Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:40

Als mijn vriend dronken is gaat ie ook smsen, hoe erg hij me mist en zo, prima, als ie geluk heeft sms ik terug, anders is ie de dag erna de eerste... Gelukkig word hij ook niet vervelend dronken...

Afgelopen zaterdag ging ie op stap met collega's en zou daarna bij mij komen slapen, ik heb hem nog 1 smsje gestuurd met veel plezier. Als hij mij smste, sms ik wel terug maar verder ga ik hem dan niet lastig vallen, hij moet maar zien... En dat heeft ie ook gedaan, hij heeft blijkbaar nog gesmst vlak voor ie naar huis kwam, ik hoorde hem ineens rommelen aan de poort, heb me doodgelachen want het duurde nog zeker 10 minuten voor hij binnen was, geen idee wat hij op de galerij heeft staan doen... Uiteindelijk kwam ie binnen en probeert dan zachtjes te doen want ik "sliep" maar ja, dronken mannen die zachtjes denken te doen maken kabaal!! Uiteindelijk schoof ie bij mij in bed, ijskoud, maar hij is dan nog wel zo slim om niet tegen me aan te komen liggen, ik had alle kussens ingepikt en hij is gewoon braaf ergens gaan liggen waar nog plek was! Uiteindelijk maar omgedraaid en toen was ie verbaasd dat ik wakker was, nog ff gekletst en ineens... "schatje???" Ja???? "zzzzzzzzzzzzzzzzzz"

Ik kan me er echt niet druk om maken als mijn vriend dronken wordt, hij kan zich prima redden dan!!

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:14

Ik heb toch soms ook erg veel moeite met dronkenschap van mijn vriend.
We hebben beide drukke banen en een dochter die ook de nodige aandacht nodig heeft. Vrijdag wil hij na het werk graag even een borrel doen, even ontstressen zegt ie dan... nou prima, ging ook wel eens mee. Gezellig om 5 uur naar de kroeg en dan om een uur of 7 a 8 weer naar huis, om de week slaapt onze dochter bij haar opa en oma op vrijdag en dan hoeven we niet per se op tijd te eten. Dit gaat vaak wel goed, maar soms dus ook niet, dan wil hij niet naar huis en blijft ie hangen tot een uur of 10 a 11. Dat betekend 5 tot 6 uur achter elkaar drinken en dan is meneer dus dronken. Hij is niet leuk dronken, wordt agressief, verbaal gezien dan nooit fysiek, en is gewoon niet gezellig. Zodra hij de bank aanraakt bij thuiskomst snurkt ie en owee voor degene die hem wakker durft te maken :+

Daarbij komt, dat onze dochter een paar weken geleden een verjaardag had en hij zou haar brengen en halen, tussen door gingen we dan even wat drinken, half 6 haar wegbrengen en om 10 uur weer ophalen. Hij zou niet drinken.... Ik sta gezellig te kletsen en om een uur of 9 sta ik in de buurt van mijn vriend en hoor hem "nog een baco hier hoor" tegen de barman roepen.... Huh... NOG een?! Was dus nummer 7 al ofzo... en ik zat ook al aan mijn 5e rose, beide dus niet meer in staat te rijden, nou geweldig hoor... en onze dochter dan? Woedend was ik... kon niet eens meer boos worden, werd er gewoon stil van! Hij is dus dronken onze dochter gaan halen, ze moest toch naar huis...
Een keer dronken worden is geen probleem, maar elk weekend? Het liefst 3 dagen? We zijn toch geen 18 meer?! Ik ben 30 en hij 41, kom op...

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:23

ownwise schreef:
Ik heb toch soms ook erg veel moeite met dronkenschap van mijn vriend.
We hebben beide drukke banen en een dochter die ook de nodige aandacht nodig heeft. Vrijdag wil hij na het werk graag even een borrel doen, even ontstressen zegt ie dan... nou prima, ging ook wel eens mee. Gezellig om 5 uur naar de kroeg en dan om een uur of 7 a 8 weer naar huis, om de week slaapt onze dochter bij haar opa en oma op vrijdag en dan hoeven we niet per se op tijd te eten. Dit gaat vaak wel goed, maar soms dus ook niet, dan wil hij niet naar huis en blijft ie hangen tot een uur of 10 a 11. Dat betekend 5 tot 6 uur achter elkaar drinken en dan is meneer dus dronken. Hij is niet leuk dronken, wordt agressief, verbaal gezien dan nooit fysiek, en is gewoon niet gezellig. Zodra hij de bank aanraakt bij thuiskomst snurkt ie en owee voor degene die hem wakker durft te maken :+

