Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:16

Ik daarna wel 9 nachten achter elkaar :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:35

Ik moet geduld hebben tot oud&nieuw :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:10

Ik moet nog 2 nachtjes wachten. :D

_Veronique_ schreef:
Telt bij mij dan wel niet maar ik woonde op kamers in Zuid-Limburg en vriend in Brabant..toch 170 km bij elkaar vandaan en dus niet bepaald om de hoek :P Nu nog maar zo'n 40 km en volgend jaar 0 :D

Dat valt toch wel mee? Die provincies liggen naast elkaar. := Je kan gewoon wanneer je wil op de trein stappen en dan ben je er in ongeveer een uurtje. Ik zou er een moord voor doen. :Y)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:42

Ik ook....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:54

Zag net dat jouw vriend in Kreta woont. Hoe duur zijn die tickets ongeveer? Volgens mij is dat ook nog wel prijzig. :=

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:38

Heb nu 375 betaald. En dat is dan met tussenstop in Athene. Nu kosten die tickets alweer 525 euro.
Proberen vroeg te boeken. Eind september waren de tickets die ik nu heb 220, maar kon nog geen vrij vragen op mn werk. Ze zien me aankomen, was nog niet op vakantie geweest en dan alweer vrij vragen haha! Vanaf april gaan ze gelukkig weer rechtstreeks naar Kreta. Dan is de reistijd 3 x zo kort. De 24e ga ik om 8 uur morgens van huis en ben (zonder tegenspoed) om 19.50 Nederlandse tijd op Kreta.

Edit: Overigens betaalt mijn vriend heel lief de helft mee :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:51

Loose schreef:
Ik moet nog 2 nachtjes wachten. :D

_Veronique_ schreef:
Telt bij mij dan wel niet maar ik woonde op kamers in Zuid-Limburg en vriend in Brabant..toch 170 km bij elkaar vandaan en dus niet bepaald om de hoek :P Nu nog maar zo'n 40 km en volgend jaar 0 :D

Dat valt toch wel mee? Die provincies liggen naast elkaar. := Je kan gewoon wanneer je wil op de trein stappen en dan ben je er in ongeveer een uurtje. Ik zou er een moord voor doen. :Y)

Dat is vaak wat mensen denken: och ligt toch naast elkaar. Tja dat is dan wel zo maar toch kom je dan bedrogen uit. Doe maar 3.45 enkel met het openbaar vervoer :o Heb er ook weleens vaker 8 uur over gedaan als er gezeik was met het OV. Tuurlijk, het is niet zover als de meesten hier maar kan nou ook niet zeggen dat dit een afstand is van 'om de hoek'. OV in het centrum van NL, dus Randstad e.d. tja da's nog best oke geregeld. Maar richting en vanaf het zuiden dus niet :n sowieso als er een keer iets is, kom je er niet meer weg met het OV..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:49

_Veronique_ schreef:
Dat is vaak wat mensen denken: och ligt toch naast elkaar. Tja dat is dan wel zo maar toch kom je dan bedrogen uit. Doe maar 3.45 enkel met het openbaar vervoer :o Heb er ook weleens vaker 8 uur over gedaan als er gezeik was met het OV. Tuurlijk, het is niet zover als de meesten hier maar kan nou ook niet zeggen dat dit een afstand is van 'om de hoek'. OV in het centrum van NL, dus Randstad e.d. tja da's nog best oke geregeld. Maar richting en vanaf het zuiden dus niet :n sowieso als er een keer iets is, kom je er niet meer weg met het OV..

Hoe krijg je dat voor elkaar? :? Vanaf de stad waar ik studeer (midden van het land) naar het dorp waar ik vandaan komt (noorden) doe je er in totaal (tram, trein etc) max 3 uur over en ik geloof niet dat in het noorden het ov nou zoveel uitgebreider is dan in het zuiden. Er rijden naar mijn idee juist heel veel treinen richting Maastricht/Eindhoven enzo. Dus volgens mij is het een beetje overdreven. :=
Maarja nogal off topic. :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:54

@_Veronique_ Ik vind 3.45 ook nogal overdreven, sorry... Ik woon in Groningen (en het OV is daar ook niet optimaal) en om naar mijn ex in brabant te gaan deed ik er 4 uur over. En dat was een afstand bijna 2x zover dan die van jou :=

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:15

Mijn vriend woont in Groningen en doet ongeveer 3,5 a 4 uur over om bij mij te geraken met OV (Noord-Holland)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:11

Nouja het is toch echt zo. Prima als jullie het overdreven vinden. Weet toch echt wel wat ik zelf iedere week gereisd heb. Je zou het zelf op kunnen zoeken mja das ook nogal kinderachtig. Prima als jullie me niet geloven. Misschien dat ik niet om de hoek van station woon en ik dus ook 4 bussen moet pakken ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:24

Nou heb er 1 gevonden met minder ov.

