Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:44

Haha geweldig Navidad :D Dat verwacht je dan ook niet :))

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:50

Tot nu toe goede ervaringen gehad met dingen kopen/verkopen :D
Wel dat mensen heel weinig info van het product vragen en hem dan kopen, maar goed dat is iedereens eigen beslissing.
Ik verstuur pas na betaling dus nooit problemen gehad gelukkig :)

Wel toen ik een bijrijdertje voor mijn shetlander zocht dat ik allemaal vreemde berichten kreeg :+
Gelukkig uiteindelijk een erg leuk meisje gevonden via marktplaats die ook nog eens bij mij op de manege rijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:18

Ik weet niet of het meetelt, maar hier dan toch :D

Ik had een advertentie met een samsung corby voor 20, euro.
Stuurt iemand een mailtje:
'Acht euro ik wil voor geven'
Dat taalgebruik :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:20

Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heel veel raars aan vind? Afgezien van de twee verwisselde woorden dan...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:21

Heb ook wel eens vreemde dingen. Met regelmaat mensen die gewoon niet reageren... Van de week nog; een advertentie (paard) waar geen telefoonnummer bij stond, dus ik adverteerder gemaild. Geen reactie... Na nog een keer mailen nog steeds geen reactie. Misschien is het paard al verkocht, maar haal dan de advertentie ff van MP (staat er nu nog op) en stuur ff mailtje dat het paard al weg is. Toch?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:28

Sophie_midas schreef:
Haha geweldig Navidad :D Dat verwacht je dan ook niet :))

Nee idd dat verwachte ik ook echt niet.. Maar die man zou ook wel gedacht hebben van mij van wat is dat voorn rare vogel.. Kon me lach moeilijk in houden.. Was blij dat ik de deur weer achter hem dichtdeed haha.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:01

Oh, marktplaats kopers, breek me de bek niet open :') Ik handel in antiek, er dan heb je ook echt heel veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Half geld bieden met als reden dat ze hem een ander kleurtje willen geven, terwijl het geen opknappen is. Dan is dat niet mijn probleem natuurlijk niet, hij HOEFT niet overgeschilderd te worden, is niet mijn probleem :') .

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:31

CharmingS schreef:
BenB schreef:
Ik had eens stoere boots te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een e-mail van een man die vroeg of ik met die schoenen op hem wilde staan..... _O- Gelukkig heb ik de boots wel verkocht aan iemand anders die er erg blij mee was.

Oh my god, dat heb ik ook gehad. Die vent heeft me maanden lang gebeld en gemailt of ik op hem wou staan en hem wou schoppen :+ :')

Haha! Misschien was het wel dezelfde! :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:42

Ik heb een week terug op een paard gereageerd en nog steeds geen reactie, terwijl ik alleen naar z'n afstamming vroeg, en de gangen (was een ijslander). Je wilt toch een beetje weten wat je koopt, maar blijkbaar was het een hele moeilijke vraag of zijn ze even op vakantie ofzo :x

en ik heb ook wel spullen te koop gehad, die nieuw 220 euro kosten, en die had ik voor 100 te koop staan. Netjes erbij gezegd waarom, maar dan bieder en altijd nog mensen 10 euro, 20 euro.. dan denk ik, hallo, ga dan maar lekker nieuw kopen hoor, als deze aanbieding je niet bevalt :evaw:

en laatst wilde iemand mijn stuka broeken wel overkopen. Okay, prima, wilde eigenlijk 45 euro per stuk hebben maar hij vond dat toch wel erg veel, want "hij kende me toch?". Uh, kennen van internet is geen kennen 8)7 maar okay, 35 euro per stuk dan omdat hij er twee over wilde nemen. Hij akkoord, week erop zouden we afspreken in Nijmegen omdat ik daar dan toch was. Krijg ik twee dagen later ineens een berichtje, dat hij opeens meer dan 3000 euro schulden had en dat hij dat niet meer voor het nieuwe jaar af kon betalen. Waar haal je opeens zoveel schulden vandaan, en waarom had je niet even nagedacht over het wel/niet hebben van geld, voordat je reageert? En dan ook nog vragen of ik het misschien zo lang wil reserveren.. uuh, nee dus, want ik heb het geld zelf nodig :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:46

Cryssie schreef:
CharmingS schreef:

Oh my god, dat heb ik ook gehad. Die vent heeft me maanden lang gebeld en gemailt of ik op hem wou staan en hem wou schoppen :+ :')

Niet terug gemailed met iets in de trant van voor een leuk bedrag wil ik wel op een bepaalde plek ;) van het lichaam staan en voor 50 euro meer schop ik je helemaal lens? :D[/quote]

hahaha nee nee je weet nooit wat voor zieke ideeen die vent heeft.. :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:20