Daarbij komt, dat onze dochter een paar weken geleden een verjaardag had en hij zou haar brengen en halen, tussen door gingen we dan even wat drinken, half 6 haar wegbrengen en om 10 uur weer ophalen. Hij zou niet drinken.... Ik sta gezellig te kletsen en om een uur of 9 sta ik in de buurt van mijn vriend en hoor hem "nog een baco hier hoor" tegen de barman roepen.... Huh... NOG een?! Was dus nummer 7 al ofzo... en ik zat ook al aan mijn 5e rose, beide dus niet meer in staat te rijden, nou geweldig hoor... en onze dochter dan? Woedend was ik... kon niet eens meer boos worden, werd er gewoon stil van! Hij is dus dronken onze dochter gaan halen, ze moest toch naar huis...
Een keer dronken worden is geen probleem, maar elk weekend? Het liefst 3 dagen? We zijn toch geen 18 meer?! Ik ben 30 en hij 41, kom op...

Als ik het goed begrijp heeft hij haar dus dronken in de auto vervoerd????? Dat had ik echt niet gepikt. Dan maar veel tientjes lappen en de kleine meid met de taxi halen..Dat was me het risico niet waard :n

Ja, mannen kunnen behoorlijk schofterig worden onder invloed :(.. Mijn advies; vooral niet in discussie gaan.. Ze roepen de meest gemene dingen die ze niet eens menen, om vervolgens als een blok in slaap te vallen :Z
En jij ligt wakker om de nasty dingen die zijn gezegd..

Je kunt beter op standje ignore gaan en de dag erna aanpakken ~~}>
Wat drinken oke, maar als keer op keer blijkt dat iemand er niet bepaald leuker van wordt (om het genuanceerd te brengen) dan moeten ze ook man genoeg zijn om dat probleem te erkennen en ernaar handelen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:31

Dronken een dochter laten halen, no way dat dat hier ooit gaat gebeuren. Gelukkig heeft mijn vriend wel veel verantwoordelijkheidsgevoel. Ik heb hem nog nooit dronken meegemaakt, wel eens aangeschoten. Als ik er bij ben (wat ik vaak ben) drinkt hij nooit te veel. Hij moet toch een beetje op mij passen :P. De ene keer drinkt hij wat meer dan de andere keer, maar het is nooit zichtbaar of merkbaar dat hij er eentje teveel op heeft. Als hij met vrienden op stap gaat wil hij nog weleens wat meer drinken, maar hij wordt er niet vervelend van gelukkig. Hij mag best lol hebben hoor :j.

rijden = 0 druppel! En zo denken we allebei. Als we rijden drinken we echt gewoon niet. Ik heb ook medegedeeld dat ik niet instap als hij wat drinkt en hij denkt er precies hetzelfde over. Ja je mag een enkel drankje, maar dat vind ik echt onverantwoord.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:35

Klopt, de taxi had ik ook al gebeld, maar een dronken man doet domme dingen en hij was dus al vertrokken voor ik het in de gaten had, hij was ook boos en was dus de kroeg uitgestormd. Hij zou wel even laten zien dat het gewoon goed gaat... :\
Gelukkig is het ook goed gegaan en de taxi had ik dus nodig voor mezelf...
één ding weet ik zeker... dit gebeurt me niet meer!

Inderdaad, ze zegen gemene dingen en worden erg schofterig. Om niet in discussie te gaan kost me soms moeite maar gaat langzaam maar zeker steeds beter. Negeren kan ik echter niet, ik wordt erg kortaf en sjaggo omdat ik baal. Wat resulteerd in een rotavond voor beide, maar vooral voor mij.

De dag erna aanpakken werkt niet, want hij zegt altijd dat hij maar 3 drankjes ophad ofzo... hij vergeet vaak de 1 ervoor te zetten en wordt boos als ik zeg dat het er dus wel een stuk meer waren. Het lijkt een beetje een eindeloze discussie te worden die ik maar niet kan winnen! Op sommige momenten, als we het er rustig over kunnen hebben, is hij het met me eens dat het niet nodig is steeds en zegt hij ook dat ie dat gedoe allemaal niet meer wil... om vervolgens het weekend gewoon weer door te gaan als zo vaak... dronken of met een kater.
Misschien moet ik van de 13 drankjes op vrijdag maar eens 25 maken en op zaterdag nog maar een paar meer, hopen dat ie het zo zat wordt dat ie niet meer wilt! (zal wel niet lukken :+ )

