Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:30

inesje15 schreef:
Wat ik tof vond, is dat op het feest van mn broer, elke tafel voorzien was van een wegwerptoestel. Zo kon iedereen van die tafel ook sfeerfoto's aan tafel nemen. En dat gaf hele leuke foto's achteraf!

Ik heb laatst ook een aantal van die wegwerp dingen gekocht voor maar 1 euro per stuk, ben benieuwd wat eruit komt.

We willen graag 2 fotoalbums, eentje van de ceremonie en de fotoshoot erna. En dan een wat "losser" album van het feest.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:49

Ons exacte lijstje van 9 september j.l.

Trouwjurk (helemaal compleet, Maggie sottero): 2895,00
Pak (helemaal compleet, Archetipo): 2350,00
Pak voor zoonlief (helemaal compleet): 75,00
Bloemen (autostuk = 75,00, boeket 45,00, los boeket ter decoratie = 35,00, 30 corsages = 67,50, bruidegomcorsage = 4,75, losse rozen): 245,00 euro
Trouwauto: Geleend
Trouwringen: 2350,00 euro
Fotograaf: 1475,00 euro
Goodie-bags voor de daggasten: 210,00 (incl bellenblaas, attentie, uitlegboekje, potloden voor de kinderen, kleurboekje, zakdoekjes etc.)
Bedankjes voor de gasten s'avonds: 80,00 (gelukspoppetjes met een leuk kaartje)
Enveloppenkoffer (zelf gemaakt van een oud leren koffer): 15,00
Tentenhuur feestavond: 792,00 (3 grote pagodetenten + vloeren + opbouw)
Decoratiematerialen: 65,00
Gemeentelijke leges + trouwboekje: 329,00
Diner met 30 daggasten + korte receptie: 1692,00
Hotelovernachtiging: 229,00 incl. huwelijksarrangement
DJ voor het feest: 750,00 euro
Catering voor 80 personen: 7200 euro (Geloof me dat kan echt véél goedkoper, maar was op eigen locatie met zeer gerennomeerd bedrijf)
Fakkels voor de oprit: 50,00
Bruidstaart + cupcakes: 400,00
-----------------------------
Totaal: 21.202 euro := Excl. sieraden, kleine extra's, fooien etc.
Toen we van start gingen wilde we alles heel lowbuget doen, dessalniettemin werd het steeds gekker en gekker.
Als je me nu afvraagt of het het waard is geweest, heel simpel; NEE.

Volgende keer gaan wij mooi op een maandagochtend of naar Las Vegas.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:55

:wow: :wow: :wow:

T*ring, even op z'n Rotterdams!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:56

Miseria schreef:
:wow: :wow: :wow:

T*ring, even op z'n Rotterdams!

dat was precies mijn mening ook
jeetje wat een geld
nee dat zou mij ook te gek zijn hoor

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:10

F_Orumster schreef:
inesje15 schreef:
Wat ik tof vond, is dat op het feest van mn broer, elke tafel voorzien was van een wegwerptoestel. Zo kon iedereen van die tafel ook sfeerfoto's aan tafel nemen. En dat gaf hele leuke foto's achteraf!

Maar ook vaak levert dit de meest domme foto's op.

zijn niet diegene van hoogstaande kwaliteit, maar zijn wel foto's die een fotograaf nooit zou kunnen nemen door de ongeremde sfeer van de wegwerpcameraatjes. Ik vond het alvast héél origineel, en er zaten ook écht toffe foto's bij! (Er was ook een professionele fotograaf aanwezig hoor ;-) )

manzano

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:15

Heb ook meerdere keren meegemaakt met die wegwerkcamera's. Was niet zo'n succes :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:25

inesje15 schreef:
zijn niet diegene van hoogstaande kwaliteit, maar zijn wel foto's die een fotograaf nooit zou kunnen nemen door de ongeremde sfeer van de wegwerpcameraatjes. Ik vond het alvast héél origineel, en er zaten ook écht toffe foto's bij! (Er was ook een professionele fotograaf aanwezig hoor ;-) )

ALs je pech hebt gaan er grapjassen en kidneren mee aan de haal en krijg je foto's uit de categorie "Sjimmie op de wc".
Dat zat in ieder geval in het repertoire dat ik zag haha.

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:33

Wat een leuk topic wij zijn ons ook aan het orienteren, op het hoe wat en waar, we trouwen op 24 mei 2013 (tenminste dat is de bedoeling)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:35

F_Orumster schreef:
ALs je pech hebt gaan er grapjassen en kidneren mee aan de haal en krijg je foto's uit de categorie "Sjimmie op de wc".
Dat zat in ieder geval in het repertoire dat ik zag haha.

Die ervaring heb ik niet gelukkig haha, wij wilden dat inderdaad ook doen. Sowieso willen we het oudste bruidsmeisje (4) een cameraatje geven, zij schiet nog best leuke foto's :') Mja, pappa is dan ook fotograaf :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:36

750 voor een dj... das wel heel grof!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:07

Is ook maar een idee dat ik aangaf hé, is niet omdat het bij 1 iemand niet goed ging met die camera's, dat het bij de ander geen leuke foto's kan geven :-)...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:09

Nou bij ons was het op 4 van de 4 huwelijken geen succes maar goed :D Het is idd een tip :j
Wordt tegenwoordig op heel veel huwelijken gedaan, dus niet echt origineel.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:46

Combi van een echte fotograaf voor de foto's van het paar / ouders / getuigen / daggasten en dan allerlei (wegwerp) camera's voor feest vind ik een betaalbaar goede optie hoor :j

Goede artiesten / Dj's kosten ook gewoon geld. Net eentje geboekt voor het 30 feest van mijn vriend. Niet goedkoop. Nu hebben wij voor dat feest een goedkope locatie ( leegstaande autogarage) maar daar zou ik never nooit mijn trouwfeest in willen geven :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:01

vonneke schreef:
750 voor een dj... das wel heel grof!

