Voor de zoveelste keer gezakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:59

Zipporah schreef:
Ik begrijp dat mensen het stom vinden, en ik weet ook dat het stom is, maar toch heb ik het gedaan. Niets aan te doen, is gebeurt.. niets gebeurt.. dus dat. Auto heb ik gekregen van vriendlief, een dikke BMW voor de deur is moeilijk te laten staan als ik een zadel naar stal moet brengen of het plenste vorige week.. nou dan was ik toch even naar stal gereden. Ik weet en wist dat het een risico was, voor mezelf, en voor anderen mocht ik toevallig perongeluk iemand raken maar ik heb het toch gedaan. En mensen die er bang voor zijn.. met mij zijn er duizenden.. }> Ik reageer dus ook niet meer op reacties daarover.

Mijn lesgever zegt dat ik er klaar voor ben, alles gaat prima met hem in de auto.. ook als ik alleen rijdt.. geen enkel probleem. Het is ook niet dat ik zak op niet genoeg kijken en ik rijdt verders ook gewoon prima. Ik zak op de stomste fout omdat ik gewoon zo nerveus ben. Kom op.. doorrijden bij een STOPbord.. alsof ik dat niet weet? En niet naar rechts kijken waar rechts voor heeft? Nou daar let ik altijd heel goed op maar ik racede alles voorbij tijdens mijn examen.

Ik ga het gewoon nog één keer proberen, zonder pil zonder iets. Driemaal is scheepsrecht inderdaad. Ik ben gewoon bang dat ik weer een stomme fout ga maken, kan ik mezelf niet vergeven namelijk :D Kijk als ik nou gewoon niet goed kon rijden en niet goed oplette oke.. maar ik maak tijdens het examen gewoon echt een domme fout die makkelijk verkomen had kunnen worden en dan had ik makkelijk wel mijn rijbewijs kunnen hebben.. daar erger ik me aan.

Je lesgever kan zoveel zeggen, de examinator heeft bepaald dat je niet genoeg kennis hebt om te slagen dus heb je je rijbewijs nog niet. Lekker in je auto blijven rijden en straks even een flink ongeluk veroorzaken, dan kun je in ieder geval nooit meer zo'n fout maken want dat rijbewijs kun je dan wel vergeten 8)7

Simon1234

Re: Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:15

Luister, jij negeert een stopbord. Wat die examinator heeft gedacht en onder alle omstandigheden moet je je onder controle houden. Nu reed je, als een blind paard, voorbij dat stopbord. Het had ook net zo goed een mens kunnen zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:27

jeetje snap niet dat je zo durft rond te rijden zeg! vind dat je er ook wel gemakkelijk over denkt.

ik heb mijn rijbewijs heel snel gehaald ( had ik ook niet verwacht ) 25 lessen en 1x afrijden.

maar kwam ook mensen tegen die heel vaak geweest waren al, geef de moed niet op! en goed blijven kijken ;)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:29

Quellian schreef:
Wilawander schreef:
stel ze rijdt jou van de sokken en je komt in een rolstoel en je wilt daar een schadevergoeding voor en TS is niet verzekerd.

Stel de hemel valt straks naar beneden, tja... STEL. Erg hypothetisch.

Deze reactie slaat nergens op. Als het jou overkomt praat je wel anders. Misschien moet je eens met de mensen praten die dit wel hebben nee gemaakt, of nog erger. De nabestaande

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:35

Als jij zo ontzettend dom bent om te gaan rijden zonder rijbewijs ben je nog helemaal niet toe aan een rijbewijs 8)7 Als je hiervan niet eens de consequenties kunt overzien....

Als je in een fuik komt of gecontroleerd wordt en je hebt geen rijbewijs dan moet je voor de rechter komen...

Citaat:
Rijden zonder rijbewijs
Wie een motorrijtuig bestuurt zonder een rijbewijs behaald te hebben, pleegt een strafbaar feit en krijgt een proces-verbaal. De rechtbank bepaalt de strafmaat.