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:41

Tja, van mij mag hij ook best lol hebben... maar ten koste van wat?!
Als hij 1 of 2 keer in de maand nou een keer te veel dronk hoor je mij niet zeuren, maar elk weekend ben ik bezig om te proberen een redelijk nuchtere vent te behouden. Het is ook nog eens zo, dat ie zondag een hoopje ellende is, of moe of sjaggo en op een goeie dag... allebei :(
Rijden = 0 alcohol komt in zijn boekje al niet voor.
Rijden = stuk of 10 kan nog best....
Prima, maar nooit meer met mijn dochter in die auto!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:51

ownwise schreef:
Klopt, de taxi had ik ook al gebeld, maar een dronken man doet domme dingen en hij was dus al vertrokken voor ik het in de gaten had, hij was ook boos en was dus de kroeg uitgestormd. Hij zou wel even laten zien dat het gewoon goed gaat... :\
Gelukkig is het ook goed gegaan en de taxi had ik dus nodig voor mezelf...
één ding weet ik zeker... dit gebeurt me niet meer!

Inderdaad, ze zegen gemene dingen en worden erg schofterig. Om niet in discussie te gaan kost me soms moeite maar gaat langzaam maar zeker steeds beter. Negeren kan ik echter niet, ik wordt erg kortaf en sjaggo omdat ik baal. Wat resulteerd in een rotavond voor beide, maar vooral voor mij.

De dag erna aanpakken werkt niet, want hij zegt altijd dat hij maar 3 drankjes ophad ofzo... hij vergeet vaak de 1 ervoor te zetten en wordt boos als ik zeg dat het er dus wel een stuk meer waren. Het lijkt een beetje een eindeloze discussie te worden die ik maar niet kan winnen! Op sommige momenten, als we het er rustig over kunnen hebben, is hij het met me eens dat het niet nodig is steeds en zegt hij ook dat ie dat gedoe allemaal niet meer wil... om vervolgens het weekend gewoon weer door te gaan als zo vaak... dronken of met een kater.
Misschien moet ik van de 13 drankjes op vrijdag maar eens 25 maken en op zaterdag nog maar een paar meer, hopen dat ie het zo zat wordt dat ie niet meer wilt! (zal wel niet lukken :+ )

Brrr, dat lijkt me erg naar. Dat je baalt op zo'n avond kan ik 100 % begrijpen, maar met drank is helaas alle redelijkheid en fatsoen ook de deur uit en dan 'win' je toch niets, behalve dan dat je nog shagrijniger, bozer en geirriteerder raakt. Spanningen die je dochtertje dan wellicht ook gaat vernemen.

In jouw geval is het bijzonder lastig dat hij de dag erna er niet voor wil staan voor wat hij heeft gedaan. Probeer de vruchten te plukken op het moment dat hij wel voor rede vatbaar is. Nu denk je misschien, tsja.. het is gelukkig goed gegaan, maar dat had evengoed anders kunnen zijn. Je moet er toch niet aan denken dat ie te water was geraakt met de auto met je kleine meid naast hem.

Je zegt; 10 op = bij hem ook rijden.. en dat je dat prima vindt maar nooit meer met je dochter.. Maar het is NIET prima! het kan nl. ook iemand anders dochter zijn die hij dood rijdt door verslechterd reactievermogen.. Of zichzelf, dan berooft hij jouw dochter van haar papa en jou van je partner. Dit zou voor mij een serieuze reden zijn om (vergeef me mijn brutaliteit) hem te verlaten. Dit kan echt niet :(:) Maar ik weet het wel.. het is makkelijker praten dan doen..
Laatst bijgewerkt door Ma_ris_ka op 21-11-11 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:56

Ik ben ook geneigd om te zeggen van ik kan niet met zo iemand samenleven, maar dat gaat niet altijd op en dat weet ik best.

Ik zou hier wel echt vanaf willen en dan maar heel kinderachtig:
- rijden en drinken = met de taxi naar huis
- te veel drinken en niet normaal kunnen doen = hem laten en met vriendinnen een leuk avondje hebben
- dronken thuis komen en onredelijk zijn = hij slaapt maar beneden en of jij slaapt ergens anders
- de volgende dag gewoon meedraaien in het ritme = s'avonds een vent, s'ochtends een vent

Maar of je hier nu vrienden mee maakt :P? In ieder geval een lastige situatie :j

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:48

Zeker een lastige situatie :j
Ben het met jullie beide eens, het wordt/is eigenlijk soms een onleefbare situatie!
En inderdaad Mariska, het is ook niet prima, hij kan inderdaad een ander ook het leven ontnemen of op zijn minst verwonden. Sta ik ook zeker bij stil, alleen hij niet en ik ben nu eenmaal niet altijd overal bij helaas. In de meeste gevallen haal ik hem op als hij teveel gedronken heeft, liever dat namelijk dan dat ie gaat rijden. Alleen tja, soms gaat ie ergens heen waarvan die denkt dat ie niet gaat drinken, maar gebeurt dat toch... als hij dan niet belt kan ik het ook niet ruiken! (hoewel... ;) )

