Wat als moeder kind manipuleert niet bij papa te willen zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:09

pinto_1 schreef:
Hm, vind dat toch een beetje dubbel. Want wat als je een samengesteld gezin hebt, dan wil je toch niet dat de eigen kleinkinderen ook als zodanig behandeld worden, terwijl de kinderen van je partner er een beetje bijhangen.
Vind het wel logisch dat kinderen de nieuwe partner bij de voornaam noemen, tenslotte is er maar 1 "mama" en "papa". Maar vaak hebben ze al meerdere opa's en oma's, is het opa Jan en oma Truus, dus waarom dan niet ook nog een derde oma Mien?
Je wilt je kinderen toch ook niet het gevoel geven dat ze op afstand worden gehouden?

Daar heb je wel gelijk in.... vooral als er andere kinderen involved zijn, waarvan het dus wel de eigen opa's en oma's zijn. Maar ik ben ook de moeder van de kinderen van mijn vriend niet en heb ook eerlijk gezegd tegen die kinderen dat dat ook niet de bedoeling is van mijn kant. Zij begrijpen dat prima, vinden juist fijn dat ik die plek niet probeer in te nemen. Het is voor hun al gedoe genoeg met nieuwe partners en twee nieuwe 'zusjes' erbij aan beide kanten. Je kunt ook prima met de (klein)kinderen omgaan zonder erbij te hangen en zonder ze een nieuwe opa en oma aan te praten. Lastig uit te leggen via internet, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:30

Twiggy2008 schreef:
pinto_1 schreef:
Hm, vind dat toch een beetje dubbel. Want wat als je een samengesteld gezin hebt, dan wil je toch niet dat de eigen kleinkinderen ook als zodanig behandeld worden, terwijl de kinderen van je partner er een beetje bijhangen.
Vind het wel logisch dat kinderen de nieuwe partner bij de voornaam noemen, tenslotte is er maar 1 "mama" en "papa". Maar vaak hebben ze al meerdere opa's en oma's, is het opa Jan en oma Truus, dus waarom dan niet ook nog een derde oma Mien?
Je wilt je kinderen toch ook niet het gevoel geven dat ze op afstand worden gehouden?

Daar heb je wel gelijk in.... vooral als er andere kinderen involved zijn, waarvan het dus wel de eigen opa's en oma's zijn. Maar ik ben ook de moeder van de kinderen van mijn vriend niet en heb ook eerlijk gezegd tegen die kinderen dat dat ook niet de bedoeling is van mijn kant. Zij begrijpen dat prima, vinden juist fijn dat ik die plek niet probeer in te nemen. Het is voor hun al gedoe genoeg met nieuwe partners en twee nieuwe 'zusjes' erbij aan beide kanten. Je kunt ook prima met de (klein)kinderen omgaan zonder erbij te hangen en zonder ze een nieuwe opa en oma aan te praten. Lastig uit te leggen via internet, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel....

Ik snap denk wel wat je bedoelt, maar dat bedoel ik dus ook. Je hoeft ze nergens toe te dwingen, maar sommige dingen vormen zich zelf, juist kinderen zijn heerlijk simpel in dingen zonder alle bezwaren die wij volwassenen zien :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:05

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:

In je laatste zin komt ook naar voren, denk ik, dat jij daar meer moeite mee zou hebben dan bijvoorbeeld jouw eigen kind. Een kind dat iemand zo noemt kan ook een andere reden hebben en hebben juist een goed gevoel en dat moet je dan wegnemen? Een kind weet echt wel wie de papa en mama is en daar doet een naam niet aan af hoor...

