naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:53

Bij ons komt het meestal niet zo nauw, omstebeurt betaald iedereen een rondje. als je weinig geld hebt heb je af en toe een 'gratis' avondje, geef je de volgende keer gewoon een rondje extra. Iedereen houd zich hier wel goed aan in ieder geval.

Ik zou hem gewoon de kans ff geven om erover te beginnen en anders gewoon aankaarten op een amicale manier dat ie z'n 'schulden' moet aflossen, gewoon beetje lachend. Maar dan is t wel serieus bedoeld en dat weet hij dan ook als het goed is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:55

goed idee Nrkee.. ´schulden´ aflossen anders krijgt hij rente.. een week lang iedere avond mijn voeten masseren! }>

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:07

Ben zeker niet moeilijk met geld.. eerder te makkelijk naar anderen toe vaak.
Heb er alleen wel een hekel aan als je super veel moet betalen met een groep, terwijl je zelf weinig hebt genomen. Het gaat er dan vooral om, dat veel mensen het op een (dure drankjes) zuipen zetten of in een restaurant ook t duurste bestellen zo van: wordt toch gedeeld.
Het is namelijk een feit dat de rekening met een groep minder hoog is als men weet dat de kosten precies berekend worden naar hoeveel je besteld hebt...
Verder begrijp ik de ophef niet dat ts dr date (relatie vind ik ook niet na 3 weken) niet zou vertrouwen.
Vind het juist goed dat ze niet enkel op een roze wolk zit en gewoon nuchter naar de dingen kan kijken.
Als TS erg op dr geld moet letten, is die 40 euro (zeker voor 3 drankjes!) nogal wat!
Ook dat mag tijdens het daten best verteld worden in het begin, zo lang je het maar gezellig houdt en luchtig (zou het vanavond dus ook zeker luchtig houden met een grapje over het geld!).
Wat ik logisch zou vinden met een avondje stappen: of jij en je vriend halen voor elkaar en de rest ziet maar of ze pot doen of wat dan ook..
Of je legt allemaal geld in de pot en als ie leeg is betalen de grotere drinkers dus extra en de mensen waarvan hun potgeld nog niet op is.. die betalen gewoon niet nog.
Zo ging dat bij ons vaak.
Vind dat wel zo eerlijk. Niemand heeft super veel geld vaak.. dus dan beetje eerlijk verdelen kan geen kwaad lijkt mij. Er zijn al zat profiteurs. Zou het zelf super vervelend vinden, als ik voor 40 euro zit te drinken en ik maar 20 moet betalen bijv omdat er een paar mensen wel veeeel meer inleggen dan dat zij drinken.
Ik zou mij kapot schamen..
Ben benieuwd naar je verhaal morgen TS ;-).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:14

Voor mij blijft het feit dat hij zo in het begin van een evt nieuwe relatie zo laks is om geen geld mee te nemen ipv dat hij bij wijze van alles uit de kast haalt om een goede indruk te maken een signaal om in de gaten te houden. Dus niet het geld op zich, maar zijn karakter.

Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het vanavond gaat verlopen, of hij er uit zichzelf over begint omdat hij het banketstaaf vond van zichzelf of helemaal niet (dan zou hij geen punten scoren) :)

Jojoju

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 14:40

dan zou hij géén punten scoren nee. Mocht dat nou allemaal goed gaan (wat ik echt hoop!) dan is het alleen nog uitvissen hoe ik het de volgende keer ga doen. Zat er zelf aan te denken dat ik van te voren bv 15 euro aan vriendje geef en dat hij dan voor mij ´betaald´ als de pet rondgaat aan het eind van de avond. Ik kan redelijk goed inschatten wat ik ga drinken op een avond..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:44

