Stoere en mooie tekst voor in geboortekaartje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:24

Ojajoh schreef:
Kattenbak schreef:
Ik zie ook echt heel verschrikkelijk teksten langskomen, o.a. over een ondeugende papa en nog een linkje met kaartje en daarin de tekst: "wil je ook aan de luier komen ruiken". En ik vond het plaatje waarbij de baby in zijn luier kijkt voor zijn geslacht ook best walgelijk hihi.

Mijn nichtje had deze: Lang verwacht, stil gezwegen, lang gedacht, toch gekregen

Ach ja smaken verschillen
Wij vinden zoetsappig dus echt walgelijk
Over sterren en stralen

Ik krijg er bijna krokodillen tranen van ;)

Mee eens! Ik vind dat zoetsappige ook zo.... overdreven....
Evenals de geboortekaartjes die mijn vriend uit zocht, zwart-witte kleur met voetjes en handjes... Ik zei al, het is een VROLIJKE gebeurtenis dat ze geboren word :D En dus is het kaartje knal roze geworden met een getekende blije baby op een giraffe :D

Voor de oudste had ik:
Er zullen handen zijn die je dragen
en armen waar je veilig bent
en mensen die zonder vragen
zeggen dat je welkom bent.

(zoonlief was niet door iedereen zo gewenst... vandaar)

En voor onze dochter hadden we:
Mama's wil is wet,
vandaag mag papa vroeg uit bed.
Maandenlang heeft mama geschop moeten verdragen,
dus nu wordt het tijd om papa te plagen!

Kaygee: Ik vind hem wel erg mooi!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:26

Kattenbak schreef:
Ik zie ook echt heel verschrikkelijk teksten langskomen, o.a. over een ondeugende papa en nog een linkje met kaartje en daarin de tekst: "wil je ook aan de luier komen ruiken". En ik vond het plaatje waarbij de baby in zijn luier kijkt voor zijn geslacht ook best walgelijk hihi.

Mijn nichtje had deze: Lang verwacht, stil gezwegen, lang gedacht, toch gekregen

Lang gedacht??? De standaard tekst is "nooit gedacht".
Wel erg cliche overigens :=

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:51

Ik vond de songtekst : on the day that you where born, the angels got together, and disaited( weet niet hoe je t schrijft :o ) to created a dream come true.

wilde de tekst zelf gebruiken maar ben het door zwangerschap dementie straal vergeten! :P

edit: uiteindelijk hadden we mama moe en papa blij, buikje weg en ik erbij!
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 02-08-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Re: Stoere en mooie tekst voor in geboortekaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:54

Ik vind die zoetsappige teksten echt helemaal niks.....
Ik vind dingen leuk als bijv; Hoera het is me gelukt!!! ik ben geboren op mijn verjaardag!!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:16

Ik zou zelf ooit voor een klassieke aankondiging gaan zonder 'grappige' of zoetsappige rijmpjes. Gewoon iets in de trant van; Dankbaar en gelukkig zijn wij met de geboorte van onze...

Ik wil ook zeker geen tekst eronder met vingers tellen. luier ruiken en dat je moet bellen voor een bezoek. Dikke onzin, niemand staat zomaar op de stoep :n. En dan bij je adres onderaan gewoon keurig een telefoonnummer erop, staat een stuk netter.

Net zoals met bijvoorbeeld bruiloftsuitnodigingen met de tekst van Toon Hermans over het huwelijk en een stom enveloppe/spaarvarkentjes icoon vind ik al even afgezaagd en plat. Echt Nederlands ook, in het buitenland zou men niet dúrven om zo om geld te vragen :n. De ceremoniemeester regelt vervolgens echt wel het cadeauboek of je wens voor een bijdrage maar die voorbarige hebberigheid op de kaart, jakkes!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:27

Boomerang schreef:
Ik zou zelf ooit voor een klassieke aankondiging gaan zonder 'grappige' of zoetsappige rijmpjes. Gewoon iets in de trant van; Dankbaar en gelukkig zijn wij met de geboorte van onze...