Een naam zal er misschien niet aan af doen, tenzij een kind weet wat die naam betekent. De mijne wist op 3-jarige leeftijd al heel goed wat de naam 'mama' betekent qua inhoud blijkbaar :) . En ik geloof niet dat ze de enige is, als ik de verhalen om me heen hoor over deze zaken en situaties. Daarom vind ik het wel frappant hier wat anders te lezen, maar goed, ik geloof ook dat het wel kan, hoor. Maar mijn ervaring is dat kinderen een nieuwe partner pas 'papa' of 'mama' gaan noemen (of als 'papa' of 'mama' gaan zien)als een van de echte ouders nog nauwelijks in hun leven is of als ouders lopen te stoken over een andere ouder of als ouders willen dat kinderen hun nieuwe partner zo noemen e.d. Ik ken genoeg kinderen inmiddels (en die ken ik ook echt persoonlijk) die vaak juist moeite hebben met een nieuwe partner, een nieuw gezin of een nieuw huis waarin iedereen woont, maar wat voor zo'n kind nog heel onwennig is, omdat ze nog vaak terug denken aan die 'goeie, oude tijd' dat papa en mama nog samen waren.... Kinderen willen over het algemeen hun eigen ouders samen. Ook vaak jaren na de scheiding nog. En juist dat maakt het zo pijnlijk vaak. Je kind daarover te horen, vaak in combinatie met verdriet/boosheid, terwijl je weet dat dat juist hetgene is wat je je kind nooit meer terug kunt geven.

Ik denk dat je mij niet helemaal begrijpt... Ik heb het er over dat het kind de stiefouder zelf zo noemt of wil noemen... Dat kan een andere reden hebben dan dat kinderen niet weten wat de inhoud van papa en mama is, dat weten ze maar al te goed. ;) Ouders moeten het dan zelf niet moeilijker maken dan het is.

Olympia

Re: Wat als moeder kind manipuleert niet bij papa te willen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:37

=> LZP

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:40

Mijn ex vriend deed hetzelfde maar dan andersom zeg maar.
Hij manipuleerde de kinderen om tegen hun moeder te liegen over wat ze bij pappa hadden gedaan.
Ook steeds moeder in een kwaad daglicht proberen te zetten enzo.
Heel erg vervelend die strijd. en slopend voor de kinderen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:15

Nou kom ik net thuis van werk en hoor dat zijn ex hem een lel heeft verkocht! De jongste van net 5 jaar zwemt sinds 2 weken en mijn vriend ging naar het zwemmen kijken. De kinderen zouden dan met hem mee gaan naar huis voor dit weekend. Maar de ex en vriend kwamen ook kijken en gingen op de parkeerplaats (waar kinderen weer bij waren) tegen mijn vriend te keer. Vooral de ex werd steeds kwader, er was al een vrouw die had gedgreigd de politie te bellen als ze niet weg zouden gaan. Ook haar kinderen (en die van anderen) liepen op de parkeerplaats rond en hoefden geen getuigen te zijn van een ordinaire straat ruzie. Terecht vind ik. En ex wordt zo link dat ze mijn vriend een mep geeft, waarop de oudste van 8! huilend tegen haar moeder roept dat ze moet stoppen! Terwijl die gewoon nog even doortettert terwijl mijn vriend en de kids de auto instappen..

Hij heeft hier geen melding van gedaan wilde dit de kinderen niet aandoen, ik heb hem dit wel aangeraden alsnog te doen! Aangifte kan misschien niet, maar iig een melding.

Het wordt echt steeds gekker met haar... De kinderen hebben alles meegekregen.

Hij heeft ondertussen wel de spelletjestherapeut gevonden, dus na het weekend gaat hij een afspraak met haar maken. Ik ben heel benieuwd wat hier uit komt. En ik hoop dat hij dan toch hulp gaat zoeken hiervoor, want zo kan het gewoon echt niet langer..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:18

Jeetje, triest hoor.. Ik vind het zo verschrikkelijk als ouders hun eigen ego niet opzij kunnen zetten in het belang van hun kinderen. Wat bezielt die moeder, als je toch een beetje inlevingsvermogen hebt in je kinderen, doe je zoiets niet.

Kinderen komen altijd op nummer 1. Dat jij niet met je ex door één deur kan is jouw probleem, daar mogen kinderen nooit de dupe van worden.
Bah. Ik word er gewoon chagrijnig van! Kan me voorstellen dat jij dat ook wordt. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:18

Dat is ook niet normaal natuurlijk, wat ontzettend dom om dat te doen, de kinderen krijgen al genoeg mee en hebben genoeg te verduren...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:49

Ik ben bang dat dit soort mensen geen inlevingsvermogen hebben, en ook niet echt slim zijn.. Vanwege het gebrek van de inlevingsvermogen ziet zij dus niet wat ze de kinderen aandoet. Het is alleen ikke,ikke,ikke. Ze is en doet alles perfect, het is altijd de schuld van een ander maar dan ook echt altijd. Als je haar ergens op wijst is dit absoluut niet het geval. Ik heb mijn vriend dan ook geadviseerd om haar maar niet te vertellen wat zij allemaal niet goed doet etc want je dringt niet tot haar binnen..

