Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:47

Ik heb ook 1000x liever mensen die afentoe een beetje drugs doen dan mensen die drinken.
Kom regelmatig op feesten waar veel gebruikt word en die sfeer daar is zoveel relaxter dan de sfeer in een kroeg.
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet zolang het maar met mate gebeurt en geen gewoonte is/word.

One_Love

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:50

idd gewoon met mate. De dingen die ik hiervoor heb opgenoemd van wat ik heb gedaan is ook niet van de afgelopen maanden ofzo. Het is wat ik in 10 jaar heb gebruikt, sommige dingen maar 1x andere dingen wat vaker.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:51

One_Love schreef:
Van sporadisch een keer gebruiken ga je er echt niet zo uitzien. Als ik een foto van mijzelf hier zou plaatsen zou je niks aan mij zien. Jij hebt het over junkies en dat is heel anders dan gebruikers.

Lees maar eens wat over Crystal Meth, je raakt daar razendsnel verslaafd aan en je foto kan dan van nr 1 binnen een tijdsbestek van 2 jaar veranderen in foto 2.

Vandaar dat ik zei: een blowtje roken, owkeee, maar Crystal Meth, blijf daar echt vanaf, daar experimenteer je niet mee, daar raak je na een paar keer al verslaafd aan.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:52

One_Love: Jammer dat de paddo's bij jou geen effect hadden, van wat ik las op de vorige pagina. Verkeerde paddo's dan! :P
Dat heb ik 1x geprobeerd (ook al een heeeeeeele tijd geleden, toen t gewoon nog legaal was), en dat is werkelijk het bizarste wat ik ooit heb meegemaakt _O- Niet als in eng ofzo, maar erg leuk.
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 02-09-11 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:53

Er was trouwens een keer een verhaal hier op bokt geplaatst over een meisje die haar ervaringen met drugsgebruik beschreef. En echt goed beschreef, precies zoals het ook is met de voor en nadelen allemaal in 1 verhaal. Helaas is dat verhaal toen verwijderd en weet ik niet meer wie dat nou was maar als iemand het weet, laat het mij dan weten want vond het zo'n mooi verhaal.

Weet 1 deel er nog van en dat is dat ze allemaal veiligheidsvesten aan hadden en dat ze na een val onder het bloed zat maar dat het enige vreemde was dat ze een zonnebril ophad ofzo. Wie weet nog wie dit was?

HouVanUtopia

Jess schreef:
Ik heb ook 1000x liever mensen die afentoe een beetje drugs doen dan mensen die drinken.
Kom regelmatig op feesten waar veel gebruikt word en die sfeer daar is zoveel relaxter dan de sfeer in een kroeg.
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet zolang het maar met mate gebeurt en geen gewoonte is/word.

Helemaal mee eens!

Ga altijd naar hardcore feesten geweldige sfeer.
Iedereen is leuk aardig, let op voor elkaar gezellige praatjes maken gewoon met 1 woord GEWELDIG!

Pas op totaal ander feest damm was helemaal geen sfeer, mensen lopen gewoon tegen je aan zonder pardon.
Je kan er nog geen praatje maken met een onbekende of je word een beetje raar aangekeken.

Mensen met drugs zijn vaak relax mensen met alcohol worden stront vervelend!

Nathalie

Toen ik jonger was wat dingen geprobeert. Maar vond er weinig aan.
Nu ben ik er helemaal tegen, vind het onbegrijpelijk dat mensen het regelmatig doen.
Ik gebruik niets, drink niet, rook niet.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:54

DeadxStar schreef:
One_Love: Jammer dat de paddo's bij jou geen effect hadden, van wat ik las op de vorige pagina. Verkeerde paddo's dan! :P
Dat heb ik 1x geprobeerd (ook al een heeeeeeele tijd geleden, toen t gewoon nog legaal was), en dat is werkelijk het bizarste wat ik ooit heb meegemaakt _O- Niet als in eng ofzo, maar erg leuk.

Het waren wel goede paddo's maar ik voelde niks terwijl mijn vriendinnen aan het trippen waren haha.