Ik vond het een koopje, zeker als ik kijk naar de hoeveelheid apparatuur en extra's die zij hebben meegenomen.
Een andere bekende bruiloftsdj kon hetzelfde leveren voor 1150 euro....

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen 22 jarig 'groupie' te laten draaien vanachter een laptopje, maar twee volwassen mannen met meer dan 20 jaar DJ ervaring inclusief originele platenspelers, hypermoderne turntables ernaast, alle muziek werd keurig in elkaar overgemixt en zelfs toen ze last minute moesten improviseren met onze openingsdans (door een fout met onze eigen cd) waarbij ze 3 verschillende nummers afwisselend gemixt moesten worden werd dit op de seconde nauwkeurig gedaan precies zoals wij het hadden ingestudeerd... Dat had ik nooit toe durven vertrouwen aan een hobby-ist.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:05

hebben jullie trouwens een openingsdans ingestudeerd? Ik lees dat Pinda_Dipje dat wel heeft gedaan en ik zou het ook willen, nu mijn vriend nog overtuigen :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:07

Pinda, dan heb je niet enkel een dj hihi, dan heb je een complete drive in gehuurd. Dan begrijp ik de kosten wel :)

Waar ik gewerkt heb kun je kiezen voor een dj of een complete drive in en daar zit idd nogal prijsverschil in.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:44

__Kim__ schreef:
Wat een leuk topic wij zijn ons ook aan het orienteren, op het hoe wat en waar, we trouwen op 24 mei 2013 (tenminste dat is de bedoeling)

Oh dan heb je nog een jaar en 4 maanden om te sparen en te bedenken hoe jullie
Het willen ;)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:42

Wij gaan 11 augustus trouwen.

Onze dingetjes die erbij zitten:
- trouwen op zaterdag
- pak van mijn vriend
- 1 koets met 4 span
- 2 paardentrams
- zaal
- band
- buffet
- taart
- 50 daggasten
- totaal van 150 gasten de hele dag
- Eventuele tickets voor familie uit Suriname
- ringen

Wij zitten nu op ongeveer 15000 euro.
Mijn jurk heb ik van mijn ouders gekregen, en een familielid zit in de bloemen, en die regelt de bloemen voor me.
Dus tja bij ons wordt het groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:26

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen :D Willen deze week alvast trouwzaaltje hier in het dorp bekijken en dan alvast datum vastleggen. Hebben nu een budget van max 7500 in ons hoofd en daar gaan we dit jaar voor sparen.
Vooral het feest vinden we belangrijk, dus daar hebben we best iets voor over.. Bloemen, bedankjes, versieringen en prullaria hebben we helemaal niets mee, dus doen we waarschijnlijk ook niet aan.
Trouwauto hebben we, mijn vriend heeft een gouden kever of anders een gele Jumbo truck }> .
Fotograaf vinden we wel belangrijk, kennis van mijn ouders doet het profi, dus eens kijken wat dat kost.
Bruidstaart doen we ook niet aan, gewoon 16 uur trouwen en meteen aanschuiven bij het diner. Waarschijnlijk laten we thuis een bufet komen :j

Overdag zitten we op 25 mensen, 's avonds rond de 100.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:38

manzano schreef:
Heb ook meerdere keren meegemaakt met die wegwerkcamera's. Was niet zo'n succes :n

Op zich maakt dat natuurlijk niet zoveel uit, onder het mom 'niet geschoten is altijd mis' Komt er iets leuks uit is het super, zo niet, jammer. Heeft je dan een paar euro gekost. Er lopen verder toch altijd wel mensen rond met camera's.

Mijn nicht had op dr bruiloft een videocamera opgesteld richting de toiletten. Begin van de avond begon het met brave gelukswensen en hoe verder de avond vorderde, hoe gekker de beelden :D Volgens mij lach je je een bruek als je dat terugkijkt :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:30

Camera als gastenboek heb ik ook regelmatig meegemaakt. Heel grappig :))

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:44

Haha, ja idd, bij het huwelijk van een neef van me was via een entertainer (ja mocht wel, de receptie duurde van 4uur tot s'avonds 10 uur en dan nog eten de ganse avond/nacht, maar doet er niet toe). Mijn neef woont dus in frankrijk en is getrouwd met een française. De entertainer kwam met een videocamera langs om elk hun gelukwensen te doen aan het getrouwde koppel. Ik had er niet beter op gevonden dan in het nederlands te zeggen: "beste neef, ik wens je goede sex en veel kindjes toe". De helft van het volk natuurlijk gieren van het lachen, de andere helft scheef kijken omdat ze enkel het woord sex hadden begrepen. Hihi :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:23

Oooh als mijn vent deze bedragen leest wil hij nooit meer trouwen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:29

MissToseland schreef:
Oooh als mijn vent deze bedragen leest wil hij nooit meer trouwen :P

Die van mij ook niet hoor ;) maar ikzelf ook niet :n
Wat een enorme bedragen zie ik hier langskomen en een hoop onnodig dure dingen :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:29

vind het wel eerlijk om te lezen dat 1 iemand zegt dat het al dat geld niet waard is geweest overigens.