Ik ben van mening dat kinderen recht hebben op 2 ouders, en ik hoop echt van harte dat de kinderen door het gestook van moeder heen prikken en dat ze weten dat pappa van ze houdt etc. Ik vind het ver gaan om te hopen dat ze het contact met hun moeder uiteindelijk verbreken, ze hebben maar 1 moeder natuurlijk en ze doet ook goede dingen voor de kinderen.

Maar ik vraag me af hoeveel profijt kinderen hebben van een moeder zoals deze en ze weet gewoon niet beter. Ik hoop dat als de kinderen dadelijk ouder zijn dat ze dit gaan beseffen. Dat er mensen op de wereld zijn die zich niet kunnen inleven in anderen personen, die eigenlijk alleen aan zich zelf denken. Maar die er heel triest eigenlijk zelf niks aan kunnen doen dat ze zo zijn. Ik denk dat moeder pscychisch iets mankeert, en met de juiste hulp en begeleiding zou ze misschien beter dingen kunne handelen.. Maar ja wie ben ik om haar dat te vertellen, en je dringt toch niet tot haar binnen. Er is haar al eerder vertelt dat er vermoedens zijn dat ze onder andere borderline heeft. Maar volgens haar is dat niet zo.. Dan houdt het al snel op...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:57

Jeetje mirka
ik had er wel aangifte van gedaan hoor echt laf dat ze met ze 2e tegen jou vriend gingen ruzie maken !

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:21

Ik had ook aangifte gedaan. Jammer dat zo'n moeder alleen maar aan zichzelf denkt.... Ik heb daar dan ook zeer weinig begrip voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:15

Heel vervelend maar we zijn allemaal niet bij de ruzie geweest, we weten niet wat er over en weer is gezegd en hoe de hele voorgeschiedenis is...

Heel erg jammer dat altijd weer die kinderen er tussen moeten zitten..

Dan ook jammer dat er altijd duidelijke afspraken gemaakt moeten worden en dat beide partijen daar niet altijd strikt mee om gaan en er dus confrontaties ontstaan.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 09:22

Mijn vriend heeft er zaterdag een melding van gemaakt bij de politie..

Russel, ik was er ook niet bij natuurlijk en ik weet dat mijn vriend ook niet perfect is en wel eens wat vergeet ofzo maar om hem dan te gaan uitschelden en slaan waar de kinderen bij zijn vind ik erg ver gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:46

Ik denk nl dat ruzies behoorlijk heftig kunnen zijn tussen jouw vriend en ex en dat die vriend van ex ook wel pap er van lust...Kennelijk is er geen van beide partijen de wijste

Jouw vriend moet weten onderhand dat het zo kan lopen en hij had van te voren kunnen bellen of hij ook mocht komen kijken...kennelijk is er nooit en om de tafel gesprekje geweest om het voor de kinderen zo ideaal mogelijk te laten verlopen en hebben de ego's over en weer nogal een grote inspraak in het geheel.

De mate van onrust in de relatie, de woorden die over en weer zijn gegaan en hoe het kapot is gegaan is de basis van de verdere omgang en er zou nu eens tijd moeten komen om met elkaar een scenario af te spreken hoe te communiceren in het belang van de kinderen en niet de persoonlijke vete uit te vechten...maar dat kost een boel slikwerk en diplomatie en jij als buitenstaander kan daar een rol in spelen

En dat is niet om ook een verontwaardige duit in het zakje te doen of kinderen verhinderen hun moeder te bellen....want kennelijk voelen ze zich niet op hun gemak bij hun vader waardoor ze behoefte hebben aan hun moeder....als vader altijd vader was, dan is zo een kind blij bij paps en vergeet hij alles, dan is het gemis van paps door de week goed als ze er zijn het weekend en die nieuwe vrouw heeft gepaste afstand en is op een afstand aanwezig maar bemoeit zich nergens mee is gewoon aardig en gezellig....