Ik ben misschien wel heel makkelijk want dat soort dingen maak ik niet mee.
Op mailtjes die grof, aso of wat dan ook zijn. Reageer ik niet eens.
Ik wil iedereen te woord staan dat is geen enkel probleem.
Maar alles blijft te koop tot het is opgehaald of het bedrag is overgemaakt.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:43

jip ook ns zon ervaring gehad.
Had een dressuur wedstrijd jasje te koop in een kindermaat.
Kreeg een emailtje van een moeder voor €10,- wilde ze het jasje hebben. Ik had het jasje te koop voor €17,50
Ik terug gemailt dat ik wel een middenweg wilde voor €12,50. Ze emailde terug dat ze zich bij het bod van €10,- hield, maar toch graag wilde komen kijken. Prima een afspraak gemaakt, op een zaterdag. Belde mijn broetje ineens op 2 u voor dat de afspraak plaats vond. Dat er mensen aan de deur stonden voor een dressuurjasje. Ik heb uitgelgt waar het jasje hing, en dat ik zo snel mogelijk naar huis kwam.
Toen ik thuis kwam deed mijn broertje net de duur open om de mensen naar huis te laten. Ze hadden het jasje vast.
Ik zeg gedrag en vraag aan mijn broetje of hij het geld heeft ontvangen. Ja €10,- zeg hij. Ik kijk mevrouw aan, en zag ik heb u gemailt dat ik het voor €12,50 wilde verkopen. Krijg ik me toch de wind van voren dat ik niemand iets gunde en dat het om een kind ging en dat €2,50 voor mij niets was maar voor hun veel en bla bla bla :\ Tja sta je daar verbaast. Daarna stort ze zich op het kind dat er bij was, en schreeuwt ze naar haar, en haal je eigen beurs nu maar te voorschijn en betaal die €2,50 zelf maar!

pfh het is altijd een verrasing wie je naar je huishaalt als je iets via marktplaats verkoopt.

Ik heb zon vergelijkbaar verhaal eens gehad met mensen die om 8 u bij me zouden zijn. Om 9 u had ik nog niets gehoord en ben ik naar stal gegaan. Ze belde me om half 10 kwaad op dat ik niet thuis was. Toen ik zei dat ze te laat waren , kreeg ik een smoes dat mijn telefoonnr t niet deed... en nu ineens wel? Wat n gevecht aan de telefoon! :x

Marktplaats, handig maar n beetje vreemd :D

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:49

Hmm, hier helaas meer als genoeg gekke ervaringen, en dan denk ik telkens weer, why always me? :(
Ik zocht voor een aantal maandjes een stukje weiland, liefst met andere paarden, voor mijn vorrige paard. Ik eisde niet veel, behalve dat het niet verder dan 10 km van mijn huis af zou zijn.
Nougoed. Had een fototje van mn paardje erbij gezet en toevallig stond ik ook mee op de foto.
En ik kreeg me toch een potje rare telefoontjes en mailtjes! :o
Het begon altijd (als ze belden) met gewoon een heel beleefd en net en vriendelijk gesprek. De mensen wonen vlak in de buurt, hebben een mooi stukkie weiland open, moet ik wel zelf mesten e.d., voeren konden zei wel en zo verders. Zeker een gesprek van 10 minuten.
Nou, gevragen of ik snel eens langs mag komen om te kijken, en helemaal aan het einde gevraagt wat de maandelijkse prijs dan is.
Nou, ik mocht alleen in natura betalen -O- uhmmm.. Sorry? Hoorde ik dit goed? Juist.. Een weekelijkse pijpbeurt of een maandelijkse nachtbesteding, dan komt het helemaal goed.
Ahum.. Oke, nee bedankt, ik kijk wel weer verder :r en zo ging dat een hele tijd, werd elke keer weer gebeld, elke keer andere mensen, andere nummers, met ongeveer de zelfde inhoud, en had uiteindelijk nog niets voor mn paard gevonden. Heel eerlijk. Ik snapte de wereld even niet meer.. Met mailtjes vaak t zelfde, een aantal keer heen en weer gemailt en uiteindelijk als we op de vraag van de maandelijkse kosten kwamen, draaide het telkens weer om t zelfde.. Is toch bizar?? Bestaan er dan geen normale mensen? Heb daarna maar mn nummer van marktplaats verwijderd en de foto bijgeknipt, dat ik niet meer te zien was, en daarna niks meer gekregen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:54

Vriendje had een quad te koop staan op MP, kreeg 'ie een mailtje of hij (betaald) over een man heen wou rijden. Dat was altijd zijn fantasie geweest... 8)7

Die heeft hij dus maar genegeerd..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:55

Hihihi :') .
Ik zet sowieso mijn telefoonnummer er niet bij, heb wel eens mensen gehad die om kwart over elf 's avonds (!!!) belden! Idioten...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:57

Ik had een advertentie voor een 2dehands dekentje op marktplaats staan en werd vervolgens gebeld door een koper (dacht ik).

Dat ik een dekentje te koop had, dat die zeker voor een klein paard was. Dus ik netjes uitgelegd op welke maat mini's dat dekentje hier gelegen heeft.

Ja zegt die man ineens ik bel niet voor de deken maar ik heb een weddenschap met een collega van mij over een paardgerelateerd iets en ik hoop dat jij kan vertellen wie nou gelijk heeft.

