verhaal achter UGG's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:18

Fiffill schreef:
Alleen is na ruim een maand de wol alweer lang genoeg. Het ligt ook heel erg aan de vochtigheid en warmte van het weer (en de wol). Een optie is wel andere schapen houden, aangezien de een meer vocht vasthoudt dan de ander.

Edit: AaronYve, ja dus. :j Maar dan heb je uiteraard wel wol van een andere kwaliteit. Gebruiken ze voor UGG's Merino's? Dat zijn schapen met wol van zeer goede kwaliteit.

Voor UGGs zijn inderdaad Merino's gebruikt :j Maar dat kan dus ook niet..

Als ik dit had geweten, had ik ze nu niet in mijn kast staan :\

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:20

Barbabientje schreef:
:j Toch wel, als ik lekker de hele winter met warme voetjes rondloop, en iedereen om mij heen zit te zeuren over koude voeten :=

edit: typo

Zo is het. Dat er levend in dieren gesneden wordt is erg, maar hé, jij hebt in ieder geval warme voeten, en dat is wat telt. Daar kun je best een paar schaapjes het vel voor af snijden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:20

Alle mensen die UGG's hebben gekocht zonder deze dingen te weten, ik vind het niet meer dan logisch dat die mensen gewoon hun laarzen blijven dragen. Het is toch zonde om ze weg te gooien, niet alleen van je geld maar ook van het schaap waar ze van gemaakt zijn. Mocht dit paar versleten zijn, weet je iig voor de volgende keer geen UGG's meer aan te schaffen (als het je wat uitmaakt tenminste).

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:21

Ik denk dat ik dit maar eens aan mijn ugg-dragende-vegetarische vriendin ga laten lezen, bah wat naar om te weten dat dit gewoon gebeuren kan :r
Vond de dingen al spuug lelijk, en nu al helemaal!

karuna
Drukke kabouter

Geldt dan denk ik ook voor de wollen truien, sjaals enz. Oftewel voor alle schapen die dan voor hun wol/vacht worden gehouden.

Fenrir

karuna schreef:
Geldt dan denk ik ook voor de wollen truien, sjaals enz. Oftewel voor alle schapen die dan voor hun wol/vacht worden gehouden.

Dat ligt ook geheel aan het land waar je je wollen kleding vandaan haalt. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:22

Diablo schreef:
Barbabientje schreef:
:j Toch wel, als ik lekker de hele winter met warme voetjes rondloop, en iedereen om mij heen zit te zeuren over koude voeten :=

Zo is het. Dat er levend in dieren gesneden wordt is erg, maar hé, jij hebt in ieder geval warme voeten, en dat is wat telt. Daar kun je best een paar schaapjes het vel voor af snijden.

Nee hoor, vind het serieus wel erg, maar ik heb ze nu eenmaal, en denk niet dat mijn moeder er vrolijk van wordt als ik nog eens 250 euro van haar krijg en dit dan ook in de prullenbak gooi, want ik heb ze nu eenmaal...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:22

Barbabientje schreef:
_/-\o_ Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...

Barbabientje schreef:
Oh en dat weet ik ook dondersgoed, maar ik hou van mijn uggies <3

Barbabientje schreef:

Ik kan begrijpen dat mensen die al uggs hebben ze niet gaan weggooien. Dat zou ik ook nooit doen, dan is het schaap ook nog eens voor niets behandeld op de manier zoals hierboven beschreven. Uggdragers zijn dan naar mijn idee ook echt geen egoïstische of domme mensen, zoals anderen blijkbaar wel denken. Ik denk dat het bij 99% van de uggdragers onwetendheid is en geen onwil.

Maar ben ik dan de enige die na het zien van zo'n gruwelijk filmpje even flink jeukende handen krijgt van bovenstaande quotes?
Laatst bijgewerkt door nina88 op 20-09-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:23

Fiffill schreef:

Waar kan je het wel 'veilig' vandaan halen dan? Australië niet, verder?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:24

Barbabientje schreef:
_/-\o_ Mijne staan er nu ook eenmaal, en tja of ik ze nou in een winkel koop of iemand anders, schaapje wordt niet levend meer...