Lopen: 20 min naar bushalte
Bus: 42 min richting station
Lopen: 5 min naar station
Trein: 145 minuten
Volgende trein: 13 minuten
Lopen: 9 minuten
Laatst bijgewerkt door Squawk op 16-12-11 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:31

Collega-dinnetje van me heeft sinds ca. 1.5 jaar een relatie met een Amerikaan. Vanochtend heeft ze hem na ruim 6 maanden niet zien weer in d'r armen mogen sluiten :+: en zondag gaan we naar hun verlovingsfeest *\o/*
Haar vriend moet eerst nog zijn studie afmaken (nog ca. 2 jaar) en dan komt ie naar NL toe. Hij wil graag weg uit de US en zij wil niet naar de US (ook i.v.m. haar jonge zoontje en diens relatie met ex-schoonfamilie).

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 15:35

_Veronique_ schreef:
Nou heb er 1 gevonden met minder ov.

Lopen: 20 min naar bushalte
Bus: 42 min richting station
Lopen: 5 min naar station
Trein: 145 minuten
Volgende trein: 13 minuten
Lopen: 9 minuten

Had ik dat maar.....

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:13

Inderdaad, ik zit een aantal uurtjes in het vliegtuig, incheck tijd ,transfer naar het huis. Ik ben minimaal 8 uur onderweg. Maar mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk :D Ik zou het zo ieder weekend doen, dat is alleen een beetje duur :+ Ik zie mijn vriend aankomende Vrijdag weer *\o/* , we hebben elkaar 5 maanden niet gezien!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 18:24

mijn tickets zijn niet zo duur..maar zo breed heb ik t niet..en alles bij elkaar opgeteld.
Als ik daar ben vind ik het wel leuk om dingen te ondernemen...

Gelukkig komt hij veel naar NL :)
Hij hewft geen huis wat in de verkoop staat en een paard, dat scheelt..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:17

Alles bij elkaar opgeteld is het inderdaad best prijzig. Wel fijn dat je vriend vaak naar Nederland kan komen. Dat scheelt echt veel! En ik las dat hij je verrast had op je verjaardag! Dat is echt super lief van hem!

Helaas kan mijn vriend nooit zomaar spontaan op bezoek komen. Wij zijn altijd weken, maanden bezig met de voorbereidingen voor het visum.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:32

Ik heb al jaren een Engelse vriend en dit bevalt mij prima, tickets zijn cheap en ik ben er zo ^^. Anders was het met m'n ex, die in Australië woont.. Dat is door de te grote afstand toch stuk gelopen..

Denk dat ik mijn vriend eens in de paar maanden zie, ligt een beetje aan de vliegprijzen. Maar ik wil denk ik uiteindelijk wel in London wonen, ik voel me daar thuis.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:15

Nog 5 nachtjes/dagen zonder mn vriend <3 Bijna, bijna, bijna!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:30

Ik was met WWillemijn op vakantie naar Kreta, daar op jeepsafari gegaan en tot over mijn oren verliefd geworden. Hoewel mijn vriend wel een Nederlander is, werkte en woonde hij toch al 3 jaar in Griekenland. We hebben ruim een jaar heen en weer gereisd. Elke 6 weken ging ik voor 2 weken daarheen of hij naar mij. Daarna waren we het spuugzat. Sinds 11 november wonen we samen. dat bevalt super. We wonen nu in Nederland. Ik sluit niet uit dat we ooit naar Kreta gaan maar voorlopig is dat niet goed mogelijk ivm de paarden.
Maar wat ben ik blij dat ik van die ellende af ben met dat lange afstand en weinig zien.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:10

Hoe doen jullie dat trouwens qua werk enzo? Want ik hoor veel verhalen van "elke paar weken ga ik een week die kant op of andersom". Echt no way dat ik zo vaak vrij zou kunnen krijgen..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:14

Hm herkenbaar. Ik had nooit genoeg vakantiedagen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:38

Nimber hoefte alleen maar te regelen dat iemand de paarden verzorgde. Heb o.a. ik 2 weken gedaan :)
Ik zit inderdaad enorm omhoog kwa vrije dagen. Maar mijn vriend heeft een hele flexibele 'baas' gelukkig.

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:44

Ik heb mijn vriend ruim 1.5 jaar geleden ontmoet in Australië.. hij is nu hier, en in februari gaan we samen naar Australië <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:25

Ik heb een eigen bedrijf, plande altijd fysio bezoekjes voor de paarden in op de momenten dat ik weg ging dan moesten ze vaak een weekje stil staan.

Maar als ik een weekje weg ging en hij dan 2 mnd later weer hierheen kwam en ik dan weer 2 maand later een weekje daarheen ging was het wel te doen zo om en om. Daarnaast was Seb jeepsafari gids dus 7 mnd werken en 5 mnd vrij. In die 5 mnd kwam hij vaker naar mij toe.