik die HBO vakken van het tweede jaar nu al gehaald heb :') ).
Je minor ligt vast. De college's van de uni zijn waarschijnlijk in de avond.
Je doet dus eigenlijk je schakeljaar in je HBO jaar waardoor je na het behalen van je diploma direct je master kan starten (welke dat is ligt alleen ook vast). Als blijkt dat je de academische route niet aankan kan je teruggezet worden in het reguliere programma en moet je alleen de vakken inhalen waarvan je de vakken op de uni niet gehaald hebt. Maar alles is natuurlijk wel zwaarder, ook je onderzoek etc.

Leuke stage trouwens, denk ik? Lekker hoor, sneeuw. Ik vind skiën heerlijk, misschien volgend jaar maar weer eens op wintersport. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:52

Ahh, daar heb ik wel eens van gehoord ja. Maar dat is in je 4e jaar toch? Ik zit in mijn 3e jaar, dus dan kan jij toch ook in het derde jaar naar het buitenland? Of zit je nu al in je 3e jaar?

Ik vind het wel een leuke stage ja. Contact met de jongens is heel leuk, maar ik heb er niet zoveel uitdaging in. Heb een behoorlijk pittige stage achter de rug (Rebound) en dan is dit wel een makkie. :=

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:56

Het is in het 2e, 3e, en 4e jaar.
Maar vandaag besloten dat ik het niet ga doen, je kan dan namelijk geen honourstraject volgen en dat wil ik heel erg graag, daar kijk ik echt naar uit.
En verder nog wat redenen, maar dat gaf de doorslag.

Btw, mocht iemand een leuke kamer weten in Utrecht, ik ben op zoek! Mijn huisgenoten (hebben een relatie samen) gaan echt samenwonen dus daar hoor ik niet bij. ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:27

Ego post!
Deze week flink wat tentamens waarvan 2 voor mijn P. Vandaag dus de cijfers daarvan binnen gekregen. Een 7,9 op Jeugdbeleid en een 9,1 op Ontwikkelingspsychologie! Heb de P nu dus binnen! :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:18

Gefeliciteerd! *\o/*

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:47

milou123 schreef:
Maar vandaag besloten dat ik het niet ga doen, je kan dan namelijk geen honourstraject volgen en dat wil ik heel erg graag, daar kijk ik echt naar uit.

Oh, echt! Daar had ik nog nooit van gehoord. Alleen van het laatste jaar. Honourstraject is vast ook heel leuk!

Wat een cijfers Lindy! En gefeliciteerd!
Had je wat een mijn pb'tje trouwens of lijkt het je niks? :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:52

Saskiaa_ schreef:
milou123 schreef:

Oh, echt! Daar had ik nog nooit van gehoord. Alleen van het laatste jaar. Honourstraject is vast ook heel leuk!

Bedankt! :D

Ik heb je pb wel gelezen ja, stom, helemaal vergeten te reageren, las hem toen op mijn telefoon 8)7
Het is niet waar mijn voorkeur naar toe gaat ;) Maar ook vanwege het uitstroomprofiel jeugdzorgwerker moet ik een stage hebben in de jeugdzorg ;)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:56

Dat is ook nieuw Saskia (voor pedagogiek).
Samenwerking tussen de HvA en UvA. Dus ook niet voor andere hogescholen (geloof dat die de mogelijkheid ook niet hebben).

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:30

LiiNd_Y schreef:
Saskiaa_ schreef:

Bedankt! :D

Ik heb je pb wel gelezen ja, stom, helemaal vergeten te reageren, las hem toen op mijn telefoon 8)7
Het is niet waar mijn voorkeur naar toe gaat ;) Maar ook vanwege het uitstroomprofiel jeugdzorgwerker moet ik een stage hebben in de jeugdzorg ;)

Geeft niks. :) Ohja, dat is veranderd idd. Ik heb geen uitstroomprofiel..

milou123 schreef:
Dat is ook nieuw Saskia (voor pedagogiek).
Samenwerking tussen de HvA en UvA. Dus ook niet voor andere hogescholen (geloof dat die de mogelijkheid ook niet hebben).

Oke! Wel mooi dat dat kan!