Moeilijk, snap ik alles van, maar wel een uitdaging om zo met je zelf en anderen om te gaan om uiteindelijk ook jouw zin te krijgen geaccepteert te worden, kinderen die graag bij vader zijn en paps die ook aan het zelfde lange eind trekt...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:54

Wat sneu wat die kinderen aangedaan wordt. Jammer dat die moeder dat niet inziet.
Veel sterkte voor jou en je vriend! Wat een rot-situatie!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 15:08

russel schreef:
Ik denk nl dat ruzies behoorlijk heftig kunnen zijn tussen jouw vriend en ex en dat die vriend van ex ook wel pap er van lust...Kennelijk is er geen van beide partijen de wijste

Jouw vriend moet weten onderhand dat het zo kan lopen en hij had van te voren kunnen bellen of hij ook mocht komen kijken...kennelijk is er nooit en om de tafel gesprekje geweest om het voor de kinderen zo ideaal mogelijk te laten verlopen en hebben de ego's over en weer nogal een grote inspraak in het geheel.

De mate van onrust in de relatie, de woorden die over en weer zijn gegaan en hoe het kapot is gegaan is de basis van de verdere omgang en er zou nu eens tijd moeten komen om met elkaar een scenario af te spreken hoe te communiceren in het belang van de kinderen en niet de persoonlijke vete uit te vechten...maar dat kost een boel slikwerk en diplomatie en jij als buitenstaander kan daar een rol in spelen

En dat is niet om ook een verontwaardige duit in het zakje te doen of kinderen verhinderen hun moeder te bellen....want kennelijk voelen ze zich niet op hun gemak bij hun vader waardoor ze behoefte hebben aan hun moeder....als vader altijd vader was, dan is zo een kind blij bij paps en vergeet hij alles, dan is het gemis van paps door de week goed als ze er zijn het weekend en die nieuwe vrouw heeft gepaste afstand en is op een afstand aanwezig maar bemoeit zich nergens mee is gewoon aardig en gezellig....

Moeilijk, snap ik alles van, maar wel een uitdaging om zo met je zelf en anderen om te gaan om uiteindelijk ook jouw zin te krijgen geaccepteert te worden, kinderen die graag bij vader zijn en paps die ook aan het zelfde lange eind trekt...

Mijn vriend had met ex afgesproken dat hij de kinderen die avond naar zwemles zou brengen wanneer het 'zijn' weekenden zijn. Maar moeder had mijn vriend al een paar dagen gepbrobeerd te bellen. Omdat hij het gescheld en alles erom heen zat is wil hij geen telefoongesprekken meer met haar of haar vriend, Hij heeft haar dan ook gemaild dat voortaan alle contact via de mail gaat. Hoe triest dit ook is. Maar er zat haar iets hoog wat ze kwijt moest dus besloot ze ook naar het zwemmen te gaan.

We zijn bij de spel theratpeut geweest vorige week. De oudste is bij haar onder begeleiding. Dat het niet goed met haar gaat wist ze zelf ook, maar ons verhaal schrok ze wel. Ze mag geen partij kiezen maar heeft ons wat handvaten uitgereikt. De oudste voelt zich triest genoeg nergens veilig! Bij vader niet maar bij moeder ook niet! Door al het getouwtrek is het kind diepongelukkig... Ze zit heel erg in tweestrijd en heeft een loyaliteitsstrijd met zichzelf. Als ze bij moeder is hoort ze alle 'slechte' dingen over papa en wil ze mama pleasen door mee te praten, als ze met mama aan de telefoon is (bij papa) wil ze ook mama pleasen. Ze weet dat mama haar mist en dat mama wil dat ze naar huis komt, dat ze het niet naar zin heeft bij papa. Dus vertelt het arme kind alles wat mama wil horen. Aan de andere kant is papa er, en ze weet dat papa ook zijn best doet dus wil ze papa pleasen en zegt ze dat ze bij papa wil blijven. Afgelopen weekend wilde en zij en haar broertje niet meer naar mama. Door het gesprek met de spelletjes therapeut begrijp ik nu dat zij zo in tweestrijd is dat ze allbei de partijen wil pleasen dus zelf niet meer weet wat ze wil of wat ze moet doen...

Het enige wat wij kunnen doen is proberen te zorgen dat ze zich veilig voelen bij ons, door extra veel complimentjes (oudste heeft laag zelfbeeld) lekker veel kroelen, regels etc. Veel samen doen wat papa al doet eigenlijk..