amsterdam_30 schreef:
Ben zeker niet moeilijk met geld.. eerder te makkelijk naar anderen toe vaak.
Heb er alleen wel een hekel aan als je super veel moet betalen met een groep, terwijl je zelf weinig hebt genomen. Het gaat er dan vooral om, dat veel mensen het op een (dure drankjes) zuipen zetten of in een restaurant ook t duurste bestellen zo van: wordt toch gedeeld.
Het is namelijk een feit dat de rekening met een groep minder hoog is als men weet dat de kosten precies berekend worden naar hoeveel je besteld hebt...
Verder begrijp ik de ophef niet dat ts dr date (relatie vind ik ook niet na 3 weken) niet zou vertrouwen.
Vind het juist goed dat ze niet enkel op een roze wolk zit en gewoon nuchter naar de dingen kan kijken.
Als TS erg op dr geld moet letten, is die 40 euro (zeker voor 3 drankjes!) nogal wat!
Ook dat mag tijdens het daten best verteld worden in het begin, zo lang je het maar gezellig houdt en luchtig (zou het vanavond dus ook zeker luchtig houden met een grapje over het geld!).
Wat ik logisch zou vinden met een avondje stappen: of jij en je vriend halen voor elkaar en de rest ziet maar of ze pot doen of wat dan ook..
Of je legt allemaal geld in de pot en als ie leeg is betalen de grotere drinkers dus extra en de mensen waarvan hun potgeld nog niet op is.. die betalen gewoon niet nog.
Zo ging dat bij ons vaak.
Vind dat wel zo eerlijk. Niemand heeft super veel geld vaak.. dus dan beetje eerlijk verdelen kan geen kwaad lijkt mij. Er zijn al zat profiteurs. Zou het zelf super vervelend vinden, als ik voor 40 euro zit te drinken en ik maar 20 moet betalen bijv omdat er een paar mensen wel veeeel meer inleggen dan dat zij drinken.
Ik zou mij kapot schamen..
Ben benieuwd naar je verhaal morgen TS ;-).

Ik ben degene die daar ophef om maakt en niet omdat ze die € 40 terug wil maar omdat ze dan gaat denken dat ie misschien wel schulden heeft. :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:50

Ik vind het wel komisch dat TS gekscherend eventuele schulden aanhaalt en dat jij daar zo over door blijft mekkeren Ayasha, TS loopt nu ècht niet de hele dag te denken; 'goh, sh*t, misschien heeft 'ie wel schulden :='

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:51

Ik weet niet hoe jij over jezelf denkt en dat boeit me ook heel weinig. Maar ik mekker iig niet. ik typ en praat.
Zo gekscherend vond ik het ook niet aangehaald worden maar dat zal interpretatie zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:30

Hoezo word nu meteen de manier van 'over mezelf denken' aangehaald? neehoor, ik val niemand persoonlijk aan :+

Anyhow, zal idd wel een manier van interpretatie zijn..

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat lopen TS, maar aan zijn reactie te zien wil hij alles bespreekbaar hebben en dat is een goed teken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:34

Als ik het goed begrijp dan vraagt je date je mee de kroeg in met zijn vrienden en vervolgens brengt hij zelf geen geld mee?? Wat is dat voor onbehouwen vlerk?? Geld rap terug en niet meer daten met deze armoedzaaier.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 15:36

@ Lovely... onderweg daarnaartoe zei hij wel dat hij misschien niet genoeg geld bij zou hebben.. dus ik dacht dat ik hetgeen wat hij voor ons 2en tekort zou komen bij zou leggen.. miscommunicatie denk ik.. en als ik het netjes terug krijg is er niks aan de hand

denk dat het ook allemaal wel los zal lopen.

Vanavond gaan we op bezoek bij zijn moeder.. en vriendje had verteld dat ze graag autobiografien leest. Toevallig! Ik ook! Heb daardoor nogal wat boeken liggen.. dus vroeg ik of ze het leuk zou vinden als ik een boek meeneem zodat ze die kan lezen..

´jij wil indruk maken op mijn moeder is het niet ;) ? ´
´ ja natuurlijk! Moet toch een goede eerste indruk maken!´
´ Ben gewoon jezelf, daar maak je de meeste indruk mee.. in ieder geval wel op mij´

liefffffffff *\o/*

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:37

Ik u mij er ook niet fijn over voelen. Ik drink weinig alcohol, en sowiezo weinig als we uitgaan. Misschien 2 sinaasappelsap :+ En ik ben ook zuinig op mijn geld.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:38

Aaah dat gaat helemaal goedkomen TS, en wat leuk dat jij en zijn moeder een gedeelde hobby hebben :) heel verl plezier vanavond, ga er maar vanuit dat het helemaal goed zal komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:40

@wiebke, in mijn ogen is het best wel onbeschoft om iemand mee uit te nemen terwijl je geen geld hebt. Hij maakt hiermee op mij dus geen goede indruk :).

