[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:35

mayniac_val schreef:
Waarom ordinair? Ik heb hele schattige pareltjes (nep) in de meeste van mijn piercings, staat echt niet ordinair hoor :D

Ja zo denken jij en ik, maar er zijn zat mensen die het niks vinden (maar wel zelf relatief grote oorbellen dragen >;) )

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:36

Ja, blijft een eeuwige discussie denk ik! Maar je baas heeft toch het laatste woord...

Ik heb zelf in m'n linker oor 3 gewone gaatjes met een klein oorbelletje, rechter oor 2 onder en 1 helix (ringetje), en een tongpiercing. Het staat niet ordinair voor wat ik van anderen hoor, en die tongpiercing valt veel niet eens op. Maar ik studeer geneeskunde en ga in juli beginnen met m'n co-schappen, ben benieuwd wat ze er daar van gaan vinden. Tongpiercing mag best uit, hoef dat ding niet m'n hele leven. Maar 1 helix zal vast geen haan naar kraaien....

edit: wat vinden jullie hiervan? Een arts met een tongpiercing bv?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:43

Ik heb gekozen maakt mij niet uit. Ik heb zelf twee tattoo's (eentje op vinger, ander op schouderblad). Wat je al zei kom op we leven in 2012. De tijd van "een tattoo hebben is asociaal" moet maar een keer afgelopen zijn. Loop 's zomers maar eens door een stad, dan zie jedat ontzettend veel mensen een tattoo of piercing hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:55

XoNo schreef:
maar mensen met enorme gaten (of zoals jij ze noemt: tunnels :D) vind ik gewoonweg dom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dom vind overkomen.

Dat je het zelfverminking vindt ok ... maar om dan iemand gelijk dom te noemen? Alsof mijn IQ afneemt zodra ik een mm verder uitrek? 8)7 Sorry, maar dat je het niet mooi vindt, zonde of wat dan ook is je goed recht. Iemand dom noemen vind ik er echt over gaan. Mensen die anders ergens over denken dan jou zijn niet direct dom...

Ik heb een zichtbare industrial, "gaten" in mijn oor (5mm, op naar 6mm dus nog wel redelijk beschaafd) en dan nog wat meer knopjes. Er is op mijn bijbaantje niemand die daar aanstoot aanneemt (Jumbo vleeswarenafdeling). Klanten zien het 9 van de 10x niet eens en anders vinden ze mij er echt niet enger op als mijn collega met maar 1 oorbelletje in elk oor. Het gaat toch niet om hoeveel ijzer er in je oor hangt, maar om je houding naar mensen toe. Als jij gewoon vriendelijk, spontaan, open en vrolijk bent ... dan schrikt een piercing een klant echt niet af. En ik denk dat je ook veel vooroordelen hiermee weg kunt nemen. Ik had een keer een oud vrouwtje die dat lange ding in mijn oor zo leuk vond :') Toen ik ging solliciteren hadden ze het er ook over dat ik het dan moest afplakken, toen heb ik direct gezegd dat ik dat nooit niet zal doen, als iets opvalt is het dan wel. Ben toch mooi gewoon aangenomen en als 1 van de weinige na 3x half jaar contract niet eruit geschopt...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:56

Talisa schreef:
Ja, blijft een eeuwige discussie denk ik! Maar je baas heeft toch het laatste woord...

Ik heb zelf in m'n linker oor 3 gewone gaatjes met een klein oorbelletje, rechter oor 2 onder en 1 helix (ringetje), en een tongpiercing. Het staat niet ordinair voor wat ik van anderen hoor, en die tongpiercing valt veel niet eens op. Maar ik studeer geneeskunde en ga in juli beginnen met m'n co-schappen, ben benieuwd wat ze er daar van gaan vinden. Tongpiercing mag best uit, hoef dat ding niet m'n hele leven. Maar 1 helix zal vast geen haan naar kraaien....

Ik vind een tongpiercing voor een arts niet zo eigenlijk. Lijkt wel alsof je professionaliteit verliest..