Bron: http://www.politie.nl
Grote kans dat je dan dus idd ook niet eens meer mag afrijden en dus weer een aantal (3 of 5 jaar) moet wachten voor je weer mag afrijden. Plus nog een forse geldboete.

Al heb je het geluk dat je niet op heterdaad betrapt wordt... stel dat er een debiel door rood rijdt (bijv. een fietser) en jij gaat net rechtsaf, hij zit in je dode hoek en je rijdt hem aan.... Het is dus eigenlijk zijn schuld (want hij reed door rood) dan wordt alsnog alles op JOU verhaalt, omdat jij reed zonder rijbewijs..

Citaat:
Artikel 4: "wat is uitgesloten"
lid2 schade die is veroorzaakt terwijl de bestuurder
a. niet in het bezit is van een naar Nederlands recht wettelijk voorgeschreven geldig rijbewijs voor het besturen
van het motorrijtuig
b. of het motorrijtuig niet mag besturen op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak;

Als deze fietser er goed vanaf komt kan je met een beetje geluk alleen de kosten voor zijn kapotte fiets (reken op ca 200 euro), eventuele ziekenhuiskosten (foto's, onderzoek, eventuele medicatie, verband etc. reken op 500 euro) betalen.
Met een beetje pech heeft hij een gebroken been en kan hij 8 weken niet werken. Dan mag de werkgever dit salaris op jou verhalen. Dan mag je met een beetje pech €4000 salaris betalen + kosten fiets/ziekenhuis (reken op meer dan 500 euro voor een botbreuk ;) ) misschien beschadigde kleding, smartengeld etc.
Met grote pech is de fietser zo ongelukkig terecht gekomen dat hij een dwarslaesie heeft en nooit meer kan werken. Dan mag je zijn levenssalaris betalen.. dit kan tot in de miljoenen oplopen!! Dat betekent dat je je hele leven aan het werken bent om die fietser te onderhouden....En dat terwijl hij door rood reed... maar het wordt jou aangerekend omdat jij nog geen rijbewijs hebt...

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:23

Zipporah schreef:
Ik begrijp dat mensen het stom vinden, en ik weet ook dat het stom is, maar toch heb ik het gedaan. Niets aan te doen, is gebeurt.. niets gebeurt.. dus dat. Auto heb ik gekregen van vriendlief, een dikke BMW voor de deur is moeilijk te laten staan als ik een zadel naar stal moet brengen of het plenste vorige week.. nou dan was ik toch even naar stal gereden. Ik weet en wist dat het een risico was, voor mezelf, en voor anderen mocht ik toevallig perongeluk iemand raken maar ik heb het toch gedaan. En mensen die er bang voor zijn.. met mij zijn er duizenden.. }> Ik reageer dus ook niet meer op reacties daarover.

Uit dat vetgedrukte maak ik op dat je er nogal luchtig over denkt... jezelf in de prak rijden oké.. maar je hebt in het verkeer met anderen te maken.
Heel fijn dat je goed kunt rijden, en nee dat je zakt betekend niet dat je het niet kan.. maar dat die stress de boosdoener is in dit geval... een klein stukje joyriding op een afgelegen stuk met iemand ernaast oke... maar zelfstandig een klein ritje maken in je uppie... nee ook ik ben daar geen fan van.
Duizend mensen doen dit, dat klopt... makkelijk om daarmee dit gedrag recht te praten.
Niet verzekerd de weg opgaan.. is vragen om problemen.

Mag ik vragen hoe lang je al lest? Je bent er als een speer doorheen gegaan zeg je.. dus die laatste lootjes moeten toch ook nog wel lukken? Ik kan je frustratie begrijpen, misschien wel meer dan dat.
Ikzelf ben schandalig lang bezig... en ben nu één keer gezakt... maar die examinator heeft mij wel goede moed gegeven, ik moet nu de puntjes op de i zetten... en daarna er weer voor... grote kans dat ik dan wel slaag.