Ik vergeef je brutaliteit Mariska en ik geef je nog gelijk ook.
Als ik van een ander dit verhaal zou lezen, zou ik het zelfde zeggen en denken, en het kruist mijn gedachte zeker weleens... maar verder ben ik (hoe raar dat nu misschien ook klinkt) zielsgelukkig met deze man. We klikken op alle vlakken en hou vreselijk veel van hem. Moet bekennen dat bovenstaande schets niet 52 weekenden per jaar is, maar in mijn ogen gewoon te vaak en veelal een paar weken achter elkaar. A.s weekend gaan we een weekendje naar eindhoven, donderdag tot en met zondag... als we dan samen zijn, drinkt hij veel minder of soms helemaal niet. Maar goed... soms wordt ik er erg wanhopig van, ik ben ook een beetje anti-alcohol opgevoed en heb absoluut geen alcohol nodig om het gezellig te hebben of los te komen, hij dus wel...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:14

Het is zó leuk om samen net een drankje teveel op te hebben :o. Mijn vriend en ik zijn regelmatig op stap en dan drinken we er allebei wel een (of twee, of ... :P). Als er een moet BOB-en dan drinkt diegene uiteraard geen druppel. En alles een beetje binnen het beschaafde, een beetje slap ouwehoeren en aangeschoten zijn heb ik geen problemen mee maar kotsen doe ie maar in zijn eigen tijd bij iemand anders thuis :D.

Mijn vriend verklaart me altijd wel 100x de liefde als hij teveel gedronken heeft, zo schattig <3 . En uiteraard vind ik het niet zo fijn als hij op een doordeweekse nacht mijn nachtrust 4x verstoord; de 1e keer omdat hij thuiskomt en me zijn liefde verklaard, de 2e keer omdat hij, na een glaasje water te hebben gedronken, in bed komt liggen én me zijn liefde verklaard, de 3e keer omdat hij tóch nog een glaasje water wil en hij me zijn liefde verklaard en tot slot de 4e keer omdat hij nog een keer moet plassen en me zijn liefde verklaard :D. Maar ach, als hij een leuke avond gehad heeft, ben ik gewoon blij voor hem!!

Écht dronken mensen zijn bijster onaantrekkelijk dus om vreemdgaan zou ik me niet zo'n zorgen maken, zeker niet als hij je zulke lieve smsjes stuurt ;).

Zijn vrienden zijn er toch ook bij? Ze letten toch ook wel een beetje op elkaar?
Laatst bijgewerkt door Sees op 21-11-11 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:23

Sees: Herkenbaar!!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:45

ownwise schreef:
Zeker een lastige situatie :j
Ben het met jullie beide eens, het wordt/is eigenlijk soms een onleefbare situatie!
En inderdaad Mariska, het is ook niet prima, hij kan inderdaad een ander ook het leven ontnemen of op zijn minst verwonden. Sta ik ook zeker bij stil, alleen hij niet en ik ben nu eenmaal niet altijd overal bij helaas. In de meeste gevallen haal ik hem op als hij teveel gedronken heeft, liever dat namelijk dan dat ie gaat rijden. Alleen tja, soms gaat ie ergens heen waarvan die denkt dat ie niet gaat drinken, maar gebeurt dat toch... als hij dan niet belt kan ik het ook niet ruiken! (hoewel... ;) )

Ik vergeef je brutaliteit Mariska en ik geef je nog gelijk ook.
Als ik van een ander dit verhaal zou lezen, zou ik het zelfde zeggen en denken, en het kruist mijn gedachte zeker weleens... maar verder ben ik (hoe raar dat nu misschien ook klinkt) zielsgelukkig met deze man. We klikken op alle vlakken en hou vreselijk veel van hem. Moet bekennen dat bovenstaande schets niet 52 weekenden per jaar is, maar in mijn ogen gewoon te vaak en veelal een paar weken achter elkaar. A.s weekend gaan we een weekendje naar eindhoven, donderdag tot en met zondag... als we dan samen zijn, drinkt hij veel minder of soms helemaal niet. Maar goed... soms wordt ik er erg wanhopig van, ik ben ook een beetje anti-alcohol opgevoed en heb absoluut geen alcohol nodig om het gezellig te hebben of los te komen, hij dus wel...

Ja, klopt.. Is heel makkelijk voor mensen om vanaf de zijlijn te roepen "Nou, dan kap je er toch mee", zo zwart wit is het (vaak) niet. Het spreekwoord "Makkelijker gezegd als gedaan" is zo waar.