Ik zou geen boek meenemen, maar je kan wel altijd erover beginnen tijdens een gesprek natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:41

AmyII schreef:
Aaah dat gaat helemaal goedkomen TS, en wat leuk dat jij en zijn moeder een gedeelde hobby hebben :) heel verl plezier vanavond, ga er maar vanuit dat het helemaal goed zal komen :)

En dan op lange termijn iets minder wantrouwig worden en dan komt ie zeker goed als vanavond goed loopt. :j Hij is iig charmant.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:42

Bij mij ligt het er helemaal aan met wie ik weg ben.

Bij de ene groep koopt iedereen zijn eigen muntjes en zodra er een rondje wordt gehaald, geven de personen die wat te drinken willen de hoeveelheid muntjes aan de personen die gaan halen. Dat zijn wel voornamelijk studenten met wat minder geld dan de rest en er zitten er een paar bij die op de hele avondjes 2 watertjes wegdrinken, dus voor die groep werkt dit prima.

Bij een andere groep wordt er altijd om en om gewoon een rondje gehaald/gegeven.

En de andere groep en de "losse flodder-vriendinnen" betalen we meestal gewoon achteraf, gedeeld door het aantal personen. Als de een een wijntje meer of minder heeft gehad, doen we daar niet moeilijk over, zolang het maar gezellig is geweest.

Ik zou zelf persoonlijk niet moeilijk doen over dat geld en gewoon die 20 euro lappen. Je hebt een gezellige avond gehad toch? Dat je die 20 euro terugkrijgt van je vriendje, lijkt me logisch, vind het namelijk nogal iets raars dat hij je meevraagt naar zijn vrienden en vervolgens zelf geen geld op zak heeft? Maargoed, ik weet ook niet het hele verhaal :).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:10

ik doe niet moeilijk over ´mijn´ 20 euro, maar wel over ´zijn´ 20 euro :) ik snap best dat niet iedereen zo ouderwets is als dit persoontje hier :)

enne.. zijn moeder en ik hebben wel meer gemeen, zo houden we allebei van koken en in het bijzonder taarten en desserts.. dat wordt boeken lezen en taarten bakken :D Charmant is hij zeker, kan goed koken en heeft me de afgelopen 3 weken meer complimentjes gegeven dan dat ik in het afgelopen jaar heb gehad.. onze hobby´s komen ook redelijk overeen en ik ben helemaal happy.. áls hij netjes zijn deel teruggeeft tenminste! anders ben ik iets minder blij en zal dat dan ook bespreken.. heb ervoor aan de kant zetten zal ik denk ik niet doen, ligt er al helemaal aan hoe hij reageerd

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:14

Okee sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik las namelijk dat je 20 euro voor 3 drankjes wel veel vond..
Maargoed :), je ziet hem snel toch? Als het goed zit, kan je over zulke dingen gewoon goed praten toch? Komt vanzelf wel goed :).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 16:20

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* JAAAAA tuurlijk komt het goed!!!!! WIEHIEIEJHJHJJJ :D :D :+ :D :')

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:24

Bij ons verschilt t. Vrienden van mijn vriendje zijn (net als vriendje in kwestie) nogal van 'bier als water' en ik drink een paar wijntjes en that's it. Als we gewoon in t cafe zitten is het ieder voor zich (nouja, per koppel dan, vriendje en ik gooien het op 1 hoop, en houden er een soort 'hij betaald 2 keer, ik 1 keer'-systeem op na, dan houden we het onderling volgens mij redelijk in balans, hebben we in t half jaar dat we samen zijn nooit gezeur over gehad). Gaan we ergens anders heen, dan koopt iedereen munten en worden er rondjes gegeven. Maar echt gek gaat dat eigenlijk nooit.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:14

