Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:33

kort maar simpel antwoord op dat soort opmerkingen: ik ben niet kinderLOOS maar kinderVRIJ.. dekt direct de lading en kapt iedere poging tot discussie af.

of, zoals mijn zwager en schoonzus het op een gegeven moment hebben gedaan; zeggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. hard, maar iedereen hield wel zijn mond.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:34

Hier ook geen wens, nooit gehad ook :Y) (ik word zondag 37 :7 )

Ik krijg ook vaak rare reacties.....dan zeg ik dat mijn paard en kat mijn kinderen zijn, dat vind ik al verantwoording genoeg!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:35

Yamcha schreef:
Faruba schreef:
Maar toen zijn familie aan zijn hoofd begon te zeuren dat er nog best eentje bij kon en ik dat dus niet wilde en me toen ook nog heb laten steriliseren,barste de bom en was het gedaan met het huwelijk.

Nu, ik denk dat als ik me zou laten steriliseren zonder overleg, of zonder het überhaupt aangegeven te hebben, dat mijn lief ook niet zo blij zou zijn :=

Dat zijn nogal ingrepen, dat doe je niet zomaar even tussendoor :n

Was in overleg hoor en toen ging hij akkoord,maar toen het eenmaal gebeurt was,tja,toen was het toch wel erg definitief ineens.

Anoniem

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:36

Ja, dan is het gewoon stom van hem, dan had hij niet akkoord moeten gaan in de first place.

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:41

Wij hebben ook geen kinderwens. We zijn 31 en 38. Zeg er wel bij, wat niet is kan nog komen maar ik verwacht het niet, als mensen er naar vragen. Al onze vrienden hebben inmiddels kinderen. Wat zit er een verschil in, sommige vind ik echt schatjes, sommige echt vreslijk. We zijn ook al volop oom en tante. Daar ben ik overigens ook niet echt goed in, tante spelen.

Veel voorkomende opmerking, wie moet er dan voor je zorgen als je oud bent? Als of je daar kinderen voor moet nemen. Dan zeg ik altijd misschien emigreren je kinderen wel naar de andere kant van de wereld. Of je overleefd je kinderen. M'n moeder vind het jammer maar is gelukkig al oma.

Als vreemde mensen er een opmering over maken zeg ik altijd, ik vind dieren leuk maar als ik het zorgen daarvoor echt niet leuk meer vind zet ik alles op marktplaats. Als ik dat zou doen met een kind is dat ineens heel raar. Merk wel dat mensen na die opmerking over gaan nadenken en bergijpen wat bedoel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:41

benangelique schreef:
kort maar simpel antwoord op dat soort opmerkingen: ik ben niet kinderLOOS maar kinderVRIJ.. dekt direct de lading en kapt iedere poging tot discussie af.

of, zoals mijn zwager en schoonzus het op een gegeven moment hebben gedaan; zeggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. hard, maar iedereen hield wel zijn mond.

Nou ben ik wel heel nieuwschierig wie het babytje op jouw foto dan is :P

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:43

Ik ben het er helemaal mee eens dat veel te veel mensen 'gewoon' maar een kindje willen. Helft van de kinderen wordt daardoor verwaarloosd en waarom zou je kinderen willen als je dat in je hart niet wil?!
Ik krijg nu ook al voorzichtig aan vragen of ik nog uitkijk naar een tweede kindje, en ja ik riep altijd het hardst dat ik een groot gezin wilde. Nu behoor ik tot de weinige moeders die hardop durft te zeggen dat een kind eigenlijk soms helemaal niet zo leuk is en dat ik er volgende keer nog 20 keer extra overna denk voor ik er uberhaupt aan begin. En waarom is een broertje of zusje voor mijn dochtertje zo leuk? Heb zelf een zusje en heb dat echt niet als leuk ervaren hoor dus waarom zou dat voor mijn kind dan wel zo moeten zijn?!

Ieder zijn mening, maar ik zeg bij twijfel NOOIT doen want natuurlijk het is een geschenk, maar het kan (om diverse redenen) ook een zwarte wolk zijn.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:50

Oh heerlijk, een topic naar mijn hart!
Ik ben 23 en praktisch anti kind. Groot gedeelte (niet christelijke kant) van de familie staat achter me, mijn vaders kant, de hoog christelijken, absoluut niet. Vooral de zus van mijn vader ziet mij als een vreemd persoon, want zij is immers al oma van 9 kleinkinderen (in 2 jaar := ).
Mijn vriendenkring waardeert mijn mening, maar keek toch wel even heeeeeeeeel erg raar op toen ik opeens ging daten met iemand van 28 met 3 kleine kinderen. Vind het schatten van kinderen, maar geniet stiekem nog meer van de stilte die ze achterlaten als ze slapen..
Gaat het nog steeds niet aan me knagen om geen eigen kids te nemen? Nee, absoluut niet :') 3 is meeeeeeer dan genoeg en wat hier ook al meerdere keren genoemd is: ik heb 2 paarden en een schatje van een hond en dat zijn mijn kinderen :j
Mis ik ondertussen iets bij het hebben van mijn 3 'kids' ten opzichte van zijn 3 echte kids? Nee :n

