Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ownwise schreef:Ik heb toch soms ook erg veel moeite met dronkenschap van mijn vriend.
We hebben beide drukke banen en een dochter die ook de nodige aandacht nodig heeft. Vrijdag wil hij na het werk graag even een borrel doen, even ontstressen zegt ie dan... nou prima, ging ook wel eens mee. Gezellig om 5 uur naar de kroeg en dan om een uur of 7 a 8 weer naar huis, om de week slaapt onze dochter bij haar opa en oma op vrijdag en dan hoeven we niet per se op tijd te eten. Dit gaat vaak wel goed, maar soms dus ook niet, dan wil hij niet naar huis en blijft ie hangen tot een uur of 10 a 11. Dat betekend 5 tot 6 uur achter elkaar drinken en dan is meneer dus dronken. Hij is niet leuk dronken, wordt agressief, verbaal gezien dan nooit fysiek, en is gewoon niet gezellig. Zodra hij de bank aanraakt bij thuiskomst snurkt ie en owee voor degene die hem wakker durft te maken![]()
Daarbij komt, dat onze dochter een paar weken geleden een verjaardag had en hij zou haar brengen en halen, tussen door gingen we dan even wat drinken, half 6 haar wegbrengen en om 10 uur weer ophalen. Hij zou niet drinken.... Ik sta gezellig te kletsen en om een uur of 9 sta ik in de buurt van mijn vriend en hoor hem "nog een baco hier hoor" tegen de barman roepen.... Huh... NOG een?! Was dus nummer 7 al ofzo... en ik zat ook al aan mijn 5e rose, beide dus niet meer in staat te rijden, nou geweldig hoor... en onze dochter dan? Woedend was ik... kon niet eens meer boos worden, werd er gewoon stil van! Hij is dus dronken onze dochter gaan halen, ze moest toch naar huis...
Een keer dronken worden is geen probleem, maar elk weekend? Het liefst 3 dagen? We zijn toch geen 18 meer?! Ik ben 30 en hij 41, kom op...
.. Mijn advies; vooral niet in discussie gaan.. Ze roepen de meest gemene dingen die ze niet eens menen, om vervolgens als een blok in slaap te vallen
. De ene keer drinkt hij wat meer dan de andere keer, maar het is nooit zichtbaar of merkbaar dat hij er eentje teveel op heeft. Als hij met vrienden op stap gaat wil hij nog weleens wat meer drinken, maar hij wordt er niet vervelend van gelukkig. Hij mag best lol hebben hoor
.
)
ownwise schreef:Klopt, de taxi had ik ook al gebeld, maar een dronken man doet domme dingen en hij was dus al vertrokken voor ik het in de gaten had, hij was ook boos en was dus de kroeg uitgestormd. Hij zou wel even laten zien dat het gewoon goed gaat...![]()
Gelukkig is het ook goed gegaan en de taxi had ik dus nodig voor mezelf...
één ding weet ik zeker... dit gebeurt me niet meer!
Inderdaad, ze zegen gemene dingen en worden erg schofterig. Om niet in discussie te gaan kost me soms moeite maar gaat langzaam maar zeker steeds beter. Negeren kan ik echter niet, ik wordt erg kortaf en sjaggo omdat ik baal. Wat resulteerd in een rotavond voor beide, maar vooral voor mij.
De dag erna aanpakken werkt niet, want hij zegt altijd dat hij maar 3 drankjes ophad ofzo... hij vergeet vaak de 1 ervoor te zetten en wordt boos als ik zeg dat het er dus wel een stuk meer waren. Het lijkt een beetje een eindeloze discussie te worden die ik maar niet kan winnen! Op sommige momenten, als we het er rustig over kunnen hebben, is hij het met me eens dat het niet nodig is steeds en zegt hij ook dat ie dat gedoe allemaal niet meer wil... om vervolgens het weekend gewoon weer door te gaan als zo vaak... dronken of met een kater.
Misschien moet ik van de 13 drankjes op vrijdag maar eens 25 maken en op zaterdag nog maar een paar meer, hopen dat ie het zo zat wordt dat ie niet meer wilt! (zal wel niet lukken)
Maar ik weet het wel.. het is makkelijker praten dan doen..