Bij mij duurde de lessen langer omdat ik in het begin echt bang was in de auto... en die angst blokkeerde mij in alles... van het leren van rijtechnische dingen, tot helder/rustig blijven denken..
Toen die angst zo goed als weg was begon ik pas aan het leerproces... en man o man wat ben ik vooruit gegaan als ik mezelf vergelijk met hoe ik in het begin was :')

Ja het is pijnlijk als alles en iedereen om je heen mag rijden en jij niet de weg op mag. Als ik geen doorzetter was dan had ik allang de handdoek in de ring gegooid... maar ik wil dit zo graag.. en het zit ook zeker in mij!(niet opschepperig bedoelt)

Hou goede moed ts! mijn tip is wat minder zwaar te denken over je examen... het is slechts een passagier die gaat kijken of jij de weg op kunt... zakken is het einde van de wereld niet... daarbij is jou probleem stress en niet het niet kunnen rijden :)
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar zelf geloof ik niet zo in die pilletjes maar ieder zijn ding..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:23

Sorry hoor, hoe onverantwoordelijk ook, ik vind de reacties hier ronduit onaardig, dat mag allemaal best wat vriendelijker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:33

Vind je Sodeletuut?
Voor mij kan het niet duidelijk genoeg zijn..

Een examinator laat je niet zakken voor de lol, die doet dat omdat je er blijkbaar nog niet aan toe bent je rijbewijs te hebben. En inderdaad, het feit dat TS het wel doet is naar mijn mening een teken dat er nog niet voldoende verantwoordelijkheidsgevoel is om zonder begeleiding de weg op te gaan.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:45

Nou ik denk dat ik wel duidelijk genoeg ben geweest blijkt maar weer dat bepaalde bokkers niet kunnen lezen.. ik reageer hier niet meer en ga weer lekker LEUK verder bokken :evaw:

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:55

Verdandi schreef:
Vind je Sodeletuut?
Voor mij kan het niet duidelijk genoeg zijn..

Een examinator laat je niet zakken voor de lol, die doet dat omdat je er blijkbaar nog niet aan toe bent je rijbewijs te hebben. En inderdaad, het feit dat TS het wel doet is naar mijn mening een teken dat er nog niet voldoende verantwoordelijkheidsgevoel is om zonder begeleiding de weg op te gaan.

Duidelijk zijn mag ook wel op een andere toon toch? Ik vind dit geen reden om onbeschoft te zijn tegen TS, ik zeg trouwens niet perse dat jij dit doet hoor, ik heb wel een aantal reacties gezien die ik zelf onredelijk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:07

Tja sommige dingen zijn wat minder netjes verwoord, maar ik denk dat dat ook deels is in reactie op de laconieke houding van TS..
De meningen zijn in ieder geval duidelijk en hopelijk wordt er tot aan het rijbewijs lekker gefietst :)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:08

Er is in mijn ogen genoeg gezegd over het feit dat je in je auto rond gereden hebt zonder rijbewijs.

Ik ben zelf 3x opgeweest. (2x theorie ook) In totaal 40 lessen gehad denk ik?
Na mijn eerste examen was ik ook echt pissig: ik was gezakt terwijl mijn instructeur zei: ik had je laten slagen!

Er zit (helaas) een erg groot verschil tussen examinatoren. Iets wat in mijn ogen erg verkeerd is.
Hopelijk slaag je net als ik voor de 3e keer en kun je lekker legaal rondrijden in je auto :)

Succes in ieder geval!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:44

Quellian schreef:
Wilawander schreef:
Dat is appels met peren vergelijken en slaat nergens op. Wat een puinhoop zou het worden als iedereen dat zou doen. Ik was ook geen braaf iemand maar zoiets zou ik niet in mijn hoofd halen en ken ook niemand die dat zou doen. heeft met gezond verstand te maken volgens mij.