Heb je het hem wel eens ronduit verteld? Zonder boos te worden (werkt helaas averrechts vaak)? Bijvoorbeeld op een moment dat hij wel inschikkelijk is dan aankaarten dat je veel van hem houdt en gelukkig met hem bent, maar wat het precies met je doet, zijn alcoholische momenten? Dat hij zijn hoofd in het zand steekt en niet realiseert dat ie er geen leuker persoon van wordt van alcohol is erg genoeg. Maar oei oei oei.. met je kindje in de auto met 7 baco's achter de kiezen is echt not done en levensgevaarlijk. Voor hen beide, maar ook voor anderen op de weg.

Ik kan me goed voorstellen dat je hem ophaalt en in ieder geval dat gedeelte onder controle wilt houden, maar anderzijds wordt hij daar misschien wel weer 'makkelijk' van, zo van 'hmm, ik kan wel los gaan met mijn baco's, want vriendinlief schikt wel weer in en haalt me wel weer'.

Bah, wat een kl*te situatie zit je in :(:) Wat wijsheid is in jouw geval weet je uiteindelijk toch het beste. Jij kent hem, weet wat je van hem kunt verwachten. Dreigen met 'dat alcoholgedrag veranderen en anders ben ik weg' helpt ook nooit. Als hij het dan weer flikt en jij blijft zit er toch geen gewicht meer aan die woorden.

Heb je hem na dat incident ook gevraagd toen ie weer nuchter was, wat ie er nou zelf van vond dat die met veel te veel op zijn dochter in gevaar brengt? Of ontkent hij dan ook weer?

Sterkte ermee... soms wil je mensen wel eens achter het behang plakken :x

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:43

Heb het heel vaak aangekaart op de momenten dat hij inschikkelijk was. Vaak geeft ie me gelijk, geeft ie aan dat het alleen maar ellende is die alcohol, kater enz. dat het ook helemaal niet nodig is steeds, dat het veel leuker is om nét aangeschoten te zijn en dan lekker samen op de bank te gaan liggen of iets dergelijks. Dat klinkt dan helemaal mooi en gebeurt misschien ook één weekend, maar daarna is het gewoon weer raak.

Ik denk inderdaad dat hij er makkelijk van wordt, als ik hem toch altijd op haal. Maar helaas, als ik zeg hem niet op te halen, pakt hij net zo lief de auto zelf, zonder te twijfelen.
Als ik hem wel wegbreng maar hem uiteindelijk niet kom halen, dan komt ie tegen de ochtend pas thuis. Uit een soort boosheid/statement gaat ie dan tot het gaatje, blijft tot sluitingstijd om vervolgens ergens te after-partyen en wordt waarschijnlijk door een dronken vriend thuisgebracht, dus ben ik niks opgeschoten!

Heb hem na het incident niet gevraagd wat ie ervan vondt.., ik heb hem (heel netjes :n ) medegedeeld dat het een %^*#$ was en dat ie gecastreerd zou worden mocht ie ooit nog mijn (nee dan niet onze maar mijn) dochter vervoeren in die toestand. Hij gaf geen reactie op wat gemompel na en ben toen lekker met mijn dochter de paarden gaan doen en afgekoeld. (nog) niet over gehad verder, maar dat komt nog wel.

Ik ga het zeker een keer aangegeven als zijnde een erg groot obstakel, heeft inderdaad geen zin om te zeggen dat ik mijn spullen pak als ie het weer doet. Maar ga wel aangeven dat als het zo blijft ik sterk overweeg apart te gaan leven, dan maar een eigen huis of wel uit elkaar. Is niet gezegd dat dit bij de eerst volgende keer zo gaat, maar wil wel aangeven dat dit heel goed een reden voor breken kan worden.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:58

Ja, 100% begrip voor je keuze om hem toch op te halen.. Kiezen tussen twee kwaden.. Hopelijk wordt hij wakker geschud door jouw overweging om apart te gaan leven. Veel succes en sterkte ermee!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:07

Misschien is het de manier waarop hij dronken is (hij wordt een vrolijke kletskous), maar ik vind het altijd wel gezellig als mijn vriendje me om 4 uur snachts wakker belt om nog even te kletsen :D

Ik houd zelf ook wel van een drankje bij een feestje, dus misschien vind ik het daardoor minder erg.

En nu heb ik het geluk dat hij dichtbij het centrum woont, geen auto heeft, en uit gemak een taxi pakt.

Ik lees hier verhalen waarvan ik denk: :oo :oo :n
Wat een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel zeg. Gewoon de auto in stappen??
Ik zou niet weten hoe ik daar mee om zou gaan.
Een vriendin van mij zat wél in zo'n situatie. Zij ergerde zich enorm aan het dronkengedrag. Toen hij, na een avondje flink doorhalen in de kroeg, zijn dochter met de auto naar school bracht na niet geslapen te hebben, sprongen bij mijn vriendin de stoppen door en is ze weggegaan.