? In ieder geval een lastige situatie
)
. Mijn vriend en ik zijn regelmatig op stap en dan drinken we er allebei wel een (of twee, of ...
). Als er een moet BOB-en dan drinkt diegene uiteraard geen druppel. En alles een beetje binnen het beschaafde, een beetje slap ouwehoeren en aangeschoten zijn heb ik geen problemen mee maar kotsen doe ie maar in zijn eigen tijd bij iemand anders thuis
.
. En uiteraard vind ik het niet zo fijn als hij op een doordeweekse nacht mijn nachtrust 4x verstoord; de 1e keer omdat hij thuiskomt en me zijn liefde verklaard, de 2e keer omdat hij, na een glaasje water te hebben gedronken, in bed komt liggen én me zijn liefde verklaard, de 3e keer omdat hij tóch nog een glaasje water wil en hij me zijn liefde verklaard en tot slot de 4e keer omdat hij nog een keer moet plassen en me zijn liefde verklaard
. Maar ach, als hij een leuke avond gehad heeft, ben ik gewoon blij voor hem!!
.ownwise schreef:Zeker een lastige situatie![]()
Ben het met jullie beide eens, het wordt/is eigenlijk soms een onleefbare situatie!
En inderdaad Mariska, het is ook niet prima, hij kan inderdaad een ander ook het leven ontnemen of op zijn minst verwonden. Sta ik ook zeker bij stil, alleen hij niet en ik ben nu eenmaal niet altijd overal bij helaas. In de meeste gevallen haal ik hem op als hij teveel gedronken heeft, liever dat namelijk dan dat ie gaat rijden. Alleen tja, soms gaat ie ergens heen waarvan die denkt dat ie niet gaat drinken, maar gebeurt dat toch... als hij dan niet belt kan ik het ook niet ruiken! (hoewel...)
Ik vergeef je brutaliteit Mariska en ik geef je nog gelijk ook.
Als ik van een ander dit verhaal zou lezen, zou ik het zelfde zeggen en denken, en het kruist mijn gedachte zeker weleens... maar verder ben ik (hoe raar dat nu misschien ook klinkt) zielsgelukkig met deze man. We klikken op alle vlakken en hou vreselijk veel van hem. Moet bekennen dat bovenstaande schets niet 52 weekenden per jaar is, maar in mijn ogen gewoon te vaak en veelal een paar weken achter elkaar. A.s weekend gaan we een weekendje naar eindhoven, donderdag tot en met zondag... als we dan samen zijn, drinkt hij veel minder of soms helemaal niet. Maar goed... soms wordt ik er erg wanhopig van, ik ben ook een beetje anti-alcohol opgevoed en heb absoluut geen alcohol nodig om het gezellig te hebben of los te komen, hij dus wel...
Wat wijsheid is in jouw geval weet je uiteindelijk toch het beste. Jij kent hem, weet wat je van hem kunt verwachten. Dreigen met 'dat alcoholgedrag veranderen en anders ben ik weg' helpt ook nooit. Als hij het dan weer flikt en jij blijft zit er toch geen gewicht meer aan die woorden.
) medegedeeld dat het een %^*#$ was en dat ie gecastreerd zou worden mocht ie ooit nog mijn (nee dan niet onze maar mijn) dochter vervoeren in die toestand. Hij gaf geen reactie op wat gemompel na en ben toen lekker met mijn dochter de paarden gaan doen en afgekoeld. (nog) niet over gehad verder, maar dat komt nog wel.
maar hoop dat je er iets aan hebt.
.
We kunnen elkaar de hand schudden
) jullie eigen probleem en niet dat van je partner en je moet het dus ook niet hun probleem maken. Je kan het met ze bespreken om begrip te kweken maar zou er geen consequenties er aan 'mogen' verbinden.
.
. Het is ook moeilijk, ik ben zéker niet heilig
. Ik kan ook wel eens vreselijk onredelijk zijn over iets. Voor mij helpt het als ik probeer de situatie om te draaien of me probeer in te denken hoe hij het bedoeld kan hebben ipv hoe het op mij overkomt.
.