De politie heeft de melding van mijn vriend doorgestuurd naar het AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling). Vandaag zijn we op gesprek geweest. Het feit dat moeder vader een klap in het gezicht heeft gegeven waar de kinderen bij zijn valt onder kindermishandeling. We hebben ons verhaal op tafel gelegd en ze schrok eigenlijk dat het zo erg was. Dat het op deze manier niet verder kan is al lang duidelijk! Jeugdzorg gaat een onderzoek instellen, zij gaan een gesprek aan met ons en met moeder en vriend. Ze gaan moeder streng toespreken over het incident en ook uitzoeken in hoeverre er inderdaad gemanipuleerd wordt etc. Daarnaast krijgen wij een gesprek hoe om te gaan met de hele situatie (moeder die kinderen manipuleert). Ze gaf aan dat we het al goed deden door niet ook moeder zwart te maken bij de kinderen, de kinderen niet te betrekken in de conflicten tussen vader en moeder (daarom alles via de mail). En dat we niet steeds in de verdediging gaa als moeder iets zegt. Bvb dat oudste dochter op paardrijden wil, moeder heeft gezegt dat ze het papa moest vragen dan zou hij het wel betalen. Terwijl hij meer dan genoeg kinderalimentatie betaalt. ( maar dat hoeft een kind van 8 niet te weten!) Dit gaat ook uitgezocht worden of dit bedrag niet wat herzien kan worden.. En ze gaan dus kijken of ze nog tips hebben voor ons waar wij op kunnen letten wat we wel of niet doen en zeggen betreffende de kinderen.

Ik ben blij dat het balletje nu gaat rollen! Maar vind het ook wel heel spannend! Want hoe gaat moeder reageren! Als ze niet mee wil werken met het onderzoek komt de raad van kinderbescherming ook nog om de hoek kijken.. En in hoeverre gaat ze dit op mijn vriend afreageren? Ik hoop stiekem tegen beter weten in dat ze inzicht gaat krijgen in haar handelen. Dat het zoveel schade aanricht bij de kinderen.

We hopen op het beste! Ik zal julie op de hoogte houden..

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:23

wat erg voor de kinderen, en hoe herkenbaar!
ik heb ook in de situatie gezeten van de kinderen.
mama vond het vreselijk als ik het leuk had gehad bij papa want dat kon ook al gauw want papa had daar centjes voor om leuke dingen te doen en mama niet, dus op een duur waren we de dagen dat we bij pa waren stil zat ik op mijn kamer en wou geen leuke dingen meer met hem doen.
mijn zusje belde ze ook met regelmaat of het wel leuk was bij papa. en dan hoorde mijn vader haar wel zeggen ik ben liever bij jou mam, terwijl ze het erg naar haar zin had.
toen ik 16 was kwam ik er zelden nog. had helemaal geen zin meer in de twee strijd,

de enige tip die ik kan geven is blijf je en zeker je vriend er 100% voor in zetten! ik ben nu 24 jaar en heb nu eindeijk sinds 15 jaar leuk contact met mijn vader en hoor nu zijn kant van alle verhalen en zie nu pas in dat ik heel vaak (miss ook niet altijd bewust van mijn moeder en haar familie's kant) negatief ben beinvloed.

heel veel strekte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 15:51

Och , arme kinders....

Hopelijk gaat er snel wat veranderen , en ik vind het juist super dat jij je er wel mee bemoeit op deze volgens mij naar alle partijen heel respectvolle manier.

Ik vind de reacties dat je als nieuwe partner er niks mee te maken hebt , altijd nogal zuur over komen :=

Als jij als nieuwe partner samen met de echte ouder een prettig en veilig nest voor de kinderen wil zijn , dan ga je je niet angstvallig overal buiten houden maar ga je hier op gepaste manier mee om , je bent toch een soort 3e / 4e / surrogaat-ouder / verzorger en die rol mag je best op je nemen :j

In jullie situatie zou ik sowieso kijken of je op een prettige manier een eind kunt maken aan die telefoontjes.