Sindsdien heeft ze écht een hekel aan dronken mensen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:27

banketstaaf om te zeggen; maar ben blij om je bericht te lezen TS!
Was altijd bang dat ik de enige was met dit probleem, en loop er ook vaak mee en tegen te vechten..
soms is het zo erg dat ik het liever wil opgeven...

Ik denk dat het vooral te maken heeft met controle, iets wat bijna alle vrouwen willen hebben. Zodra je vriend op stap is heb je geen controle meer en weet je niet wat er gebeurd. Daarbij komt bij mij nog eens verlatingsangst vanuit het verleden waardoor is allerlei rampscenario's in mijn hoofd haal. Vreemdgaan, dat hij tot besef komt dat ik toch niet de ware ben etc. etc.Omdat ik niet weet hoe ik met die gevoelens moet omgaan op dat moment wordt ik meestal boos op mezelf, en mijn vriend. Slecht dus! Zelf merk ik dat het beter ga als ik helemaal niet weet wat er is gebeurd of waar hij heen is geweest. Maar ik herken ook het punt uit je beginpost. Wanneer ik kan foto's terug zie of verhalen hoor dan draait mijn maag om... Zou ik iets gemist hebben, wat is erg gebeurd? Gelukkig snapt mijn vriend mijn problemen en vind hij het niet erg om alle details van de vorige avond te vertellen. Soms pakt dit goed uit, soms ook wat minder. Maar ... geloof me, het wordt vanzelf minder.Iemand leren vertrouwen heeft gewoon tijd nodig, vooral wanneer het je eerste vriend is, of je al negatieve dingen hebt meegemaakt in het verleden.

wat bij mij vaak helpt is gewoon afleiding zoeken, ik moet op zo'n moment echt niet thuis op de bank gaan zitten dan gaat het mis. Meestal ga ik bij vrienden langs om te kletsen, of ga ik naar mijn paarden. Wanneer ik echt bekaf ben ga ik in bed liggen en heb ik de puf niet meer om erover na te denken. De volgende ochtend gaat het dan vaak al beter!

Het is vaak ook allemaal zo dubbel en lastig. Wanneer ik een smsje krijg van mijn vriend denk ik meteen vanaf 2 kanten. Fijn hij stuurt een smsje hij denkt aan me, en ik weet een beetje wat hij doet. Maar daarachter zit ook meteen de gedachte: Hij zal toch niets geks hebben gedaan he, en om mij gerust te stellen een smsje te sturen.... deze laatste gedachte komt bij mij vooral vanuit mijn verlaten.

Gelukkig heb ik een vriend waar ik erg goed mee kan praten en die dit probleem begrijpt, hij pept me meestal wel weer op. Wat ook goed helpt is op zo'n moment positief denken, en dat ook echt doen. Ik denk altijd iets in de trand van: ik ben toch gewoon een leuke meid? en als hij vreemdgaat, dan is hij mij gewoon niet waard... dit helpt meestal wel om je eroverheen te zetten.

en voor de rest heeft het gewoon tijd nodig. Het is in ieder geval fijn dat je er met je vriend over kunt praten en dat jullie samen zoeken naar een oplossing. En de gedachte die jij hebt herken ik ook: wanneer ik ergens mee naartoe wil denk ik ook altijd eerst goed na: ga ik mee omdat ik het het leuk vind, of ga ik mee om controle te hebben. Vaak kom ik op het laatste uit en ga ik dus niet mee.

Ik vind het trouwens ook super van je dat je dit online zet! Veel mensen zullen zich herkennen in je verhaal... en zich er minder voor gaan schamen.

p.s. grappig ook dat hier zoveel mensen rondlopen die niet of nauwelijks drinken. In mijn omgeving lijkt echt iedereen te drinken. En idd ook ik krijg vaak de reactie: jij was gisteren ver weg nietwaar? Tot ik ze even fijn vertel wat er die avond allemaal is gebeurd, dan zie je ze toch wel even raar kijken. Ik heb vanuit het verleden en nu nog een hoop negatieve ervaringen met alcohol waardoor ik er echt een hekel aan heb. Af en toe drink ik wel eens ( een in het half jaar ) een zoet mixje omdat ik dat lekker vind, maar meer dan 3 eigenlijk nooit.

en ik blijf nog steeds bij het standpunt: drank maakt meer kapot dan je lief is!
Gelukkig kun jij ook lekker loskomen zonder alcohol, jammer dat sommige andere mensen alcohol nodig hebben om los te komen....