Overigens ben ik ook van mening dat heeeeeel veel mensen ook eens goed moeten nadenken of ze aan kinderen moeten beginnen. Kan het financieel etc. Mocht ik later WEL beslissen dat ik een kind wil, dan zorg ik eerst dat mijn hele leven op een rijtje is, dat ik alles financieel makkelijk aan kan en dat ik steun heb van zo'n beetje heel de wereld (oke Rox, niet overdrijven :') ). Ik wil mijn kind dan wel alles kunnen bieden en niet iedere euro moeten omdraaien voor hem/haar..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:52

Cavaletto schreef:
Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder....

Waarom? Ik ben er echt op tegen. Vind er niks aan, kinderen. Vind ze vervelend en een last. Ik vraag toch ook niet of mensen met kinderen wat minder uitspraken willen doen hoe leuk ze het vinden?

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:55

tootje71 schreef:
Maar nog steeds krijg ik naar mijn hoofd dat een kind alleen zo zielig is en als hij iets doet wat een ander niet doet krijg ik weer te horen tja enigst kind he... :(

Bleeeh laat iedereen nou eens zijn oordeel voor zich houden , spuugzat wordt je het..

Ik ken dat, ik BEN enigst kind en kreeg die opmerkingen zelfs.. Nu zeggen mensen het dan niet meer, maar op de basisschool heb ik vaak vragen en opmerkingen gehad hierover.
''Goh wat zielig voor je, mis het niet dat je geen broertje of zusje hebt?''
''Je verveelt je vast snel he, zo zonder broertje of zusje?''

Nou nee, eigenlijk ben ik er bijzonder creatief van geworden ;). Jezelf vermaken is ook een kunst. En op vakantie stapte ik zelf ook wel naar kindertjes toe die ook op de camping rondliepen. Nederlanders of niet, alles is best en ze kunnen verstaan was geen pré ;) (als je heel jong bent maakt niks uit haha)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:55

Ik krijg wel eens het idee dat juist de mensen die diep van binnen helemaal niet zo blij zijn met hun kinderen, het hardst roepen dat jij ze ook moet krijgen. Ze moeten dat knagende gevoel bij zichzelf overschreeuwen lijkt wel.
Want als je realistisch bent zul je als ouder ook wel eens wensen dat je anders had gekozen en kun je het je dus best voorstellen dat mensen geen kinderen willen.

Zelf wil ik geen kinderen omdat ik mijn genen niet vertrouw (veel psychische aandoeningen in de familie) en omdat ik er moeite mee heb om een mens te maken omdat je die eerste paar jaar zo leuk vindt en omdat je dan in het bejaardenhuis hopelijk nog eens bezoek krijgt. Dat vind ik egoïstische motieven. Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nog andere mensen zouden maken als die volwassen geboren zouden worden, en niet als schattig kindje.
Het leven is imo geen cadeau maar een last, en daar wil ik mijn kind niet mee opzadelen voor mijn plezier. Ik hou zo veel van mijn kind dat ik het niet geboren laat worden. :D

Maar ik kan me voorstellen dat als je zelf anders in het leven staat je daar anders over denkt.

Helaas haken de mensen die het hardst roepen dat je kinderen moet krijgen bij bovenstaand verhaal het eerst af. :o? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:01

LindyH schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nog andere mensen zouden maken als die volwassen geboren zouden worden, en niet als schattig kindje.

Niet veel denk ik zo :D

Dat is het idee ook achter schattigheid, dat roept allerlei zorginstincten wakker :D

Overigens vind ik baby's wel een soort van schattig, maar ook erg luidruchtig en ze kunnen zo stinken :=

MandyR

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:04

Haha en dan al die mensen die zeggen dat baby's lekker ruiken. Zo'n lekker babygeurtje ofzo.

