.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:24

knabbelgirl schreef:
Helaas is hij 3 jaar oud (camera) rn keert mijn verzekering niet uit. en de bovenbuurman heeft geen cent te makken en ook geen verzekering. heb heel hard gejankt om mijn camera maar ja, geen geld voor een nieuwe en iedereen noemt het maar materiaal... mjaa :o

Jij hebt toch niets te maken met het feit dat hij er niet voor verzekerd is? Dat is zijn fout en keuze, niet de jouwe. Dan is hij zelf dus gewoon aansprakelijk. Dat werkt ook zo bij mensen die onverzekerd autorijden en een ongeluk veroorzaken, die zitten voor hun leven in de schulden. Dus vlgs mij moet je hem persoonlijk aansprakelijks stellen voor ofwel reparatie ofwel vervangend toestel.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:28

fargo schreef:
knabbelgirl schreef:
Helaas is hij 3 jaar oud (camera) rn keert mijn verzekering niet uit. en de bovenbuurman heeft geen cent te makken en ook geen verzekering. heb heel hard gejankt om mijn camera maar ja, geen geld voor een nieuwe en iedereen noemt het maar materiaal... mjaa :o

Jij hebt toch niets te maken met het feit dat hij er niet voor verzekerd is? Dat is zijn fout en keuze, niet de jouwe. Dan is hij zelf dus gewoon aansprakelijk. Dat werkt ook zo bij mensen die onverzekerd autorijden en een ongeluk veroorzaken, die zitten voor hun leven in de schulden. Dus vlgs mij moet je hem persoonlijk aansprakelijks stellen voor ofwel reparatie ofwel vervangend toestel.

klopt idd, hij moet alles betalen, want hij zat dronken achter het stuur :j .. Ookal dekt verzekeringsmaatschappij niet hij moet jouw betalen. Het jammer alleen is wel wat ik op school leer, van een kale kip is niet te plukken. Ookal win je een rechtszaak wanneer meneer geen geld heeft kan de overheid daar ook neit aan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:28

Jumpie schreef:
fargo schreef:

klopt idd, hij moet alles betalen, want hij zat dronken achter het stuur :j .. Ookal dekt verzekeringsmaatschappij niet hij moet jouw betalen. Het jammer alleen is wel wat ik op school leer, van een kale kip is niet te plukken. Ookal win je een rechtszaak wanneer meneer geen geld heeft kan de overheid daar ook neit aan helpen.

Dan wordt er toch beslag gelegd op het beetje uitkering / geld wat hij alsnog binnenkrijgt? Of zijn vriendin draait er voor op (als ze op papier samenzijn).

_Kimmm

Re: Mijn bovenbuurman is mijn huis ingereden *met foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:34

Jeetje wat erg! Hopelijk ben je al wat meer van de schrik bekomen wat een vent zeg!

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:35

Jeetje! wat zou jij geschokken zijn! :oo
Sterkte met alles! :(:)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:15

jeetje, wat een Kl*te buurman dat hij eerst alles ontkent.
Ik hoop voor je dat je een beetje je rust weer kan vinden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:55

wat heftig zeg!
hoop dat het gauw weer gemaakt word en dat je weer lekker in je huisje kan en je je er ook weer fijn gaat voelen :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:58

Ik wou zeggen, rechtens gezien is jouw buurman aansprakelijk en moet hij ook jouw schade vergoeden. Hoe hij dat gaat doen is jouw zaak niet, maar ik zal hier zeker werk van maken. Ik studeer rechten en wil eventueel ook wel wat opzoekwerk doen voor je als dat nodig is. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:03

.
Laatst bijgewerkt door Bellex op 27-09-23 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:05

wat een naar gezicht, maar goed, wel fijn dat het dicht zit in elk geval! Ik zou het toch allemaal even afwachten en niet te snel je conclusies trekken...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:05

jemig wat een toestand zeg. Al die houten planken :S.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

Hmm lastig, maar je had nu zelf ook geen geld om een nieuwe camera aan te schaffen toch? Want als je er zelf een aanschaft blijft jouw buurman jou nog steeds het bedrag verschuldigd. Ik heb morgen college aansprakelijkheisrecht, zal het wel eventjes vragen :) ben er nu ook wel benieuwd naar hoe dit zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

Zou inderdaad kijken naar alternatieve oplossingen, maar er zeker wel werk van maken. Als hij geen geld heeft komt hij dan onder "toezicht" te staan, waardoor jullie wel geld krijgen maar hij beperkt leefgeld.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:08

knabbelgirl schreef:

ja en hij zou toch moeten dokken voor de schade. Dat hij geen cent te makken heeft is zijn probleem. Ik denk dat je huisbaas het hier ook niet bij laat zitten. :n

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:15

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:16

Jeetje zeg, wat moet jij geschrokken zijn! :(:)

Ik studeer rechten en ik heb nu toevallig het vak aansprakelijkheidsrecht, en naar mijn weten hij gewoon aansprakelijk voor jouw schade, geld of niet. Geldt ook voor je camera. Dus ik zou je daar niet te druk om maken :)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:18

Jeetje wat een verhaal, en foto's! Kan me zeker voorstellen dat je je rotgeschrokken bent!

Hopelijk wordt het financiele gedeelte snel geregeld zodat de boel weer gerepareerd kan worden! Sterkte verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:19

knabbelgirl schreef:
Moet ik de schade aan mijn camera eigenlijk ook melden bij de politie?

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:20

Alles melden bij de politie, en met je huisbaas afspreken of jullie aangifte doen van vernieling. Bovendien zou je misschien iets van slachtofferhulp kunnen krijgen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:22

waarom wil je niet terug dan? om de buurman of door wat er gebeurd is?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:23

Nogmaals de vraag (is al eerder gesteld hier). Heb je geen inboedelverzekering. Juist aangezien je zegt dat inbraken nogal voorkomend zijn is zoiets juist heel belangrijk. Als je camera gestolen was had er namelijk ook niets voor teruggekregen zonder inboedelverzekering.

succes idg met de verdere gang van zaken en sterkte voor jou. Zal inderdaad heel erg schrikken geweest zijn!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 16:35

.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:39

Wat?? Inboedel 50 euro?? Heb je dit nagevraagd? Ben hier even onder de indruk van.

Wij zijn namelijk voor zeker 200.000,00 verzekerd. Mag ook wel met onze inboedel := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:39

Inboedel keert dagwaarde van de camera uit, camera is verouderd, die zal dus volgens haar inboedel nog maar 50 zijn.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:40

ooh zo. Nu snap ik het. Was daarom ook even onder de indruk van haar post. Ook naar eigenlijk he. Betaal je je scheel aan verzekeringen, krijg je geen moer.