Ik wil ook zeker geen tekst eronder met vingers tellen. luier ruiken en dat je moet bellen voor een bezoek. Dikke onzin, niemand staat zomaar op de stoep :n. En dan bij je adres onderaan gewoon keurig een telefoonnummer erop, staat een stuk netter.

Net zoals met bijvoorbeeld bruiloftsuitnodigingen met de tekst van Toon Hermans over het huwelijk en een stom enveloppe/spaarvarkentjes icoon vind ik al even afgezaagd en plat. Echt Nederlands ook, in het buitenland zou men niet dúrven om zo om geld te vragen :n. De ceremoniemeester regelt vervolgens echt wel het cadeauboek of je wens voor een bijdrage maar die voorbarige hebberigheid op de kaart, jakkes!

Denk dat dat nogal afhangt van je omgeving ;) O:)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:28

zeker wel dat er mensen zijn die zomaar op de stoep staan hoor. In de trant van goh ik was toch in de buurt...

Het stukje met van wij rusten van, tot heb ik wel weggelaten gezien wij toch bepalen wanneer mensen komen en wij het weer zat zijn :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:35

Boomerang schreef:

Ik heb vorig jaar een geboorte kaartje gekregen met het envelop icoontje erop. Zo stom vond ik dat!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:37

Hier stonden mensen ook onaangekondigd op de stoep... en natuurlijk tijdens de rust tijden.

Bij ons komt er dit keer niks over rusttijden op te staan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:38

Wat ik laatst wel las op een geboortekaartje, wat ik wel mooi vond:
'Kleertjes en speelgoed heeft Jinthe al genoeg. Wilt u toch een cadeautje geven, maak dan namens ons een gift over naar War Child'.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:41

Blue_Eyes schreef:
Wat ik laatst wel las op een geboortekaartje, wat ik wel mooi vond:
'Kleertjes en speelgoed heeft Jinthe al genoeg. Wilt u toch een cadeautje geven, maak dan namens ons een gift over naar War Child'.

Tja, wel lief. Maar daar zou ik zelf niet voor kiezen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:42

Ik ook niet zo gauw, denk ik. Maar voor hen was het de derde meid in minder dan 3,5 jaar tijd. Tja, dan zit je toch wel met een overvloed aan meidenspul :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:44

Dat hebben ze snel gedaan!! Maar och... leuke nieuwe dingetjes zijn toch altijd welkom? en anders zou ik eerder iets van een spaarvarken erop zetten en dat ze dan zelf de gift overmaken naar war child.
Maar toch vind ik het raar om met lege handen op kraambezoek te gaan!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:45

Storm schreef:
Hoi allemaal,

Wij zoeken een leuke pakkende en liefst enigzins rijmende (song)tekst voor in het geboortekaartje van onze zoon die in december geboren zal worden.

Ik heb er al zoveel gelezen op speciale sites, maar vind ze al snel te zoetsappig.
Wat mij heel mooi lijkt, is bijvoorbeeld een stukje uit een songtekst. Liefst in het Nederlands (Guus? Marco? Bluf?)
Het moet wel rijmen en mag niet al te lang zijn, liefst zo'n 4 niet te lang regels, of 2 iets langere.

Wie heeft er een leuke suggestie? Weet jij een mooie regel of stukje uit een songtekst?
Mag natuurlijk ook een andere leuke stoere tekst zijn.

Groetjes en bedankt voor het meedenken!

Hoi hoi!

Mijn vriendin had een mooie vond ik en dat was:

Laten we dansen, m'n liefste
Dansen aan zee
Laten we dansen, m'n liefste
Dansen aan zee

Heb hem altijd heel bijzonder gevonden!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:45

ik weet niet of het liedje van trijntje oosterhuis al langs is gekomen, ''nu dat jij er bent'

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:47

suuzepuus schreef:
Dat hebben ze snel gedaan!! Maar och... leuke nieuwe dingetjes zijn toch altijd welkom? en anders zou ik eerder iets van een spaarvarken erop zetten en dat ze dan zelf de gift overmaken naar war child.
Maar toch vind ik het raar om met lege handen op kraambezoek te gaan!!