*snif snif* Ik ruik dat echt niet hoor. :n Ja, als de luier vol is ruik ik wel wat maar, kan dat niet echt lekker noemen.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:05

Kinderen neem je niet die krijg je.
En in mijn geval ik wil ze dol graag, moeder natuur denkt daaranders over..wat veel verdriet heeft opgeleverd, en nog steeds pijn doet.
Ieder zijn keus, wil je ze niet, prima.
Maar werkelijk waar wat doet het toch verdomd zeer elke keer dat ik de vraag krijg: " jullie in het oefenen blijven steken?"
Ik heb dagen dan gaat het prima...ik heb dagen dan bijt ik die persoons hoofd eraf..

Reeel gezien denk ik dat iedereen met een beetje verstand inmiddels wel een keer door mag hebben dat het gewoon allemaal niet vanzelf sprekend is. En dat die vraag dus ook niet vanzelfsprekend gesteld mag worden.

Moeilijk, pijnlijk...en gaat zeer waarschijnlijk niet veranderen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:13

MandyR schreef:
Haha en dan al die mensen die zeggen dat baby's lekker ruiken. Zo'n lekker babygeurtje ofzo.

*snif snif* Ik ruik dat echt niet hoor. :n Ja, als de luier vol is ruik ik wel wat maar, kan dat niet echt lekker noemen.

:')

Dat is gewoon Zwitsal wat je dan zou moeten ruiken, dan ruikt mn paard af en toe ook lekker :+

Marian, ik kan me voorstellen dat het heel, heel pijnlijk is als mensen dat vragen. Zelf ben ik er heel voorzichtig mee. Al ben ik er natuurlijk anders mee bezig omdat ik er anders naar kijk. :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:17

Marian01 schreef:
En in mijn geval ik wil ze dol graag, moeder natuur denkt daaranders over..wat veel verdriet heeft opgeleverd, en nog steeds pijn doet.
Maar werkelijk waar wat doet het toch verdomd zeer elke keer dat ik de vraag krijg: " jullie in het oefenen blijven steken?"
Ik heb dagen dan gaat het prima...ik heb dagen dan bijt ik die persoons hoofd eraf..

Reeel gezien denk ik dat iedereen met een beetje verstand inmiddels wel een keer door mag hebben dat het gewoon allemaal niet vanzelf sprekend is. En dat die vraag dus ook niet vanzelfsprekend gesteld mag worden.

Wat onvoorstelbaar lomp en gemeen! Het verbaast me sowieso ontzettend hoeveel mensen er zijn die het nodig vinden om zich met het leven van een ander te bemoeien. Ik heb die behoefte zelf absoluut niet en kap het bij anderen ook direct af. Bemoei je lekker met jezelf.

In mijn omgeving ken ik een aantal vrouwen die geen kinderen konden krijgen. Twee daarvan hadden het opgegeven en waren toen begin 40 ineens zwanger. Ik hoop dat dat jou ook gegeven is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:19

Horsii_mine schreef:
Pfft! Praat me er niet van.

Ik ben nu 18 en heb gewoon totaal geen kinderwens. Nog nooit gedacht: Ja dat zou ik ooit wel eens willen! En ik denk ook niet meer dat dat nog komt. Maar eigenlijk al mijn vrienden (van tussen de 18 en 28) zijn er allemaal al vrij serieus mee bezig met plannen van wanneer ze kinderen willen krijgen etc. En als ik dan zeg dat ik geen kinderen wil is het: Dat komt nog wel! Of ze verklaren me voor gek dat ik geen kinderen wil want dat hoort er toch bij? Om vervolgens op te sommen hoeveel kinderen ze wel niet willen.. Brr! Ik krijg er de rillingen van.

Ik ben er eigenlijk voor mezelf al uit dat als ik rond mijn 23e nog steeds niks in mij zegt: KINDEREN! Ik me wil laten steriliseren. Mocht een kinderwens dan ooit nog komen dan wil ik adopteren. Ik denk dat er veel te weinig mensen zijn die die keuze maken. In plaats daarvan zijn we met zijn allen aan het fokken. Persoonlijk vind ik het ook asociaal als mensen meer als 2 kinderen nemen. Alsof de wereld nog niet vol genoeg is! Neem dan in plaats van een eigen 3e kind een adoptiekind in huis wat anders geen toekomst zou hebben. Samen moet je de wereld een stukje mooier maken toch? Natuurlijk komen mensen dan direct aan met verhalen van jaa! Maar een adoptiekind is zoveel zwaarder. Daar kies je toch voor? Je neemt toch niet alleen kinderen zodat jou genen blijven doorlopen. Ja vroeger, maar ik dacht dat we onszelf inmiddels hadden onderscheden van de dieren en dat we niet meer zo primitief waren? Ik vind dat je een kind moet nemen omdat je iemand een mooi leven in een betrouwbare omgeving wil geven. En dat kun je net zo goed aan een "wildvreemde" geven als aan je eigen kind.