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:28

sorry voor het enorme verhaal, iets te enthousiast geworden tijdens het typen :) maar hoop dat je er iets aan hebt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:41

Ik bedoel het niet onaardig of aanvallend. Maar als ik het verhaal van keeyzie zo lees, dan denk ik eerder dat er iets anders mis is in je relatie, dan dat je vriend af en toe wat drinkt. Het probleem lijkt meer in jouw vertrouwen in hem, dan in het drinken te zitten. Ik zou daar eerder aan werken.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:43

Hmm ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik herken ook veel punten in het verhaal van Keezie en dat wil echt niet zeggen dat ik mijn vriend niet vertrouw en dat er iets mis is in onze relatie! Vind zowizo dat dat heel snel gezegd wordt: "ja dan zul je hem wel niet vertrouwen". Het komt denk ik eerder voort uit onzekerheid van jezelf. (Waarom vindt hij mij leuk, ben ik wel goed, leuk, mooi genoeg) En geloof mij als je in het verleden iets meemaakt (een vriend die vreemdging met z'n ex in mijn geval, nou geloof mij maar dat mijn nekharen overeind gingen staan toen ik er achter kwam dat mijn huidige vriend nog goed bevriend is met veel van z'n exen) dan zit dat er vaak zo diep in geworteld dat het niet zo simpel is om er maar eventjes aan te werken of simpel af te schuiven is op: "je relatie zit niet goed". Ik kan me goed voorstellen dan Keeyzie angstig is, gezien haar eerdere ervaringen toen haar destijds vriend dronken was.

Zoals Keeyzie ook al zegt is het meer angst om de controle te verliezen. Vooral voor een onzeker persoon kan het best beangstigend zijn als jij het idee hebt de controle over je vriend kwijt te zijn, maar nog erger dat hij misschien de controle over zichzelf ook een beetje kwijt is. Dan kun je hem nog alle geluk van de wereld gunnen en vertrouwen, toch blijft het een beetje aan je knagen.. Wat als..
Met drank op is alles mooier, in het geval van een jongen ook de vrouwen die op dat moment aanwezig zijn. Daarnaast denken ze vaak dat ze 'the king of the world zijn' en gaan super idiote dingen doen.

Fijn dat jouw relatie zo geweldig is en dat jij wel ontzettend zeker daarover bent. Maar bedenk dat niet iedereen die zekerheid van nature heeft (of gewoon niet meer heeft vanwege een eerder bedrog). Om dan meteen te zeggen: er is iets mis in je relatie vind ik gewoon te ver gaan (van mij ook niet onaardig of aanvallend bedoelt). En tsja het is vervelend dat je door een bepaald verleden misschien met een andere visie een relatie instapt. In mijn geval geldt ook zeker vertrouwen moet je verdienen! Ik zal iemand ook lang blijven wantrouwen tot het tegendeel is bewezen, zo ben ik gewoon. Of je leert ermee leven, of niet.

p.s. inderdaad grappig om te zien dat er zoveel vrouwen zijn die nauwelijks drinken. Ik drink ook niet vaak en houd het dan meestal ook bij 2 of 3 glaasjes. Vind het altijd zo'n zonde van m'n volgende dag als ik een dikke kater heb :+ .

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:53

Marlou91 geeft idd een goede toevoeging op mijn verhaal. Het gaat bij mij op zo'n moment niet eens zozeer om de alcohol, maar gewoon het idee dat hij weg is, er andere mensen bijzijn die invloed op hem uitoefenen en dan idd komt er ook nog alcohol bij kijken. En het is altijd vreselijk om toe te geven dat ik dus eigenlijk gewoon een jaloers kreng ben, want zo noemen veel mensen het. Maar bedenk wel goed dan jaloezie niet zomaar ontstaat, jaloezie bestaat altijd voor een deel uit angst.

Ik vind het altijd lastig om mensen te geloven die zeggen "ik ben nooit jaloers/bang of hoe je het ook wil noemen" "hij doet maar" een goede relatie hoort een beetje jaloezie vind ik. Daarnaast heb je problemen/conflicten nodig om tijdens een relatie de hoogte in te kunnen groeien. Dit is niet alleen in een relatie maar overal, op het werk, tijdens je studie, tijdens het sporten etc. Zonder problemen/conflicten blijft het allemaal erg oppervlakkig.

