even een ode aan de onsterfelijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:11

Hulde aan de fietsers en wielrenners die vrolijk in het donker, zonder licht (en vaak zonder reflectoren), in donkere kleding op de 80km weg rijden, waar staat aangegeven dat het verboden is voor (brom)fietsers en waar een fietspad langs loopt (onder aan de dijk, dat dan weer wel. Liever dood dan een paar meter omrijden naar de 'oprit' van het fietspad en als je onderweg een mogelijkheid hebt om alsnog het fietspad op te gaan, moet je dat ZEKER niet doen.. 8)7).
Hulde aan de meneer die 's morgens in het donker zonder licht, aan de verkeerde kant van de weg naast het fietspad rijdt (hoewel ik hem al een tijdje niet ben tegengekomen, misschien toch niet zo onsterfelijk?).
Hulde aan de fietsers die met zijn 3-en naast elkaar rijden en omkijken in plaats van aan de kant gaan als een mede-fietspadgebruiker belt omdat hij/zij er langs wil..

En inderdaad: de auto's die zonder knipperlicht en rem geleverd worden en alle mensen voor wie haaientanden, stoplichten en de gebruikelijke voorrangsregels niet gelden.
Overigens werken die knipperende fietslampjes ook absoluut NIET als ze ergens onder/achter een tas/sjaal/kledingstuk/accessoire verstopt zitten!! Echt wie ooit verzonnen heeft dat die dingen net zo goed zijn als een normale fietslamp, had waarschijnlijk het terugdringen van de overbevolking in gedachten :D
Laatst bijgewerkt door MoriMann op 05-02-12 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yontheke

Re: even een ode aan de onsterfelijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:16

Wat een geweldig topic!
ts, de openingspost heb je geweldig geschreven, amen!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:56

Oja, Fietsers op een dijk.. Hier ook scholieren die in het donker zonder licht en zonder te kijken over de dijk heen steken als ik met 80km aan kom rijden. Dat daar nog geen ongelukken zijn gebeurd...

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:57

Geniale beschrijvende krachten heb jij _/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:48

Super Kwanyin!!! :') Heerlijk geschreven!!! _O- En oooo zo herkenbaar! :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:53

Hulde aan de automobilist die vorige week mijn tante niet zag oversteken op een zebrapad waardoor zij nu met een schedelbasis fractuur en gebroken been in het ziekenhuis ligt... zij was iig ook onsterfelijk, ze leeft nog!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 12:54

Oh, hierop terugkomend. Gisteren reed ik naar huis. Bij schemerlicht. Op een baan zonder berm, met hoge bomen ernaast.
Gelukkig was ik goed aan het opletten, want tot mijn verbazing zag ik iets na een bocht plots gewoon een-uiteraard onverlichte-kruiwagen in het midden van de weg staan en een of andere oude meneer in de gracht erlangs blaren aan het harken :+ . Ode!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:24

Blaren?

Bedenk dat het 2012 is. Een nieuw tijdperk... wellicht dus ook een nieuw mensenras, die misschien wel onsterfelijk is?

Hulde aan de moeder op de fiets, met kind voor en achterop, die dacht dat het niet zo mistig was dat je verlichting aan hoefde te doen (of een reflectie hesje). Het was alleen maar zo mistig dat ik ca 10 tot 20 meter kon zien en haar gelukkig nog op tijd kon ontwijken.

Hulde aan alle voetgangers die denken dat ze gewoon met zijn allen op straat kunnen lopen op een onverlichte weg, buiten de bebouwde kom, in een bos...

Hulde aan de onsterfelijke moterrijder die dacht op de snelweg geen verlichting aan hoefde te doen, want het was dag. Dat het heel erg mistig was vergat hij even. Ik zag hem pas toen ik er bijna bovenop zat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:29

Vlaams, bladeren, van de bomen... _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:39

Oh, ik wist dat dat in Nederland niet bekend was, idd bladeren :+ . Maar het komt er op neer, je zet toch niet op zo'n gevaarlijke baan een donkere kruiwagen in het midden van de weg neer na een bocht :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:43

Ode aan de automobilist die niet even kan wachten tot ik klaar ben met inhalen en dan rechts mijn dode hoek induikt om met zijn dikke bak mijn kleine rode gupje in te halen :=

ode aan de automobilisten die hun dode hoek niet kennen en mij in gevaarlijke situaties werken

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:53

Ik zeg, hulde voor de automobilst die eerst uitwijkt naar de linkerbaan ( al dan niet tegemoetkomend verkeer) om de bocht naar rechts zo ruim mogelijk te maken. :j

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:16

Hulde aan onze prins die 'even' een lawine veroorzaakt......

En inderdaad zeer herkenbaar, met name fietsers zonder licht....

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:44

Off-piste gaan ondanks alarm.. Ja, onsterfelijk?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:18

Hij doet t nog :j maarja, daar is verder ook alles mee gezegd ;) Denk dat als hij beter wordt hij het wel goed heeft afgeleerd...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:43

Hulde aan de prins die het beeld dat Oostenrijkers over Holländer hebben nog eens helemaal bevestigd: ze denken dat ze God zijn, alles kunnen en onsterfelijk zijn. Ik Kaprun hebben ze de Holländerwiese, daar mogen Hollanders skiën, want vandaar kunnen ze ze zo met de banaan het ziekenhuis in schuiven.

Hij heeft de mazzel dat hij in het beste ziekenhuis ligt dat je kan bedenken voor dergelijke trauma's dus de beste kans heeft om er zo goed mogelijk uit te komen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 00:33

Gelukkig kom ik weinig skiënde prinsen tegen in het verkeer :') het is wel echt hét hot item van Nederland hé, leden van het koningshuis...

Wel hulde aan de motorrijder waarvoor mijn voorganger op de noodrem moest staan omdat hij nog vlug even voor de tegemoetkomende auto zigzagde :j .

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:30

Hulde aan de automobilisten die met groot licht over de niet verlichte wegen aan komen rijden met een snelheid ver boven het toegestane.. (Je wordt als fietser niet alleen half van de weg gereden als je zelf niet al als voorzorg de berm instuurt - zelf wel netjes lampjes hebbende - maar je ziet vervolgens ook een tijdje helemaal niks meer..)
En hulde aan alle aso's, huisvrouwen en bejaarden die niet weten hoe een rotonde met voorrang voor fietsers werkt en lekker blijven doorrijden en zich dan op 7 meter afstand misschien afvragen of ze niet moeten remmen en daar pas op 4 meter mee beginnen.. zodat ze op 20 cm afstand van je been stilstaan..