Ik kan het me helemaal voorstellen hoor. Als ik met een groep ben waar ik ook niet regelmatig mee uit ga of wat ga drinken doe ik meestal ongeveer betalen wat ik heb gedronken. Is een biertje 2,20 en heb ik er 3 gedronken? Dan leg ik een tientje neer. Zo moeilijk ben ik dan ook weer niet.
Nou ga ik eigenlijk altijd met dezelfde groep uit en daarbij drinken we hetzelfde en ongeveer evenveel, dus dat is makkelijk. Als ik even krap zit betaal ik soms een avond helemaal niks en dan de volgende keer weer 2x zoveel :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:20

Paddenpad schreef:
Het is je vriendje maar met de kerstdagen elkaar niet gezien?Hmm okee kan omdat je elkaar nog maar 3 weken kent.

Ik vind het wel goed van je dat je meteen al aan hem goed laat weten wat je wel en niet pikt of leuk vind!
Zelf niet over beginnen,laat hem maar uit zichzelf met het geld over de brug komen(of niet) weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Volgende keer wanneer je uitgaat met zijn vrienden,zeg je gewoon tegen diegene die het geld komt halen om af te rekenen dat hij dit keer bij je vriendje moet zijn die betaald voor twee omdat jij dat vorige keer gedaan hebt! ;)

Dan verleg je het probleem bij zijn vrienden en kunnen die gaan lopen zeuren dat hij met geld over de brug moet komen en misschien leert vriendlief er van,het is niet de bedoeling dat jij zijn kipje met de gouden eitjes word om meneer zijn avondjes te betalen natuurlijk!

Hij weet van te voren dat jullie op stap gaan en dan vind ik het vreemd dat hij nog geen 20,=euro op zak heeft en jij zomaar even met 40,=euro's over de brug moet komen.

Dat is een goed idee.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:27

Als m'n vriendje geen geld bijheeft zegt die gewoon ''ik ga nog even naar de bank'. Naja, ik hou niet van die tijdsverspilling, dus betaal ik dan wel eens voor hem, wat ik soms zelfs na een maand vergeten ben, maar hij er dan toch plots mee afkomt. Vind ik wel fijn, als ik het dan vergeet, dat hij er wel aandenkt, en omgekeerd zeg ik het hem ook. Ben ook maar een studentje en nu 2.5 jaar samen met hem, maar het gaat goed zo. Hij koopt soms wel wat grotere kado's dan ik kan betalen, maar daar zit hij helemaal niet mee...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:12

Is dat niet veel dan.. 20 euro voor 3 drankjes :') . Dure kroegen ga jij dan heen :P .

Yv_ schreef:
Okee sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik las namelijk dat je 20 euro voor 3 drankjes wel veel vond..
Maargoed :), je ziet hem snel toch? Als het goed zit, kan je over zulke dingen gewoon goed praten toch? Komt vanzelf wel goed :).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 09:58

Nou... hij begon er niet zelf over.. hij vroeg wel wat mijn planning voor morgenavond was.. want zijn vrienden wilde gaan bowlen. Dus ik zeg heel droog van
´mijn budget laat dat nu echt niet toe op dit moment´
´nee de mijne ook niet, het zijn toch dure maanden´
´nu we het er toch over hebben... als je geen geld hebt om morgen weg te gaan had je dat vorige week dus eigenlijk ook niet?´
kijkt me vragend aan..
´nee het is niet zo dat ik helemáál niks kan missen hoor´
´komt goed uit, want ik heb voor jou betaald vorige week..´
´ och schatje toch! Had dat gezegd, ik wist niet dat je er zo erg mee zat.. als je het gezegd had dan had ik ervoor gezorgd dat je je geld al terug had! Ik ben daar misschien ook iets te makkelijk in.. maar zal je altijd je geld terug geven´
´gelukkig maar.. komt ook omdat ik dyscalcullie heb en daardoor altijd bang ben om geld tekort te komen. 20 euro heeft voor mijn beleving net zoveel waarde als 10, dus ben ik een beetje huiverig om veel geld uit te geven omdat ik niet kan inschatten of ik dan de rest nog kan betalen..´

geld werd meteen overgemaakt en hij begreep me helemaal *\o/*

Zijn moeder heb ik niet meer gezien, die zou bellen en dan even langskomen.. maar dat was ze vergeten volgens vriendje :) ook niet erg..