De man was verder bloedserieus dus ik gezegd nou roep maar dan.

Hoe het goedje van een hengst verzameld werd en allerlei rare vragen over dekhengsten. Niet de normale standaard vragen als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Had er echt zo'n gevoel bij dat ik mezelf straks ineens op de radio zou horen of zo dat ik in de zeik genomen werd of zo.

Heb de man maar vriendelijk verzocht contact op te nemen met een hengstenhouderij en dat die vast wel zijn vragen kon beantwoorden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:02

Wat een verhalen! Heel vreemd sommige....

Ik heb 1x iets via marktplaats gekocht, maar dat was aardig dichtbij zodat ik het op kon halen. Anders had ik het denk ik niet eens gekocht. Ik haal liever iets op dan dat ik het moet laten versturen. Je hoort zulke rare verhalen van kopers/verkopers dat ik niet zomaar iets koop/verkoop via marktplaats.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:06

Ik had me ooit als oppas aangeboden op Marktplaats, toen kreeg ik een reactie van een 41-jarige man die een oppas zocht om op hem te babysitten. Hij zocht een meisje dat hem de fles wilde geven, zijn luier wilde wisselen (gadverdamme) en liedjes voor hem wilde zingen. Hij bood 30 euro per uur. Ik heb hem maar niet teruggemaild, maar dit is wel de vreemdste reactie die ik ooit had gehad. Verder heb ik een keer een pony aangeboden op Marktplaats, kreeg ik veel reacties van mensen die dachten dat ze een goede sportpony voor een paar honderd euro kunnen overnemen. Ja doei :') .

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:36

@Luisa: was het niet gewoon 1 en de zelfde persoon maar dan steeds met een ander email adres/telefoon nummer. Het lijkt me echt sterk dat er 10tallen mensen zijn met dat soort rare ideen...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:38

Zo heb ik zelf eens een advertentie gezet op MP omdat ik een verzorgpaard zocht. Werd ik toegevoegd op msn door een man die zei dat hij in de buurt een stal had met hengsten. Om vervolgens hele verhalen te vertellen over hoe het fokken in zijn werk ging, dat hij een hond had die het fijn vond om zijn ex-vriendin op bepaalde plekken te likken en dat soort dingen. Nou, die heb ik dus meteen geblokkeerd.. Zieke mensen. :\

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:42

Rianne_ schreef:
Zo heb ik zelf eens een advertentie gezet op MP omdat ik een verzorgpaard zocht. Werd ik toegevoegd op msn door een man die zei dat hij in de buurt een stal had met hengsten. Om vervolgens hele verhalen te vertellen over hoe het fokken in zijn werk ging, dat hij een hond had die het fijn vond om zijn ex-vriendin op bepaalde plekken te likken en dat soort dingen. Nou, die heb ik dus meteen geblokkeerd.. Zieke mensen. :\

Gadverdamme.... :oo

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:45

Omg wat een verhalen!
Ik weet niet of t steeds dezelfde was,maar soms wel andere stem.
Maargoed, geloof me, er zijn meeer als zat van die gestoorde mensen :s

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:48

ShannonJuul schreef:
Mijn moeder en ik waren een paar jaar terug op zoek naar een leuke pony. We hadden een gevonden waar je op kon bieden. Prima dus wij een bod gedaan maar ze wou een veel hoger bedrag hebben. Toen heeft mijn moeder gemaild dat dat toch wat teveel werd en dat ze haar succes wenste met de verkoop. Daarop kregen wij een mail terug met: als je voor jullie bedrag een pony wil kopen dan kun je beter naar de bakker gaan en een chocolade paardje halen.. Euh ja... :Y)

oh dat ken ik :oo
een leuk hengstveulen gezien, maar mankeerde behoorlijk wat aan toen ik kwam kijken...
wel een leuke afstamming dat wel...
majah... daar betaal je niet alleen voor :n en opvoeding en verzorging vindt ik ook een grote rol in meespelen als ik iets koop...
dus na bezichteging naar huis, nog wat over en weer gemaild, bod uitgebracht afgesproken dat dat goed was etc...
veulen opgehaald om te kijken of mijn poown hem niet zou mishandelen(is die namelijk erg goed in) verkoopster mee...
wil ik afrekenen zegt ze in eens, ik wil meer heben...
this een goede afstamming en voor jou bod kun je nog niet eens een ponyveulen voor kopen... :roll:
euhm... juist... weet je wat? hier heb je het veulen veel succes er mee!!
was ook via marktplaats...
veulen heeft er nog 1,5 jaar op gestaan geen idee wat ze er daarna mee heeft gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:50

passieAppel schreef:
Ik weet niet of het meetelt, maar hier dan toch :D

Ik had een advertentie met een samsung corby voor 20, euro.
Stuurt iemand een mailtje:
'Acht euro ik wil voor geven'
Dat taalgebruik :=

wat heb je geantwoord?

20 euro ik wil voor krijgen

:Y)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:51

Rianne_ schreef:

Dat is wel heel erg :=