Ik werk zelf als verpleegkundige en heb ook tattoo's en piercings maar die zijn allemaal bedekt behalve tragus en helix (en daar hangt mijn haar toch meestal over). Ik kies dus voor de optie, piercings en tattoo's kunnen naargelang je beroep. Als je in een discotheek werkt kan het wel, maar in een net restaurant past het dan weer minder. Overigens vind ik oorpiercings (behalve als je hele oor vol zit :D ) helemaal niet zo aanstootgevend als bijvoorbeeld een lippiercing. Ik heb al gemerkt met mijn tattoo's mensen het al "niet hun ding" of "niet horend" vinden en die zijn zo goed als nooit zichtbaar, dus vraag ik me vaak af hoe dat is met mensen die wel steeds zichtbare piercings/tattoo's dat ondervinden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:57

En wat vinden jullie dan van hoofddoekjes? Ik ben wel verbaasd dat er zoveel jonge mensen zijn die moeite hebben met tattoe's e.d. Dat had ik zelf niet gedacht.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:58

De klanten bij mij op het werk zien het ook niet of hebben er geen last van (van zowel mijn piercings als tatoeages trouwens), ze vinden het waarschijnlijk belangrijker dat ik goed werk aflever en vriendelijk ben.
Op stage werd er ook nooit wat van gezegd in negatieve zin, alleen nieuwsgierigheid.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:59

de reacties van dat mensen niet geholpen willen worden door iemand met ene tattoo of piercing vind ik een beetje raar, net als velen hier. vreemd dat je werkniveau hier afhankelijk van is...
je kan iemand niet aan de buitenkant beoordelen, hoe vaak is wel niet te zien dat de meeste leuke, spontane, verzorgde enz mensen dingen op dr kerfstok hebben? of de grote kantoorbazen hoerenlopers zijn? ik ken advocaten en degelijke (hoge functies, ramgoed betaald) die ene heel pak getatooeerd hebben staan...

nog een toevoeging, ik heb een grote tattoo tussen mn schouderbladen (zal in het late voorjaar richting schouder/kwart sleeve gaan), een vrij grote op mn voet en een kleine op mn buik. verder allebei mn oren 4 gaatjes waarvan mn eerste een tunnel van 3 mm is en een oor 2 keer een helix en mn andere oor één helix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:02

Talisa schreef:

Helemaal niks mis mee ... een arts is toch ook gewoon een mens? Ik vind het juist mooi als mensen zichzelf blijven, ondanks dat dat misschien afwijkt van het ideaal beeld van hun beroep. Als jij professioneel overkomt en weet waar je mee bezig bent, dan accepteren mensen je waarschijnlijk direct. Zullen er weinig zijn die een andere arts gaan eisen hoor.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:03

Sleeper schreef:
En wat vinden jullie dan van hoofddoekjes? Ik ben wel verbaasd dat er zoveel jonge mensen zijn die moeite hebben met tattoe's e.d. Dat had ik zelf niet gedacht.

Moeten mensen zelf weten. Mensen worden er wel heel erg lelijk van :') Zo'n bolle kop ineens :P
Maar kan er dan weer niet tegen dat zij dan wel een hoofddoek mogen dragen, maar je mag geen gewone muts..
Hoofddoek is nu eenmaal niet verplicht voor de islam, dus mogen ze dat niet als argument aandragen (vind ik)..

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:05

Talisa schreef:

Geen probleem, als iemand dat wil is het toch prima? Maar daar zullen wel aardig wat mensen anders over denken.. :\

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:08

Joanne1987 schreef:
de reacties van dat mensen niet geholpen willen worden door iemand met ene tattoo of piercing vind ik een beetje raar, net als velen hier. vreemd dat je werkniveau hier afhankelijk van is...
je kan iemand niet aan de buitenkant beoordelen, hoe vaak is wel niet te zien dat de meeste leuke, spontane, verzorgde enz mensen dingen op dr kerfstok hebben? of de grote kantoorbazen hoerenlopers zijn? ik ken advocaten en degelijke (hoge functies, ramgoed betaald) die ene heel pak getatooeerd hebben staan...

nog een toevoeging, ik heb een grote tattoo tussen mn schouderbladen (zal in het late voorjaar richting schouder/kwart sleeve gaan), een vrij grote op mn voet en een kleine op mn buik. verder allebei mn oren 4 gaatjes waarvan mn eerste een tunnel van 3 mm is en een oor 2 keer een helix en mn andere oor één helix.

