'Help! Z'n teen is eraf!'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:40

Ik vind dat jullie er ook wel echt een groot drama van maken hoor! verminking? nou nee hoor het is maar een teen en hoevaak zien andere je teen nou? ik mis mijn vinger die iedereen ziet en heb ik er last van? Nee!
Je broertje komt er echt wel overheen hoor geen zorgen om maken :(:)
Laatst bijgewerkt door vevina op 01-10-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: 'Help! Z'n teen is eraf!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:41

Word dat uberhoud gedaan een teentransplantatie?
Dan zit je toch ook met weefselafstoting?
Ben het met andere mee eens, hij gaat ermee opgroeien en voor hem zal het een deel zijn van hem.
Wat erg dat je moeder zo reageerde, zal het nog extra traumatisch maken gelukkig was jij kalm

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:47

Ik vind het heel sneu voor je broertje wat er gebeurd, mannetje weet ook niet wat hem overkomt..
Maar anderzijds vind ik het wel heel schrikbarend dat jullie toestemming hebben gekregen van 112 om door het rode verkeerslicht, over de busbaan en door het gras te rijden voor een teen.. :\
Misschien ben ik de enige die het zo ziet hoor, maar andere weggebruikers weten niet dat je door rood rijdt..

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:57

Pffff waarom zo'n drama maken. Als hij er mee opgroeit zal hij er echt geen last van hebben. Maar als jullie het steeds maar weer blijven oprakelen maken jullie er zelf een probleem van wat er hoogstwaarschijnlijk helemaal niet zal zijn als je er net de nadruk op gaat leggen

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:06

Mayflower_ schreef:
Ik vind het heel sneu voor je broertje wat er gebeurd, mannetje weet ook niet wat hem overkomt..
Maar anderzijds vind ik het wel heel schrikbarend dat jullie toestemming hebben gekregen van 112 om door het rode verkeerslicht, over de busbaan en door het gras te rijden voor een teen.. :\
Misschien ben ik de enige die het zo ziet hoor, maar andere weggebruikers weten niet dat je door rood rijdt..

Ik dacht er precies zo over. Je hebt geen sirenes of zwaailichten. Voor andere weg gebruikers ben je dan gewoon een 'gek' die zo wild rijd.
Ik snap niet dat de 112 dat zou toestaan. :n

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:08

Bah.
Naar ongeluk en soms nare reacties ook.
Mensjes: het is een ongeluk. Dat kan gewoon gebeuren.
De crocs hebben er niks mee te maken, wat had een helm uitgemaakt?, hij was mee met een volwassene.
Gewoon een ongeluk.

Ik begrijp de stress en paniek wel, hoor! ;)
Is een plotselinge stress- situatie en niet iedereen kan daarmee goed omgaan. Tja.
Moederliefde is een groot iets en soms niet te bevatten...

@ Geryon: blijf maar 9,5 teentjes tellen, hoor! :D
Dat helpt zeker om het ongeluk te verwerken.
Hij is nog jong, praat er zo te lezen goed over en hou het luchtig.
En dat helpt jullie ook om er mee om te leren gaan.
Het was een ongeluk, geen ramp. Niemand is dood, dus door met het leven! :(:)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:30

met hierboven ga ik in mee.
Hij is jong en vormbaar ga er positief mee om dan komt hel wel goed met het manneke.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:37

Arm mannetje :(:)

Beterschap voor je broertje en sterkte voor jou, lijkt me heel naar om te zien enzo :(:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:46

zo wat een verhaal.
sterkte voor jullie en je broertje ! :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:51

Het is natuurlijk ook heel erg, maar er zien mensen die benen etc missen of ernstig ziek zijn!
Wedden dat die zonder teen ook gewoon normaal kan leven en het pesten zou wel mee vallen, als je 10 tenen hebt pesten ze je wel om dat ene vlekje in je gezicht :)
Het komt heus wel goed!
Sterkte

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:00

Nou, ik zou geloof ik ook in grote paniek raken hoor! Ik werd helemaal naar van het lezen van je verhaal!
En laat de mensen maar kletsen TS, een ander weet het altijd beter...
Veel sterkte voor je broertje!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:11

Ik zal even iedereen apart beantwoorden! Het is misschien handig om mijn reacties op anderen ook te lezen voor de duidelijkheid.
@ Xsenny: dankjewel. Ik woon niet in Apeldoorn maar in Amsterdam.
@ suusie22: Dankjewel!

@ F_0rumster: Ik vind het wel een verminking. Hij heeft geen normale teen meer en in mijn ogen is dat een verminking. Daar is geen discussie over mogelijk, het is gewoon mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn. Of het nou geen of wel een verminking is, het helpt de teen van mijn broertje niet.
@ PussInBoots: zie de post hierboven

@ Doei: Fijn dat je mij begrijpt! Er zijn inderdaad nog véél ernstigere verminkingen. Maar om het hiermee te vergelijken, zoals iedereen doet, vind ik toch best zinloos. Maar heb je dan niet echt veel last van je duim dat je het zou willen laten opereren? Of ben je het nu wel gewend? Vind het erg knap van je 
@ Mooney1: Dat dachten wij ook al. En zat zijn hele voet in het tandwiel vast.. Dan hebben we nog ‘geluk’ dat het zijn teentje is!