De een rijdt eens zonder rijbewijs, de ander gebruikt eens drugs, weer een ander jat wat uit een winkel, tja ach... ik kan me daar niet zo heel druk om maken hoor.
Ik zou er niet blij mee zijn als mijn kind dit gaat doen, maar denk dat ik stiekem wel moet lachen, want ik vind dat dit bij ontwikkelen hoort en ook de gevolgen gaan overzien.

Je kent niemand die het doet? Dan denk ik dat je maar eens goed om je heen moet vragen :D :D :D

Ik denk dat je wat minder hard lacht als je kind straks een boeten van tienduizenden euro's moet terugbetalen.. (en daarnaast een ongeluk op zijn/haar geweten heeft)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:03

Zipporah schreef:
Nou ik denk dat ik wel duidelijk genoeg ben geweest blijkt maar weer dat bepaalde bokkers niet kunnen lezen.. ik reageer hier niet meer en ga weer lekker LEUK verder bokken :evaw:

Lekker makkelijk wel :j

Je kan er voor jezelf wel makkelijk over denken (rijden zonder rijbewijs), maar je kan er ook (emotionele) schade mee aanrichten bij anderen, mocht het tot een ongeluk komen. Moet zeggen dat ik stiekem ook hoop dat je betrapt word. Collega van mij mag 5 jaar lang geen auto rijden, dus nu weet je wat je in 't vooruitzicht hebt.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:15

Als jij niet inziet hoe onverantwoord jij bezig bent door toch te gaan rijden terwijl je je rijbewijs nog niet hebt geeft aan dat jouw examintor meer inzicht heeft dan jijzelf.
Met zo weinig gevoel voor verantwoordelijkheid en veiligheid haal je je rijbewijs niet, want dat is nou net de truc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:29

Zipporah schreef:
Ik weet dat het een risico is om al te gaan rijden in mijn eigen auto.. ik rijd niet overal door Nederland heen, alleen het stuk naar mijn paarden toe. Niet een heel erg druk stuk, maar jullie hebben gelijk het is alsnog een groot risico mocht er wat gebeuren!

Mijn lesgever zegt ook dat ik er helemaal klaar voor ben maar op examen sla ik toch helemaal op tolt helaas..

Ik heb nog geen nieuwe datum geprikt omdat ik gewoon zo boos was haha.

OP wie zijn naam staat die auto eigenlijk?
Die persoon kan namelijk ook erg grote problemen krijgen bij een ongeluk...

Stel jij rijdt een persoon van rond de 20 aan en die krijgt een letsel en komt in de rolstoel.
Dan mag jij de rest van je leven daarvoor krom werken.
Je zal nooit een eigen huis kunnen kopen, je zal altijd diep in de schulden zitten, een auto veroorloven zit er dan waarschijnlijk niet eens meer in, laat staan een eigen paard.

Heb je dat er allemaal voor over?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:33

@ TS stel je hebt straks wel je rijbewijs, je bent netjes verzekerd..

Hoe zou jij het vinden als iemand jou aanrijdt en die persoon heeft geen verzekering?

Stel je beland in een rolstoel...
Die persoon kan dan nooit jou onkosten vergoeden.

Ik zou niet willen dat dat mij overkomt, dus ik zorg er ook voor dat een ander het niet overkomt.
Wat je zelf niet wilt moet je een ander ook niet aandoen.

En ja ik kan hier heel boos om worden.
Omdat ik en andere mensen die zich wel netjes aan de wet houden wel extra risico lopen door mensen zoals jij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:35

Quellian schreef:
Wilawander schreef:
stel ze rijdt jou van de sokken en je komt in een rolstoel en je wilt daar een schadevergoeding voor en TS is niet verzekerd.

Stel de hemel valt straks naar beneden, tja... STEL. Erg hypothetisch.