ben er nog 1 vergeten, een skindiver onder mn sleutelbeen en die is ook vrijwel altijd zichtbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:15

Een hoofddoekje ... tja iedereen moet zelf weten hoe die zijn geloof beleefd. Maar dat is net zoiets als dat sommige op het werk een rok dragen, terwijl ik perse een lange broek aan moet. Als het zomers heel erg warm is, trek ik dus ook echt geen lange broek aan. Ik laat me niet discrimineren omdat ik niet geloof ... ik geloof dat ik met heel warm weer een 3 kwart broek aan moet. En laat de baas daar dan maar eens een argument tegenover zetten, dat lukt 'm dus niet. Ja het zijn de werkregels, ja maar ik voldoe ruim 10 maanden in het jaar aan de werkregels, hun nooit?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:21

Als je in de horeca wil werken krijg je met een boel regels te maken, dat weet je vooraf.
Ik vind de standaard van horeca prettig, ook al geef ik er niets om of een serveerster tattoos of piercings heeft. Mijn ouders gaan erg vaak uit eten & hechten daar wel waarde aan. Ik kan me voorstellen dat een baas zn doelgroep zo breed mogelijk wil houden & dus het deel dat tattoos en piercings undone vindt niet uit wil bannen. Zeker niet omdat jij het teveel moeite vindt om je neuspiercing eruit te halen (je bent m trouwens kwijt geraakt omdat je er onzorgvuldig mee omgegaan bent, niet omdat ie uit moest) en je collega dr blouse niet dicht genoeg wil knopen.

Een tongpiercing bij een dokter zou ik ook niet op prijs stellen geloof ik, vind ik meer iets jeugdigs dan iets professioneels (heb er zelf ook 1, heb tijdens het werken of stage een doorzichtig bolletje in).

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:25

Doubtless schreef:
Als je in de horeca wil werken krijg je met een boel regels te maken, dat weet je vooraf.
Ik vind de standaard van horeca prettig, ook al geef ik er niets om of een serveerster tattoos of piercings heeft. Mijn ouders gaan erg vaak uit eten & hechten daar wel waarde aan. Ik kan me voorstellen dat een baas zn doelgroep zo breed mogelijk wil houden & dus het deel dat tattoos en piercings undone vindt niet uit wil bannen. Zeker niet omdat jij het teveel moeite vindt om je neuspiercing eruit te halen (je bent m trouwens kwijt geraakt omdat je er onzorgvuldig mee omgegaan bent, niet omdat ie uit moest) en je collega dr blouse niet dicht genoeg wil knopen.

Een tongpiercing bij een dokter zou ik ook niet op prijs stellen geloof ik, vind ik meer iets jeugdigs dan iets professioneels (heb er zelf ook 1, heb tijdens het werken of stage een doorzichtig bolletje in).

als ie er niet uit had gehoeven was ts hem niet kwijt geraakt :o
en bij haar collega is het knoopje misschien wel open gesprongen, ik met een flinke cup heb daar ook wel eens last van. feit blijft daarbij dat als de baas niet daarnaar had geloerd hij ook de tattoo niet had kunnen zien

Doubtless

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:30

Ach schei toch uit ;) zie jij nooit een glimp van een decollete? Moet je daar persee voor loeren?
Beetje verantwoordelijkheid nemen voor wat je doet. Haar baas heeft de neuspiercing toch niet verstopt?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:38

eerlijk gezegd? nee, ik kijk niet naar iemands boezem, hoe ze ook verpakt zijn (maar goed ik ben een vrouw...). als je een tattoo wil zien die op het hart van iemand zit moet je toch echt wel loeren hoor als er een van de bovenste knoopjes open staat...
baas heeft hem niet verstopt, maar hij moest er van hem wel uit... enig idee hoe een friemel werk het is om dat in en uit te doen? ik heb ook jaren een neus piercing gehad en mn gaatje is nog steeds open, heb hem alleen niet meer in

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:44

Het ging niet om friemel werk, het ging erom dat ze dat ding verloren is & dat dat volgens haar de schuld van de baas is.
Denk dat het moeilijk beoordelen is zonder kennis van de tattoo, precieze locatie, model van de blouse, etc.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:50

locatie heeft ts aangegeven... verder is het indirect natuurlijk wel de schuld van de baas als je het heel zwart wit gaat bekijken :+, van hem moest ie eruit
maar die discussie gaan we gewoon achterwege laten...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:58