En je zegt het goed. In 2 jaar tijd met dagelijks gebruik ga je er zo uit zien! aan mij zie je niks hoor ( ja als ik x op heb)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:55

sweetheart schreef:
Ersina schreef:
Druggebruik, ik vind dat het nergens goed voor is. Ik zie er geen kwaad in als iemand een keer experimenteert en een jointje opsteekt of een spacecake eet...
Maar mijn nicht is overleden door een overdosis drugs. Na eerst 20 jaar in een hel geleefd te hebben, want door zwaar druggebruik krijg je een andere vriendenkring, wil familie op laatst niets meer van je weten, raak je je werk kwijt, ga je stelen om aan geld te kopen voor drugs, je lichaam takelt af, als je een kindje hebt wordt deze uiteindelijk afgenomen, doordat je niet goed voor jezelf zorgt, maar ook niet voor je kind of huisdier.
Mijn nicht is niet haar woning kwijtgeraakt en had gelukkig nog onderdak, maar heeft wel dagen dood in huis gelegen eer ze gevonden werd.
Alles is ooit begonnen met het opsteken van een jointje...
1 jointje kan geen kwaad, maar ik blijf er bij ; "HET DOET OOK GEEN GOED"!

Weet je wat het is... ditzelfde verhaaltje kun je ook voor alcohol geven. Zoals eerder gezegd, helaas is alcohol (veel) meer 'geaccepteerd'.

Was het maar een verhaaltje...
De TS vroeg over drugsgebruik. Dat er gevonden word dat alcohol hetzelfde veroorzaken kan, doet dan in mijn ogen even niet ter zake.
Als iemand een topic start over alcohol gebruik geef ik weer dáár mijn mening over.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:57

Nathalie schreef:
Toen ik jonger was wat dingen geprobeert. Maar vond er weinig aan.
Nu ben ik er helemaal tegen, vind het onbegrijpelijk dat mensen het regelmatig doen.
Ik gebruik niets, drink niet, rook niet.

Maar ik zie ook dat jij een dochter hebt. Drugs gebruiken als je kinderen hebt vind ik echt onacceptabel. Ik vind dat je altijd de verantwoordelijkheid over je kind moet kunnen dragen en eerlijk is eerlijk. Met drugs kan dat niet. Alchohol weer wel ( niet als je kind erbij is maar als ze bij opa/oa logeerd) omdat als je iets meemaakt en je hebt alchohol op je in 1 klap weer nuchter bent.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe maatschappelijk geaccepteerde junkies? Mijn beste vriendin was zo'n leuke meid... tot ze aan de pillen van de dokter ging. Nu is ze zwaar verslaafd aan uppers, downers en echt geen leuke meid meer.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:58

Ik heb ook liever mensen om mij heen die een jointje roken dan mensen die dronken zijn :j Mensen die ik ken die blowen zijn heel relaxt, je kan ermee lachen en er is niks van ruzie oid. En met drank heb ik vaak genoeg meegemaakt, dat om de kleinste dingen een enorme ruzie uitbreekt...

One_Love: Daarom zal ik nooit dat soort medicijnen gebruiken... :n Een keertje heeft de HA/Psyc. slaaptabletten voorgeschreven, sorry, maar die troep neem ik niet in. Dan rook ik nog liever een jointje voordat ik ga slapen ofzo..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:59

Maar voor dat zij er was, raakte ik het ook allemaal niet aan hoor. Heeft niets met mijn dochter te maken. Ik vind het gewoon troep.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:00

Ik doe sowieso al uit principe een paar jaar niets (roken, drugs, alcohol,...) dus het interesseert me niets.

Vroeger wel eens van plan geweest om eens te proberen, maargoed.
Veel (zware) drugsgebruikers zijn niet mijn soort mensen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:03

One_Love schreef:
DeadxStar schreef:

Het waren wel goede paddo's maar ik voelde niks terwijl mijn vriendinnen aan het trippen waren haha.

Ja maar je hebt veel verschillende he haha. Helaas ist nu niet meer legaal, anders zou ik zeggen, probeer is n andere soort :P

Bij mij is het ook al n aantal jaartjes geleden dat ik voor t laatst iets geprobeerd hebt. En daar blijft het ook bij, voor mij. Ik vond t leuk om bepaalde dingen te proberen, en nu weet ik wat ze doen. Want mensen hebben al snel een mening klaar terwijl ze nog nooit iets geprobeerd hebben..
Ik kan ook met recht zeggen dat de meeste drugs echt niet gelijk verslavend zijn, ook niet na een paar keer, dat ligt toch ook echt geheel aan jezelf hoor..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:05

One_Love schreef:
DeadxStar schreef:

Jammer idd, ik vind paddo's ook geweldig! :D Had je misschien veel suiker gegeten of veel fruitsap gedronken ofzo? De een heeft ook een hogere dosis nodig dan de ander en doseren is met paddo's toch een beetje lastig.