@ Plien91: Dankjewel! We zijn inderdaad blij dat hij nog jong is en eraan gaat wennen. Ik denk dat het wel lang gaat duren voordat hij eraan went. Hij heeft namelijk de foto gezien van zijn voet van nadat hij geopereerd is en daar werd hij echt niet blij van. Hij ging het vergelijken met zijn goede teen en zei dat hij het niet mooi vind en dat het niet hetzelfde is enz. en kon het niet begrijpen. Hij zag de foto toevallig trouwens. Dus toen hij hem eenmaal zag hebben we hem er naar laten kijken en uitleg gegeven omdat hij vroeg waar zijn teen was (het erop genaaide stukje teen was helemaal rood dus dat vond hij raar)

@ Vevina: Wij maken er niet zo’n groot drama van hoor. Het lijkt misschien zo omdat ik er hier gewoon veel over praat, over wat wij denken etc. Maar we gaan nog altijd hetzelfde met hem om hoor dus er is niks veranderd, behalve dat we hem steeds moeten vertellen dat hij moet oppassen voor zijn voet enz.

@ Lesilla: Ik heb geen idee. Mijn moeder zei dat de arts het volgensmij heeft gezegt. Hij heeft er totaal geen trauma van op gelopen volgensmij. Hij praat gewoon normaal over de trike, behalve dat de trike stout is geweest, waarop ik antwoord dat hij gewoon goede schoenen aan had moeten trekken. Volgensmij als het aan hem ligt stapt hij er zometeen weer op!

@ Mayflower_: We moesten blijven toeteren van de politie (hij had er een mooi woord voor), gewoon achter elkaar zodat mensen ons al aan hoorden komen. En natuurlijk wel op blijven letten enz.
@ 3bengels: hier neem ik niet de moeite voor om op te reageren, sorry.
@ Kabwan: zie reactie mayflower

@ MarvanTom: Ik vind je reactie heel fijn! Ik weet alleen niet zo goed wat ik erop kan reageren haha. Ik vind het heel fijn dat je mij/ons (een beetje) begrijpt. Gelukkig praat mijn broertje er goed over. Dat helpt ons ook erg. Als hij stiller was geworden, zou het voor ons aanstellers (volgens velen) alleen maar moeilijker zijn.
Ik heb van mijn stiefvader gehoord dat het 10 teentjes zullen blijven, maar dat het stukje teen waarschijnlijk zwart blijft. Waarom het erop moet blijven zitten van de arts, geen idee, volgens mij omdat moedernatuur bij jonge kinderen nog wel eens rare dingen kan doen! De kans is klein, maar die is er wel! En dat zwarte stukje kunnen we dan proberen op te lappen soort van, zodat hij niet met een dood zwart stukje teen rond loopt.

@liesjecryos: Wij gaan zeker niet negatief met het ongeluk om. Positief is het ongeluk niet, maar we gaan er wel zo ‘positief’ mogelijk mee om!
@ NeverGiveUp & Dieuwkee: Dankjewel!
@ HeleneDas: Dankje! Dat is inderdaad zo, hij zal er inderdaad aan wennen.
@ MamboBeach: Bedankt voor je reactie, zo te lezen begrijp jij mij ook goed, erg fijn! Ik vind sommige reacties inderdaad eigelijk echt zoiets van 'laat maar kletsen, hier reageer ik niet op' (al doe ik dat wel :P). Dankjewel!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

Ik hoop dat je broertje snel revalideert. Wel moet ik erbij zeggen dat met je 3de jaar op een quad en dan ook nog geen veilige schoeisel aan. Jullie weten hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel datje een quad veilig moet maken met jezelf beschermen.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:38

Jeetje wat een verhaal, veel sterkte ermee.. ik hoop dat je broertje snel revalideert!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:46

Jezus meid wat een verhaal!!
Ik moest zelf ook bijna huilen!!
Jeetje wat erg zeg!!
Weet je nu al wat meer over je broertje??

Gtr.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:53

tuurlijk zijn er ernstigere dingen, maar dit staat zo dichtbij jullie, dat dat op dit moment gewoon erg is! Verwen je broertje maar lekker, en waarschijnelijk komt het in de loop der jaren weer helemaal goed.

Mijn duim is 4jaar geleden door een paard eraf getrokken. Na een operatie van 9uur zat ie er bij mij weer op,. Nieuwe bloedvaten en zenuwen( die helaas niet zijn gaan werken, nieuw vel..) en na 5 operaties verder zie je er niet veel van. ( wat littekens, en iets andere duim)

Ze kunnen tegenwoordig een hoop!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:04

daisy_tanja schreef:
tuurlijk zijn er ernstigere dingen, maar dit staat zo dichtbij jullie, dat dat op dit moment gewoon erg is! Verwen je broertje maar lekker, en waarschijnelijk komt het in de loop der jaren weer helemaal goed.

