Autoverzekering onbetaalbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:50

Mijn zwager heeft enige jaren (toen hij een auto van de zaak reed) een brommertje in de schuur gehad.
Deze had hij verzekerd, maar hij reed er nooit mee. Stond gewoon een beetje te verstoffen.
Maar met dat brommertje heeft hij ondertussen wel 6 schadevrije jaren opgebouwd, die hij linea recta mee kon nemen naar de verzekering van zijn motor..

Misschien een ideetje? :)

Avelienvd

Re: Autoverzekering onbetaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:00

Ik betaal voor Wa Beperkt Casco voor een auto van 1995 (Nissan Micra) 22 euro.
Ben zelf 26 nu 3 jaar rijbewijs.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:33

Wat een bedragen allemaal zeg..
Ik betaal 35 euro per maand voor WA en all risck verzekering.

Ik rijd een ford fiesta uit 2002.
Nu 5 schadevrijejaren en ben 31 jaar.
Trouwens wel via internet de goedkoopste gekozen FBTO zoals eerder al eens genoemd was.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:03

Avelienvd schreef:
Ik betaal voor Wa Beperkt Casco voor een auto van 1995 (Nissan Micra) 22 euro.
Ben zelf 26 nu 3 jaar rijbewijs.

Voor zo'n zelfde Nissan betaal ik 28 euro per maand bij Univé. Er zit dan wel een inzittendeverzekering bij van 5 euro.
Zelfde leeftijd, 6 jaar rijbewijs, 3 schadevrijejaren.

Bij Inshared zou ik hetzelfde bedrag kwijt zijn, maar het feit dat je daar schade kan rijden en je eigen premie kan behouden spreekt me wel aan.

[edit]Ik heb alleen een WA-verzekering.
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 24-09-11 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:17

Ik betaal ook geen wegenbelasting (nog), heb een Fiat 500 nieuw model. Ik ben verzekerd bij Unive.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:11

Ik snap het probleem niet zo. Je weet dat je no claim moet opbouwen. Je had de auto gewoon op jou naam moeten zetten, had je nu je schadevrije jaren gehad.
Ik heb een vrachtwagen gekocht en moet met de vw weer opnieuw beginnen met opbouwen,ondanks dat ik al ruim 10, denk wel 15 jaar een eigen auto heb.
Ik heb bij meerdere maatschappijen gekeken en niemand neemt mijn no claim van mijn auto over.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:06

dennisje schreef:
saroanda schreef:
@dennisje: verzekeringspremie is niet gebaseerd op leeftijd auto maar op nieuwwaarde auto.

op je leeftijd en nieuwwaarde auto ;)

premie wordt berekend op:
gewicht van de auto
regio waar je woont
aantal schadevrije jaren
leeftijd bestuurder

nieuwwaarde alleen bij een all risk verzekering

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en bij ons kan je een tweede auto mee laten gaan op de svj van de eerste auto, deze auto wordt dan gezien als 2de gezinsauto.
Ik heb op dit moment 3 auto's op mijn naam staan, omdat mijn oudje van 26 jaar op dit moment omgebouwd wordt tot TDI (betaal toch geen belasting, dus dan wordt ie nog goedkoper). Ik heb het autootje waar ik nu zelf mee rij als 2de gezinsauto mee laten liften als 2de gezinsauto. Overigens zijn deze 2 niet bij de maatschappij verzekerd waar ik werk, maar dat heeft ermee te maken dat wij oudere auto's geen W.A. + beperkt casco verzekeren en mijn oudje wil ik wel zo verzekerd hebben.
Auto van mijn vriend heb ik wel bij onze maatschappij verzekerd, omdat ik personeelskorting krijg.
In totaal betaal ik voor deze 3 auto's in totaal 50 euro per maand.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:10

ik heb een peugeot 206 van 11 jaar oud en ook niet op mijn naam verzekerd 60-70 euro voor alleen wa
of 14 euro wa+beperkt casco? scheelde iets teveel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:13

pfff.. t is inderdaad niet eerlijk. ik rijd al 20 jaar schadevrij.
maar inderdaad, 1 gezinsauto, en de verzekering heeft altijd op mn mans naam gestaan..
tot we gingen scheiden...

bij mijn eigen verzekeraar zou ik ook dik het dubbele moeten gaan betalen, dus toen ben ik maar gaan shoppen.
uiteindelijk bij Inshared terecht gekomen, daar betaal ik nu minder, dan dat mn man betaalde bij Proteq.
beetje rondshoppen kan dus geen kwaad.