HannahFrouk schreef:
Tsss, een jointje roken okee, maar om met Crystal Meth te gaan experimenteren, komop zeg, dat is echt een harddrug. voordat je 't weet vallen de gaten in je gezicht en je tanden (zoek maar eens wat leuke plaatjes op internet).

http://religiapokoju.blox.pl/resource/crystal_meth.jpg

Tja, Meth is idd vieze bende. Net als Heroïne (en verwanten), (vervuilde) crack en de absolute topper Krokodil (google daar maar eens op, als je nog viezere plaatjes wil zien dan bij meth).
Dit is echter van hele andere orde. Dat zijn geen drugs die je eens ff leuk probeert op een feest of om een keertje te trippen. Dit zijn drugs waar je verslaafd aan raakt als je in de put zit, arm bent, onwetend bent, geen toekomstperspectief hebt, etc. oliebol om nooit aan te beginnen als weldenkend gezond mens.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:07

Zo´n 25-30 jr geleden wel eens een jointje gerookt met vrienden.
Was eigenlijk best leuk; mijn vriendin en ik werden er altijd verschrikkelijk melig van, met daarna een regelrechte vreetkick :+ .
De fase van een joint roken heeft bij mij misschien een jaartje geduurd (waarin ik er hooguit 10 gerookt heb), toen had ik het wel gezien.
Andere (hardere) dingen als coke, speed etc. heb ik nooit durven nemen := , maar ik heb niet de indruk dat ik wat gemist heb ;) .
One_Love schreef:
en eerlijk is eerlijk. Met drugs kan dat niet. Alchohol weer wel ( niet als je kind erbij is maar als ze bij opa/oa logeerd) omdat als je iets meemaakt en je hebt alchohol op je in 1 klap weer nuchter bent...

Ehh... dat is een uitspraak die echt niet klopt! Je hebt misschien het gevoel dat je weer nuchter bent, maar het alcohol percentage in je bloed zinkt echt niet sneller omdat je een adrenaline stoot krijgt :n !

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:14

Knoffer schreef:
Jammer idd, ik vind paddo's ook geweldig! :D Had je misschien veel suiker gegeten of veel fruitsap gedronken ofzo? De een heeft ook een hogere dosis nodig dan de ander en doseren is met paddo's toch een beetje lastig.

Dat kan t wel zijn ja! We hadden er thee van gezet, smaakje erbij, en wel wat suiker.. zodat t niet zo vies was _O-

omfg die krokodil drug.. BIZAR! kwam bij dit filmpje Let op! Alleen klikken als je er tegen kan, best smerig!! Vooral die arm.. :wow:

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:17

Ik heb gegoogled op Krokodil Drug en ook Crystal Meth. Ik vind het eerlijk waar ongelooflijk dat iemand zijn leven zo kapot maakt. Bah. Zijn toch dingen waar ik liever helemaal niets van weet.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:18

Aaaarrgggh, bleeeeeh, dat is goor zeg.
Toch bijna niet te geloven dat je dat vrijwillig in je lichaam blijft spuiten.
(en dat zit in dezelfde categorie als Crystal Meth dus)

Dan maar liever een jointje ... hoewel ... dat is bij mij nooit blijven hangen, vind het ongelooflijk stinken, blah.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:25

Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe alles eenmalig. Ik vind XTC bijvoorbeeld echt heerlijk spul maar kan ook prima zonder die zooi op een feestje uit mn plaat met een glas cola in mn hand.
Vind dat altijd dat mensen erg veel vooroordelen er over hebben..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:26

Krokodil is idd zeer ernstig! Na 1 keer ben je al getekend voor het leven.

Valt mij trouwens wel op dat niemand hier ooit heroine heeft geprobeerd. Mijn vriend heeft dat 1 keer gedaan ( niet gespoten maar gerookt) en die doet dat ook nooit meer. Ze zeggen dat je er je ziel aan kwijt raakt.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:27

Heroine begin ik niet aan dat schijnt zo verslavend te werken. Heb wel eens coke op maar dat vind ik echt niks..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:34

HannahFrouk schreef:
Aaaarrgggh, bleeeeeh, dat is goor zeg.
Toch bijna niet te geloven dat je dat vrijwillig in je lichaam blijft spuiten.
(en dat zit in dezelfde categorie als Crystal Meth dus)

Dan maar liever een jointje ... hoewel ... dat is bij mij nooit blijven hangen, vind het ongelooflijk stinken, blah.

Ja, je moet er wat voor over hebben :P Paddo's (vers en truffels) zijn ook vet smerig. Alsof je rauwe champions met schimmel zit te vreten :r maar het effect is wel super tof :D Dan is een pilletje wel chiller. Hoewel je daar soms weer een inkick van kan krijgen.