Ja stel?

Ik werk op een verzekeringsmaatschappij.
Ik weet wat voor een onkosten letselschade kunnen zijn.
Dit loopt makkelijk tot in de miljoenen.

Als de hemel naar beneden vallen zijn we er allemaal niet meer, dan weet ik toch niks meer.
Maar als jij ooit aangereden wordt door iemand die geen verzekering heeft dan piep jij wel anders.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:49

Quellian schreef:
Wilawander schreef:
Dat is appels met peren vergelijken en slaat nergens op. Wat een puinhoop zou het worden als iedereen dat zou doen. Ik was ook geen braaf iemand maar zoiets zou ik niet in mijn hoofd halen en ken ook niemand die dat zou doen. heeft met gezond verstand te maken volgens mij.

De een rijdt eens zonder rijbewijs, de ander gebruikt eens drugs, weer een ander jat wat uit een winkel, tja ach... ik kan me daar niet zo heel druk om maken hoor.
Ik zou er niet blij mee zijn als mijn kind dit gaat doen, maar denk dat ik stiekem wel moet lachen, want ik vind dat dit bij ontwikkelen hoort en ook de gevolgen gaan overzien.

Je kent niemand die het doet? Dan denk ik dat je maar eens goed om je heen moet vragen :D :D :D

Van dat drugs gebruik en jatten heeft niemand echt problemen van. Iemand in de prak rijden wel. Dus jij vindt het als ouder niet erg als je kind stiekem zou rijden? Wist je dat je tot 21 jaar verantwoordelijk bent? dus dat jij er voor op zou draaien? Ben blij dat ik beter opgevoed ben. Bij ons was het huis te klein geweest en terecht. Volwassen of niet,.

Daarbij vindt ik trouwens dat je absoluut niet volwassen bent als je zoiets doet en zeer terecht dat je zakt bij een examen. Als je geen verantwoording kan nemen ben je niet toe aan een rijbewijs.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:58

Ik ken iemand die zonder rijbewijs een ongeluk heeft gehad (collega), waarbij iemand dood ging en er zwaar gewonden waren, waarvan er eentje nooit meer kan lopen. in een situatie van allemaal botte pech op een stapel. Hij mag ten eerste de rest van z'n leven werken voor de slachtoffers en nabestaanden, zal nooit meer te besteden hebben dan bijstandsnivo, hoeveel hij ook mag gaan verdienen. Elk uurtje extra dat hij werkt gaat rechtstreeks naar de slachtoffers en nabestaanden, elke eurocent die hij meer verdient idem. Plus dat hij een ontzegging kreeg van 10 jaar dat hij geen rijexamen mocht doen, en die ontzegging kan na 10 jaar verlengd worden. En dat gebeurt bij hem, omdat er een dode is gevallen. Hij zal dus nooit een rijbewijs mogen halen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook al heb je zelf geen enkele fout gemaakt. Het verkeer is hectisch en je bent zelden de enige op de weg. Dus altijd afhankelijk van anderen, en hun fouten. Wil je nou echt bewust het risico lopen net zo te eindigen als hij? Dan kan je je paard gedag zeggen, je mooie BMW, een leuk huisje, je toekomst, alles! Door de fout van een ander, of een onvoorstelbare samenloop van omstandigheden. Veel plezier!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:02