Mijn duim is 4jaar geleden door een paard eraf getrokken. Na een operatie van 9uur zat ie er bij mij weer op,. Nieuwe bloedvaten en zenuwen( die helaas niet zijn gaan werken, nieuw vel..) en na 5 operaties verder zie je er niet veel van. ( wat littekens, en iets andere duim)

Ze kunnen tegenwoordig een hoop!

Zouden ze tegenwoordig wel zoveel moeite doen voor een grote teen? Een duim is toch anders en heb je meer aan.

Maar ik gewoon dat je broertje er haast nog sneller overheen is dan dat jij bent :P Jonge kinderen gaan al snel weer over tot de ore van de dag zoals lekker spelen. Het missen van een grote teen zal hij mee leren leven en waarschijnlijk niet als een probleem ervaren.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:16

Ik heb een misvormde vinger en ben nooit gepest, dus denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Zolang jullie er verder geen drama van maken zal hij het zelf ook niet doen. En ga het alsjeblieft niet proberen te verbergen, hoe eerder iedereen in de omgeving het een keer heeft gezien, hoe normaler er ook op gereageerd zal worden.

Sterkte voor de kleine man!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:24

Heel veel sterkte voor jouw en je broertje..

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:31

Jemig zeg zo zie je maar weer een ongeluk zit in een heel klein hoekje...

Een heeeeele dikke knuffel voor je broertje!

Sterkte!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 04:30

hij moet blij zijn dat hij jong is, ik ben ''verminkt'' op me 18de, veel minder leuk een grote verandering te verwerken op die leeftijd.
gewoon grapjes over maken lekker normaal doen vooral niet extra voorzichtig, dan word hij alleen maar banger...

btw, apart dat je op n woonwagen kamp woont! wist ik niet

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 06:03

wow das heftig! hou ons op de hoogte ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:11

Ik heb niet alles gelezen ben ook net wakker.
Maar een vriend van mij is ook zijn grote teen verloren, dit door de oplaadklep van een verhuiswagen.
Hij stond op het randje en zijn teen kwam ertussen toen dat ding omhoog ging.
Hij voelde wel wat dus riep , ding werd naar beneden gehaald, verder niet naar gekeken.
Toen ie naar het huis van zijn kameraad liep voelde ie iets 'nats' in zijn schoen, deed zijn schoen uit , zn sok was rood en nja de rest raad je wel..

Hij kan goed lopen, ik dacht eerst ook dat ie lastiger zou lopen omdat imo in je grote teen je evenwicht/balans zit?
Maar hij loopt heel normaal :j , je broertje is veel jonger begrijp ik dus ik denk dat hij zich wel gaat redden :) En hij de 'verminking' wel accepteert , kan ook niet anders maar goed ..
sterkte :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:32

@ Eknein: Klopt, en ik heb het heel vaak uitlegt dus dat ga ik niet meer doen.
@ S_Evelyne: Dankjewel, ik hoop het ook!
@ nikkialex: Hij heeft bijna geen pijn meer, en probeert zelf al wat te lopen soms, maar het gaat nog niet echt.. en morgen gaan we naar het ziekenhuis..
@ daisy_tanja: We verwennen hem echt ontzettend :P Het lijkt me echt pijnlijk wat er is gebeurd met jouw duim.. Fijn dat je er niks meer van ziet en het goed is gekomen!
@ annepaardoes: ik denk wel dat ze het doen als je dat wilt, zo niet, dan is mijn moeder ook bereid het in een ander land te laten doen dus dat komt wel goed, mocht het echt nodig zijn. Hij is er inderdaad sneller overheen dan mij haha!
@ mistery: Dankjewel. Verbergen gaan we zeker niet doen, bedankt voor de 'tip'!
@ Siggislief: Bedankt!
@ JuravelOX: Dankjewel!
@ souL1991: Dat van jouw 'verminking' wist ik ook niet volgensmij, dus dan staan we quit :P Ik dacht dat je het wel wist trouwens.
Ik snap dat ie misschien wel banger word, maar we doen wel heel voorzichtig met zijn teen, de arts heeft gezegt dat het moest omdat de kans al klein is dat het 'goed' komt.
@ amberonia: Ga ik doen! Morgen hoor ik het..
@ S_uus: Dankjewel. Wat gek dat hij het niet door had! Zal vast geschrokken zijn toen ie het zag. Fijn dat hij goed kan lopen. Stelt me echt gerust al die verhalen van mensen hier, bedankt!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:53

Graag gedaan.
De jongen over wie ik het heb, had nog wel even last van Fantoompijn , pijn aan iets wat er niet meer is.
Bij hem hebben ze ook geprobeerd om de teen er weer op te zetten, en ook die werd zwart en viel eraf.

Hij had niks door omdat het zo rap gebeurde , dat je eerst blijkbaar niks voelt.