Krokodil is echt extreem idd (ze noemen het ook wel poor man's heroine). Smerigste filmpje dat ik er van heb gezien: http://www.youtube.com/watch?v=REP6NCDfAtg (niet kijken met een zwakke maag).

Maar dat soort drugs, is van een hele andere orde. Heroine ook, ik vind dat geen drugs om een keertje te proberen. Dus het verbaast me ook niet, dat niemand het hier heeft gebruikt (iig nog niet gereageerd).

Je kunt je ook bijna niet voorstellen dat iemand dit vrijwillig in zijn/haar lichaam spuit, maar wij zitten ook in een compleet andere situatie. Je moet je bedenken dat de meeste problematiek met dit soort drugs, voorkomt bij mensen die al een moeilijk leven hadden (in combinatie met verkeerde vrienden) en daarom een vlucht zoeken in de drugs. Vaak ook nog onwetend zijn. En dan bam, meteen verslaafd.

DeadxStar schreef:
Knoffer schreef:

Dat kan t wel zijn ja! We hadden er thee van gezet, smaakje erbij, en wel wat suiker.. zodat t niet zo vies was _O-

Dan moet je wel een beetje suiker hebben idd, anders niet te doen :P Maar suiker verminderd de werking van de paddo's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:37

Wat me zo verbaasd is dat alcohol en drugsvaak wordt goedgepraat. Vooral alcohol, mensen realiseren zich niet hoe schadelijk het is. Ik vraag me in hemelsnaam af wat er zo gezellig is aan een wijntje drinken met zn allen, of waarom het ongezellig of raar is dat ik geen bier nuttig tijdens een avondje stappen. Er zijn genoeg mensen die niet zonder hun biertje kunnen met uitgaan, en waarom? Ja dat is lekker zeggen ze dan, nou er zijn er ook een genoeg die niet zonder kunnen maar dat zelf niet inzien.
Ik heb in mijn profiel een topic over alcohol, misschien wel interessant :)

Over drugs begin ik maar niet eens. Mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vraag me af waarom je gebruikt. Er wordt gezegd omdat het leuk is, maar waarom is het niet leuk zonder? Je weet toch dat het slecht is, waarom dan toch nemen? Dan neem je een bewust groot risico lijkt me. Neem je het dan toch omdat je iets wilt vergeten? Of omdat je niet lekker in je vel zit? Of doe je het omdat de rest het doet en omdat het stoer is om te doen en daardoor roekeloos wordt? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die deze vraag naar eerlijkheid beantwoorden want toegeven aan dit soort dingen doen ze vaak niet, anders zouden ze geen drugs gebruiken. Dat is mijn idee...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:43

Joolien schreef:
Wat me zo verbaasd is dat alcohol en drugsvaak wordt goedgepraat. Vooral alcohol, mensen realiseren zich niet hoe schadelijk het is. Ik vraag me in hemelsnaam af wat er zo gezellig is aan een wijntje drinken met zn allen, of waarom het ongezellig of raar is dat ik geen bier nuttig tijdens een avondje stappen. Er zijn genoeg mensen die niet zonder hun biertje kunnen met uitgaan, en waarom? Ja dat is lekker zeggen ze dan, nou er zijn er ook een genoeg die niet zonder kunnen maar dat zelf niet inzien.
Ik heb in mijn profiel een topic over alcohol, misschien wel interessant :)

Over drugs begin ik maar niet eens. Mensen doen net alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik vraag me af waarom je gebruikt. Er wordt gezegd omdat het leuk is, maar waarom is het niet leuk zonder? Je weet toch dat het slecht is, waarom dan toch nemen? Dan neem je een bewust groot risico lijkt me. Neem je het dan toch omdat je iets wilt vergeten? Of omdat je niet lekker in je vel zit? Of doe je het omdat de rest het doet en omdat het stoer is om te doen en daardoor roekeloos wordt? Ik denk dat er weinig mensen hier zijn die deze vraag naar eerlijkheid beantwoorden want toegeven aan dit soort dingen doen ze vaak niet, anders zouden ze geen drugs gebruiken. Dat is mijn idee...

dit vind ik een beetje krom. Je hebt zelf (dacht ik uit je verhaal op te maken) geen ervaring met drugs, dus dan weet je ja niet wat het kan toevoegen aan de sfeer. Tuurlijk kun je het gezellig en tof hebben zonder drugs, maar je ziet geen auras en vreemde dingen zonder drugs, en als je dat heel leuk vind, dan moet je eerst drugs nemen :+ In een achtbaan zitten is ook heel gevaarlijk en dat doen we toch ook? Ik zelf deed het puur omdat ik wilde meemaken hoe het was om dus high te worden. Iedereen zijn keuze toch?