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:18

Ach ik betaal 103 p/m WA+. En straks met me andere auto nog meer en dan alleen WA. Het ligt echt aan je leeftijd, schadevrije jaren en auto. Zal vast over 5 jaar een stuk minder betalen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:21

je kunt ook altijd goed shoppen aan het eind van het jaar (of zodra je een nieuwe verzekering aangaat in elk geval), scheelde bij ons zo'n 200euro per jaar aan premie.
Volgens mij betaal ik nu rond de E350 premie per jaar, mooie station van een paar jaar oud, ben zelf 27jaar en heb volgens mij ongeveer 3 a 4 schadevrije jaren op dit moment.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:23

Wij liepen daar ook tegen aan pas met de aanschaf en verzekering van een transit aangepast voor rolstoel vervoer. Ik heb ivm leaseauto van mannetje 7 jaar geen eigen auto gehad maar zelfnog nooit schade gereden dus 22 jaar schadevrij.maar die tellen niet meer mee, vroeger bleven ze onbeperkt geldig nu nog maar 1 jaar. Mijn mannetje heeft 9 jaar geleden 1 schade gereden maar bij een leaseauto tellen de jaren normaal niet mee, die vervallen steeds bij ingang van een nieuw leasecontract.

En ja een bestelbus mag je pas verzekeren na 3 schadevrije jaren omdat het officieel een bedrijfsbus is al is deze voor particulieren. Ik heb echt bijna 20 maatschappijen afgebeld en bij 5 was hij te verzekeren. Tegen vrij krankzinnige bedragen dat wel. Het maximum was 180 euro per maand wa casco plus.

Uiteindelijk toch 3 schadevrije jaren van leasemaatschappij gekregen en bleek ik omdat ik 11 jaar geleden in de WAO ben gekomen bij edah en daar dankzij de pensioen opbouw nog collectieve korting te kunnen krijgen. Nu betalen we 58 euro per maand wa casco plus. Maar het heeft 3 weken bellen gekost.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:26

Goed rondshoppen kan inderdaad heel voordelig zijn. Toen ik net m'n auto had betaalde ik 45 euro per maand (Lancia Ypsilon uit 1997), bij Kruidvat verzekerd. Dit jaar (auto 3 jaar in bezit) keek ik via independer eens naar een andere verzekering, en nu betaal ik nog maar 25 euro (via OnnaOnna). Scheelt toch behoorlijk wat per maand! Ben wel alleen WA verzekerd, auto'tje is toch niet veel meer waard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:34

ik kijk ook altijd bij independer inderdaad :)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:56

Mijn vriend betaalt nu 90 euro verzekering in de maand (all-risk) voor de auto waar ik in rij, Golf IV TDI uit 2001. Het is een 2e auto, en ons is verteld dat ik dan straks die verzekering (Univé) zo over kan nemen, dat ik ook gewoon schadevrije jaren heb opgebouwd.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:04

Voor mijn Mini zou ik EUR 48,- per maand betalen (Interpolis), dan heb ik 'm WA+ verzekerd (zonder eigen risico), ik ben 26 jaar oud en heb 0 schadevrije jaren omdat de verzekering van mijn vorige auto op naam van mijn vriend stond.

Deze komt ook weer op naam van mijn vriend, die is 28 jaar oud en heeft slechts 1 schadevrij jaar (van het jaar dat mijn auto op zijn naam stond, hij rijdt zelf een lease-auto en verzekeringen tellen dat niet mee). Op naam van m'n vriend betalen we dan EUR 38,- per maand.