Als ze bij pappa zijn , dan zijn ze bij pappa. Dan kunnen ze daar hun aandacht bij houden en moeten ze niet ook nog eens bezig zijn met het pleasen van moeders. Het arme kind zit in een HEEL lastig parket als ze onder gehoorsafstand van pappa en vriendin met moeders moet bellen...want wat ze ook zegt : ze zal 1 van de 2 heel erg teleurstellen. Ze beseft ook wel dat het voor jullie niet leuk is als ze alleen de negatieve dingen zegt.... maar ze "moet" wel omdat mamma dat wil horen , arm ding :(:)

Als zij niet in staat is om gewoon eerlijk tegen mamma te vertellen over de dag , dan moet je haar in mijn ogen niet in deze situatie zetten waarbij ze van binnen ze verscheurd wordt :n

Ik zou zelf hier als eerste een oplossing voor zoeken :j

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 16:02

pmarena schreef:
Och , arme kinders....

Hopelijk gaat er snel wat veranderen , en ik vind het juist super dat jij je er wel mee bemoeit op deze volgens mij naar alle partijen heel respectvolle manier.

Ik vind de reacties dat je als nieuwe partner er niks mee te maken hebt , altijd nogal zuur over komen :=

Als jij als nieuwe partner samen met de echte ouder een prettig en veilig nest voor de kinderen wil zijn , dan ga je je niet angstvallig overal buiten houden maar ga je hier op gepaste manier mee om , je bent toch een soort 3e / 4e / surrogaat-ouder / verzorger en die rol mag je best op je nemen :j

In jullie situatie zou ik sowieso kijken of je op een prettige manier een eind kunt maken aan die telefoontjes.

Als ze bij pappa zijn , dan zijn ze bij pappa. Dan kunnen ze daar hun aandacht bij houden en moeten ze niet ook nog eens bezig zijn met het pleasen van moeders. Het arme kind zit in een HEEL lastig parket als ze onder gehoorsafstand van pappa en vriendin met moeders moet bellen...want wat ze ook zegt : ze zal 1 van de 2 heel erg teleurstellen. Ze beseft ook wel dat het voor jullie niet leuk is als ze alleen de negatieve dingen zegt.... maar ze "moet" wel omdat mamma dat wil horen , arm ding :(:)

Als zij niet in staat is om gewoon eerlijk tegen hmamma te vertellen over de dag , dan moet je haar in mijn ogen niet in deze situatie zetten waarbij ze van binnen ze verscheurd wordt :n

Ik zou zelf hier als eerste een oplossing voor zoeken :j

Klopt helemaal! Alleen kunnen wij er niet veel aan doen als moeder zegt dat ze altijd mag bellen. Maar de spelletjestherapeut vond dit ook niet goed, en zou het met moeder bespreken dat ze de weekenden bij ons 1 x belt bvb. En de dingen die dochter zegt nemen we haar absoluut niet kwalijk. We snappen dat ze in een lastig parket zit. Daarom willen wij zorgen dat ze weten dat ze altijd eerlijk kunnen zijn, en alles mogen zeggen ookal is het niet leuk voor papa en mij. Gelukkig beginnen ze dat al in te zien...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:05

Als mamma zegt dat ze altijd mag bellen.....dan betekent dat ze van MAMMA altijd mag bellen.
Maar niet dat het ook MOET :)

Misschien mag ze bij mamma ook wel met modderschoenen over de bank lopen , daar hebben jullie toch niks mee te maken , jullie bepalen als ze bij jullie is toch of er gebeld wordt neem ik aan ? :)

Dat het van mamma mag dat is prima...maar als ze bij jullie is dan gelden jullie regels lijkt mij :)

Er moet vast iets anders te bedenken zijn waardoor het meiske dat slechte gevoel niet elke keer krijgt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:22

Spannend TS!
Goed dat je eerlijkheid belangrijk vind. Dat duurt toch het langst, beginnen we hier ook te merken. :j

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:54

Hallo TS wat een lastige situatie. Ik herken heel veel in jouw situatie wat er bij mij in de familie gebeurt.
Allereerst wil ik zeggen dat ik vind dat het logisch is dat TS zich zorgen maakt, en zich ermee bemoeit in deze situatie. Immers komen de kinderen ook bij haar over de vloer nu zij samen is met de vader. Ik denk dat je als nieuwe partner daar zeker mee te maken mag hebben!
Goed dat er nu melding is gemaakt, want deze situatie moet op een normale volwassen manier worden opgelost, en niet zo dat de kinderen er last van hebben in deze situatie. Want die zijn op dit moment prioriteit. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen en wens jullie veel succes.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 16:53

