pinto_1 schreef:Hm, vind dat toch een beetje dubbel. Want wat als je een samengesteld gezin hebt, dan wil je toch niet dat de eigen kleinkinderen ook als zodanig behandeld worden, terwijl de kinderen van je partner er een beetje bijhangen.
Vind het wel logisch dat kinderen de nieuwe partner bij de voornaam noemen, tenslotte is er maar 1 "mama" en "papa". Maar vaak hebben ze al meerdere opa's en oma's, is het opa Jan en oma Truus, dus waarom dan niet ook nog een derde oma Mien?
Je wilt je kinderen toch ook niet het gevoel geven dat ze op afstand worden gehouden?
Daar heb je wel gelijk in.... vooral als er andere kinderen involved zijn, waarvan het dus wel de eigen opa's en oma's zijn. Maar ik ben ook de moeder van de kinderen van mijn vriend niet en heb ook eerlijk gezegd tegen die kinderen dat dat ook niet de bedoeling is van mijn kant. Zij begrijpen dat prima, vinden juist fijn dat ik die plek niet probeer in te nemen. Het is voor hun al gedoe genoeg met nieuwe partners en twee nieuwe 'zusjes' erbij aan beide kanten. Je kunt ook prima met de (klein)kinderen omgaan zonder erbij te hangen en zonder ze een nieuwe opa en oma aan te praten. Lastig uit te leggen via internet, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel....
Ouders moeten het dan zelf niet moeilijker maken dan het is.