mick75 schreef:
Ik ken iemand die zonder rijbewijs een ongeluk heeft gehad (collega), waarbij iemand dood ging en er zwaar gewonden waren, waarvan er eentje nooit meer kan lopen. in een situatie van allemaal botte pech op een stapel. Hij mag ten eerste de rest van z'n leven werken voor de slachtoffers en nabestaanden, zal nooit meer te besteden hebben dan bijstandsnivo, hoeveel hij ook mag gaan verdienen. Elk uurtje extra dat hij werkt gaat rechtstreeks naar de slachtoffers en nabestaanden, elke eurocent die hij meer verdient idem. Plus dat hij een ontzegging kreeg van 10 jaar dat hij geen rijexamen mocht doen, en die ontzegging kan na 10 jaar verlengd worden. En dat gebeurt bij hem, omdat er een dode is gevallen. Hij zal dus nooit een rijbewijs mogen halen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook al heb je zelf geen enkele fout gemaakt. Het verkeer is hectisch en je bent zelden de enige op de weg. Dus altijd afhankelijk van anderen, en hun fouten. Wil je nou echt bewust het risico lopen net zo te eindigen als hij? Dan kan je je paard gedag zeggen, je mooie BMW, een leuk huisje, je toekomst, alles! Door de fout van een ander, of een onvoorstelbare samenloop van omstandigheden. Veel plezier!

Ja precies.

En het hoeft niet eens jou schuld te zijn,..

Ook al had jij bijv voorrang dan nog kan er deel van de schuld bij jou op je bordje terecht komen omdat jij rijdt zonder rijbewijs.

TS rijdt nu auto om bij der paard te komen, maar als ze ongeluk krijgt hoeft ze nooit meer naar der paard omdat ze die dan niet kan betalen..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:12

Ik was de eerste keer ook gezakt, alles wat er fout kon gaan ging ook fout. Allemaal door de zenuwen. Op het CBR terrein was mijn auto zelfs al 3x afgeslagen, en ging ik de verkeerde kant op :')
Bij mijn tweede examen had ik pillen van de huisarts opgehaald, ik werd daar heel rustig van. En had de tweede keer dus ook mijn rijbewijs gehaald, ondanks dat ik een scooter niet voor liet gaan van rechts

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:20

@ Jannickee

Bofkont!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:37

Zipporah schreef:
Ik heb nooit last gehad van examenvrees of iets? Ik heb nergens vrees voor of faalangst.. omdat meestal alles mij ook gewoon lukt hoe ik het wil :+

Misschien door de druk de eerste keer door mijn oogonsteking, en familie die wel hun rijbewijs halen en ook een beetje gemakzucht dat ik het alleen ook wel kan dat het dan toch mis gaat.

Ik ga vanmiddag toch maar is bellen voor nog 2 lessen en het dan nog is proberen.

Ik snap dat mensen het belachelijk idioot vinden dat ik wel is m'n auto alleen pak.. is ook erg stom pak meestal ook nog wel de fiets maar ook wel is de laatste tijd als ik mijn zadel naar stal moest brengen en dat soort dingen toch even de auto. Is ook een erg groot risico en probeer het ook niet te doen zolang ik mijn rijbewijs niet heb maar soms is het toch even moeilijk als ik echt een auto nodig heb en hij toch al voor de deur staat :D

Gewoon een faalangstexamen aanvragen.
En: laat die auto staan tot je je rijbewijs hebt. Als je iemand aanrijdt dan kun je je levenlang blijven betalen en je verwoest misschien iemands leven ermee.
Je hebt nog niet voor niets je papiertje niet op zak. Zou je een van mijn kinderen aanrijden dan had je echt een dik probleem.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:37

Zipporah schreef:

Blijkbaar lees jij net zo min niet TS, ondanks dat ik ook op het rijden zonder rijbewijs ben in gegaan... ben ik naar mijn weten respectvol gebleven(zelfs nog even nagelezen), sommige bokkers zijn inderdaad wat kort door de bocht.. en hadden dingen wel anders kunnen brengen. Ik ging er nog op in omdat ik uit je tekst denk op te maken dat je het niet beseft wat de risico's kunnen zijn... dit kan ik natuurlijk fout hebben. Maar de emotie's komen zo over via je reactie's..

Verder probeerde ik je een hart onder de riem te steken, wat betreft het examen en dat het al iets positiefs is dat je kunt rijden... maar dat je het alleen nog maar hoeft te laten zien.
Niet meer en niet minder.