Nou de vriend van moeder belde op dat mijn vriend zijn kinderen niet naar hem toe wilden afgelopen weekend en dat ze ze niet konden dwingen. En ze hadden overlegd met despelletjes therapeut van de oudste dat het beter was dat ze bij moeder bleven.. Dus ze bleven daar... We hebben toen naar de oudste dochter gebeldt om te zeggen dat we niet boos waren, dat het goed was en dat pappa van ze hield. Nou ze was erg kortaf en snauwde ook gewoon.. Haar moeder was tijdens het gesprek haar oren aan het schoonmaken? We zaten in de auto dus ze stond in de carkit waardoor ik mee kon luisteren. En ik vond het jammer dat ze zo kort door de bocht reageerde. Het leek ook of de antwoorde haar ingefluisterd werden, ik heb het laatste gedeelte met mijn telefoon opgenomen omdat het gewoon een raar gesprek was..

Mijn vriend heeft dus gebeld naar spelletjes therapeut die vond het heel naar, en had hier geen contact met moeder over gehad. Ze vond het vervelend dat ze niks kon doen en raadde aan om maatschappelijk werk te bellen waar we pas op bezoek zijn geweest. Zij wisten te vertellen dat moeder daar pas op gesprek was geweest. De inhoud etc mocht ze niet vertellen. Mijn vriend zou het moeten melden bij het AMK en we worden binnekort door jeugdzorg voor een gesprek uitgenodigd..

Pff ik vond het heel erg voor mijn vriend en de kinderen. Ze zijn gewoon weer opgestookt. De laatste keer dat ze bij mijn vriend waren wilde ze niet naar moeder toe. Toen hebben ze ook gehuild dat ze wilden blijven, maar dan kun je ze toch niet hier houden? Moeder hoort ze te stimuleren om naar vader te gaan niet te manipuleren zodat ze niet willen.. Ik weet niet wat ze heeft gezegd tegen die kinderen maar het zal niet veel goeds zijn als dochter zo kort af doet aan de telefoon. Zelfs toen er werd gezegd dat pappa van ze houdt en niet boos was reageerde ze heel kil.. Zo doet ze normaal niet aan de telefoon. De dingen die ze zei klonken niet als haar.. Heel jammer..

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:02

Ik heb een tijd stage gelopen in de kinder -en jeugdpsychiatrie. Dat klinkt eng, maar is het niet hoor ;) Daar zaten veel jongeren die tussen een scheiding zaten en het niet meer aan konden. Er werkte daar een 'gezinstherapeut', deze had sociaal werk gedaan + een opleiding therapeut. Deze deed gesprekken met ouders afzonderlijk en tesamen. Ook mét de jongeren, als deze hieraan toe waren.
Ik vond dat dit héél erg hielp voor de gezinnen!
Zelf heb ik als kind ook tussen een vechtscheiding gezeten, de enige manier voor mezelf om me ertussenuit te halen was een vriend die me 100% steunde en alleen gaan wonen. Natuurlijk is dit voor iedereen anders :) Maar als kind en jongere zat ik ook steeds tussen die 2, ze maakten elkaar ook constant zwart.
Nu ik ouder ben en sterker in mijn schoenen sta weten ze dat ze niet moeten beginnen tegen mij. Ik kap dit ook direct af als ze het proberen..
Ook kan men naar de vrederechter stappen die dan een definitieve regeling stelt voor wanneer het kind bij moeder of vader verblijft. Deze moet dan strikt nageleefd worden. (in België :) )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:06

Ik vind dit altijd heel moeilijk omdat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
Vroeger begreep ik dit soort situaties nooit maar inmiddels wel. Ego aan de kant zetten in het belang van het kind is echt een opmerking die de plank misslaat. Het heeft vaak niks met ego te maken.
Waar ik het wel mee eens ben is dat de kinderen nooit tussen de vete in mogen staan. En zeker niet in het bijzijn van de kinderen nare dingen zeggen.
Maar je kan de kinderen niet overal tegen beschermen en soms moeten ze gewoon accepteren dat vader en moeder niet met elkaar kunnen omgaan. Welke reden dat dan ook heeft.