Ja, vond ik ook, snel voor elkaar! :D Ach, van mij mochten ze het zelf weten. En ik ben verder niet met lege handen gegaan; een vriendin van me heeft een borduurbedrijfje en bij haar heb ik een stapeltje spuugdoekjes/slabbetjes laten borduren met de niet zo alledaagse naam van dit nichtje. Vonden ze ook heel erg leuk en had ik toch wat om mee te nemen! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:47

Bij onze jongste was het deze tekst:

Leven uit ons leven
Klein en heel bijzonder
We geven je een naam
Maar eigenlijk heet je wonder...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:53

Ik vind al die liedjes die iedereen kent echt zo afgezaagd!
Ik zou dan juist iets zoeken wat niemand anders heeft..
Vind een grappige veel leuker, denk dat dat iedereen ook meer bij blijft en later kan t kind er zelf ook nog om lachen :D

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:54

Wat een leuk topic! Ik ben ook bijna uitgerekend en mijn vriend en ik hebben ook zitten zoeken naar een paar mooie regels. Ik wilde niet van die hele gedichten erop en geen zoetsappige dingen. Ik heb een klein gedichtje van 4 regels en dan de aankondiging zeg maar. Ik ga het alleen niet plaatsen vanwege de meelezers... ;)

Wel slim om zo ideeën op te doen!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:03

In plaats van een cadeau voor het kind kun je natuurlijk ook eens een leuk cadeau voor de moeder of de ouders meenemen.. Een mooie fles (bewaar)wijn of champagne, verwenpakket voor de moeder, een leuk boek over kinderen. Het is allemaal niet zo moeilijk :D

En als mensen onverhoopt toch aan je deur verschijnen heb je of de kraamhulp of het ultieme excuus als je er geen zin in hebt :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:08

MamboBeach schreef:
Bij onze jongste was het deze tekst:

Leven uit ons leven
Klein en heel bijzonder
We geven je een naam
Maar eigenlijk heet je wonder...

Maar vind je dat nou niet zoetsappig dan? Of zie ik dat verkeerd?

In zn algemeenheid vind ik heel veel suggesties die hier in het topic gegeven worden nog overlopen van zoetsappigheid.
Wat mij weer in tranen uit deed barsten (waar mijn vriend weer om moest lachen) dat ik vast geen goede moeder werd aangezien ik dat zoetsappige gemier helemaal niets vind. :')

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:09

suuzepuus schreef:
Boomerang schreef:

Ik heb vorig jaar een geboorte kaartje gekregen met het envelop icoontje erop. Zo stom vond ik dat!

Dat vind ik ook raar, het lijkt me als je op kraamvisite gaat dat je dan iets meeneemt voor baby of ouders!
stel dat ze het dan overmaken naar een goed doel en dat er bij zetten is het anders :)

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:17

Ik doe even een stipje want wil ook graag wat ideetjes opdoen ;-)

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:00

Citaat:

Echt waar?? Ohh wat genant als iemand dat op zijn geboortekaartje zet, echt heel ongepast vind ik! Je gaat toch geen geld vragen omdat je een kindje hebt gekregen..... Het is al aardig als mensen wat meenemen voor je kleintje als ze komen kijken, maar je gaat er toch niet om vragen haha.

Ik heb wel vriendinnen die vroegen of ik nog iets nodig heb voor de kleine of iets graag wil hebben, vind ik ook wel fijn, ALS mensen wat willen geven, is het leuk als het iets is waar je wat aan hebt. Tuurlijk is rompertje nummer 50 ook leuk, maar ik zou bijvoorbeeld nog wel wat slaapzakjes in kleine maat willen hebben, hoeven ook niet zo duur te zijn, maar heb je wel meer aan :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:40

Dat is idd erg ongepast zeg!! := Zou dat op en geboortekaartje ook nooit doen! En als ik zo''n geboortekaartje zou krijgen zou ik expres een knuffel oid kopen :+