Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Faruba schreef:Maar toen zijn familie aan zijn hoofd begon te zeuren dat er nog best eentje bij kon en ik dat dus niet wilde en me toen ook nog heb laten steriliseren,barste de bom en was het gedaan met het huwelijk.
Nu, ik denk dat als ik me zou laten steriliseren zonder overleg, of zonder het überhaupt aangegeven te hebben, dat mijn lief ook niet zo blij zou zijn![]()
Dat zijn nogal ingrepen, dat doe je niet zomaar even tussendoor
benangelique schreef:kort maar simpel antwoord op dat soort opmerkingen: ik ben niet kinderLOOS maar kinderVRIJ.. dekt direct de lading en kapt iedere poging tot discussie af.
of, zoals mijn zwager en schoonzus het op een gegeven moment hebben gedaan; zeggen dat ze geen kinderen kunnen krijgen. hard, maar iedereen hield wel zijn mond.
).
3 is meeeeeeer dan genoeg en wat hier ook al meerdere keren genoemd is: ik heb 2 paarden en een schatje van een hond en dat zijn mijn kinderen 

). Ik wil mijn kind dan wel alles kunnen bieden en niet iedere euro moeten omdraaien voor hem/haar.. Cavaletto schreef:Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder....
tootje71 schreef:Maar nog steeds krijg ik naar mijn hoofd dat een kind alleen zo zielig is en als hij iets doet wat een ander niet doet krijg ik weer te horen tja enigst kind he...![]()
Bleeeh laat iedereen nou eens zijn oordeel voor zich houden , spuugzat wordt je het..
. Jezelf vermaken is ook een kunst. En op vakantie stapte ik zelf ook wel naar kindertjes toe die ook op de camping rondliepen. Nederlanders of niet, alles is best en ze kunnen verstaan was geen pré
(als je heel jong bent maakt niks uit haha) 
LindyH schreef:Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nog andere mensen zouden maken als die volwassen geboren zouden worden, en niet als schattig kindje.

Ja, als de luier vol is ruik ik wel wat maar, kan dat niet echt lekker noemen. MandyR schreef:Haha en dan al die mensen die zeggen dat baby's lekker ruiken. Zo'n lekker babygeurtje ofzo.
*snif snif* Ik ruik dat echt niet hoor.Ja, als de luier vol is ruik ik wel wat maar, kan dat niet echt lekker noemen.

Marian01 schreef:Kinderen neem je niet die krijg je.
En in mijn geval ik wil ze dol graag, moeder natuur denkt daaranders over..wat veel verdriet heeft opgeleverd, en nog steeds pijn doet.
Ieder zijn keus, wil je ze niet, prima.
Maar werkelijk waar wat doet het toch verdomd zeer elke keer dat ik de vraag krijg: " jullie in het oefenen blijven steken?"
Ik heb dagen dan gaat het prima...ik heb dagen dan bijt ik die persoons hoofd eraf..
Reeel gezien denk ik dat iedereen met een beetje verstand inmiddels wel een keer door mag hebben dat het gewoon allemaal niet vanzelf sprekend is. En dat die vraag dus ook niet vanzelfsprekend gesteld mag worden.
Moeilijk, pijnlijk...en gaat zeer waarschijnlijk niet veranderen.
Horsii_mine schreef:Pfft! Praat me er niet van.
Ik ben nu 18 en heb gewoon totaal geen kinderwens. Nog nooit gedacht: Ja dat zou ik ooit wel eens willen! En ik denk ook niet meer dat dat nog komt. Maar eigenlijk al mijn vrienden (van tussen de 18 en 28) zijn er allemaal al vrij serieus mee bezig met plannen van wanneer ze kinderen willen krijgen etc. En als ik dan zeg dat ik geen kinderen wil is het: Dat komt nog wel! Of ze verklaren me voor gek dat ik geen kinderen wil want dat hoort er toch bij? Om vervolgens op te sommen hoeveel kinderen ze wel niet willen.. Brr! Ik krijg er de rillingen van.
Ik ben er eigenlijk voor mezelf al uit dat als ik rond mijn 23e nog steeds niks in mij zegt: KINDEREN! Ik me wil laten steriliseren. Mocht een kinderwens dan ooit nog komen dan wil ik adopteren. Ik denk dat er veel te weinig mensen zijn die die keuze maken. In plaats daarvan zijn we met zijn allen aan het fokken. Persoonlijk vind ik het ook asociaal als mensen meer als 2 kinderen nemen. Alsof de wereld nog niet vol genoeg is! Neem dan in plaats van een eigen 3e kind een adoptiekind in huis wat anders geen toekomst zou hebben. Samen moet je de wereld een stukje mooier maken toch? Natuurlijk komen mensen dan direct aan met verhalen van jaa! Maar een adoptiekind is zoveel zwaarder. Daar kies je toch voor? Je neemt toch niet alleen kinderen zodat jou genen blijven doorlopen. Ja vroeger, maar ik dacht dat we onszelf inmiddels hadden onderscheden van de dieren en dat we niet meer zo primitief waren? Ik vind dat je een kind moet nemen omdat je iemand een mooi leven in een betrouwbare omgeving wil geven. En dat kun je net zo goed aan een "wildvreemde" geven als aan je eigen kind.
(Persoonlijk vind ik ook dat ze moeten stoppen met mensen helpen met zwanger worden op niet natuurlijke manieren. Als het niet wil is daar vast een reden voor. Waarom onszelf zwakker maken? Maar dat roep ik maar niet te hard voor ik de halve mensheid op mijn dak heb)
GamblersCup schreef:Cavaletto schreef:Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder....
Waarom? Ik ben er echt op tegen. Vind er niks aan, kinderen. Vind ze vervelend en een last. Ik vraag toch ook niet of mensen met kinderen wat minder uitspraken willen doen hoe leuk ze het vinden?
Marian01 schreef:Kinderen neem je niet die krijg je.
En in mijn geval ik wil ze dol graag, moeder natuur denkt daaranders over..wat veel verdriet heeft opgeleverd, en nog steeds pijn doet.
Ieder zijn keus, wil je ze niet, prima.
Maar werkelijk waar wat doet het toch verdomd zeer elke keer dat ik de vraag krijg: " jullie in het oefenen blijven steken?"
Ik heb dagen dan gaat het prima...ik heb dagen dan bijt ik die persoons hoofd eraf..
Reeel gezien denk ik dat iedereen met een beetje verstand inmiddels wel een keer door mag hebben dat het gewoon allemaal niet vanzelf sprekend is. En dat die vraag dus ook niet vanzelfsprekend gesteld mag worden.
Moeilijk, pijnlijk...en gaat zeer waarschijnlijk niet veranderen.
Yamcha schreef:LindyH schreef:Ik vraag me altijd af hoeveel mensen nog andere mensen zouden maken als die volwassen geboren zouden worden, en niet als schattig kindje.
Niet veel denk ik zo