Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amsterdam_30 schreef:Ben zeker niet moeilijk met geld.. eerder te makkelijk naar anderen toe vaak.
Heb er alleen wel een hekel aan als je super veel moet betalen met een groep, terwijl je zelf weinig hebt genomen. Het gaat er dan vooral om, dat veel mensen het op een (dure drankjes) zuipen zetten of in een restaurant ook t duurste bestellen zo van: wordt toch gedeeld.
Het is namelijk een feit dat de rekening met een groep minder hoog is als men weet dat de kosten precies berekend worden naar hoeveel je besteld hebt...
Verder begrijp ik de ophef niet dat ts dr date (relatie vind ik ook niet na 3 weken) niet zou vertrouwen.
Vind het juist goed dat ze niet enkel op een roze wolk zit en gewoon nuchter naar de dingen kan kijken. Als TS erg op dr geld moet letten, is die 40 euro (zeker voor 3 drankjes!) nogal wat!
Ook dat mag tijdens het daten best verteld worden in het begin, zo lang je het maar gezellig houdt en luchtig (zou het vanavond dus ook zeker luchtig houden met een grapje over het geld!).
Wat ik logisch zou vinden met een avondje stappen: of jij en je vriend halen voor elkaar en de rest ziet maar of ze pot doen of wat dan ook..
Of je legt allemaal geld in de pot en als ie leeg is betalen de grotere drinkers dus extra en de mensen waarvan hun potgeld nog niet op is.. die betalen gewoon niet nog.
Zo ging dat bij ons vaak.
Vind dat wel zo eerlijk. Niemand heeft super veel geld vaak.. dus dan beetje eerlijk verdelen kan geen kwaad lijkt mij. Er zijn al zat profiteurs. Zou het zelf super vervelend vinden, als ik voor 40 euro zit te drinken en ik maar 20 moet betalen bijv omdat er een paar mensen wel veeeel meer inleggen dan dat zij drinken.
Ik zou mij kapot schamen..
Ben benieuwd naar je verhaal morgen TS.
AmyII schreef:Aaah dat gaat helemaal goedkomen TS, en wat leuk dat jij en zijn moeder een gedeelde hobby hebbenheel verl plezier vanavond, ga er maar vanuit dat het helemaal goed zal komen
Paddenpad schreef:Het is je vriendje maar met de kerstdagen elkaar niet gezien?Hmm okee kan omdat je elkaar nog maar 3 weken kent.
Ik vind het wel goed van je dat je meteen al aan hem goed laat weten wat je wel en niet pikt of leuk vind!
Zelf niet over beginnen,laat hem maar uit zichzelf met het geld over de brug komen(of niet) weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Volgende keer wanneer je uitgaat met zijn vrienden,zeg je gewoon tegen diegene die het geld komt halen om af te rekenen dat hij dit keer bij je vriendje moet zijn die betaald voor twee omdat jij dat vorige keer gedaan hebt!![]()
Dan verleg je het probleem bij zijn vrienden en kunnen die gaan lopen zeuren dat hij met geld over de brug moet komen en misschien leert vriendlief er van,het is niet de bedoeling dat jij zijn kipje met de gouden eitjes word om meneer zijn avondjes te betalen natuurlijk!
Hij weet van te voren dat jullie op stap gaan en dan vind ik het vreemd dat hij nog geen 20,=euro op zak heeft en jij zomaar even met 40,=euro's over de brug moet komen.
Yv_ schreef:Okee sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik las namelijk dat je 20 euro voor 3 drankjes wel veel vond..
Maargoed, je ziet hem snel toch? Als het goed zit, kan je over zulke dingen gewoon goed praten toch? Komt vanzelf wel goed
.