(Persoonlijk vind ik ook dat ze moeten stoppen met mensen helpen met zwanger worden op niet natuurlijke manieren. Als het niet wil is daar vast een reden voor. Waarom onszelf zwakker maken? Maar dat roep ik maar niet te hard voor ik de halve mensheid op mijn dak heb :'))

Wij hebben 4 kinderen en willen er nog meer..
Ook zouden we dolgraag adopteren, helaas, ik heb verschillende ziektes waardoor ik niet in aanmerking kom voor adoptie. Ik ben een prima moeder voor mijn kinderen (ja dat durf ik zo te zeggen) maar schijnbaar ben ik niet in staat om een adoptiekindje op te voeden volgens de eisen. Daarbij zijn de kosten zo idioot hoog dat het voor een normaal gezin niet te betalen is. En voor je nu begint dat kinderen krijgen ook geld kost, ja dat klopt, maar die kost bij de geboorte geen 20.000 euro.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:32

MandyR schreef:

Ja, tot ze hun lieftallig mondje openzetten en het op een krijsen zetten _O-

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:35

Ik laat voortaan maar gewoon dit plaatje zien als iemand zegt; dat hoort erbij.

Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:01

GamblersCup schreef:
Cavaletto schreef:
Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder....

Waarom? Ik ben er echt op tegen. Vind er niks aan, kinderen. Vind ze vervelend en een last. Ik vraag toch ook niet of mensen met kinderen wat minder uitspraken willen doen hoe leuk ze het vinden?

Ik wil met dit toppic absoluut geen rel laten losbarsten, dus ik vind wel dat er gewoon respect moet zijn voor mensen die wel kinderen hebben/willen.

Maar ik snap de opmerking van gamblerscup wel.

Gaat wel hard dit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:03

Marian01 schreef:

Dit vind ik nou erg |(
Soms is het leven zo oneerlijk.
Ik hoop dat het toch nog goed kan komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:11

Yamcha schreef:
LindyH schreef:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nog andere mensen zouden maken als die volwassen geboren zouden worden, en niet als schattig kindje.

Niet veel denk ik zo :D

wat mij betreft zou ik er dan wel weer meer willen :j
ik vind en vond baby's ook niks aan, ook niet bij mijn eigen kinderen
was blij toen ze wat meer mens werden

en heb ook liever een volwassen adoptie hond als een pup en als ik dan eens jonkies willen hebben neem ik wel wat kippe kuikentjes

marian dat is de andere kant van de medaile :(:)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:12

Ik ben overigens inderdaad al meerdere keren 'egoist' genoemd om mijn keuze. Want er zijn inderdaad mensen die wegens omstandigheden niet hun kinderwens kunnen waarmaken.
Wat ik me dan afvraag, waarom ben ik, omdat ik deze mening heb, dan egoistisch? We leven toch in een land met vrije mening? Of..?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:14

jesito, ik hoef hier ook geen rel hoor, maar ik vind het niet hard. Helemaal niet. Ik wil ze niet, en ga er zeker geen moeite voor doen om iemand anders kinderen te laten krijgen. Daar ging het om. En respect voor mensen die kinderen willen, alles prima. Maar respect andersom mag ook, en dat is er niet als mensen gaan mauwen dat het hard is om "en ga er zeker geen moeite voor doen om iemand anders kinderen te laten krijgen". Waarom is dat hard? Leg eens uit? Dat is mijn gevoel, mijn mening en iets wat ik ook écht nooit zal doen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:18

@ Marian: ik vind het verschrikkelijk voor je, hopelijk komt het toch nog goed!

Soms is het inderdaad oneerlijk. Mensen die absoluut geen kinderen willen, krijgen meestal wel eentje 'per ongeluk', maar mensen die er alles voor over hebben, krijgen het niet. :(:)

Ik heb al een kinderwens van toen ik zelf nog klein was, het is nooit anders geweest. Nu ik bijna afgestudeerd ben, kijk ik ernaar uit om vast werk te hebben en een dak boven mijn hoofd zodat ik aan kindjes kan beginnen.
Vriendin van me wil het totaal niet, ik begrijp haar zeker en vast. Als je geen zwak hebt voor kinderen, hoor/zie/ruik je enkel het gekrijs en die poep en dat gezeur als ze groter zijn. Als je er daarentegen wel een zwak voor hebt, dan vind je het ontzettend lief en dan neem je die negatieve kantjes erbij.

Kortom, je moet zeker en vast niet aan kinderen beginnen omdat mensen zeggen "dat het zo hoort". Dat is klinkklare onzin, je moet gewoon je hart volgen.