Die controlfreak ben ik niet alleen op relationeel gebied voor, eigenlijk overal, lijstjes in mijn hoofd, verantwoordelijk voelen voor andere ( die bijvoorbeeld meegaan op buitenrit ) ik kom het dus overal tegen, ook in mijn relatie. Soms kan dat erg lastig zijn, maar ik probeer mijn vriend zo los mogelijk te houden. Hij waardeert dat erg en houd hierdoor ook vaak rekening met me. Ik vind dat je in een relatie moet geven en nemen. Niemand is perfect en iedereen heeft mijn mindere puntjes. Zo hebben wij dat met vrienden die uitgaan... :)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:26

Keeyzie.. Ik kan me akelig goed identificeren bij je verhaal :o
Ook nog een fjordenliefhebster zie ik :P We kunnen elkaar de hand schudden :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:45

Keeyzie en Marlou maar dan nóg is het (l*llig gezegd maar niet zo lomg bedoeld :o ) jullie eigen probleem en niet dat van je partner en je moet het dus ook niet hun probleem maken. Je kan het met ze bespreken om begrip te kweken maar zou er geen consequenties er aan 'mogen' verbinden.

Dat ik bijvoorbeeld jaloers zou zijn betekent niet dat mijn vriend dan maar minder moet gaan stappen/minder moet drinken/niet bevriend mag zijn met andere vrouwen of wat dan ook...

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:59

Het valt mij op dat zo veel meiden problemen hebben met dronkenschap van hun vriend. Ik schrik er eigenlijk een beetje van. Ik vind dat mijn vriend zelf moet weten hoeveel hij drinkt (mits hij natuurlijk BOB is maar daar houd hij uit zichzelf rekening mee). En als hij zich helemaal lam wil zuipen op een feest en zich de volgende dag beroerd wil voelen dan moet hij dat lekker zelf weten.
Ik irriteer me meer tijdens het uitgaan aan 1 van de meiden uit onze groep die dus steeds tegen haar vriend zit te zeuren dat hij niet te veel mag drinken. Daar kan ik echt kwaad om worden. Dat iemand je vriend is wil nog niet zeggen dat hij bezit van je is. Je vriend heeft ook zijn eigen leven en zijn eigen keuzes te maken. Vreemdgaan door dronkenschap zou ik natuurlijk nooit accepteren maar ik vind dat dat weer een andere grens over gaat. Maar als mijn vriend gewoon plezier heeft tijdens het uitgaan en hij vind het lekker om wat biertjes te drinken, dan is dat zijn keus. Ik hou hem niet tegen.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:09

Daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook mijn probleem en niet dat van mijn vriend.
Even terzijde, hij gaat nog gewoon regelmatig met zijn eigen vrienden op stap zonder mij, dinkt dan ook gewoon zoveel hij zelf wil en is ook nog steeds bevriend met zijn exen. Oke misschien vind ik dat niet altijd even geweldig als ik verhalen hoor dat hij ladderzat was en gaan mijn nekharen wel eens overeind staan als hij weer een smsje krijgt van een van z'n exen. Maargoed ik wil hem daar ook zeker niet in beperken. Gaan we samen op stap dan bob ik vaak, zeur ik ook niet aan z'n kop over hoeveel hij drinkt, maar dan gaan we wel wanneer ik het wil en hoef ik niet een hoop commentaar en nutteloze discussies daarna.

Ik kan af en toe ook een keer flink uitvallen als ik het ergens niet mee eens ben. Dat is ook hardstikke fout van mij, ik weet het. Maar zoals Keeyzie al zegt: je moet het wel bespreekbaar maken. En bij sommige mannen (inclusief mijn vriend) kun je echt 1000 keer iets op een nette aardige manier zeggen, om vervolgens een hmmm hmm terug te krijgen als antwoord omdat hij zelf zoiets heeft van: "waar maakt ze zich druk om". Maar ik ben daar op dat moment niet echt mee geholpen. Terwijl ik er op dat moment wel graag over wil praten om er voor mezelf een beter gevoel bij te krijgen.

Ik vind het trouwens op zijn tijd ook echt heerlijk als mijn vriend alleen op stap gaat of ergens heen gaat met vrienden. Merk aan mezelf dat ik daar steeds meer van kan genieten. Gewoon lekker m'n eigen dingetje doen, in bad, boekje erbij. Vriendlief zien we morgen wel weer, laat die maar lekker de beest uithangen :evaw: .

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:58

Marlou91, je gaat er hartstikke goed mee om zo te lezen :j . Het is ook moeilijk, ik ben zéker niet heilig :o. Ik kan ook wel eens vreselijk onredelijk zijn over iets. Voor mij helpt het als ik probeer de situatie om te draaien of me probeer in te denken hoe hij het bedoeld kan hebben ipv hoe het op mij overkomt.

Kijk dat een ex jouw vriend smst kan hij an sich niks aan doen. Als hij haar terugsmst, is het een andere discussie :D.