En als iedereen hier zo over denkt, wordt de vraag alleen maar groter...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:25

nina88 schreef:
Barbabientje schreef:

Barbabientje schreef:
Oh en dat weet ik ook dondersgoed, maar ik hou van mijn uggies <3

Barbabientje schreef:

Ik kan begrijpen dat mensen die al uggs hebben ze niet gaan weggooien. Dat zou ik ook nooit doen, dan is het schaap ook nog eens voor niets behandeld op de manier zoals hierboven beschreven. Uggdragers zijn dan naar mijn idee ook echt geen egoïstische of domme mensen, zoals anderen blijkbaar wel denken. Ik denk dat het bij 99% van de uggdragers onwetendheid is en geen onwil.

Maar ben ik dan de enige die na het zien van zo'n gruwelijk filmpje even flink jeukende handen krijgt van bovenstaande opmerkingen?

Oh je mag mij ook dom noemen, maar ik had inderdaad als ik dit van te voren geweten had ze nooit gekocht *hoewel ik ze gekregen heb*, maar wat moet ik er nu dan van maken? Ze niet meer aantrekken? Ze niet meer fijn vinden? Want dan is het ook zonde van het feit dat ik ze nu al heb... Dus van de schoenen zelf houd ik inderdaad, maar ik zeg niet dat ik vind dat ze op de juiste manier verkregen zijn.. Dus als dit paar afgedragen is voor mij geen nieuwe :n

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:26

Ik wilde ze graag hebben maar dan wel met dat andere soort wol/bont
Voor dus geen Uggs

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:26

purple schreef:
Barbabientje schreef:

Daar ligt het probleem, weinig mensen zijn zoals TS, die willen erachter komen hoe ze worden gemaakt.. *Ook ik was hier schuldig aan, niet uitgezocht of iets dergelijks...* Maar nu ik het weet voor mij geen neiuwe meer :n

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:27

purple schreef:
Barbabientje schreef:

Welk deel bedoel je? Het deel over dat ze er toch al staan, schaapje wordt niet meer levend of het deel of ik ze nou koop of een ander?

Ze staan bij mij dus ook in de kast, maar ik blijf ze gewoon opdragen nu. Je krijgt het schaap niet meer terug als je ze niet meer draagt, maar ik ben het niet eens met of ik ze nou koop of iemand anders, dan schuif je het probleem alleen maar van je af..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:28

Naast dat het lastig te controleren is zijn de meeste boeren ermee gestopt en gaat er enkeling ermee door. Waarom zijn dan altijd de uggs de pineut en nooit andere wollen producten. En wie zegt dat je goedkope leren hoofdstellen een diervriendelijk leven heeft gehad of je ophok varkenskoteletje of plofkipfilet.

Als de schapen op dit overigens gruwelijke voorkomen verder een goed diervriendelijk leven hebben waar leg je dan de grens?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:30

Mette schreef:
Welk deel bedoel je? Het deel over dat ze er toch al staan, schaapje wordt niet meer levend of het deel of ik ze nou koop of een ander?

Ze staan bij mij dus ook in de kast, maar ik blijf ze gewoon opdragen nu. Je krijgt het schaap niet meer terug als je ze niet meer draagt, maar ik ben het niet eens met of ik ze nou koop of iemand anders, dan schuif je het probleem alleen maar van je af..

Dat ze toch al in de kast staan en ze dus gewoon opgedragen worden, ben ik het zeker mee eens!
Maar dat tweede deel ben ik het ook niet mee eens idd ;)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:30

Barbabientje schreef:
nina88 schreef:

Maar ben ik dan de enige die na het zien van zo'n gruwelijk filmpje even flink jeukende handen krijgt van bovenstaande opmerkingen?

Oh je mag mij ook dom noemen, maar ik had inderdaad als ik dit van te voren geweten had ze nooit gekocht *hoewel ik ze gekregen heb*, maar wat moet ik er nu dan van maken? Ze niet meer aantrekken? Ze niet meer fijn vinden? Want dan is het ook zonde van het feit dat ik ze nu al heb... Dus van de schoenen zelf houd ik inderdaad, maar ik zeg niet dat ik vind dat ze op de juiste manier verkregen zijn.. Dus als dit paar afgedragen is voor mij geen nieuwe :n

Even goed lezen, ik noem je juist NIET dom.
Zoals je het nu beschrijft is het al heel anders. Ik had begrepen dat je ze maar koopt, omdat ze al in de winkel staan en het schaap toch niet levend meer wordt. En dat het dan niet uitmaakt of jij ze koopt, of iemand anders.