Ik vind het niet aanstootgevend, maar als je baas vind dat het niet hoort bij het beeld die hij met zijn zaak wil hebben geef ik hem gelijk.
Mijn werknemers gaan tattoo's mogen hebben maar bedekt, idem piercings :) Tong kan nog wel.
Ze zijn het beeld van mijn bedrijf, en moeten dus naar klanten gaan en het imago ophouden.
Zelfde met kleding, geklede broek en shirt is toch de standaard..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:19

idinn schreef:
XoNo schreef:
maar mensen met enorme gaten (of zoals jij ze noemt: tunnels :D) vind ik gewoonweg dom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dom vind overkomen.

Dat je het zelfverminking vindt ok ... maar om dan iemand gelijk dom te noemen? Alsof mijn IQ afneemt zodra ik een mm verder uitrek? 8)7 Sorry, maar dat je het niet mooi vindt, zonde of wat dan ook is je goed recht. Iemand dom noemen vind ik er echt over gaan. Mensen die anders ergens over denken dan jou zijn niet direct dom...

Sorry, heb het verkeerd opgeschreven in mijn eerste zin. Ik bedoelde puur dat ik het dom over vind komen, niet dat mensen met die gaten per definitie dom zijn. Waarschijnlijk nog niet direct het antwoord waar je op zit te wachten, maar ik bedoelde dus niet te zeggen dat bijv. jij direct dom bent omdat je het hebt. Excuus!

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:21

@TS ik vind het de grootste onzin dat je ze eruit moet halen of dat een tattoo bedekt moet worden :x . Heb het zelf vroeger ook meegemaakt ben nu 50 maar loop nog steeds trots met oorbel en tattoo hoor en niemand stoort zich eraan. Heb in de beveiliging gewerkt daar moesten ze bedekt zijn dat begreep ik al niet want onze nederlandse politie loopt met stickers en piercings rond en dat mag allemaal met opgerolde mouwen dus 8)7 pffffffffffffff wat een ophef om niks.
Dus als iemand kaal :evaw: is mag hij ook niet werken in de horeca?? zijn ook vaak mensen met een tattoo dus misschien wel agressief, echt de mensen moeten eerst in hun eigen straatje gaan kijken <<) en dan pas op een ander af gaan geven.
Er zal een ober keurig zonder tattoo of piercing je stukje reerug komen brengen en bij het neerzetten zie je de soep en vermicelli van gister nog in zijn gigantische snor zitten!!! :r nee dat mag wel, hahaha nou als iedereen eens wist wat er in een keuken met je eten gebeurt blijf je ook thuis eten. :7
Lekker laten zitten en mensen die zich er aan storen gaan lekker ergens anders heen. +:)+ *\o/* *\o/*

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:22

Chique horecagelegenheden zijn volgens de standaard piercing- en tattoovrij en dat vind ik ergens nog wel logisch. Het maakt iemand toch al gauw wat ruiger en die gelegenheden horen juist fancy en classy te zijn. :)

Daarentegen ging ik solliciteren bij een chique restaurant in de buurt, waarbij mij gezegd werd dat 'ie zo blij was dat ik geen tattoo's of piercings heb. Ik heb een tongpiercing en een tattoo in m'n nek, maar blijkbaar valt dat dus echt niet op. :Y)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:29

Ik vind het een beetje achterhaald.
Een tattoo of piercing draag je toch als lichaamsversiering net als oorbellen. Ik heb zelf geen oorbellen maar wel 2 tattoos. Ik kan ze makkelijk bedekken en werk zelf op een lab waar ik een labjas met lange mouwen draag. Niemand die dus ooit wat ziet. Maar eigenlijk zou het geen probleem mogen zijn, ik doe mijn werk toch goed?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:41

Saskiaatje schreef:
Chique horecagelegenheden zijn volgens de standaard piercing- en tattoovrij en dat vind ik ergens nog wel logisch. Het maakt iemand toch al gauw wat ruiger en die gelegenheden horen juist fancy en classy te zijn. :)
)

Inderdaad, dat is het net dan hoort het bij het imago. En dan vind ik het zo passend! En vaak mooi!