[HK] Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:06

Sabine schreef:
Oh en ook niet te vergeten.. de Intratuin/Tuinland/whatever! Daar hebben ze altijd zo'n mooie kerst'show' met alle ballen, ornamentjes, lampjes e.d. Ook al heb ik niks nodig (wij doen al 100 jaar met dezelfde ballen en versiering, het blijft mooi :Y) ), ik ga er áltijd even langs om te kijken hoe mooi ze het versierd hebben.

owja, ieder jaar even met mn ma! En soms een echte kerstmarkt :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:07

Suusie22 schreef:
http://www.hm.com/nl/product/94856?article=94856-A

zoiets maar dan in het rood.. denk ik

Vind ik wel duur hoor voor alleen een kerstkaartje.
Waarom koop je niet op de markt een lap stof in een rode kleur?
Kun je het ook nog helemaal mooi omknopen met een mooie strik.

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:07

Kunnen we geen lijstje maken waar en wanneer de grote kerstshows/markten er weer zijn?! En uiteindelijk natuurlijk of het een aanrader is ja of nee :p

edit: http://www.kerstmarkten.nl/
Laatst bijgewerkt door ZappaSupreme op 06-10-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:08

Haha ik krijg door dit topic ook enorm de kriebels hoor, wel fijn om te lezen dat er 'lotgenoten' zijn :D Inderdaad, zo rond Sinterklaas hangt de verlichting er wel. Vind het zo gezellig, op zulke momenten vind ik het wel jammer dat ik niet meer in het centrum van de stad woon. Aan de andere kant, bij ons op het 'platteland' is het ook super gezellig met de kerst :D

Goed idee ZappaSupreme!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:09

wij hebben ook altijd dezelfde zooi in de boom hangen.. het lijkt mij leuk om elke jaar een andere kleur of thema te hebben,, de ene keer blauw, de andere keer rood enzo.. maar nee,, mama is saaaaii op dat gebied.. ookal hebben we wel 10 van die grote dozen vol met kerstzooi,, voor onze kunstkerstboom van 3 meter hoog.. 8)7

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:10

Ik woon ook op het platteland en daarom ben ik ook wel benieuwd naar de leukere kerstmarkten. Moeten er toch even voor reizen en dan wil ik natuurlijk wel optimaal genieten!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:10

Sabine schreef:
Haha ik krijg door dit topic ook enorm de kriebels hoor, wel fijn om te lezen dat er 'lotgenoten' zijn :D Inderdaad, zo rond Sinterklaas hangt de verlichting er wel. Vind het zo gezellig, op zulke momenten vind ik het wel jammer dat ik niet meer in het centrum van de stad woon. Aan de andere kant, bij ons op het 'platteland' is het ook super gezellig met de kerst :D

Goed idee ZappaSupreme!

sterk zijn sabine, sterk zijn... wij zijn je mede lotgenoten die door de tragische kerstkriebels getroffen worden..

hopelijk kunnen we de verleiding weerstaan om nu al alle winkels te plunderen van alle leuke kerstspullen...

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:11

Hoo, kúnstkerstboom? :)) Die komt er bij ons niet in :Y) Wij hebben meestal 3 echte bomen :o Eentje in de woonkamer, eentje in de 'bijkeuken' waar je achter binnen komt en eentje in mijn slaapkamer. En die oude meuk vind ik prachtig, zilveren (glazen) ballen met héél veel kleine, zachte lampjes. En door mijn moeder zelfgemaakte rode Noorse kerstmannetjes en vrouwtjes die door de hele boom heen zitten :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:11

lnda_ schreef:
Suusie22 schreef:
http://www.hm.com/nl/product/94856?article=94856-A

zoiets maar dan in het rood.. denk ik

Vind ik wel duur hoor voor alleen een kerstkaartje.
Waarom koop je niet op de markt een lap stof in een rode kleur?
Kun je het ook nog helemaal mooi omknopen met een mooie strik.

dat kan natuuuurlijk ook nog altijd..
ach,, die sjaal gebruik ik dan nog wel een keer als we op buitenrit gaan,, paard een sjaaltje om,, en ik een sjaaltje om :D hihi.. vind ze altijd erg leuk,, gaat ze helemaal lopen showen :P hihi

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:12

Ahh die rendiermuts is echt leuk voor de paarden !
Jammer dat ik geen paard meer heb.. anders had ie er een gekregen !

Een winterjas heb ik al gekocht, sjaal en muts en handschoenen heb ik allemaal nog...
Maar dan schoenen...ik heb 237645724 paar hier staan, maar kan me niet bedenken welke in aan moet doen.
Of heb zijn laarzen met hak, of dure sneakers...Wat hebben jullie voor laars/schoen aan in de winter?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:13

Sabine schreef:
Hoo, kúnstkerstboom? :)) Die komt er bij ons niet in :Y) Wij hebben meestal 3 echte bomen :o Eentje in de woonkamer, eentje in de 'bijkeuken' waar je achter binnen komt en eentje in mijn slaapkamer. En die oude meuk vind ik prachtig, zilveren (glazen) ballen met héél veel kleine, zachte lampjes. En door mijn moeder zelfgemaakte rode Noorse kerstmannetjes en vrouwtjes die door de hele boom heen zitten :D

anders moet mama steeds de naalden opzuigen,, en als je een grote boom hebt,,vind je die naalden 3 maanden later nog terug in de gordijnen,, dus nu hebben we een grote kunstboom,, ook omdat onze hond altijd tegen die echte boompies aan piest.. B-) :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:14