Barbabientje

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:33

Ja weet dat mijn post zo over kwam, maar bedoelde er meer mee dat als ik ze niet koop, iemand anders het wel doet :j Bij mij komen ze niet meer binnen, maar iemand anders die het niet zoveel kan schelen die koopt ze toch wel... Dat was wat ik wilde zeggen, dus had er ook jantje en pietje van kunne nmaken ;)

Fenrir

Mette schreef:
Fiffill schreef:

Waar kan je het wel 'veilig' vandaan halen dan? Australië niet, verder?

Ik denk dat ze in Australië best farms hebben die hier niet aan doen. En in NL zelf is dit natuurlijk al helemaal uit den boze, ook couperen is tegenwoordig verboden.

Ik heb een heerlijke IJslandse wollen trui, ik denk dat de schapen daar toch wel een van de beste levens hebben (ik heb een paar maanden op een schapenboerderij daar gewerkt). Los van het feit dat ze buiten staan en kilometers ver kunnen lopen zonder ook maar iemand tegen te komen, komen er weinig insecten voor op IJsland omdat het zo noordelijk ligt. En de wol is van zeer goede kwaliteit, in allerlei kleuren.

Daarbij is het een van de puurste rassen ter wereld omdat ze genetisch gezien hetzelfde zijn als meer dan 1000 jaar geleden toen ze mee werden gebracht door Vikingen naar het eiland. Hierdoor hebben ze ook unieke wol, het bestaat uit 2 soorten, een kortere isolerende zachte voor de binnenkant terwijl de buitenkant langer is en beschermd tegen de regen.

En ik vind ze ook erg leuk. :D

Afbeelding

Mette

@barbarientje: Ik heb je ook verkeerd begrepen, ik dacht dat als jouw paar op zou zijn je weer nieuwe zou halen, maar lees nu in je laatste post dat je dat juist niet gaat doen. Volgens mij ben ik niet de enige die het zo gelezen heeft ;)

Barbabientje

Re: verhaal achter UGG's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:34

Ja dacht later dat het inderdaad anders over kan komen, maar wat ik bedoelde te zeggen..

Was als jantje ze niet koopt, koopt pietje ze wel... :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:35

Fiffill schreef:
Ik denk dat ze in Australië best farms hebben die hier niet aan doen. En in NL zelf is dit natuurlijk al helemaal uit den boze, ook couperen is tegenwoordig verboden.

Ik heb een heerlijke IJslandse wollen trui, ik denk dat de schapen daar toch wel een van de beste levens hebben (ik heb een paar maanden op een schapenboerderij daar gewerkt). Los van het feit dat ze buiten staan en kilometers ver kunnen lopen zonder ook maar iemand tegen te komen, komen er weinig insecten voor op IJsland omdat het zo noordelijk ligt. En de wol is van zeer goede kwaliteit, in allerlei kleuren.

Daarbij is het een van de puurste rassen ter wereld omdat ze genetisch gezien hetzelfde zijn als meer dan 1000 jaar geleden toen ze mee werden gebracht door Vikingen naar het eiland. Hierdoor hebben ze ook unieke wol, het bestaat uit 2 soorten, een kortere isolerende zachte voor de binnenkant terwijl de buitenkant langer is en beschermd tegen de regen.

En ik vind ze ook erg leuk. :D

[img]http://www.bnte.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/05/P5153270-s-copy.jpg[/]

Aaaaah ze zijn inderdaad lief <3
Ik vroeg me al af hoe het kwam dat jij er zoveel over wist, maar omdat je op een schapenboerderij hebt gewerkt valt het kwartje :D Bedankt voor de uitleg iig :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:36

Ik ben ook al vanaf jonge leeftijd met andere rassen in aanraking gekomen, IJslandse schapen heb je bijna alleen op IJsland zelf. :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:36

Barbabientje schreef:
Ja dacht later dat het inderdaad anders over kan komen, maar wat ik bedoelde te zeggen..

Was als jantje ze niet koopt, koopt pietje ze wel... :+

Ik snap hem nu ja, iedereen vloog al direct in de aanval bij jouw bericht := Maar snap dat je het niet zo bedoelde :j

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:59

Diablo schreef:
Barbabientje schreef:

Sorry hoor, maar zou jij het lekker vinden als je vel er afgetrokken word? :n