Inda, als het echt koud is heb ik ook in de stad en naar college lekker mijn Ariat Grasmere laarzen aan, waterdicht, lekker warm en nog mooi ook :Y) En je kan zo door naar je paard :+

Haha ja heel fijn hoor, dit lotgenotengroepje :') Zappa, kan in ieder geval de kerstmarkt in Oberhausen aanraden als je van kneuterig Duits houdt :))

Haha onze honden hebben gelukkig nooit wat om de kerstboom gegeven (hadden 2 Newfoundlanders waarvan nu nog een oudje over is), er is alleen af en toe een bal gesneuveld. En we hebben plavuizen beneden dus dat scheelt weer met stofzuigen. Inderdaad, af en toe kom je in juli nog ergens een naaldje tegen :D
Laatst bijgewerkt door Sabine op 06-10-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:14

oehh wat misschien ook leuk is,, neoprenen springschoenen in DE kerstkleuren..

bijvoorbeeld groen voor en rood achter :P das ook wel lachen..

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:16

Hier nog iemand die alleen maar meer de kriebels krijgt haha!

Ik vind de kerstmarkten ook heerlijk om naar toe te gaan. Ga denk ik dit jaar eens naar Wezup (drenthe), daar moet ook een grote kerstmarkt zijn waar mensen vanuit heel 't land heen gaan. http://www.kerstmarktwezup.nl/

Ik heb ook al een winterjas gekocht en leren handschoentjes oja en hele gave outdoorlaarzen (van de ANWB) Heb ze vanmorgen ook al weer aan gehad tijdens een lange wandeling met de hond!

Wij wonen sinds een paar maandjes ook weer dichtbij de stad (nou ja 't is eigenlijk nog net een dorp Emmen) en ik vind 't wel heerlijk dat we dan lekker op donderdagavond even naar de stad kunnen om lekker even rond te lopen en koffie te drinken in een versierde stad.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:16

@ sabine. Die laarzen heb ik dus niet...Maar misschien is het wel handig om aan te schaffen.
Ook als je naar je werk moet ofzo, dat je je ''goede'' schoenen meeneemt in een tasje.
Mmmm ... nog even over nadenken :j

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:17

zie mijn onderschrift :D :D :D
ik kijk er ook wel naar uit hoor
lekekr met een dekentje en pot thee op de bank
kaarsjes aan en gezelligheid en lekker spelletjes doen met de kids etc
ja ik heb er wel zin in
huisje versieren met lampjes etc en vooral dan is het ook weer gauw 2012 en kunnen we zien of we dan wel een
mooie zomer krijgen hihi
en september 2012 gaat ons zoontje naar groep 1 *\o/*
en er komt een grote huisverandering aan in 2012 :nieuwe meubels/tuin etc
dus 2012 word in alle opzichten een leuk jaar voor ons

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:17

Nog nooit van Wezup gehoord maar da's hartstikke dichtbij! Die gaat zeker in de planning :Y)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:18

Sabine schreef:
Inda, als het echt koud is heb ik ook in de stad en naar college lekker mijn Ariat Grasmere laarzen aan, waterdicht, lekker warm en nog mooi ook :Y) En je kan zo door naar je paard :+

Haha ja heel fijn hoor, dit lotgenotengroepje :') Zappa, kan in ieder geval de kerstmarkt in Oberhausen aanraden als je van kneuterig Duits houdt :))

Haha onze honden hebben gelukkig nooit wat om de kerstboom gegeven (hadden 2 Newfoundlanders waarvan nu nog een oudje over is), er is alleen af en toe een bal gesneuveld. En we hebben plavuizen beneden dus dat scheelt weer met stofzuigen. Inderdaad, af en toe kom je in juli nog ergens een naaldje tegen :D

wij hebben een houten vloer,, en in de winter komen er allemaal kleine kiertjes in,, hier gaan die naalden ook inzitten,, erg irritant.. maja.. dan maar een kunstboom :P (wordt nu wel erg nieuwsgierig naar de foto's)

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:19

Wie dropt ff de link naar een Christmas radio :)

Eerste markten aanwezig op het lijstje!

Oberhausen (Duitsland) - Aanrader!
Wezup (Drenthe) - Aanrader!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:19

Neem aan dat iedereen, als het zo ver is, ook wel een mooie foto van zijn/haar kerstboom hier plaatst, toch? :D

Inda, zeker handig hoor, en inderdaad je nette schoenen mee in een tasje :j

DDDMakkink, leuke vooruitzichten! En haha aan je onderschrift te zien heb je er zin in :Y)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:20

OHH mensen!! vergeet de oliebollen niet!! vorig jaar had ik er 54 gegeten.. dit jaar ga ik voor de 100 :P

Suusie22

lnda_

ZappaSupreme schreef:
Wie dropt ff de link naar een Christmas radio :)

Eerste markten aanwezig op het lijstje!

Oberhausen (Duitsland) - Aanrader!
Wezup (Drenthe) - Aanrader!

Ik luister altijd radio via deze site : http://www.nederland.fm

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:22

Suusie22 schreef:
OHH mensen!! vergeet de oliebollen niet!! vorig jaar had ik er 54 gegeten.. dit jaar ga ik voor de 100 :P

En wat dacht je van de CHAMPAGNEEEEEE :=
Dit jaar ga ik de stad in hoor met oud en nieuw.
Even iemand scoren voor het nieuwe jaar _O-

Ja we moeten wel foto's showen,
Zowel van kerstboom als kerstoutfit en paardenoutfit ook !!